Geen idee van. Hier is het 8 graden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:09 schreef rogier21 het volgende:
Pfoe, vandaag sneeuwt het weer behoorlijk, temperaturen van rond het vriespunt, gaat een lange winter worden
Ja, maar ik kom liever niet op dat dooie forum, zitten veel te veel roze brilkijkers opquote:Op zondag 3 november 2013 15:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Geen idee van. Hier is het 8 graden.![]()
Post jij nu steeds op CBB forum?
Tja ik weet niet wat ze in Alberta gewend zijn maar hier hebben de meeste mensen GEEN doorbetaalde vakantie oftewel: elke vrije dag word NIET betaald.quote:Op zondag 3 november 2013 18:38 schreef Roof_rack het volgende:
Heb kennissen in Edmonton en Red Deer en die hebben toch een bak sneeuw gekregen :p . Wij ca. 4 cm dus dat valt mee. Het waait wel als een malle.
Ze maken hier in de service industrie toch wel flink misbruik van buitenlanders. Ik werk met een mexicaanse (PNP) die over 3 weken naar de trouwerij van haar zus in Mexico gaat. Tussen nu en dan krijgt zij maar 1 dag vrij, want "vakantie". Met dat hele PNP zit je zo vast aan je werkgever dat je er weinig tegen kan doen. Neem je ontslag dan is je permanent residence aanvraag ook van de baan.
De canadian tire hier heeft 20(!) supervisors die allemaal permanent residence willen. Moderne slavernij noem ik dat. Als ik eindelijk eens een andere baan vind richt ik mij op de CEC, daar heb je tenminste een beetje vrijheid bij.
Wat er ook achter kan zitten is dit: ze houden dit twee maanden vol en dan gaan ze heel zielig naar Work Canada en zeggen ze: we kunnen niemand vinden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 03:56 schreef rogier21 het volgende:
Werkgevers zijn gewoon ongelofelijk triest hier. Ik heb nu zelfs van een headhunter gehoord: liever een echte Canadees en geen ingevulde vacature dan een buitenlander...
Ik zie nogsteeds monster.ca volstaan met vacatures waar ik op gesolliciteerd heb maar je krijgt niet eens een reactie terwijl ik vaak perfect in het profiel pas. Te triest voor woorden..
Dat zal me niks verbazen aangezien ik in de IT zit en er veel goedkope krachten lopen. Maar wel een salaris van 80-100k aanbieden, ik vind het maar een raar verhaal. Niet zo gek dat de high-tech industrie hier van geen kant loopt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 03:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat er ook achter kan zitten is dit: ze houden dit twee maanden vol en dan gaan ze heel zielig naar Work Canada en zeggen ze: we kunnen niemand vinden.
En dan kunnen ze een werkvergunning aanvragen voor een goedkope Indier, Chinees of Indo.
Meteen noord en west van Edmonton is er genoeg bos/bosbouw hoor, en dat noem ik nog net niet 'het noorden'. Naar het oosten is er idd weining tot aan zo'n 100km ten oosten van Winnipeg, maar loopt dan wel zo'n beetje door tot aan de oostkust/Halifax.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef rogier21 het volgende:
In Alberta heb je weinig bomen, tenzij je in de Rockies iets kan doen, anders is het allemaal flatlands met gras, volgens mij gaat dat helemaal tot aan Winipeg door, je zal naar de kusten of naar het noorden moeten.
Over bomen gesproken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:48 schreef rogier21 het volgende:
In Alberta heb je weinig bomen, tenzij je in de Rockies iets kan doen, anders is het allemaal flatlands met gras, volgens mij gaat dat helemaal tot aan Winipeg door, je zal naar de kusten of naar het noorden moeten.
Prima idee! Volgens mij is daar wel interesse in. Ik heb er ooit ergens eentje in Almere zien staan. Ik zou zelf iig wel in een log home willen wonen, ziet er altijd zo knus en warm uit.quote:Op woensdag 6 november 2013 03:34 schreef DUTCHKO het volgende:
Ben bezig met een log home builder om te kijken of ik hun kan vertegenwoordigen in de EU.
Dat zou mooi zijn. Heb al aardig wat skills opgedaan in de Canadese bouw EN de bouw wereld in de EU is mij ook niet vreemd.
Ja maar vergis je niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:23 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Prima idee! Volgens mij is daar wel interesse in. Ik heb er ooit ergens eentje in Almere zien staan. Ik zou zelf iig wel in een log home willen wonen, ziet er altijd zo knus en warm uit.
Ik weet niet wat je plannen zijn maar is dit niets voor je?quote:Op donderdag 7 november 2013 20:52 schreef rogier21 het volgende:
Aangezien ik niet van plan ben om te blijven heb ik het niet gedaan, is toch weer bijna 200 euro per maand per persoon!
DENK je dat ze geinteresseerd zijn of HOOP je dat ze dat zijn...quote:Op maandag 18 november 2013 17:07 schreef rogier21 het volgende:
Boven 0 pfff, het is hier al paar dagen ruimt -10, vandaag -15. IJskristallen op de web dus hoop gelibberen.
Vacatures in Nederland vinden is geen probleem, daar kan ik elk willekeurig softwarebedrijf binnenlopen en de volgende dag aan de slag.
Heb nu 3 sollicitaties hier lopen, denk dat ze alle 3 wel geïnteresseerd zijn, de salarissen zijn wel stukken hoger dan in NL (begin nu al bij 90k per jaar!).
Ja dat is non done hier.quote:Op woensdag 20 november 2013 04:02 schreef rogier21 het volgende:
Ik denk het wel aangezien ik zel omver heb gepraat tijdens het eerste gesprek, maarja we zien wel.
M'n vriendin heeft wel een temp baantje als administratief medewerkster op een school voor een whopping 16$ bruto, en toen ze vroeg of ze reiskostenvergoeding kreeg keken ze haar aan alsof ze water zagen branden
Met grote stad bedoel je vast niet Regina (200.000 inwoners), want hier is ook niet veel te beleven. Vandaar dat veel mensen het dan ook beschrijven als een heel groot dorp. Tis inderdaad hoe je het beschrijft helaas...quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
Kan iemand hier eens iets vertellen over het leven in een grote stad in Canada want mijn vrouw denkt dat het heel veel verschil uitmaakt, een grote stad of een kleiner dorp/stad, in Canada.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |