Waaruit blijkt die zorgplicht?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies. Dus hoe kan je dan zeggen dat ik fout zit?
Mijn standpunt: Groupon heeft zorgplicht, klaar.
Vervolgens: heeft Groupon genoeg onderzoek gedaan? Ik vind van niet, maar ik kan het ook begrijpen als iemand een andere mening is toegedaan.
dat heb je niet. Bovendien kan je ook niet tellenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:19 schreef TC03 het volgende:
[..]ddd
Ondertussen heb ik deze discussie van drie juristen 'gewonnen' hoor, maar lach me maar uit. Prima.
Blijven roepen dat je gelijk hebt betekent niet dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:19 schreef TC03 het volgende:
Ondertussen heb ik deze discussie van drie juristen 'gewonnen' hoor,
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als de rechter nee zegt in zaak a, en ja in zaak b kunnen wij oordelen dat een zaak die dicht bij A ligt als a beoordeeld wordt.
Mijn standpunt: GroupOn is tussenpersoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Blijven roepen dat je gelijk hebt betekent niet dat je gelijk hebt.
Waren we het op dat punt ooit oneens dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijn standpunt: GroupOn is tussenpersoon.
Vijf pagina's later is iedereen het mij eens.
Dus nu is GroupOn ineens geen tussenpersoon? Jezus, hoe snel verander jij van mening?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat heb je niet. Bovendien kan je ook niet tellen
Ja, lees maar terug.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:22 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Waren we het op dat punt ooit oneens dan?
Logica ontbeert je ook al
Je snapt niet dat tussenpersoon zijn COMPLEET FUCKING NIETS boeit voor deze casusquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus nu is GroupOn ineens geen tussenpersoon? Jezus, hoe snel verander jij van mening?
Jawel, want bij enkel een volmacht heb je GEEN plichten en een tussenpersoon heeft WEL plichten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je snapt niet dat tussenpersoon zijn COMPLEET FUCKING NIETS boeit voor deze casus
Oke, je weet dus prima hoe het werkt en je loopt te trollenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel, want bij enkel een volmacht heb je GEEN plichten en een tussenpersoon heeft WEL plichten.
Dat maakt ALLES uit.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hij komt niet eens tot z'n pleidooi ben ik bangNiet-ontvankelijkverklaring omdat hij de verkeerde partij dagvaardt
Nee, jij loopt te trollen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke, je weet dus prima hoe het werkt en je loopt te trollen
+1quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:27 schreef Aurelius. het volgende:
Wat jij met tussenpersoon bedoelt gaat om verzekeringsmaatschappijen, assurantiemakelaardij en dergelijke daar is hier totaal geen sprake van. Die zaak van het Hof die je aanhaalde zag ook op heel iets anders.
Je weet dat je nu de persoon uitlacht die uiteindelijk gelijk heeft gekregen ten koste van jou hè?quote:
Dat zeg jij. Ik vind van niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:27 schreef Aurelius. het volgende:
Wat jij met tussenpersoon bedoelt gaat om verzekeringsmaatschappijen, assurantiemakelaardij en dergelijke daar is hier totaal geen sprake van. Die zaak van het Hof die je aanhaalde zag ook op heel iets anders.
Geen rechten iig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:29 schreef Aurelius. het volgende:
Juist Joosie, ik denk dat het nu wel klaar en duidelijk is
Trouwens TS wat studeer je eigenlijk?
Klopt. Maar je gaat voorbij aan het feit dat Groupon naast gevolmachtigde ook tussenpersoon is, en dan heeft Groupon zorgplicht en zijn ze dus in bepaalde gevallen aansprakelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:28 schreef Joosie200 het volgende:
Groupon is gevolmachtigd door de volmachtgever om namens hen het e.e.a. aan te bieden. Als jij dan als derde op de site van Groupon een voucher koopt, dan valt Groupon als zijnde geen partij bij de uiteindelijke overeenkomst tussen derde <> bedrijf er tussen weg. Dus je kunt als A, zodra je en een overeenkomst met B en een overeenkomst met C hebt, niet bij B aankloppen omdat C niet levert, wanpresteert ofwel tekortschiet in de nakoming van diens verbintenis. Dat Groupon gevolmachtigd is door het bedrijf, maakt Groupon nog niet meteen aansprakelijk voor het doen en laten van dat bedrijf.
Nee het is niet hetzelfde, verre van.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik vind van niet.
Uiteraard is het niet PRECIES hetzelfde... Maar een tussenpersoon heeft zorgplicht, of het nou om verzekeringen of restaurants gaat.
Ja, op Wikipedia staat ook dat Groupon een tussenpersoon is. Dus wat wil je nu zeggen, dat Groupon geen tussenpersoon is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:35 schreef Aurelius. het volgende:
Ik gebruikte inderdaad de losse term tussenpersoon bij een volmacht, was niet handig van me aangezien je niet weet wat een volmacht inhoudt.
[..]
Nee het is niet hetzelfde, verre van.
Dit is een tussenpersoon: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenpersoon
zoals ook de zaak die jij aanhaalde, gecertificeerde verzekeringsmaatschappijen en dergelijke
3:60 BW Geeft aan wat een volmacht is, maar dat heeft Joosie net al perfect uitgelegd
En ik weet wat een volmacht is.quote:De website werkt alleen als tussenpersoon tussen de klant en het bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |