Als ze dat niet willen kan je twee dingen doen:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:27 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja en dat voor tienduizenden bedrijven allemaal doen? Kom op, dat kun je niet verwachten
Ik denk dat het een het een onderzoek zal zijn in de zin van een kredietwaardigheidscheck, wat ervaringen opzoeken, wat historie over het bedrijf. Maar wat jij van ze verwacht slaat gewoon nergens op
Nee want MP is geen tussenpersoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:28 schreef raptorix het volgende:
Waarom moet groupon daar voor zorgen? Als je iets op marktplaats koopt en je komt bedrogen uit ga je dan ook huilie huilie doen bij MP?
Mp is particulieren onder elkaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:28 schreef raptorix het volgende:
Waarom moet groupon daar voor zorgen? Als je iets op marktplaats koopt en je komt bedrogen uit ga je dan ook huilie huilie doen bij MP?
Dan is er dus ook geen probleem, als je iets koopt bij een tussenpersoon is deze verantwoordelijk voor de deal.quote:
Precies, en je koopt de waardebon bij Groupon, dus zij zijn verantwoordelijk voor de deal.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen probleem, als je iets koopt bij een tussenpersoon is deze verantwoordelijk voor de deal.
Nee, Groupon hoeft niet te zorgen dat het product deugdelijk is. Daar is de organisatie zelf verantwoordelijk voor. Ik vond het voorbeeld van die beltegoedkaart ook wel goed van hem. Het is iets waarvoor dan de telecomprovider verantwoordelijk is, niet de winkel. Datzelfde is ook bij Groupon het geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als ze dat niet willen kan je twee dingen doen:
1. De schade gewoon gaan vergoeden.
2. Een andere business zoeken.
Op deze manier kan Groupon niet garanderen dat hun klanten waar voor geld krijgen, dat is toch belachelijk? Als je iets verkoopt, moet je zorgen dat je product deugt of de klanten tegemoet komen als het niet deugt. Simpel.
Alleen gebruikt groupon voor zover ik weet geen tussenpersoon constructie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef TC03 het volgende:
Zojuist bij Kassa. Groupon verkoopt waardebonnen van een malafide bedrijf, maar de directeur zegt glashard dat Groupon niet verantwoordelijk is voor eventuele schade, ondanks dat een jurist hem wijst op de wettelijke plichten van een tussenpersoon.
Ondanks het feit dat Groupon de wet aan de laars lapt, vind ik het onbegrijpelijk dat Groupon dit niet gebruikt om hun imago even te verbeteren. Voor pak hem beet 5000 euro kan je klanten vertellen: "Wij zijn Groupon, bij ons vind je geen deals met malafide bedrijven, wij zijn betrouwbaar." Hét moment om te shinen.
Groupon faalt zo hard.
Als de AH consequent prepaidkaarten verkoopt van een bedrijf dat nooit bereik heeft ondanks dat ze beloven van wel, dan is de AH niet zonder schuld hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee, Groupon hoeft niet te zorgen dat het product deugdelijk is. Daar is de organisatie zelf verantwoordelijk voor. Ik vond het voorbeeld van die beltegoedkaart ook wel goed van hem. Het is iets waarvoor dan de telecomprovider verantwoordelijk is, niet de winkel. Datzelfde is ook bij Groupon het geval.
Groupon is de tussenpersoon, je koopt namelijk bij Groupon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen gebruikt groupon voor zover ik weet geen tussenpersoon constructie.
Tevens, kassa kijken en serieus nemen![]()
![]()
![]()
Nee, groupon is a medium net als marktplaats waar bedrijven hun waar mogen slijten. Kijk de AV er maar op na, je koopt van het bedrijf, niet van groupon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Groupon is de tussenpersoon, je koopt namelijk bij Groupon.
Nee hoor. Ik heb wel eens voor het werk met Groupon zaken gedaan. Ging allemaal prima hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef LXIV het volgende:
Groupon is gewoon zelf een malafide organisatie. Ze persen hun klanten (dus diegenen die uiteindelijk met de aanbieding komen) helemaal uit. Die krijgen uiteindelijk nog maar 25 tot 40% van de prijs.
Veel bedrijven op de rand van failliet en smachtend om cash pakken Groupon. Kunnen ze nog even cashen en dan failliet gaan.
Hun AV gaan niet boven de wet hoor. Ze kunnen wel van alles erin zetten. Gaf de jurist ook aan. Groupon is gewoon tussenpersoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, groupon is a medium net als marktplaats waar bedrijven hun waar mogen slijten. Kijk de AV er maar op na, je koopt van het bedrijf, niet van groupon.
Op marktplaats mag je immers ook kopen van bedrijven, dus de vergelijking gaat op.
Nee, groupon is geen tussenpersoon. En "de av gaat niet boven de wet" is onzin. Je kan met de av wel over de wet heen, en bovendien kan de wet niet bepalen wat voor contract partijen sluiten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hun AV gaan niet boven de wet hoor. Ze kunnen wel van alles erin zetten. Gaf de jurist ook aan. Groupon is gewoon tussenpersoon.
Klopt, spelen ook een leuk spelletje met de BTW, ondernemers moeten die alsnog betalen en hebben dat vaak niet door, was tijdje terug item van op TVquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef LXIV het volgende:
Groupon is gewoon zelf een malafide organisatie. Ze persen hun klanten (dus diegenen die uiteindelijk met de aanbieding komen) helemaal uit. Die krijgen uiteindelijk nog maar 25 tot 40% van de prijs.
Veel bedrijven op de rand van failliet en smachtend om cash pakken Groupon. Kunnen ze nog even cashen en dan failliet gaan.
Niet dat het een ondernemer iets uitmaakt dat hij btw aan groupon moet betalenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, spelen ook een leuk spelletje met de BTW, ondernemers moeten die alsnog betalen en hebben dat vaak niet door, was tijdje terug item van op TV
Groupon faciliteert de deal op alle mogelijke manieren, je betaalt aan Groupon, ze zijn gewoon tussenpersoon, klaar. Ongeacht wat in de AV staat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, groupon is geen tussenpersoon. En "de av gaat niet boven de wet" is onzin. Je kan met de av wel over de wet heen, en bovendien kan de wet niet bepalen wat voor contract partijen sluiten.
Of wil jij nu beweren dat het businessmodel in België anders is dan in Nederland?quote:Groupon treedt slechts op als tussenpersoon
Wel aan de belasting....quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet dat het een ondernemer iets uitmaakt dat hij btw aan groupon moet betalen
Behalve dat het niet zo werkt. Ik heb het niet gezien, maar het klinkt alsof de jurist op tv zijn papiertje bij de loi heeft gehaald.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Groupon faciliteert de deal op alle mogelijke manieren, je betaalt aan Groupin, ze zijn gewoon tussenpersoon, klaar. Ongeacht wat in de AV staat.
Nou je het zegt ja...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel aan de belasting....
Ging bijvoorbeeld over een dinerbon van 50 euro, groupon krijgt 25 euro, als een persoon dan voor 50 euro eet (terwijl ondernemer uberhaupt maar 25 euro krijgt) moet hij over die 50 euro dus ook nog eens 23 procent BTW afdragen.
Jep, en Groupon is natuurlijk wel zo fair dat ze dat van te voren vertellen....quote:
Ik koop er al jaren van alles, maar wist wel dat ze de ondernemers in kwestie afzetten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jep, en Groupon is natuurlijk wel zo fair dat ze dat van te voren vertellen....
Ik heb er 1 keer een GVB golfcursus gekocht, klopte ook van alles niet aan, gelukkig heb ik een mamma die nogal hard is qua bargainsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik koop er al jaren van alles, maar wist wel dat ze de ondernemers in kwestie afzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |