abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131262930
Da's een vreemde situatie rogier21, ik heb in een flink aantal apartementen gewoont in verschillende Canadese steden en er was altijd een intercom aanwezig. Kan begrijpen dat een couriersbedrijf daar moeilijk aan kan beginnen. Kan je pakketjes niet laten afleveren op je werk? Dat doen meerdere collega's hier, vooral omdat de couriers dan niet de hele tijd voor een dichte deur staan als ze onder reguliere werktijd leveren.

Ja dat de meeste bedrijven ophikken tegen innovatie hier zie ik ook regelmatig. Het ligt er volgens mij heel erg aan in welke bedrijfssector je zit. Hier bij de overheid is het iig vrij 'oudbollig' allemaal waar ze zeggen "als het werkt zoals het is, waarom zullen we vernieuwen". Een van de veel gebruikte programma's die ze gebruiken is sinds Windows '95 niet meer aangepast! Het kost teveel geld om hier aan te sleutelen en het wat gebruikersvriendelijker te maken blijkt...
pi_131263602
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:47 schreef Roof_rack het volgende:
Heb nog een hoop spinazie, rode bietjes en een beetje broccoli
Ja het groeiseizoen is weer zo'n beetje voorbij, heb nog snijbiet, uien en worteltjes in de grond. Mijn broccoli en boerenkool hebben het niet goed gedaan door vervelende kleine zwarte kevertjes die de planten flink aangetast hebben. Oh heb ook nog een yam/sweet potatoe plant staan in een grote emmer die nog aan het groeien is, maar daar verwacht ik niet veel van omdat ie niet in de volle grond staat (experiment-plant).

Jep dat vind ik toch een nadeel van dit noordelijke landklimaat, het groeiseizoen is veel te kort!
  dinsdag 17 september 2013 @ 03:49:29 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_131268416
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:17 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb een huurappartement, maar blijkbaar willen ze geen intercoms hier. DHL kan en wil hier dus geen pakketjes afleveren omdat ze geen idee hebben waar ze het moeten afleveren.

Ik zit zelf in de innovatieve sector maar ik merk echt goed dat hier mensen zitten die innovatie maar vies en lelijk vinden. Als het geld kost dan moeten we het niet. Tijd om weer snel terug te verkassen.
"Tijd om weer snel terug te verkassen."

Bedoel je dat je terug naar NL gaat?
pi_131268512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 03:49 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

"Tijd om weer snel terug te verkassen."

Bedoel je dat je terug naar NL gaat?
Ik zie eerlijk gezegd geen reden om hier te blijven. M'n vriendin zou het liefst nu al weggaan maar ik wil het wel een kans geven.

We zijn een aantal jaar geleden in Canada gedoken, maar het immigratieprogramma heeft 4 jaar geduurd en in die tijd zijn we Canada gewoon vergeten, de interesse is verloren. Daarnaast vind ik de stap terug in de tijd te groot en past niet bij onze leefstijl helaas. De voordelen die Alberta ooit bood kan ik niet meer vinden.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:53:19 #130
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_131283411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 05:19 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen reden om hier te blijven. M'n vriendin zou het liefst nu al weggaan maar ik wil het wel een kans geven.

We zijn een aantal jaar geleden in Canada gedoken, maar het immigratieprogramma heeft 4 jaar geduurd en in die tijd zijn we Canada gewoon vergeten, de interesse is verloren. Daarnaast vind ik de stap terug in de tijd te groot en past niet bij onze leefstijl helaas. De voordelen die Alberta ooit bood kan ik niet meer vinden.
Interessant.
Welke voordelen heb je het over?
Of als ik zo vrij mag zijn: wat doen jullie in Alberta/Canada?

Ik ben het met je eens: voor mij is de stap terug ook te groot.
En als ik dan de kosten van studeren zie dan denk ik dat ik nooit mijn kinderen kan laten studeren.
Voor de rest mis ik de cultuur, het intellect en de verscheidenheid van Europa te veel.
Ik wil mijn kinderen dingen laten zien en hier zullen ze nooit de kans krijgen om Europa te kunnen zien omdat het eenvoudig te duur is om daar na toe te gaan.
Ik ben bezig om mij op mijn terug keer voor te bereiden maar zoals je weet is er een grote crisis dus ik ben voorzichtig.
Overigens: ik denk dat ik naar de UK ga want mijn kinderen praten geen woord Nederlands. :Y
pi_131287113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Interessant.
Welke voordelen heb je het over?
Of als ik zo vrij mag zijn: wat doen jullie in Alberta/Canada?
Ik heb een tijdje in de states gewoond voor werk, daar merkte ik dat dingen best goedkoop waren: huizen, auto's, levensmiddelen, hardware en je had nog een soort superpositie omdat alles eerder in North America uitkwam dan in Nederland.

In Alberta is het helaas andersom, huizen waar je in Zuid Holland 1M voor betaald zie je hier ook, alleen zit je in de middle of nowhere... Ik had wel verwacht dat landprijzen bv lager zouden blijven, maar die zijn echt keihard omhoog gegaan.

Wij zijn toendertijd gesponsord, vandaar dat het ook zo lang heeft geduurd. De familie van mijn vriendin woont in Edmonton, we moesten hier dus landen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens: voor mij is de stap terug ook te groot.
En als ik dan de kosten van studeren zie dan denk ik dat ik nooit mijn kinderen kan laten studeren.
Voor de rest mis ik de cultuur, het intellect en de verscheidenheid van Europa te veel.
Ik wil mijn kinderen dingen laten zien en hier zullen ze nooit de kans krijgen om Europa te kunnen zien omdat het eenvoudig te duur is om daar na toe te gaan.
Ik ben bezig om mij op mijn terug keer voor te bereiden maar zoals je weet is er een grote crisis dus ik ben voorzichtig.
Overigens: ik denk dat ik naar de UK ga want mijn kinderen praten geen woord Nederlands. :Y
Punt is, wij hebben nog geen kinderen maar die willen we wel, op zeer korte termijn. En ik zie hier geen boeiende leefomgeving om kinderen te laten opgroeien, plus dat het inderdaad veel geld kost (al komt dat in Nederland ook wel).

Het valt me tegen omdat ik meer Amerikaans had verwacht, maar het lijkt erop dat Alberta vol zit met arbeidsimmigranten.
pi_131304103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:43 schreef rogier21 het volgende:

Ik heb een tijdje in de states gewoond voor werk, daar merkte ik dat dingen best goedkoop waren: huizen, auto's, levensmiddelen, hardware en je had nog een soort superpositie omdat alles eerder in North America uitkwam dan in Nederland.

In Alberta is het helaas andersom, huizen waar je in Zuid Holland 1M voor betaald zie je hier ook, alleen zit je in de middle of nowhere... Ik had wel verwacht dat landprijzen bv lager zouden blijven, maar die zijn echt keihard omhoog gegaan.

Wij zijn toendertijd gesponsord, vandaar dat het ook zo lang heeft geduurd. De familie van mijn vriendin woont in Edmonton, we moesten hier dus landen.

Punt is, wij hebben nog geen kinderen maar die willen we wel, op zeer korte termijn. En ik zie hier geen boeiende leefomgeving om kinderen te laten opgroeien, plus dat het inderdaad veel geld kost (al komt dat in Nederland ook wel).

Het valt me tegen omdat ik meer Amerikaans had verwacht, maar het lijkt erop dat Alberta vol zit met arbeidsimmigranten.

Ja de USA is goedkoper maar qua leefomgeving vind ik het nog meer in de tijd wegzakken dan Canada.
Waar ik mij aan stoor is dat kinderen niet zoals in Nederland elkaar opzoeken en buiten spelen. Het hele zooitje blijft thuis hangen voor de Xbox. :r :r Slecht voor de sociale ontwikkeling.
En niet boeiend?? Zeg maar gerust doodvervelend is het hier!!
Ik heb er al aan zitten denken om eerst naar Toronto te gaan, meer levendig, maar dat is ook idioot duur.
Ik zit in de huizenbouw/renovatie en de huizen zijn over het algemeen slecht gebouwd hier.
Absoluut het hoge bedrag niet waard!

En zo kan ik wel uren doorgaan.
Tv is waaaaaaaaardeloos, geen enkel educatief of wereld programma. Alleen maar domme shows en reality/soap series.
Mijn vrouw en ik zeggen vaak: als Canada geen bodemschatten had (gas,olie,uranium) was het een derde wereld land geweest.

Gesponderd en 4 jaar geduurd? Dat is erg lang.
Wij zijn 3,5 jaar bezig geweest en ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik weg ben gegaan uit Nederland/EU.
Maar ik kan het nog goed maken. :Y
Volgend jaar ga ik een werk/vakantie maken naar Nederland en de UK en dan hoop ik wat te kunnen vinden qua werk.
pi_131304153
Dutchko je bent wel weer erg negatief hoor. Ik begrijp dat je het zelf zo ziet en het je mening is maar alweer heb ik totaal niet dezelfde ervaringen.

Het overgrote deel van de kinderen/jeugd die ik ken via vrienden, de buurt en familie zijn echt altijd buiten aan het spelen met vriendjes en doen veel aan sport en andere sociale bezigheden.

Tja en Toronto is waarschijnlijk echt geen verbetering vergeleken waar je nu zit. Ik heb er niet 'vast' gewoont maar er wel voor een jaar weken achter elkaar gezeten voor mn werk. Het is er idd behoorlijk levendig (en duur ja), maar ik vind de drukte en elke dag in files staan net zoals in Nederland niet fijn. Ik was bijna naar de GTA verhuist omdat ik er een goede baan aangeboden kreeg maar toch niet doorgezet om die reden,

Een van de redenen waarom ik naar Canada vertrokken ben is juist de rust en ruimte in de meeste gebieden en middelgrote steden.

Dat huizen hier relatief slecht gebouwd zijn ben ik het met je eens (heb achtergrond in bouwkunde/architectuur). Maarja, ik kan tenminste lekker mn gang gaan in en rond mijn huis zonder aan 100 regelementen en niet-te-slopen muren te zitten. De huizen hier in Regina waren tot op een aantal jaar geleden nog behoorlijk goedkoop en meer op lijn met de kwaliteit. Mijn eerste huis koste 80,000 euro voor een vrijstaande bungalow met garage, grote tuin en 200m2 leefoppervlak. Nu is dat helaas door de aantrekkende economie meer dan verdubbelt, maar de salarissen zijn dan ook weer aardig omhoog gegaan.

Dat de TV hier waardeloos is kan ik niet begrijpen, dat ligt er toch gewoon aan welke zenders je hebt? Er is genoeg educatiefs te vinden op de BBC, PBS, OLN, Documentary & History channels, Oasis en de verschillende Nationals Geographic en Discovery thema channels?!
pi_131304431
quote:
16s.gif Op woensdag 18 september 2013 03:31 schreef jeroen1976 het volgende:
Dutchko je bent wel weer erg negatief hoor. Ik begrijp dat je het zelf zo ziet en het je mening is maar alweer heb ik totaal niet dezelfde ervaringen.

Het overgrote deel van de kinderen/jeugd die ik ken via vrienden, de buurt en familie zijn echt altijd buiten aan het spelen met vriendjes en doen veel aan sport en andere sociale bezigheden.

Tja en Toronto is waarschijnlijk echt geen verbetering vergeleken waar je nu zit. Ik heb er niet 'vast' gewoont maar er wel voor een jaar weken achter elkaar gezeten voor mn werk. Het is er idd behoorlijk levendig (en duur ja), maar ik vind de drukte en elke dag in files staan net zoals in Nederland niet fijn. Ik was bijna naar de GTA verhuist omdat ik er een goede baan aangeboden kreeg maar toch niet doorgezet om die reden,

Een van de redenen waarom ik naar Canada vertrokken ben is juist de rust en ruimte in de meeste gebieden en middelgrote steden.

Dat huizen hier relatief slecht gebouwd zijn ben ik het met je eens (heb achtergrond in bouwkunde/architectuur). Maarja, ik kan tenminste lekker mn gang gaan in en rond mijn huis zonder aan 100 regelementen en niet-te-slopen muren te zitten. De huizen hier in Regina waren tot op een aantal jaar geleden nog behoorlijk goedkoop en meer op lijn met de kwaliteit. Mijn eerste huis koste 80,000 euro voor een vrijstaande bungalow met garage, grote tuin en 200m2 leefoppervlak. Nu is dat helaas door de aantrekkende economie meer dan verdubbelt, maar de salarissen zijn dan ook weer aardig omhoog gegaan.

Dat de TV hier waardeloos is kan ik niet begrijpen, dat ligt er toch gewoon aan welke zenders je hebt? Er is genoeg educatiefs te vinden op de BBC, PBS, OLN, Documentary & History channels, Oasis en de verschillende Nationals Geographic en Discovery thema channels?!
Ik weet niet hoe jij hier heen gekomen ben maar ik vermoed dat jij single bent en dan is het een heel verschil in vergelijking met een gezin.
Ik zal je vertellen dat ik de laatste weken meer en meer mensen heb gesproken die weg willen uit Canada.
En dat zijn mensen die uit allerlei landen komen, van verschillende culturen en smaken.
Jij vind rust en het platteland leuk, ik vind het helemaal niets.
En DAAR ligt volgens mij ook het verschil.
De mensen die ik hier tevreden zie rondkomen zijn heel vaak Nederlandse agrariers die de hele dag op hun boerderiij werken.
Dus wat dat betreft geen verschil met Nederland.
Mensen die terug willen zijn meer stedelijke mensen. Die vinden dat Canada behoorlijk achter gebleven is en dodelijk saai. En dat is ook zo, in MIJN opinie.

En helaas. de slarissen dekken de huizen bij lange na niet.
En ik heb gewoon geen zin om mijn hele leven krom te liggen, met twee inkomens, om een houten wrak te bekostigen.

Tsja en als je niet ziet dat de TV dramatisch slecht is dan weet ik het niet meer.
Documentary? Nat. Geographic? Hoeveel herhalingen wil je zien per week over hetzelfde onderwerp, het hele jaar door?

Ja ik ben (voor het grootste deel, niet alles) negatief over Canada.
En een van de reden is dat de meeste mensen, als ze emigreren, vaak alleen maar de positieve dingen rondkletsen maar NOOIT EERLIJK zeggen wat de negatieve dingen zijn.
Dat schijnt op een of andere reden beschamend te zijn, alsof je mislukt bent of zo.
Doet me denken aan de eerste Turkse immigranten in Nederland.
Met z'n allen lachend voor een Mercedes staan van de buurman om de familie in Turkije te laten zien dat het allemaal zooooo goed ging, maar ondertussen bloedde het hart.

Dus bij deze: JA, ik heb SPIJT van mijn stap naar Canada.
Ik had mij beter moeten laten informeren wat deels mijn eigen schuld is.
Ja ik vind Canada een achtergebleven gebied, TE Amerikaans en TE conservatief/te betuttelend!
En JA, zodra ik de kans heb pak ik mijn spullen en hoop te vertrekken want ik zie geen toekomst voor mijn kinderen hier in dit land waar alles belachelijk duur is.
En ik hoop dat ik dit gewoon mag zeggen.
Ik ben gewoon eerlijk.

Of gaan we nu al meningen aan banden leggen?
pi_131305036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 06:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Of gaan we nu al meningen aan banden leggen?
Waar slaat dit nou weer op? Ik zeg alleen dat jouw mening en ervaringen niet de mijne zijn en dat ik wel veel positieve dingen om mij heen zie. Natuurlijk respecteer ik je mening maar ik ben ook heel eerlijk over wat ik geschreven heb in dit topic, helemaal niet om het land/leven mooier te laten doen lijken dan ik tot nu toe meegemaakt heb. Ik heb het hier idd prima naar mijn zin, al 12 jaar lang.

Ik heb dit jaar mijn vriendin en baan verloren, maar wil nog steeds niet terug naar Nederland. Ik heb een betere baan gevonden dus het gaat weer de goede kant op.

Ik ga elk jaar terug naar NL en vind de samenleving daar verstikkend, nog veel duurder, minder vrij, vol met aggressie en negativiteit. En dat zal wel hetzelfde zijn als hier; het ligt eraan waar je bent over het algemeen, en ik heb vooral ervaring met de Randstad als ik in Nederland ben. Ik voel mij er iig niet meer thuis (eigenlijk al sinds mid jaren 90 niet, vandaar mijn vertrek).

Zoals eerder vermeld, ik heb niet niet genoeg woonervaring in de grotere steden als Vancouver, Calgary, Toronto, Winnipeg, Ottawa etc. dus daar kan je een totaal andere beleving hebben. Ik woon en leef hier uitstekend op de prairies, al zou ik wel ooit naar een van de kusten willen verhuizen maar dat komt omdat ik de oceaan/zee mis.

Oh ja en ik ben inderdaad sinds kort weer single. Dat dit een groot verschil zal zijn vs een grotere familie zal wel kloppen. Ik heb jammer genoeg nog geen kinderen en daar dus ook geen persoonlijke ervaring mee. Mijn vele immigranten collega's en vrienden heb ik trouwens nog nooit horen klagen over dat een familie hier te duur is, maar goed, ik zal het ze eens vragen.

Ik kijk trouwens niet veel tv, dus weet ook niet of wat ik wel meepik op de genoemde kanalen een herhaling is of niet. Als ik de mensen in Nederland altijd hoor klagen dan denk ik dat het aanbod hier beter is, maar ik kan het mis hebben.

Ik ervaar dit land en de mensen allesbehalve dan saai, ik ben zeker geen boer/agrarier maar lekker in de natuur zijn (kamperen, hiken, kayakken, quaden, vissen) vind ik plezierig, maar dat is dan ook MIJN opinie.... :|

[ Bericht 0% gewijzigd door jeroen1976 op 18-09-2013 08:24:05 (typo) ]
pi_131316837
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:23 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op? Ik zeg alleen dat jouw mening en ervaringen niet de mijne zijn en dat ik wel veel positieve dingen om mij heen zie. Natuurlijk respecteer ik je mening maar ik ben ook heel eerlijk over wat ik geschreven heb in dit topic, helemaal niet om het land/leven mooier te laten doen lijken dan ik tot nu toe meegemaakt heb. Ik heb het hier idd prima naar mijn zin, al 12 jaar lang.

Ik heb dit jaar mijn vriendin en baan verloren, maar wil nog steeds niet terug naar Nederland. Ik heb een betere baan gevonden dus het gaat weer de goede kant op.

Ik ga elk jaar terug naar NL en vind de samenleving daar verstikkend, nog veel duurder, minder vrij, vol met aggressie en negativiteit. En dat zal wel hetzelfde zijn als hier; het ligt eraan waar je bent over het algemeen, en ik heb vooral ervaring met de Randstad als ik in Nederland ben. Ik voel mij er iig niet meer thuis (eigenlijk al sinds mid jaren 90 niet, vandaar mijn vertrek).

Zoals eerder vermeld, ik heb niet niet genoeg woonervaring in de grotere steden als Vancouver, Calgary, Toronto, Winnipeg, Ottawa etc. dus daar kan je een totaal andere beleving hebben. Ik woon en leef hier uitstekend op de prairies, al zou ik wel ooit naar een van de kusten willen verhuizen maar dat komt omdat ik de oceaan/zee mis.

Oh ja en ik ben inderdaad sinds kort weer single. Dat dit een groot verschil zal zijn vs een grotere familie zal wel kloppen. Ik heb jammer genoeg nog geen kinderen en daar dus ook geen persoonlijke ervaring mee. Mijn vele immigranten collega's en vrienden heb ik trouwens nog nooit horen klagen over dat een familie hier te duur is, maar goed, ik zal het ze eens vragen.

Ik kijk trouwens niet veel tv, dus weet ook niet of wat ik wel meepik op de genoemde kanalen een herhaling is of niet. Als ik de mensen in Nederland altijd hoor klagen dan denk ik dat het aanbod hier beter is, maar ik kan het mis hebben.

Ik ervaar dit land en de mensen allesbehalve dan saai, ik ben zeker geen boer/agrarier maar lekker in de natuur zijn (kamperen, hiken, kayakken, quaden, vissen) vind ik plezierig, maar dat is dan ook MIJN opinie.... :|
Juist en DAT bedoel ik nu Jeroen.
Iedereen ervaart het anders.
Ik bekijk het vanuit een ander oogpunt en probeer een mening te vormen wat de toekomst van mijn kinderen hier zou zijn.
En dan zie ik het niet vrolijk in.
Niet dat ze geen werk zullen vinden, want werk is hier beter te vinden dan in de EU, maar het is zoo ontzettend duur dat ik niet zou weten hoe ze huur zouden kunnen bekostigen en op hun eigen benen kunnen staan.
Laten we eerlijk zijn: in een grotere stad is het gemiddelde huis 350.000 tot 450.000 dollar en dan heb ik het NIET over Toronto of Vancouver.
In Vancouver ga je al naar de 700.000 toe. :)
En dan overdrijf ik echt niet.
Kinderen naar een goede Universiteit? Trek daar maar 20.000 per jaar voor uit.
Waarom denk je dat er zoveel kinderen drop outs zijn?
Je verdient nog meer als een leerling Carpenter dan een Apothekers assistente met meer ervaring en verantwoordelijkheid.

Wat de mensen betreft: tja ik vind ze weinig intellectuele bagage hebben.
En dat zeggen veel van mijn kenissen, die allemaal Universitair geschoold zijn en vaker dokter zijn etc.
Levensstijl zelfde laken een pak. Ik zie NOOIT iemand hier op de straten lopen. Alles met de auto. Rijdend naar de vreetschuren waar ze lekker aan het schransen zijn.
McDomalds, A&W etc etc. gatverddamme.....het is een grote eenheidsworst hier.
Alles hetzelfde, geen verschil in cultuur en bouw, alles eender opgebouwd.
Doodvervelend dus, voor mij dan.

Als je het over alcohol hebt en de idote prijzen dan staan ze je glazig aan te kijken en lullen iets over beschermen van de jeugd, maar zelf stapt het hele zooitje met een borrel op de auto in.
Kinderen met 16 jaar een pick-up truck laten rijden, machine van 3000 kilo en dan nog vreemd kijken als er zoveel kinderen verongelukken hier.
Misschien valt het jouw niet zo op maar ik hoor voortdurend op het nieuws dat men weer eens iemand zoekt die een kind zijn auto in wilde trekken. (je ziet de lijsten hangen bij de Wallmart van verdwenen kinderen)
Het sterft hier van de perverts. En dan ga je als ouder wel ff nadenken.

Misschien ben ik wel te kritisch maar het is mij gewoon heel erg tegen gevallen en het feit dat alles zo duur is, met name het huizengedeelte, heeft mij doen besluiten dat ik maar beter weg kan gaan.
Hopelijk verkoop ik mijn woning met flinke winst en dan kan ik in de EU, CASH een huis kopen.
Dus geen huur, geen hypotheek. En dat scheelt 1 kompleet salaris!
Kamperen, vissen, kayaken, hiken, zwemmen, bergbeklimmen? Kan ik ook doen in de EU.
Geen probleem.
Kan ik eindelijk eens op vakantie zonder een enorm gevecht met mijn baas of met de baas van mijn vrouw omdat de "oudere" werknemers alle vakantieperiodes al hebben vol geboekt
omdat ze de eerste "rechten" hebben.
Waardeloos!
pi_131349221
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben erg geinteresseerd om mijn masteropleiding in Canada te gaan volgen.

Ik wil graag iets in de Supply Chain gaan doen, maar ik weet niet of er daar goede universiteiten van in Canada zitten :@

Daarnaast de vraag hoe het studentenleven daar is, en welke steden echt leuk zijn om te studeren? :D

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131350259
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben erg geinteresseerd om mijn masteropleiding in Canada te gaan volgen.

Ik wil graag iets in de Supply Chain gaan doen, maar ik weet niet of er daar goede universiteiten van in Canada zitten :@

Daarnaast de vraag hoe het studentenleven daar is, en welke steden echt leuk zijn om te studeren? :D

Je zult eerst moeten bekijken WAAR er deze opleidingsmogelijkheden zijn.
Dus het is niet een zaak van: Oh ik vind die stad leuk dus ga ik maar daar naar toe.

Studentenleven durf ik niets over te zeggen.
De meeste mensen wijzen Toronto, Montreal en Vancouver aan als leukste steden maar smaken verschillen.

Google around zou ik zeggen.
Succes!
pi_131384989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je zult eerst moeten bekijken WAAR er deze opleidingsmogelijkheden zijn.
Dus het is niet een zaak van: Oh ik vind die stad leuk dus ga ik maar daar naar toe.

Studentenleven durf ik niets over te zeggen.
De meeste mensen wijzen Toronto, Montreal en Vancouver aan als leukste steden maar smaken verschillen.

Google around zou ik zeggen.
Succes!
Nee klopt ook :) Maar ik was gewoon benieuwd naar het studentenleven in Canada, want als dat niet leuk is kies ik uiteraard een ander land ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 20 september 2013 @ 21:23:10 #140
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_131394852
quote:
11s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:

Goede universiteiten (algemene rating) zitten in Toronto (UT) en Montreal (McGill). UBC (Vancouver) hobbelt er een beetje achter aan meestal, kun je redelijk vergelijken met de betere opleidingen in Nederland. Al denken ze daar hier vaak heel anders over en beschouwen ze zichzelf als een halve Ivy League school.

Een aparte master doen is best zeldzaam hier op UBC, mensen gaan vaak werken na hun bachelor (undergraduate) of gaan meteen voor een full graduate study, waar je dus je PhD krijgt. Als je in Nederland makkelijk door je bachelor bent gekomen kun je het niveau hier eenvoudig aan denk ik, mijn vrouw heeft wat cursussen gevolgd en overal met twee vingers in de neus een A+ op gehaald. Om te zien hoe goed een master programma is moet je wat meer onderzoek doen, sommige kleine universiteiten hebben hele goede programma's.

Hou er ook rekening mee dat je waarschijnlijk niet zomaar wordt toegelaten tot een opleiding, er is vaak voorselectie op CV. En dat gaat op de Amerikaanse slag, ik zie af en toe CVs voorbij komen van undergrads die een stage willen lopen (om hun CV nog verder op te krikken) die langer zijn dan die van mij. Ze zetten elke scheet die ze ooit hebben gelaten en elk schouderklopje dat ze ooit hebben gehad er op, en dat spel moet je meespelen anders red je het niet. Er kunnen ook aanvullende eisen zijn zoals taaltesten. Die kunnen pittig zijn afhankelijk van het niveau dat je moet halen, ik heb een oefentoets gedaan en ik zou faliekant zijn gezakt.

Collegegeld is op UBC voor graduate studies ongeveer $7k per jaar voor buitenlandse studenten en er zijn wel mogelijkheid een beurs te krijgen (weer afhankelijk van CV). Je moet kunnen aantonen dat je dat plus levensonderhoud kunt betalen. Er zijn hier, zeker op undergraduate niveau heel erg veel kinderen van stinkend rijke Chinezen die hier studeren. En dat zijn niet de meest leuke mensen, beetje proleterig nieuw geld zeg maar. Daar moet je tegen kunnen...

Qua studentenleven is het niet te vergelijken met Nederland; het grootste deel van de universiteit ligt op een campus een half uur buiten downtown en daar speelt zich een groot gedeelte van het sociale leven van de veel studenten af. Er zijn wel wat leuke wijken tussen campus en downtown maar het is veel verspreider dan ik Nederland. Hier wonen is overigens niet goedkoop, zelfs als je alleen een simpele kamer of basement appartement hebt. Het uitgaansleven schijnt saai te zijn hoor ik van twintigers om me heen. Veel kroegen en restaurants, weinig echt uitgaan behalve wat nachtclubs. Buiten drinken mag nergens dus er zijn geen leuke terrasjes en zo. Er is wel een grote homo scene waar meer te beleven valt.

Ik zou zelf als student alleen naar Vancouver gaan voor een volledige opleiding als je specifiek één programma wilt volgen dat hier hoog aangeschreven staat, of als je heel erg van natuur en outdoorsie sporten houdt. Je hebt hier op redelijke rijafstand enorm gevarieerde natuur en dat is denk ik wel één van de unique selling points van Vancouver. Montreal is sowieso meer te beleven, maar dan moet je wel Frans spreken, Toronto is waarschijnlijk de meest bruisende stad (van horen zeggen).
pi_131458243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:28 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee klopt ook :) Maar ik was gewoon benieuwd naar het studentenleven in Canada, want als dat niet leuk is kies ik uiteraard een ander land ;)
Ik heb een semester aan Queen's University in Kingston, ON gestudeerd als uitwisseling. Niet een van de top universiteiten, maar wel een van de betere. Zoals hieronder gezegd is het studentenleven in Canada wel anders. Ik weet niet hoe het op andere universiteiten is, maar Queen's staat wel bekend om de schoolspirit, en dat is echt ontzettend leuk om mee te maken. Je voelt je als student daar echt deel van het geheel.

Alles, maar dan ook werkelijk alles speelt zich op de campus af en het gebied daar vlak omheen. Ik weet niet hoe dat in een grote stad is als de campus meer verspreid is, maar in Kingston was echt alles bij elkaar en heb je het 'student ghetto'. Bijna iedereen woont daar, en er is ook altijd wat te beleven. Veel huisfeesten en keggers, en de universiteit had haar eigen club en pub.

Ik heb iig een super tijd gehad daar :)
pi_131749237
Koop ik 2 weken geleden een jaarkaart voor Glacier National Park in Montana (3 uurtjes vanaf Calgary), koop ik nieuwe hiking gear gooien ze het park dicht.

Maar wel tijdens de tour verkondigen dat het park van de mensen is en niet van de overheid, nou dat blijkt maar weer. Geen zin om volgend weekend 3 uur te rijden om er achter te komen dat ze alles met hekken hebben afgesloten.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:44:02 #143
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_131781449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:44 schreef rogier21 het volgende:
Koop ik 2 weken geleden een jaarkaart voor Glacier National Park in Montana (3 uurtjes vanaf Calgary), koop ik nieuwe hiking gear gooien ze het park dicht.

Maar wel tijdens de tour verkondigen dat het park van de mensen is en niet van de overheid, nou dat blijkt maar weer. Geen zin om volgend weekend 3 uur te rijden om er achter te komen dat ze alles met hekken hebben afgesloten.
????????????
Komt dat misschien door dat gerommel wat er nu gaande is in de USA met de begrotingen en het naar huis sturen van miljoenen ambtenaren?
pi_131828166
Ik las het ja dat alle nationale parken dicht zijn. Dat is toch ook wat lol. Ben benieuwd hoe ze dat willen handhaven.
pi_131833868
Ik ga de gok niet wagen, maar ik heb gehoord dat er gewoon hekwerken zijn geplaatst bij de weg-ingangen.

Je kan er gewoon inlopen maar je riskeert wel een boete omdat de politie een oogje in het zeil houdt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:18:02 #146
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_131846968
Een nieuw "brilliant" idee: samensmelten van USA en Canada. _O-
Een nieuw uitgekomen boek geeft een aantal opties hier voor.

http://fullcomment.nation(...)s-about-17-trillion/

Denk niet dat de gemiddelde Canadees hier mee eens is. }:|
pi_131962484
Ik vraag me af hoe snel je werk kan vinden daar. Hoe doen jullie dat? @degenen die daar leven uiteraard.
Lambo of Rekt
pi_131974077
Ik ben ITer met aardig wat ervaring, geschoold en heb certificaten.

In Alberta vind je geen werk, een aantal jaar geleden waren er te weinig mensen, maar toen ging de economie slecht en besloot half Canada hierheen te komen om werk te zoeken.

De werkgevers zijn eikels en lui, teminste degene die ik heb gezien. Ze zeggen het niet maar voor jou liever een echte Canadees. Interviews worden uiteraard per telefoon gedaan want confrontaties houden ze niet van. Ik heb een aantal sollicitaties uitstaan maar er wordt gewoon niet op gereageerd, en een maand later zie je dezelfde vacature weer opnieuw verschijnen.

Daarnaast heb ik een automatiseringsbedrijf in Nederland en daar kwam ik krap in het werk, ik nam aan dat het hier wel beter zou zijn, maar ze hebben hier gewoon geen behoefte aan modernisering, als het ook maar iets geld kost dan liever een goedkope Chinees of Indiër.

Nee met de dag wordt ik/we er zieker van, zeker van de hoge prijzen hier. We hebben het al een beetje opgegeven en vieren nu lange vakantie, als het over 3-4 maanden nogsteeds prut is dan gaan we al eerder terug.

Vooral het bankwezen stelt me echt teleur, elke dag ongewenste crap telefoontjes van je bank, credit card etc. De meeste banken hebben online bankieren maar dat is gewoon om te janken.

Wil je weten hoe het 50 jaar geleden in Nederland was? Kom naar Alberta :P
  woensdag 9 oktober 2013 @ 06:02:38 #149
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_131995535
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:46 schreef EggsTC het volgende:
Ik vraag me af hoe snel je werk kan vinden daar. Hoe doen jullie dat? @degenen die daar leven uiteraard.
Laat ik het voorzichtig zeggen: je moet handig met je handen zijn en dan heb je een kans. _O-

Dipoma's zijn niets waard hier, ervaring zegt niets. })
Laats op de radio dit hele probleem aangehoord van een chemisch specialiste uit Thailand met 15 jaar ervaring. Ze kon geen werk vinden want haar diploma's werden niet erkend.
Toen zij zich bijschoolde, lees Canadese diploma's haalde, riepen ze weer dat ze geen Canadese ervaring had. Was het weeeeeeer niet goed.
Ze maken je knettergek hier. Alsof Canada het middelpunt van de wereld is! :r
En inderdaad, ze leven 50 jaar terug in de tijd hier.
Werk en opdrachten regel je door middel van vrienden, familie of via de kerk bezoeken.

Het is bloed duur hier en je weet in ieder geval zeker dat je tot het einde der dagen je met z'n tweeen moet werken om de belachelijke hoge hypotheek of huur te betalen.
Ik ga volgend jaar een 10tal dagen terug naar Nederland kijken of ik wat werk kan regelen of om zelf wat te beginnen. *O*
Het zal best wel afzien worden mochten we weer terug gaan maar ik kan dan een huis cash kopen en ben in ieder geval van een hoge hypotheek en huur af.
Tevens: levensmiddelen en alle ander behoeften zijn goedkoper in Nederland.

Zal ik Canada missen? Voor geen meter. :N
En voor dat ik weer de eeuwige verhalen hoor over de mooie natuur: ja de natuur is mooi maar daar vul ik onze magen niet mee! :Y)
pi_132016410
Veel (heel veel) sollicitaties versturen net als in elk ander land :) . Ik had hier zelf wat kennissen, dus ben gewoon op het vliegtuig gestapt en begonnen met zoeken. Hopelijk rond de lente toch eens een andere baan. Ben benieuwd, het kost een werkgever nu $270 voor de LMO aanvraag en dan is het nog niet zeker dat je toegelaten wordt.

Qua bankieren ben ik het er mee eens dat ze toch wel wat achterlopen lol :p . Alle informatie van je aankopen wordt niet geupdate als het weekend is, cash in een envelopje als je het wil storten, internetbankieren beveiligd met enkel een wachtwoord, een cheque voor het loon, etc. Daarnaast heb ik nou een secured credit card om te beginnen met opbouwen van een credit-score.

Al met al zit ik hier alweer ruim een jaar en ben tevreden. Nog niet waar ik wil zijn, maar een stuk verder dan 12 maanden geleden :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')