abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122096214
Ik heb de betreffende vrouw historische argumenten gegeven waarom de bijbel nooit echt gebeurd kan zijn, contradicties aangewezen in de bijbel (want die had ze uiteraard bij) en op haar ultieme poging mij te overtuigen, ze vertelde dat Johannes een dokter was geweest, zei ik dat Heinrich Himmler een wiskundeleraar was, en vroeg haar wat nou precies haar punt was.

Mensen vinden het nooit leuk om op hun fouten gewezen te worden, en religieuzen al helemaal niet.
pi_122097088
Kreeg ook wel eens een man met zijn jaar of 5 oude dochtertje aan de deur met de mededeling: "mijn dochter wil u graag een folder over het geloof overhandigen". Vond dat wel wat ver gaan om je kind daarvoor te gebruiken :{ Zo jong al geïndoctrineerd worden en tegen zo'n klein kind ga je ook niet bot weigeren en de deur dichtgooien. Ze gingen wel netjes weg toen ik zei geen interesse te hebben, maar toch...
pi_122097303
Ook wel eens 2 gasten van een jaar of 18 (in net pak op de fiets met fietshelmen op :')(sowieso, waarom een fietshelm als de Heer je ook al beschermt? :')) aan de deur gehad. Praatten een klein beetje met een engels accent en waren verder beleefd. Las later in de lokale krant dat dat Amerikanen waren die hier in een paar weken de Nederlandse taal hebben geleerd om zodoende overal langs de deur te gaan om zieltjes te winnen.
Wel respect dat ze zo snel zo goed Nederlands hebben leren praten, maar om hier speciaal heen te komen uit de VS daarvoor..... :{
pi_122097346
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:08 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik heb de betreffende vrouw historische argumenten gegeven waarom de bijbel nooit echt gebeurd kan zijn, contradicties aangewezen in de bijbel (want die had ze uiteraard bij) en op haar ultieme poging mij te overtuigen, ze vertelde dat Johannes een dokter was geweest, zei ik dat Heinrich Himmler een wiskundeleraar was, en vroeg haar wat nou precies haar punt was.

Mensen vinden het nooit leuk om op hun fouten gewezen te worden, en religieuzen al helemaal niet.
pi_122098273
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vier totaal geen kerstmis, tenzij je bij paps en mams tafelen "vieren" noemt.

Overigens valt het prima uit te leggen: Culturele indoctrinatie. Weten de Christen overigens alles van. Waarom immers een geboorte in december vieren als het gedrocht waarschijnlijk ergens in april geboren moest zijn in het jaar -7 voor Christus...

Antwoord: Concilie van Nicae waarin besloten werd de culturele gewoonten niet al te ver door de war te schoppen en samen te laten gaan met de zondewende feesten en de Germaanse Midwinterfeesten.

Overal is er een verklaring voor alleen moeten Christenen nog even bedenken dat de mens die niet altijd weet en en de Christelijke verklaring wel erg vaak verkeerd zit...
pi_122098436
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:50 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Ik vier totaal geen kerstmis, tenzij je bij paps en mams tafelen "vieren" noemt.

Overigens valt het prima uit te leggen: Culturele indoctrinatie. Weten de Christen overigens alles van. Waarom immers een geboorte in december vieren als het gedrocht waarschijnlijk ergens in april geboren moest zijn in het jaar -7 voor Christus...

Antwoord: Concilie van Nicae waarin besloten werd de culturele gewoonten niet al te ver door de war te schoppen en samen te laten gaan met de zondewende feesten en de Germaanse Midwinterfeesten.

Overal is er een verklaring voor alleen moeten Christenen nog even bedenken dat de mens die niet altijd weet en en de Christelijke verklaring wel erg vaak verkeerd zit...
Waarom ga je dan tafelen?

Je moet niet alles zo serieus nemen kerel ;)

Wat is de verklaring dan voor de aanwezigheid van bepaalde elementen voor het ontstaan van de oerknal bijvoorbeeld?
pi_122098711
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waarom ga je dan tafelen?

Je moet niet alles zo serieus nemen kerel ;)

Wat is de verklaring dan voor de aanwezigheid van bepaalde elementen voor het ontstaan van de oerknal bijvoorbeeld?
Paps en mams vinden dat prettig, maar dat doe ik wel vaker in het jaar, buiten kerst om.

Tja ik moet bekennen dat ik het leuk vind om religieuzen hak te zetten, nare eigenschap van me, daarom ga ik zo lekker in om dat soort plaatjes. ;)

En tja de oerknal, daar ben ik niet zo thuis in...
pi_122098774
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:59 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Paps en mams vinden dat prettig, maar dat doe ik wel vaker in het jaar, buiten kerst om.

Tja ik moet bekennen dat ik het leuk vind om religieuzen hak te zetten, nare eigenschap van me, daarom ga ik zo lekker in om dat soort plaatjes. ;)

En tja de oerknal, daar ben ik niet zo thuis in...
Je bent nogal bezig met heel erg nergens in geloven blijkbaar.. waarom maak je je zo druk?

Laat iedereen toch lekker geloven wat die wil, niemand heeft de waarheid in pacht ;)
pi_122099013
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 01:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je bent nogal bezig met heel erg nergens in geloven blijkbaar.. waarom maak je je zo druk?

Laat iedereen toch lekker geloven wat die wil, niemand heeft de waarheid in pacht ;)
Ik ben Agnosis en iedereen mag zeer zeker lekker geloven wat ze willen, maar als er mensen bij mij aan de deur staan en mij willen overtuigen ga ik in de tegenaanval ;)

Sowieso vind ik mensen die hun geloofsovertuiging willen opdringen een van de walgelijkse soorten. Met name SGP, CU, CDA dat soort jokers die de maatschappij een levenswijze willen opdringen op basis van een boek (eigenlijk boeken) waarvan we gerust kunnen stellen dat ie van geen kant klopt.
  zondag 27 januari 2013 @ 01:10:29 #60
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122099072
Voet tussen de deur werkt toch niet als je de deur hard genoeg dicht slaat? :s)
  zondag 27 januari 2013 @ 01:24:07 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122099480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, dan heb je niet goed naar ze geluisterd, want je maakt geen kans op een plek in de hemel, maar op een plek in het aardse paradijs. En daar is het aantal plaatsen onbeperkt
En er is plek voor 144.000, niet 10.000.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 27 januari 2013 @ 02:23:13 #62
374228 Unscrewed
Not screwed enough
pi_122100820
God bestaat niet totdat het tegendeel is bewezen, punt.
Extra-ordinary claims needs extra-ordinary proof.
Dit -- Parkiet is mijn papa
zijn -- Parkiet is mijn papa
vier -- Parkiet is mijn papa
regels -- Parkiet is mijn papa
  zondag 27 januari 2013 @ 05:46:05 #63
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_122102177
Gewoon keihard, Highway to Hell van AC/DC aanzetten, of gewoon de hele dag door zware satanische black metal draaien..
*Team Anti-Waaif*
  zondag 27 januari 2013 @ 11:09:46 #64
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122104558
Gewoon boos worden, vriendelijkheid heeft geen zin dan blijven ze je lastigvallen.

Als ze terug blijven komen ook al hangt er een Kruis met een rode streep of ander anti religie teken op je deur gewoon de tuinslang erbij pakken
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122107131
Meh ik bedank ze iedere keer weer vriendelijk en zeg dat ik geen interesse heb en dan gooien ze alsnog hun folders/tijdschriften bij mij in de brievenbus. :') Maar is idd wel leuk om op de wc te lezen. :D
Hallon!
pi_122111508
Gewoon hun gaan bekeren werkt toch het beste, dan mogen ze van hun leiders niet meer naar je toe gaan.
  zondag 27 januari 2013 @ 14:18:25 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122112040
Vertel ze dat ze weg moeten gaan en niet terug moeten komen, geen discussie.
Indien ze bellen op nieuwjaarsmorgen om 09:00 uur, emmer water erover
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 januari 2013 @ 15:18:32 #68
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_122115355
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Not sure if...

De Christenen hebben kerst geleend van de Germanen. Men viert dat de dagen weer langer worden.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 27 januari 2013 @ 15:28:36 #69
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122115842
Zeggen dat ze naar de hel kunnen lopen en de deur dichtsmijten werkt ook erg goed.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 27 januari 2013 @ 18:59:23 #70
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_122125611
Bedenk je eigen geloof en geef hen daar foldertjes van wanneer ze aan de deur staan.
Next time Gadget, next time.....
pi_122126350
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:08 schreef Herr_Munk het volgende:
gegeven waarom de bijbel nooit echt gebeurd kan zijn, contradicties aangewezen in de bijbel (want die had ze uiteraard bij) en op haar ultieme poging mij te overtuigen, ze vert
Johannes was een visser. Lucas was de dokter :)
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_122126533
Ik had ze laatst nog aan de deur. De eerste vraag was naar mijn mening. Toen heb ik ze direct binnen uitgenodigd en ben een half uur lang zelf aan het woord geweest. Het was volgens mij ook wel snel duidelijk dat ik absoluut geen interesse in God, het hiernamaals of de bijbel heb, maar we hebben wel een leuke discussie gevoerd.
pi_122126557
Ik ben op jonge leeftijd hier ook mee in aanraking gekomen, mijn moeder heeft een tijdje studie gehad.

Beste wat werkt, gewoon aangeven dat je niet meer wilt dat ze aanbellen. Normaal gesproken komen ze 1x in de 3 maanden (ongeveer) langs. Als je aangeeft dat je op de 'niet bellerslijst' wil komen. In dat geval komen ze nog wel langs, maar dat is dan veel minder vaak. Ze willen namelijk zeker weten dat jij er nog woont. Het kan zijn dat je gaat verhuizen en ze willen niet onterecht iemand overslaan.

Dus 100% stoppen lukt je niet, maar de frequentie kan je sterk verminderen door dit te doen.
Mijn fotoboek
pi_122126887
Vroeger waren ze erg hardnekkig, maar ik had begrepen dat het tegenwoordig officieel beleid was om te stoppen met de voet tussen de deur en weigeringen beleefd te accepteren. Kan iemand dit bevestigen?

Ik weet niet meer waar ik dat gehoord heb, maar ze zijn hier in de buurt tegenwoordig wel veel netter dan vroeger. Ze bellen ook bijna nooit meer aan terwijl je ze wel vaker langs ziet lopen, waarschijnlijk onderweg naar TS. Gewoon duidelijk zijn lijkt wel goed te werken.
pi_122129214
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:23 schreef CafeRoker het volgende:
Vroeger waren ze erg hardnekkig, maar ik had begrepen dat het tegenwoordig officieel beleid was om te stoppen met de voet tussen de deur en weigeringen beleefd te accepteren. Kan iemand dit bevestigen?

Ik weet niet meer waar ik dat gehoord heb, maar ze zijn hier in de buurt tegenwoordig wel veel netter dan vroeger. Ze bellen ook bijna nooit meer aan terwijl je ze wel vaker langs ziet lopen, waarschijnlijk onderweg naar TS. Gewoon duidelijk zijn lijkt wel goed te werken.
Dat voet tussen de deur heb ik nooit meegemaakt.

Ik denk dat persoonlijk dat het een hoax is :)
Mijn fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')