Je mag mijn landed immigrant wel kopen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:51 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nee helaas niet, maar het lied is wel geniaal
Kan mij niet voorstellen dat ik jouw visum kan kopenquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je mag mijn landed immigrant wel kopen.
Wat bied je?
Wat studeer je?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:53 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat ik jouw visum kan kopenMaar, laat ik eerst hier mijn studie maar eens afronden
.
Studeer Small Business & Retail Management. Klaar in februari. Wil hierna waarschijnlijk nog een MBA of MSc gaan doen.quote:
Wat is je plan in Nova Scotia? Of ga je vanuit Halifax ergens anders naar toe? Mijn relatie is zo goed als over (de reden waarom in SK woon) en ik wil misschien naar NS verhuizen! Sask begint een beetje te vervelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:25 schreef Schuimpjes het volgende:
Over drie weken zit ik weer in het vliegtuig naar Halifax. So excited
Laatste keer vloog ik vanaf Amsterdam naar Heatrow en vervolgens naar Halifax. Ik had toen ongeveer 4 uur overstap tijd en moest ook een tweede koffer inchecken. Nu ga ik vanaf Rotterdam en heb ik ongeveer 1,5 uur overstap tijd in Londen. Ook ga ik maar met een koffer. Kan ik nu gewoon voor beide vluchten online inchecken om zo te voorkomen dat ik in een wachtrij in Londen kan gaan aansluiten.
Ik ga een aantal vrienden bezoeken die ik gedurende mijn studie daar heb leren kennen. Een van hen - of eerder zijn ouders - hebben en cottage is Muskoka, ON dus wellicht dat we daar ook nog even naar toe gaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 05:40 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Wat is je plan in Nova Scotia? Of ga je vanuit Halifax ergens anders naar toe? Mijn relatie is zo goed als over (de reden waarom in SK woon) en ik wil misschien naar NS verhuizen! Sask begint een beetje te vervelen.
Ga naar Alberta, oilfiields.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 05:40 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Wat is je plan in Nova Scotia? Of ga je vanuit Halifax ergens anders naar toe? Mijn relatie is zo goed als over (de reden waarom in SK woon) en ik wil misschien naar NS verhuizen! Sask begint een beetje te vervelen.
Mijn ex kwam uit NS en het schijnt dat er vrij weinig werk is. Denk wel dat het voornamelijk om ongeschoold werk ging. Wil die kant zeker eens een keertje uit. het schijnt er best mooi te zijnquote:Op zaterdag 6 juli 2013 05:40 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ja ik weet dat er vrij weinig werk is, daarom zal ik niet zomaar daar naar toe verhuizen totdat ik er een baan vind. Ik vind NS fantastisch, ben er een tijdje geweest en heb veel leuke mensen ontmoet. Ook heb ik er een aantal connecties die mij op weg zouden willen helpen. Ik woon nu 11 jaar op de platte, kale prairies en wil terug naar een omgeving met bossen, heuvels en de zee.quote:Op zondag 7 juli 2013 05:34 schreef Roof_rack het volgende:
Mijn ex kwam uit NS en het schijnt dat er vrij weinig werk is. Denk wel dat het voornamelijk om ongeschoold werk ging. Wil die kant zeker eens een keertje uit. het schijnt er best mooi te zijn .
Hoe ben je tot de keuze voor NS gekomen?
Het gaat lekker met het weer in dit landje! Eerst Alberta/Calgary en nu TO. Die foto's van het water in de trein lijkt me wel behoorlijk eng.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:20 schreef DaveGrohl het volgende:
Lekker weer de afgelopen twee dagen hier. :/
http://storify.com/Winnip(...)uly-8-2013/slideshow
Het is hier nu al weken tussen de 25 en 35 graden, op 1 enkele dag regen nagelaten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:48 schreef Iwanius het volgende:
Dan mogen wij helemaal niet klagen met de zomerse temperaturen die nu al een week of wat Nederland teisteren.. Hoe zijn de zomers daar in het westen van Canada? Lekker als in niet benauwd of broeierig zoals in Nederland?
Hier in Saskatchewan zijn de zomers over het algemeen warm/heet en droog, zeker niet benauwd of broeierig. De lage luchtvochtigheid is dan een van de weinige voordelen van zover van een oceaan, zee of groot meer te wonen. De mooie zomers maken de koude winters weer een beetje goed iig.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:48 schreef Iwanius het volgende:
Dan mogen wij helemaal niet klagen met de zomerse temperaturen die nu al een week of wat Nederland teisteren.. Hoe zijn de zomers daar in het westen van Canada? Lekker als in niet benauwd of broeierig zoals in Nederland?
Je moet het zo zien: elke plaats die een beetje groter is dan 10.000 inwoners heeft op zijn minst een burgerketen lid in huis, McDonals, Wendy's, BurgerKing, A&W of zo iets.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:55 schreef Iwanius het volgende:
Maar...en misschien romantiseer ik teveel...jullie hebben wel een gigantische ruimte aan bossen/natuur om je heen, iets dat wij hier in Nederland met zo een alsmaar groeiende bevolking op een klein stukje land als maar missen.
Trouwens,is het ook zo in het gebied waar jullie vertoeven dat je zoals in sommige afgelegen delen van de US of A je om de zoveel km plotseling een Mc Donalds of iets soortgelijks zien opduiken?
Of is dat in Canada toch logistiek minder goed geregeld gezien de grootte van het land zelf.(onmetelijk groot)
Wayne Gretzky's? is meer een restaurant eigenlijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:05 schreef static het volgende:
Hoe heet die koffie-tent van de ex-ijshockieer ook alweer?
Tim Horton.quote:Op zondag 11 augustus 2013 01:33 schreef static het volgende:
Nee, dat was hem niet volgens mij. Heb een tijdje in Toronto gewoond, maar kan het me gewoon niet meer herinneren.
Ok.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:34 schreef RizzyNL het volgende:
Oke hier is die dan mijn bericht die gesloten is
Hallo!
Ik ben 28 jarige vrouw en ik wil graag naar Canada, eerst werken en dan studeren. Maar ik kan zo slecht tegen keuzes maken. Sowieso wil ik graag dichtbij iemand in Amerika zijn dus dat helpt al mee (ik wil aan de grens van Amerika aan de oost-kust studeren/werken). Nu vraag ik mij af op mijn leeftijd met een MBO 4 (ICT) hoe moeilijk is dat om daar een toekomst op te bouwen en als ik daar 4 jaar studeer om daarna aan het werk te komen? ICT of iets anders? Qua leeftijd ook, maar ik zoek advies van anderen die wat meer ervaring hebben ermee misschien of er beter zicht op hebben. Ik wil sowieso dit jaar ook nog fysiek heen om rond te kijken. Ik heb al wat culturele vrijwilligers instanties gemaild om advies maar deze vraag vind ik lastig om te stellen. Qua leeftijd etc etc...
Heeft iemand misschien tips of advies of geef je mening?
Tja wat hadden het idee om naar Edmonton te gaan omdat Vancouver/BC klote is wat werk betreft maar ik denk dat ik nu ff pas.quote:Op maandag 12 augustus 2013 02:52 schreef rogier21 het volgende:
DUTCHKO slaat de spijker op z'n kop.
Ik heb in Edmonton gezeten maar het Redneck gehalte was me daar veel te hoog (blue collars dus). Zit nu in Calgary wat wel bevalt, maar zit in een 1 kamer apartement van 65m2 voor het bedrag dat ik een stuk luxer in Rotterdam kan zitten.
Mijn oom in Edmonton heeft twee huizen tekoop staan, ongeveer 250m2 voor maar 590.000 CAD. Maar hey, die gas en olie werkers kunnen dat toch wel betalen.
De economie is hier sterk: dus prijzen zijn hoog, vooral alcohol (30$ voor 1,5L el-cheapo wijn).
Amerika en Canada zijn totaal niet te vergelijken, alles is hier anders, zelfs de auto's zijn kleinerStaar je daar niet blind op en ga zeker voor een langere tijd op vakantie oid.
Ik zit in de constructie dus kan alles aanpakken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 03:42 schreef rogier21 het volgende:
Haha dat is precies hoe ik er over denkWeet niet wat voor werk je doet, maar in Edmonton kan je goed verdienen als je met je handen kan werken. Fort McMurray is nog veel beter, ken wel wat mensen die daar jaartje vertoeven om daarna met genoeg geld terug te komen om een flink huis te kopen.
Wow dat is erg negatief, ik begrijp dat je er een aantal jaar moet zitten. En ik zie wel wat op tegen de winters, maar ik ben een gamer dat scheelt ook soms en ik moet maar leren skieen ofzoquote:Op maandag 12 augustus 2013 02:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ok.
Rogier heeft gelijk.
Alberta is het beste. Calgary of Edmonton. Ik hoop wel dat je winter bestendig bent want de winters duren daar gemiddeld 5 tot 6 maanden.
Voor de rest: het kost je 3 jaar om hier te komen, je moet een taaltest doen en je beroep moet op de wanted list voorkomen en je moet zo'n 20.000 dollar mee nemen voor 1 persoon. (meen ik te weten)
Is dit niet het geval dan kan je het wel schudden.
Oh en mankeer je iets qua ziekte of aandoening dan is het direkt over en uit.
Ook zal je voorbereid moeten zijn dat je 50 jaar terug in de tijd valt.
Het blue collar redneck gehalte is onder de autochtone Candezen nogal hoog.
Oh ja, vergeet niet om 300.000 euro mee te nemen want de gemiddelde woning kost 350.000 dollar. Bezopen duur.
Iedereen die denkt dat Canada nog het Mekka is van wonen en leven heeft het gewoon mis.
Het is bloed duur hier en je zal met z'n tweeen moeten werken wil je het redden.
Drinken is een doodzonde hier (maar ze zuipen als beesten) en het wemelt van de griezels en kinderlokkers.
Bovenstaande dingen hoor je namelijk NOOIT op een canada forum.
Daar is alles altijd koek en ei.
Totdat je met je neus tegen de waarheid loopt.
Tja ik zeg het misschien wel hard maar ik zie de dingen hier rond om mij heen gebeuren.
Mij is het iedere geval tegen gevallen en ik wil weer terug naar Europa als het ff kan.
Tja ik woon hier nu 5 jaar en alles heeft zijn voor en nadelen uiteraard.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:59 schreef RizzyNL het volgende:
[..]
Wow dat is erg negatief, ik begrijp dat je er een aantal jaar moet zitten. En ik zie wel wat op tegen de winters, maar ik ben een gamer dat scheelt ook soms en ik moet maar leren skieen ofzo. Hoe zit het met Ottawa (daar zit een leuke school die hopelijk mij accepteert) ? Maar wat is het blue collar redneck gehalte ? Racistisch en bekrompen ofzo? Maar ik kom daar om te werken en later zal iemand er bij komen wonen als het goed is en dan einde van het visum jaar studeren. Hopelijk netwerk ik dan op een bepaalde manier dat ik een werkvergunning kan krijgen en op die manier kan blijven. Ik hoef niet ruim te leven dat komt later misschien wel.
Maar hoe zit het nou met de leeftijd als ik 32 ben en klaar ben met mijn studie daar? Kijken ze daar ook erg op leeftijd zoals hier of ?
Kinderlokkers en dat tuig? Ik hoor echt veel positieve dingen over Canada maar ligt er maar misschien net aan waar je op let enzo ? Ik bedoel jij woont er ? Vind je het er niet leuk ?
New Brunswick (de Oostkust) is het slechtste met werk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:45 schreef RizzyNL het volgende:
Hey nee nog niet afgeschrikt bedankt hoor voor de info, maar ja vrolijk wordt ik er niet van :p Nou ben ik sowieso voorzichtig als ik ergens naar verhuis/emigreer enzo. En ik ben ook geen moeder, maarja...
Maar geen kebab dus ook niet ? :p of dat wel van de Turk ofzo...want als dat niet het geval is dan laat maar :p nee grapje
Maar toch lijken Canadezen mij vriendelijk, (innocent till proven guilty) niet dat je zegt dat ze onvriendelijk zijn hoorEn leuke omgeving, maar het is ook niet mijn plan om daar zeg maar tot me 100e te gaan wonen maar wel misschien enige tijd.
Dat leeftijd oordelen vind ik in Canada en Amerika wel beter.....zit nu echt te wikken en wegen en hopen dat zodra ik ga er een baantje is voor me. Daar zie ik wel tegenop. Ik denk echt dat het de omgeving New Brunswick wordt omdat ik dan dichterbij een bekende zit, dat kan ook steun geven. Alleen het werk is daar weer minder hoor ik...kan alleen maar proberen en vrijwilligers werk doen in de tussentijd dat ik niks heb.
Waar, maar vraag niet hoe.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:32 schreef Lone_Gunman het volgende:
Je hoort hier en daar wel eens dat je in de olie-gerelateerde business in Canada tonnen kan verdienen (maar dan vaak wel in zware omstandigheden). In hoeverre is dit verhaal waar?
Koop een nieuwe.quote:Op zondag 18 augustus 2013 06:08 schreef rogier21 het volgende:
Het is echt verdomd lastig om een 2e hands auto onder de 10k te vinden. Gisteren en vandaag m'n tijd en benzine verspilt aan omgebouwde sloopauto's, en dan nog volhouden dat er nog gewoon garantie opzit
Nog iemand een leuk 2e handsje in Alberta?
Tja dan houd het op.quote:Op zondag 18 augustus 2013 06:47 schreef rogier21 het volgende:
Credit check?Ik heb nog niet eens mijn PR card, laat staan een credit card... Zit hier pas ruim 2 weken.
Daarnaast is voor mij helaas verzekering kneiterduur, ik kan geen schadevrije jaren meenemen omdat ik wel wat brokken heb gemaakt voorheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |