quote:Op zaterdag 26 januari 2013 05:23 schreef Mani89 het volgende:
Man wat een aanval van Slagteren hij gaf de ritzege aan Gerrans
Leider in de World Tourquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:46 schreef Ericr het volgende:
Overwinning levert net zoveel punten op als een overwinning in een klassieker of een derde plek in Giro of Vuelta. TJS haalt toch een aardige buit binnen mocht hij deze ronde winnen.
Ik heb mede het idee dat ze vroeg willen presteren om zo snel aan een sponsor proberen te komen voor 2014 en verderquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:07 schreef Pedroso het volgende:
Ziet er veelbelovend uit wat Slagter laat zien. Ook Kelderman prima.
Zullen de trainingsmethoden ook bijdragen aan deze prima prestaties (is nog erg vroeg natuurlijk maar dit is gewoon erg goed) ? Zijn toch anders bezig dan voorheen.
Als dat zo is dan ben ik ook benieuwd wat de overige renners in de ploeg (Gesink, Mollema, Kruiswijk, Boom) gaan presteren dit jaar
Volgens mij niet echt iets verandert? Misschien valt die meer op nu tussen al die saaie en lelijke truien.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:35 schreef Sasman het volgende:
Heeft BMC iets gedaan met hun truien? Ik vind ze dit jaar echt wel mooi.
Ik neem aan dat ze Blijlevens en Dekker gelijk meenemen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:32 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Blanco confronteert Sanchez met betrokkenheid Fuentes
Blanco Pro Cycling gaat zijn renner Luis Léon Sanchez confronteren met nieuwe feiten die naar voren zijn gekomen omtrent diens betrokkenheid in de dopingzaak rond de Spaanse arts Eufemanio Fuentes. Dat vertelt Richard Plugge, manager van de Nederlandse ploeg, tegen het NRC Handelsblad. In die krant verschijnt vandaag een uitgebreid stuk over de Spaanse renner, die bezig is aan zijn derde seizoen in Nederlandse dienst.
Sanchez stond onder contract bij het omstreden Liberty Seguros toen de bom onder de Fuentes-zaak, ook wel Operacion Puerto genoemd, in 2006 ontplofte. De Spanjaard is wegens een gebrek aan sluitend bewijs nooit veroordeeld. Nu wordt Sanchez naar aanleiding van telefoongesprekken die dokter Fuentes voerde echter gekoppeld aan de schuilnaam 'Huerto'. Die 'Huerto' heeft in 2006 viermaal een bloedtransfusie ondergaan.
Na het oprollen van het Fuentes-netwerk werd Sanchez overigens nog meerdere malen in verband gebracht met dopingnetwerken. Naar zijn samenwerking met dopingarts Michele Ferrari in 2007 loopt nog altijd een onderzoek dat door Blanco-voorloper Rabobank is ingesteld na het uitkomen van het USADA-rapport over Lance Armstrong. Vlak daarvoor had Sanchez bij de Nederlandse ploeg een contractverlenging van drie seizoenen gekregen. Het NRC Handelsblad meldt dat Blanco nu het liefst af wil van de Spaanse klimmer. "Luis León is een probleem. Die contractverlenging was een blunder", zo citeert de krant één van de ploegleiders. Op een besloten bijeenkomst zouden ook de renners van Blanco hem het vuur aan de schenen hebben gelegd.
Manager Richard Plugge reageert als volgt. "We hebben Luis León meerdere keren gevraagd naar zijn betrokkenheid bij dopingnetwerken. Hij ontkent alles. De Spaanse bond en de antidopingorganisaties hebben aangegeven dat er geen onderzoek tegen hem loopt. Dat hij schuil kan gaan onder de bijnaam ‘Huerto’ in Operación Puerto is nieuw voor me. Daar gaan we hem mee confronteren." Sanchez zelf wil niet reageren, maar zijn zaakwaarnemer Angel Buenache ontkent alle aantijgingen. Zolang Sanchez niet bekent en de Spaanse bond of een anti-dopingorganisatie hem niet schorst, kan Blanco zich niet ontdoen van de Spanjaard
neuh dat denk ik komende jaren nog bij alle sterke prestaties. zal moeten slijten met een lange periode zonder grote incidenten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:43 schreef marcodej het volgende:
Maar toch, ben ik de enige die, na de dopingwinter, toch in zn achterhoofd een bijgedachte heeft van "dit is wel errug goed, kan dit wel..."?
Zo extreem is 't toch niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:43 schreef marcodej het volgende:
Maar toch, ben ik de enige die, na de dopingwinter, toch in zn achterhoofd een bijgedachte heeft van "dit is wel errug goed, kan dit wel..."?
Dit hebben we nog nooit van hem gezien. Eerst zo hard op kop rijden dat het gewoon achter hem breekt , waardoor ie de etappe wint (en nog over lijkt te hebben) en nu deze vrij indrukwekkende remonte.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo extreem is 't toch niet?
Rechts kan zich meten met Allison Steinkamp ja.quote:
quote:Nederland wacht groot wielerdrama
door Raymond Kerckhoffs
Met Team Blanco, en waarschijnlijk ook Vacansoleil-DCM zonder hoofdsponsor dreigt
Nederland volgend jaar nog maar één WorldTour-formatie te hebben. De nieuwe
generatie wordt dan het grote slachtoffer van de huidige dopingjacht naar het verleden.
"Het gekke is dat wij nu lijken uit de kast aan het halen zijn uit dezelfde periode als
waar het Duitse wielrennen mee ten onder is gegaan. Vijf jaar na dato hebben we dus
niets geleerd", zegt Gerry van Gerwen tegenover De Telegraaf/Telesport. Als
teammanager van Milram zag hij vanaf de eerste lijn hoe vijf jaar geleden de Duitse
wielersport tot op de grond werd afgebroken. In november nam hij op de vergadering
van de Club48 in Den Bosch de microfoon ter hand en voorspelde dit scenario.
Nu minister Edith Schippers zich deze week ook in de discussie met het
dopingvraagstuk in het Nederlandse wielrennen heeft gemengd, is het voor de
Brabander duidelijk dat de val van de vaderlandse wielersport niet meer te stoppen is:
"Nederland is het nieuwe Duitsland.”
Bijna dagelijks heeft hij een déjà vu. Bijna een-op-een kan Van Gerwen de vergelijking
maken met de Duitse ondergang. Waar Operacion Puerto het startsein bij onze
oosterburen was, is in Nederland de heksenjacht geopend na het Usada-rapport. "In
Duitsland viel door de Spaanse dopingzaak de grote held Jan Ullrich van zijn voetstuk.
De media stelde zich toen logischerwijs kritisch op en op 27 november 2007 draaide
T-Mobile de sponsorkraan dicht”, vertelt Van Gerwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |