Dat scheelt dan weerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kreeg naderhand ook inderdaad de vraag waar de fuck ik mee bezig was, en dat ik maar beter weer naar huis ging
Ach ja.. Zo belangrijk was het niet
Had ik maar benzine op het werk, alles beter dan die koffie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:41 schreef BlackLining het volgende:
Nou, net in plaats van koffie een slok benzine op..!
Klein foutje bij het aansluiten van de slangen
Nespresso hierquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Had ik maar benzine op het werk, alles beter dan die koffie.
Ja die hebben we ook. Niet te zuupen.quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja die hebben we ook. Niet te zuupen.
Ik ben meer zoiets gewend:quote:
Ik vind die Nespresso vaak nog lekkerder dan die versgemalen koffie. Moet je natuurlijk wel de goeie cups pakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:47 schreef Juicyhil het volgende:
En thuis heb ik dus Senseo, dat is helemaal drama.
Nou lekker dan, vlammetje der bij.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vind die Nespresso vaak nog lekkerder dan die versgemalen koffie. Moet je natuurlijk wel de goeie cups pakken.
Ben een benzinemeter op de motor aan het zetten. T-stuk in de slang gezet, aanzuigen omdat ie niet wilde, schiet ineens de tankbeluchting open ofzo!
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:14 schreef Sounddragon het volgende:
Hey guys, ik wil niet zeiken maar ik doe toch en dan zullen jullie me wel weer niet lief vinden enzo, maar het valt me nogal op dat het offtopic gehalte hier met enige regelmaat wel een beetje aan de hoge kant is.
Kunnen we het geslowtsjet een beeeeetje motor gerelateerd houden als het jullie belieft?
Dank jullie
[/zeurmodus]
Ja vast wel, ach je moet toch wat te spuien hebbenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]![]()
Zal wel weer minder worden als het weer fatsoenlijk motorweer is denk ik.. Nu ben je veroordeeld tot bier drinken ofzo, en dat mixt niet zo lekker met motorrijden
Daarom zoek ik er ook een met boordcomputerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:40 schreef BlackLining het volgende:
Nou, om het even wat relevanter te maken danIk ben bezig aan een vrij grote mod op de motor. Altijd wel iets van een minimale navigatie erop gewild, evenals een klok, buitentemperatuur meter, benzinemeter, etc. Lastig om allemaal mooi te verwerken in een naked cockpit, die bestaat bij mij uit niets meer dan twee ronde tellers voor toeren en snelheid.
Nou ben ik vrij handig met basis elektrotechniek, dus heb een andere oplossing gevondenAls ik kijk naar de cockpit van de Bandit 1200 heeft die 3 tellers, ook één voor de benzine in het midden. Dit ga ik er dus ook op zetten, en wel in de vorm van zo'n oude chrome fietslamp. Een B12 cockpit kost me namelijk 300 euro en dat vind ik belachelijk. In die fietslamp
komt een OLED schermpje gekoppeld aan een Arduino, soort mini computertje op 5V. Dat Arduino bordje verbindt via Bluetooth met mijn telefoon en die laatste kan zo navigatie, weergegevens, regenvoorspelling, muziek en dat soort meuk weergeven op het schermpje
Die Arduino zelf heeft een tilt sensor, daarmee hoop ik na een scherpe (platte) bocht de lean-angle weer te kunnen geven in dat metertje, leuk om te weten. Het heeft ook een brandstofmeter, die ben ik nu aan het installeren. De B600 tank heeft er zelf geen (itt de B1200) dus die moet gebeund worden. Heb het nu gedaan door de benzineleiding te splitsen en één uiteinde omhoog te laten lopen door de achterkuip. Die achterkuip komt net zo hoog als de tank, dus volgens de wet communicerende vaten moet ik in de kuip het brandstofniveau af kunnen lezen. Dat ga ik doen met fotoresistors die meten hoeveel licht er door dat slangetje komt. Eerste tests wijzen uit dat dat werkt, en dat benzine vrij smerig is
TLDR; Druk bezig met een vrij vette mod op de fiets, moet een hoop voor gebeuren en het ligt nu grotendeels los in de schuur voor wat tests. Die zien er goed uit, dus dat moet wel gaan lukken
Pics?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:40 schreef BlackLining het volgende:
Nou, om het even wat relevanter te maken danIk ben bezig aan een vrij grote mod op de motor. Altijd wel iets van een minimale navigatie erop gewild, evenals een klok, buitentemperatuur meter, benzinemeter, etc. Lastig om allemaal mooi te verwerken in een naked cockpit, die bestaat bij mij uit niets meer dan twee ronde tellers voor toeren en snelheid.
Nou ben ik vrij handig met basis elektrotechniek, dus heb een andere oplossing gevondenAls ik kijk naar de cockpit van de Bandit 1200 heeft die 3 tellers, ook één voor de benzine in het midden. Dit ga ik er dus ook op zetten, en wel in de vorm van zo'n oude chrome fietslamp. Een B12 cockpit kost me namelijk 300 euro en dat vind ik belachelijk. In die fietslamp
komt een OLED schermpje gekoppeld aan een Arduino, soort mini computertje op 5V. Dat Arduino bordje verbindt via Bluetooth met mijn telefoon en die laatste kan zo navigatie, weergegevens, regenvoorspelling, muziek en dat soort meuk weergeven op het schermpje
Navigatie komt ook van de telefoon via Google Maps, heeft nu de mogelijkheid tot 18.400 waypoints dus dat moet wel goed komen. Audio vanuit de telefoon moet ook over BT naar de helm gaan lopen.
Die Arduino zelf heeft een tilt sensor, daarmee hoop ik na een scherpe (platte) bocht de lean-angle weer te kunnen geven in dat metertje, leuk om te weten. Het heeft ook een brandstofmeter, die ben ik nu aan het installeren. De B600 tank heeft er zelf geen (itt de B1200) dus die moet gebeund worden. Heb het nu gedaan door de benzineleiding te splitsen en één uiteinde omhoog te laten lopen door de achterkuip. Die achterkuip komt net zo hoog als de tank, dus volgens de wet communicerende vaten moet ik in de kuip het brandstofniveau af kunnen lezen. Dat ga ik doen met fotoresistors die meten hoeveel licht er door dat slangetje komt. Eerste tests wijzen uit dat dat werkt, en dat benzine vrij smerig is
TLDR; Druk bezig met een vrij vette mod op de fiets, moet een hoop voor gebeuren en het ligt nu grotendeels los in de schuur voor wat tests. Die zien er goed uit, dus dat moet wel gaan lukken
Kan nu ff niet, heb wel wat concept artquote:
Beter tussen de sensoren slalommen volgende keerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:20 schreef einschtein het volgende:
1e bekeuring binnen, guys.Verdomme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |