Ja het groeiseizoen is weer zo'n beetje voorbij, heb nog snijbiet, uien en worteltjes in de grond. Mijn broccoli en boerenkool hebben het niet goed gedaan door vervelende kleine zwarte kevertjes die de planten flink aangetast hebben. Oh heb ook nog een yam/sweet potatoe plant staan in een grote emmer die nog aan het groeien is, maar daar verwacht ik niet veel van omdat ie niet in de volle grond staat (experiment-plant).quote:Op maandag 16 september 2013 21:47 schreef Roof_rack het volgende:
Heb nog een hoop spinazie, rode bietjes en een beetje broccoli
"Tijd om weer snel terug te verkassen."quote:Op maandag 16 september 2013 20:17 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb een huurappartement, maar blijkbaar willen ze geen intercoms hier. DHL kan en wil hier dus geen pakketjes afleveren omdat ze geen idee hebben waar ze het moeten afleveren.
Ik zit zelf in de innovatieve sector maar ik merk echt goed dat hier mensen zitten die innovatie maar vies en lelijk vinden. Als het geld kost dan moeten we het niet. Tijd om weer snel terug te verkassen.
Ik zie eerlijk gezegd geen reden om hier te blijven. M'n vriendin zou het liefst nu al weggaan maar ik wil het wel een kans geven.quote:Op dinsdag 17 september 2013 03:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
"Tijd om weer snel terug te verkassen."
Bedoel je dat je terug naar NL gaat?
Interessant.quote:Op dinsdag 17 september 2013 05:19 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd geen reden om hier te blijven. M'n vriendin zou het liefst nu al weggaan maar ik wil het wel een kans geven.
We zijn een aantal jaar geleden in Canada gedoken, maar het immigratieprogramma heeft 4 jaar geduurd en in die tijd zijn we Canada gewoon vergeten, de interesse is verloren. Daarnaast vind ik de stap terug in de tijd te groot en past niet bij onze leefstijl helaas. De voordelen die Alberta ooit bood kan ik niet meer vinden.
Ik heb een tijdje in de states gewoond voor werk, daar merkte ik dat dingen best goedkoop waren: huizen, auto's, levensmiddelen, hardware en je had nog een soort superpositie omdat alles eerder in North America uitkwam dan in Nederland.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Interessant.
Welke voordelen heb je het over?
Of als ik zo vrij mag zijn: wat doen jullie in Alberta/Canada?
Punt is, wij hebben nog geen kinderen maar die willen we wel, op zeer korte termijn. En ik zie hier geen boeiende leefomgeving om kinderen te laten opgroeien, plus dat het inderdaad veel geld kost (al komt dat in Nederland ook wel).quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens: voor mij is de stap terug ook te groot.
En als ik dan de kosten van studeren zie dan denk ik dat ik nooit mijn kinderen kan laten studeren.
Voor de rest mis ik de cultuur, het intellect en de verscheidenheid van Europa te veel.
Ik wil mijn kinderen dingen laten zien en hier zullen ze nooit de kans krijgen om Europa te kunnen zien omdat het eenvoudig te duur is om daar na toe te gaan.
Ik ben bezig om mij op mijn terug keer voor te bereiden maar zoals je weet is er een grote crisis dus ik ben voorzichtig.
Overigens: ik denk dat ik naar de UK ga want mijn kinderen praten geen woord Nederlands.
Ja de USA is goedkoper maar qua leefomgeving vind ik het nog meer in de tijd wegzakken dan Canada.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:43 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb een tijdje in de states gewoond voor werk, daar merkte ik dat dingen best goedkoop waren: huizen, auto's, levensmiddelen, hardware en je had nog een soort superpositie omdat alles eerder in North America uitkwam dan in Nederland.
In Alberta is het helaas andersom, huizen waar je in Zuid Holland 1M voor betaald zie je hier ook, alleen zit je in de middle of nowhere... Ik had wel verwacht dat landprijzen bv lager zouden blijven, maar die zijn echt keihard omhoog gegaan.
Wij zijn toendertijd gesponsord, vandaar dat het ook zo lang heeft geduurd. De familie van mijn vriendin woont in Edmonton, we moesten hier dus landen.
Punt is, wij hebben nog geen kinderen maar die willen we wel, op zeer korte termijn. En ik zie hier geen boeiende leefomgeving om kinderen te laten opgroeien, plus dat het inderdaad veel geld kost (al komt dat in Nederland ook wel).
Het valt me tegen omdat ik meer Amerikaans had verwacht, maar het lijkt erop dat Alberta vol zit met arbeidsimmigranten.
Ik weet niet hoe jij hier heen gekomen ben maar ik vermoed dat jij single bent en dan is het een heel verschil in vergelijking met een gezin.quote:Op woensdag 18 september 2013 03:31 schreef jeroen1976 het volgende:
Dutchko je bent wel weer erg negatief hoor. Ik begrijp dat je het zelf zo ziet en het je mening is maar alweer heb ik totaal niet dezelfde ervaringen.
Het overgrote deel van de kinderen/jeugd die ik ken via vrienden, de buurt en familie zijn echt altijd buiten aan het spelen met vriendjes en doen veel aan sport en andere sociale bezigheden.
Tja en Toronto is waarschijnlijk echt geen verbetering vergeleken waar je nu zit. Ik heb er niet 'vast' gewoont maar er wel voor een jaar weken achter elkaar gezeten voor mn werk. Het is er idd behoorlijk levendig (en duur ja), maar ik vind de drukte en elke dag in files staan net zoals in Nederland niet fijn. Ik was bijna naar de GTA verhuist omdat ik er een goede baan aangeboden kreeg maar toch niet doorgezet om die reden,
Een van de redenen waarom ik naar Canada vertrokken ben is juist de rust en ruimte in de meeste gebieden en middelgrote steden.
Dat huizen hier relatief slecht gebouwd zijn ben ik het met je eens (heb achtergrond in bouwkunde/architectuur). Maarja, ik kan tenminste lekker mn gang gaan in en rond mijn huis zonder aan 100 regelementen en niet-te-slopen muren te zitten. De huizen hier in Regina waren tot op een aantal jaar geleden nog behoorlijk goedkoop en meer op lijn met de kwaliteit. Mijn eerste huis koste 80,000 euro voor een vrijstaande bungalow met garage, grote tuin en 200m2 leefoppervlak. Nu is dat helaas door de aantrekkende economie meer dan verdubbelt, maar de salarissen zijn dan ook weer aardig omhoog gegaan.
Dat de TV hier waardeloos is kan ik niet begrijpen, dat ligt er toch gewoon aan welke zenders je hebt? Er is genoeg educatiefs te vinden op de BBC, PBS, OLN, Documentary & History channels, Oasis en de verschillende Nationals Geographic en Discovery thema channels?!
Waar slaat dit nou weer op? Ik zeg alleen dat jouw mening en ervaringen niet de mijne zijn en dat ik wel veel positieve dingen om mij heen zie. Natuurlijk respecteer ik je mening maar ik ben ook heel eerlijk over wat ik geschreven heb in dit topic, helemaal niet om het land/leven mooier te laten doen lijken dan ik tot nu toe meegemaakt heb. Ik heb het hier idd prima naar mijn zin, al 12 jaar lang.quote:Op woensdag 18 september 2013 06:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Of gaan we nu al meningen aan banden leggen?
Juist en DAT bedoel ik nu Jeroen.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:23 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op? Ik zeg alleen dat jouw mening en ervaringen niet de mijne zijn en dat ik wel veel positieve dingen om mij heen zie. Natuurlijk respecteer ik je mening maar ik ben ook heel eerlijk over wat ik geschreven heb in dit topic, helemaal niet om het land/leven mooier te laten doen lijken dan ik tot nu toe meegemaakt heb. Ik heb het hier idd prima naar mijn zin, al 12 jaar lang.
Ik heb dit jaar mijn vriendin en baan verloren, maar wil nog steeds niet terug naar Nederland. Ik heb een betere baan gevonden dus het gaat weer de goede kant op.
Ik ga elk jaar terug naar NL en vind de samenleving daar verstikkend, nog veel duurder, minder vrij, vol met aggressie en negativiteit. En dat zal wel hetzelfde zijn als hier; het ligt eraan waar je bent over het algemeen, en ik heb vooral ervaring met de Randstad als ik in Nederland ben. Ik voel mij er iig niet meer thuis (eigenlijk al sinds mid jaren 90 niet, vandaar mijn vertrek).
Zoals eerder vermeld, ik heb niet niet genoeg woonervaring in de grotere steden als Vancouver, Calgary, Toronto, Winnipeg, Ottawa etc. dus daar kan je een totaal andere beleving hebben. Ik woon en leef hier uitstekend op de prairies, al zou ik wel ooit naar een van de kusten willen verhuizen maar dat komt omdat ik de oceaan/zee mis.
Oh ja en ik ben inderdaad sinds kort weer single. Dat dit een groot verschil zal zijn vs een grotere familie zal wel kloppen. Ik heb jammer genoeg nog geen kinderen en daar dus ook geen persoonlijke ervaring mee. Mijn vele immigranten collega's en vrienden heb ik trouwens nog nooit horen klagen over dat een familie hier te duur is, maar goed, ik zal het ze eens vragen.
Ik kijk trouwens niet veel tv, dus weet ook niet of wat ik wel meepik op de genoemde kanalen een herhaling is of niet. Als ik de mensen in Nederland altijd hoor klagen dan denk ik dat het aanbod hier beter is, maar ik kan het mis hebben.
Ik ervaar dit land en de mensen allesbehalve dan saai, ik ben zeker geen boer/agrarier maar lekker in de natuur zijn (kamperen, hiken, kayakken, quaden, vissen) vind ik plezierig, maar dat is dan ook MIJN opinie.... :|
Je zult eerst moeten bekijken WAAR er deze opleidingsmogelijkheden zijn.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben erg geinteresseerd om mijn masteropleiding in Canada te gaan volgen.
Ik wil graag iets in de Supply Chain gaan doen, maar ik weet niet of er daar goede universiteiten van in Canada zitten![]()
Daarnaast de vraag hoe het studentenleven daar is, en welke steden echt leuk zijn om te studeren?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Nee klopt ookquote:Op donderdag 19 september 2013 15:44 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je zult eerst moeten bekijken WAAR er deze opleidingsmogelijkheden zijn.
Dus het is niet een zaak van: Oh ik vind die stad leuk dus ga ik maar daar naar toe.
Studentenleven durf ik niets over te zeggen.
De meeste mensen wijzen Toronto, Montreal en Vancouver aan als leukste steden maar smaken verschillen.
Google around zou ik zeggen.
Succes!
Goede universiteiten (algemene rating) zitten in Toronto (UT) en Montreal (McGill). UBC (Vancouver) hobbelt er een beetje achter aan meestal, kun je redelijk vergelijken met de betere opleidingen in Nederland. Al denken ze daar hier vaak heel anders over en beschouwen ze zichzelf als een halve Ivy League school.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:14 schreef AldoTheApache het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben erg geinteresseerd om mijn masteropleiding in Canada te gaan volgen.
Ik wil graag iets in de Supply Chain gaan doen, maar ik weet niet of er daar goede universiteiten van in Canada zitten![]()
Daarnaast de vraag hoe het studentenleven daar is, en welke steden echt leuk zijn om te studeren?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb een semester aan Queen's University in Kingston, ON gestudeerd als uitwisseling. Niet een van de top universiteiten, maar wel een van de betere. Zoals hieronder gezegd is het studentenleven in Canada wel anders. Ik weet niet hoe het op andere universiteiten is, maar Queen's staat wel bekend om de schoolspirit, en dat is echt ontzettend leuk om mee te maken. Je voelt je als student daar echt deel van het geheel.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:28 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Nee klopt ookMaar ik was gewoon benieuwd naar het studentenleven in Canada, want als dat niet leuk is kies ik uiteraard een ander land
????????????quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:44 schreef rogier21 het volgende:
Koop ik 2 weken geleden een jaarkaart voor Glacier National Park in Montana (3 uurtjes vanaf Calgary), koop ik nieuwe hiking gear gooien ze het park dicht.
Maar wel tijdens de tour verkondigen dat het park van de mensen is en niet van de overheid, nou dat blijkt maar weer. Geen zin om volgend weekend 3 uur te rijden om er achter te komen dat ze alles met hekken hebben afgesloten.
Laat ik het voorzichtig zeggen: je moet handig met je handen zijn en dan heb je een kans.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:46 schreef EggsTC het volgende:
Ik vraag me af hoe snel je werk kan vinden daar. Hoe doen jullie dat? @degenen die daar leven uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |