Ik ben benieuwd.. laten we 't hopenquote:Op maandag 28 januari 2013 22:21 schreef Happy_postcrossing het volgende:
"Tot 1 november blijven ze zowieso geldig.
De verwachting is dat ze daarna ook gewoon geldig blijven. Dit wordt de komende tijd juridisch uitgezocht."
Reactie van postzegelsmetkorting.nl op Facebook.
quote:25 x Combinatie ¤ 0,90 voor een kaart of brief 0-20 gram
10 x Combinatie ¤ 0,95 voor een kaart of brief 0-20 gram
Ik bedoelde het uiteraard als grapje.quote:
Je kunt ook NL alleen aanzetten als je een naam trekt. Daarna weer uit. Zo kun je wel versturen naar Nederland, maar niet ontvangenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:46 schreef 16021988 het volgende:
Lekker interessant profiel getrokken..
http://www.postcrossing.com/user/Chiu-Chiu
En zal de komende tijd wel rustig zijn hier, heb er alleen een naar DE die dichtbij is. Verder alleen maar verre kaarten..
Nog een moet er aankomen, dan mag ik er 8 onderweg hebben.. Zou haast NL weer aanzetten, maar vind dat niet zo'n fijn idee...
NL-1677356 Chiu-Chiu Taiwan 29/Jan/2013 9,528 km 0 day Traveling
NL-1672848 taika Belarus 26/Jan/2013 1,578 km 2 days Traveling
NL-1667606 ramo Germany 23/Jan/2013 239 km 5 days Traveling
NL-1664860 CindyQueen Japan 22/Jan/2013 9,132 km 6 days Traveling
NL-1661127 ClaireHwang China 20/Jan/2013 9,333 km 8 days Traveling
NL-1655298 acountrygirl U.S.A. 17/Jan/2013 6,242 km 11 days Traveling
NL-1638558 Sofinna Russia 8/Jan/2013 5,061 km 20 days Traveling
Ik vind het zo irritant dat users soms gewoon verdwijnen van Postcrossing >.< Zet je profiel dan gewoon op inactief als je er geen zin meer in hebt..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:59 schreef Mascleta het volgende:
heb net 50x europa en 50x wereld ingeslagen bij PMK. Die 50x wereld ga ik nooit op tijd opmaken meer.
EDIT: mijn twee postkaarten die ik toevallig allebei op 29 november heb gepost zijn nu expired. waarvan 1 naar Duitsland en 1 naar China.
Ja precies, of een optie van PC zelf dat als je langer dan een bepaalde tijd niet bent ingelogd, je profiel op inactief gaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:19 schreef Sokkepok het volgende:
[..]
Ik vind het zo irritant dat users soms gewoon verdwijnen van Postcrossing >.< Zet je profiel dan gewoon op inactief als je er geen zin meer in hebt..
In zijn profiel staat ook nog een hele lijst met zjn wishlist.quote:Because of so many damaged cards, I like my postcards UNWRITTEN, NEW and in the ENVELOPE please. Don't write the address with the card inside, this leaves the indentation.
If possible, use many different stamps. I love stamps and special cancellations.![]()
FDC's instead of cards are welcome too.
Please DON'T send me churches, religious, sports, Touchnote, Zazzle, funny or silly cards, nor cute or kitschy (too colorful, tacky) ones. Don't send me folded, advertising, home-made or free ones either, only real postcards! Thank you.
I prefer SINGLE views and COLLAGES.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:27 schreef Keshet het volgende:
Ik had ook weer een fijn profiel:
[..]
Naar hem is een Greenpeace kaart met daarop een Orang Oetang onderweg, met een standaard postzegel erop en élke milimeter beschreven.
Ik heb er wel Happy Postcrossing opgezet.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:27 schreef Keshet het volgende:
[..]
In zijn profiel staat ook nog een hele lijst met zjn wishlist.
Naar hem is een Greenpeace kaart met daarop een Orang Oetang onderweg, met een standaard postzegel erop en élke milimeter beschreven.
Ik zou ook weigeren aan zulke eisenlijstjes te voldoen. Of, er wel aan voldoen, maar dan zo dusdanig schraal dat ie er niet blij van wordt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:27 schreef Keshet het volgende:
[..]
Heel goed plan!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja precies, of een optie van PC zelf dat als je langer dan een bepaalde tijd niet bent ingelogd, je profiel op inactief gaat.
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/US-2046707
Vandaag weer een kaartje ontvangen, deze komt uit Amerika.
Tekst komt me eng bekend voor. Welke user is het?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:27 schreef Keshet het volgende:
[..]
http://www.postcrossing.com/user/Lionheart2010quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:08 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Tekst komt me eng bekend voor. Welke user is het?
Wat je stuurt, het is dus goed.quote:I'd like to receive any card that you think is awesome! I love to learn about where you are from, so cards with pictures of your city/country and any interesting facts you can include would be cool, too! But I also like artistic or nature cards. Honestly, I like everything!
Je kunt ook de verzender om het ID vragen en daarna je kaart gaan zoekenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:12 schreef Finland. het volgende:
Ik ben echt zo'n knurft he. Een hele tijd geleden heb ik een kaartje uit Japan gekregen, heel leuk. Krijg ik vandaag weer een kaartje uit Japan, met daarop de tekst dat ik misschien de eerste kaart niet had ontvangen. Ja godverdomme, dit is al de tweede of derde keer dat ik kaart vergeet te registreren en ik kan die eerste niet vinden omdat hij zeer waarschijnlijk bij mijn ouders ligt.
Wel lief van dr dat ze een tweede kaartje heeft gestuurd.
Aaah! Op die manierquote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:19 schreef Finland. het volgende:
Oh, maar ik weet wel waar de kaart ligt; bij mijn ouders (waar bij mijn ouders weet ik dan weer niet), dus het ID heb ik in principe wel. Maar het moet wel dat kaartje zijn, want het zijn beide Aladdin-kaarten (
) en ik verder nog nooit iets uit Japan gehad.
Dat is dan geen garantie dat je een NL'er trekt he? Alleen wordt het bestand met NL'ers toegevoegd aan de 'zoekopdracht'quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef 16021988 het volgende:
Ha, zit ik vanmorgen nog te schelden, is net mijn Rusland kaart geregistreerd.
Nieuwe kaartjes naar Rusland en Ukraine, oftewel weer meer dan 1500km ..
Die tip van NL even aanzetten, ga ik idd maar eens toepassen.. Want zo schiet het niet op!
Klopt, maar de kans is wel groter natuurlijk dat ik dan geen Rusland/Belarus trek.. Tenzij die natuurlijk al in t lijstje voorkomen.. Meeeeh, ik wil onbekende landen hebben!!!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:23 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Dat is dan geen garantie dat je een NL'er trekt he? Alleen wordt het bestand met NL'ers toegevoegd aan de 'zoekopdracht'
Designer outlet Roermond of Maasmechelen Village (net over grens naar België) zijn ook wel aanraders als je wil shoppen voor kleding etc.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:13 schreef RiesAmaris het volgende:
Wij verkassen morgen voor een paar daagjes richting Limburg (Kerkrade) en gaan een beetje de toerist lopen uithangen. Iemand nog leuke tips voor winkels met kaarten/snail mail achtige spullen in Kerkrade, Maastricht of Aachen/Luik? We twijfelen nog over een beetje winkelen in Aachen of Luik. shoptips welkom
Ja, die bestaan maar worden niet meer uitgegeven. Je kunt ze alleen nog bij verzamelaars vinden (op CataWiki of Marktplaats bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Crientj het volgende:
Kaartje naar China is aangekomen. Trek ik een nieuw adres, opnieuw naar China.
Geen ramp, zeker weten niet. Maar de persoon uit dit profiel vraagt aan Nederlanders om Postcrossing postzegels. Bestaan die?
Profiel: http://www.postcrossing.com/user/mengyeyue
Die bestaan zeker, maar of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Crientj het volgende:
Geen ramp, zeker weten niet. Maar de persoon uit dit profiel vraagt aan Nederlanders om Postcrossing postzegels. Bestaan die?
Check dat fotoalbum van die gast: http://www.flickr.com/photos/mengyeyuequote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Crientj het volgende:
Hij is daar geweest op reis volgens mij, enkele pagina's verder zie je allemaal toeristenfoto's van Pyongyangquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:21 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Check dat fotoalbum van die gast: http://www.flickr.com/photos/mengyeyue
Dikke Noord-Koreaanse propaganda shizzle..
Hoop mensen is niet genoeg natuurlijk. Die mensen moeten ook met een computer om kunnen gaan en voldoende inkomen hebben om geld uit te geven aan kaartjes voor wildvreemden. En toegang tot een fatsoenlijk postsysteem. Kan me voorstellen dat het daar in veel delen van bijvoorbeeld India, Nigeria en Bangladesh nogal aan schort.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:04 schreef Achtentachtig het volgende:
# - Land - Inwonertal
1 China 1.343.239.923 (2012)
2 India 1.205.073.612 (2012)
3 Verenigde Staten 313.847.465 (2012)
4 Indonesië 248.645.008 (2012)
5 Brazilië 199.321.413 (2012)
6 Pakistan 190.291.129 (2012)
7 Nigeria 170.123.740 (2012)
8 Bangladesh 161.083.804 (2012)
9 Rusland 142.517.670 (2012)
10 Japan 127.368.088 (2012)
Opvallend: slechts drie landen uit de top 10 van landen naar inwonertal staan in de top 10 van meeste PC-gebruikers of -verzenders.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:19 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, die bestaan maar worden niet meer uitgegeven. Je kunt ze alleen nog bij verzamelaars vinden (op CataWiki of Marktplaats bijvoorbeeld).
Ah thanks.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:20 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Die bestaan zeker, maar of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.
[ afbeelding ]
Nou, dan ga ik er maar vanuit dat mn kaartje naar china wel gaat verlopenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:31 schreef Achtentachtig het volgende:
[ afbeelding ]
*dingdong* Huishoudelijke Mededeling
In verband met de viering van Chinees Nieuwjaar is de postbezorging van en naar China van 4 t/m 17 februari 2013 aangepast en ernstig vertraagd!
Linkje!!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:52 schreef Mokkels het volgende:
Ahhh, leuke dingen in m'n brievenbus vandaag!
Ik had laatst te weinig postzegels gekregen van PMK dus kreeg nu nog een nazending. Netjes afgehandeld dus!
Ennnnnn, ik kreeg een Moomin kaart uit Finland mét Moomin postzegels!![]()
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1654166
Ik had laatst een fine liner gekocht. Ik dacht "Yeah, mooi lekker dun schrijven!" was het een glad kaartje. Alles was uitgeveegd!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:03 schreef Lienzz het volgende:
Ik moet trouwens ook altijd goed uitkijken met wat voor soort pen ik schrijf omdat ik Linkshandig ben heb ik heel vaak dat ik tekst uitveeg met mijn hand of dat mijn hand tekst stempelt...heel vervelend
Story of my life.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:03 schreef Lienzz het volgende:
Ik moet trouwens ook altijd goed uitkijken met wat voor soort pen ik schrijf omdat ik Linkshandig ben heb ik heel vaak dat ik tekst uitveeg met mijn hand of dat mijn hand tekst stempelt...heel vervelend
Haagse markt?? Slegte, Boulevard (Scheveningen)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:13 schreef Finland. het volgende:
Trouwens, ik zit over twee weken een middagje in Den Haag, nog tips wat kaarten betreft?
Museumwinkels..quote:
Hijquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:52 schreef Mascleta het volgende:
Vandaag er weer eens over nagedacht om ansichtkaarten te laten drukken. Een goede optie voor normaal formaat. Goede professionele druk en een standaard achterkant waar ik evt. in klein nog naam/website van mij als fotograaf kwijt kon. Maar blijf me verbazen over die prijzen t.o.v. aantal.
100 - ¤42,39
250 - ¤44,55
500 - ¤47,25
1000 - ¤51,37
2500 - ¤78,30
5000 - ¤118,73
10000 - ¤215,84
het verschil tussen 100 en 1000 stuks is nog geen 10,-. Maar wat moet ik nu met 1000x dezelfde kaart? Ik zou liever dan 100 x 10 verschillende kaarten willen laten bedrukken. Maar dan kom je weer op de prijs van 42,39 per 100 kaarten uit en dat keer 10. Een andere optie zou zijn om er een aantal aan een kaarten winkel/webshop te verkopen.
Kan Happy_postcrossing mij vertellen per hoeveel stuks ze kaarten inkoopt ongeveer en tegen welke prijs. En of ze geïnteresseerd is in een stapel. Uiteraard met overleg over de foto die de kaart mag sieren. Mag ook via PM.
Zie DMquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:52 schreef Mascleta het volgende:
Vandaag er weer eens over nagedacht om ansichtkaarten te laten drukken. Een goede optie voor normaal formaat. Goede professionele druk en een standaard achterkant waar ik evt. in klein nog naam/website van mij als fotograaf kwijt kon. Maar blijf me verbazen over die prijzen t.o.v. aantal.
Chinezen zijn gek op 3d kaarten hahaha.. Ik wordt er zelf gek van.. Maar goed voor die euro per 6 wil ik wel een paar 3d kaarten op voorraad hebbenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:39 schreef Lienzz het volgende:
Deze kreeg ik vandaag in de brievenbus:
[ afbeelding ]
En ik heb vandaag ook 2 setjes van 6 3d kaarten gekocht bij de Action voor 1 euro, ik vind ze zelf niet zo mooi. Maar ik geloof dat kinderen en chinezen er wel blij van worden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |