abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124561821
True. Maar hoe zit het in Canada met agrarisch personeel? Ik heb interesse in permacultuur en heb daar ook ervaring in. Wat ik begreep trekt dat in zowel BC als Alberta aan momenteel. Ik denk dat dat mogelijk de opening voor mij zou zijn.

Netwerken commences.

Heeft er iemand ervaring met een Work and Travel visa, en dan blijven "plakken"?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:45:31 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124566765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:22 schreef skunkasaur het volgende:
True. Maar hoe zit het in Canada met agrarisch personeel? Ik heb interesse in permacultuur en heb daar ook ervaring in. Wat ik begreep trekt dat in zowel BC als Alberta aan momenteel. Ik denk dat dat mogelijk de opening voor mij zou zijn.

Netwerken commences.

Heeft er iemand ervaring met een Work and Travel visa, en dan blijven "plakken"?
Vergeet het maar.
Alles word op dit moment dichtgespijkerd en Canadezen gaan voor.
OF je moet een familielid weten die een werkvergunning wenst aan te vragen, na door een enorme mallemolen te gaan, want hij zal moeten bewijzen waarom JIJ perse zo waardevol is voor hem als werker.
pi_124595896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:22 schreef skunkasaur het volgende:

Netwerken commences.

Ik ben op zo'n visa naar Canada vertrokken (Working Holiday Program) en blijven plakken. Ik ben in de tussentijd wel getrouwd met een Canadese en zit in de molen om Permanent Resident te worden. Op het moment werkzaam op een tweede Open Work Permit, aangevraagd met mijn aanvraag voor Permanent Resident.
Zoals DUTCHKO zegt het is heel lastig om een labour market opinion te krijgen voor jouw als werknemer. De werkgever moet aan allerlei regeltjes voldoen, aan kunnen tonen dat er uitgebreid gezocht is naar een Canadees, en moet je minimaal een standaardloon (gemiddeld loon wat normaal is voor het beroep wat je gaat uit oefenen) geven etc. Dit was een van de redenen waarom mijn baas geen LMO kon aanvragen en ik en mijn vrouw hebben besloten om te gaan trouwen.

Ik bedenk me net dat je met het WHP 2 keer een werkvergunning kan aanvragen. 1 keer in de categorie ''Working Holiday'' en 1 keer in de categorie ''Young Professionals''. De WH kan je zo aanvragen (leeftijd 18-30) en als je dan in canada zit en je hebt een baan, gelijk aan je baas vragen om een brief en dan YP aanvragen, voor deze categorie heb je namelijk al een baan nodig. Op deze manier kan je dus eigenlijk 2 jaar in Canada werken, maar dan is het ook klaar.
Zie http://www.canadainternat(...)aspx?lang=nld&view=d voor de details.
Ik geloof dat het voor dit jaar alweer helemaal vol zit, gaat snel met die vergunningen.

[ Bericht 10% gewijzigd door BenD op 28-03-2013 04:48:56 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:05:10 #29
369821 BenD
in Canada
pi_124959373
Jeej!

Gisteren brief ontvangen van Citizenship and Immigration met het goede nieuws dat ik bijna Permanent Resident ben. Uitgenodigd voor het laatste interview op 25 april!
Na een beetje onderzoek vond ik dat dit eigenlijk meer een formaliteit is dan een echt interview, kan iemand dit bevestigen?
pi_125004331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 04:36 schreef BenD het volgende:
Ik bedenk me net dat je met het WHP 2 keer een werkvergunning kan aanvragen. 1 keer in de categorie ''Working Holiday'' en 1 keer in de categorie ''Young Professionals''. De WH kan je zo aanvragen (leeftijd 18-30) en als je dan in canada zit en je hebt een baan, gelijk aan je baas vragen om een brief en dan YP aanvragen, voor deze categorie heb je namelijk al een baan nodig. Op deze manier kan je dus eigenlijk 2 jaar in Canada werken, maar dan is het ook klaar.
Zie http://www.canadainternat(...)aspx?lang=nld&view=d voor de details.
Ik geloof dat het voor dit jaar alweer helemaal vol zit, gaat snel met die vergunningen.
Klopt. Ik had vorig jaar de Working Holiday en ben nu weer terug op de Young Professional. De Young Proffesional visa waren idd binnen 10 dagen op...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_125004408
Nog iemand hier die naar de Queensday events gaat trouwens? Worden geloof ik gehouden in Ottawa, Toronto en Vancouver.
People live to learn things, and I learn to live...
  maandag 8 april 2013 @ 16:47:12 #32
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125035628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:05 schreef BenD het volgende:
Jeej!

Gisteren brief ontvangen van Citizenship and Immigration met het goede nieuws dat ik bijna Permanent Resident ben. Uitgenodigd voor het laatste interview op 25 april!
Na een beetje onderzoek vond ik dat dit eigenlijk meer een formaliteit is dan een echt interview, kan iemand dit bevestigen?
Geen idee van hoe het gaat als je al in Canada woont.
Ik denk dat ze het meeste op je Engelse taal nivo gaan lettten. :{
pi_125184772
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 19:05 schreef BenD het volgende:
10 Jaar geleden was het idd een formaliteit, ik kan mij geen echt gesprek meer herinneren. Het was meer van hier zijn je papieren, gefeliciteerd en de groetjes.

Gefeliciteerd BenD!!
pi_125184783
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:56 schreef Piepje het volgende:
Nog iemand hier die naar de Queensday events gaat trouwens? Worden geloof ik gehouden in Ottawa, Toronto en Vancouver.
Ik ben in NL rond die tijd, dus gezellig met mijn familie (die allemaal in NL wonen). Deze steden zijn toch sowieso te ver weg van mijn woonplaats... :(
pi_125539860
Ik dacht laat ik mij ook eens aan de serie toevoegen in plaats van enkel te lezen. Alles is begonnen met een uitwisselingsjaar op mijn 16e. Momenteel verblijf ik bij mijn mijn ex-gastouders in Alberta. Hier is mijn verhaal tot nu toe:

Afgestudeerd in augustus 2012 met als major Urban Forestry / Bosbouw.
Sinds september 2012 in Alberta op zoek naar een baan
April 2013 eindelijk een baan met een LMO gevonden

Deze week rij ik naar de grens nabij Calgary (ca. 9 uur heen en 9 uur terug) om de aanvraag voor mijn Work Permit volledig te maken.

Ongelooflijk hoe moeilijk het is om hier aan het werk te komen. Het hele LMO programma zorgt voor een flinke barrière. Mocht je een vaardigheid hebben die van pas komt bij het hele olie gebeuren ben je zo binnen, maar onderschat het niet als je daarbuiten val.

De baan is bij de plaatselijke Taco Time (lol), maar geeft mij de mogelijkheid om vanuit een stabiele situatie op zoek te gaan naar een baan in de bosbouw sector. Daarnaast heb ik in de 2e maand dat ik hier was een leuke Canadese ontmoet. Al met al komt het mij mooi uit.

Mocht de lente ook ooit doorzetten dan is het helemaal een succes :D .
  zaterdag 20 april 2013 @ 23:31:15 #36
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_125540220
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:19 schreef Roof_rack het volgende:
Deze week rij ik naar de grens nabij Calgary (ca. 9 uur heen en 9 uur terug) om de aanvraag voor mijn Work Permit volledig te maken.
Waarom is dat? :?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_125546703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 23:31 schreef static het volgende:

[..]

Waarom is dat? :?
Als je al in Canada aanwezig bent als visitor moet je het land verlaten om je work permit te ontvangen (of het geheel naar een Canadese ambassade in Amerika sturen, maar dat duurt een paar weken). Het snelste is om naar de grens te rijden en je aanvraag daar te laten behandelen. Je levert je papieren in, hebt een interview en betaalt $150 en als alles goed is gegaan kan je dan weer rechtsomkeerd.
pi_125671346
Voor wie het interessant vind:

In Nederland klagen we al gauw over van alles en nog wat te meer wij ook met zovelen op een klein stukje land vertoeven. Canada daarentegen is i.v.g een geweldig groot land met genoeg ruimte en vooral natuur. Mijn vraag is nu of sommigen van jullie die in de vrije natuur wonen en niet in een grote stad, weleens de gedachte hebben als je zo in de vrije natuur vertoeft om weer eens mensen uit de bewoonde wereld tegen te komen i.p.v alleen maar jezelf.

De tegengedachte dus van wat stadsmensen hebben die vooral rust en de vrije natuur verheerlijken.
  vrijdag 26 april 2013 @ 00:58:51 #39
369821 BenD
in Canada
pi_125746630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 07:00 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

10 Jaar geleden was het idd een formaliteit, ik kan mij geen echt gesprek meer herinneren. Het was meer van hier zijn je papieren, gefeliciteerd en de groetjes.

Gefeliciteerd BenD!!
Bedankt! Heb vanmorgen mijn interview gehad en ik ben nu Permanent Resident! Nog even wachten op mijn card, zo'n 6-8 weken. Best een lange tijd als je het mij vraagt.
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:03:43 #40
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_125746696
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:58 schreef Iwanius het volgende:
Nou, niemand. :O
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_125890866
Ze lopen flink van stapel na het hele RBC gebeuren:

http://www.cbc.ca/news/ca(...)workers-changes.html

Ik rij aanstaande vrijdag/zaterdag naar de grens. Hopelijk houden ze zich een beetje in komende week.

Veranderingen:

* Extra kosten voor de werkgever
* Extra vereisten voor de werkgever
* Extra kosten voor de buitenlandse werknemer
* Buitenlandse werknemers net zoveel betalen als Canadese werknemers
pi_126113605
Net bij de grens geweest in Carway, AB en heb mijn work permit binnen. De komende 2 jaar lekker zwoegen in Canada :D . Al met al duurde het "flagpoling" maar een uurtje. Het interview was vrij pittig, maar als je gewoon eerlijk ben geen probleem. Nu tijd voor de rit van 9 uur terug :p .
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:49:09 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126265121
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:58 schreef Iwanius het volgende:

In Nederland klagen we al gauw over van alles en nog wat te meer wij ook met zovelen op een klein stukje land vertoeven. Canada daarentegen is i.v.g een geweldig groot land met genoeg ruimte en vooral natuur. Mijn vraag is nu of sommigen van jullie die in de vrije natuur wonen en niet in een grote stad, weleens de gedachte hebben als je zo in de vrije natuur vertoeft om weer eens mensen uit de bewoonde wereld tegen te komen i.p.v alleen maar jezelf.

De tegengedachte dus van wat stadsmensen hebben die vooral rust en de vrije natuur verheerlijken.
Het plattelandsleven in Canada is gewoonweg niet te vergelijken met Nederland.
Niets overigens. Het is een totaal andere wereld.
Als je in Nederland op het platteland woont dan ben je toch nog dicht bij de "bewoonde" wereld want leke stad is binnen een half uurtje te bereiken.
Hier kan je dus uren rijden zonder iets tegen te komen.
En als je geen bus verbinding hebt, wat heel vaak het geval is, dan ben je wel verplicht om een auto aan te schaffen. En dat is dus een auto voor vader, moeder en voor elk kind van 16 en ouder. :)

Dan moet je nog zo denken wat ze hier een stad vinden (60.000 mensen) vinden wij een dorp.
En alles is precies hetzelfde. Overal dezelfde super ketens zoals Tim Hortons, Wallmart, Riona, Zellers, Starbucks, A&W. Variatie is er niet of je moet naar de hele grote steden gaan zoals Vancouver of Toronto.

Nederland is erg vol, dat is zeker, maar bruist meer en is gezelliger dan Canada, als je het sociaal gezien wenst te bekijken en je bent een stads mens.
Ben je meer een plattelandsmens en wil je rust om je heen dan is Canada ideaal.
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:49:38 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126265147
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:27 schreef Roof_rack het volgende:
Net bij de grens geweest in Carway, AB en heb mijn work permit binnen. De komende 2 jaar lekker zwoegen in Canada :D . Al met al duurde het "flagpoling" maar een uurtje. Het interview was vrij pittig, maar als je gewoon eerlijk ben geen probleem. Nu tijd voor de rit van 9 uur terug :p .
Je hebt het er maar druk mee.... ;)
pi_126293157
Was het maar druk, het hele proces is stuur wat op en wacht een paar weken zonder dat je wat hoor :) . Vandaag mijn sin # opgehaald. Nu alleen nog mijn health card aanvragen en dan lekker van de zomer genieten.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 05:26:16 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126294110
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 02:39 schreef Roof_rack het volgende:
Was het maar druk, het hele proces is stuur wat op en wacht een paar weken zonder dat je wat hoor :) . Vandaag mijn sin # opgehaald. Nu alleen nog mijn health card aanvragen en dan lekker van de zomer genieten.
Geen werk dan?
pi_126294173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 05:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geen werk dan?
Bij de lokale taco time. Niet mijn droombaan, maar voor nu wat inkomsten zodat ik rustig op zoek kan gaan naar een baan in mijn sector. Daarnaast begin ik vaak later op de middag, dus veel tijd voor lekker met de kano het water op, wandelen, vissen, etc. Ik hoop volgend jaar richting BC te vertrekken. Hopelijk zijn ze tegen die tijd een beetje afgekoeld qua immigratie.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:19:09 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126311258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 06:31 schreef Roof_rack het volgende:

[..]

Bij de lokale taco time. Niet mijn droombaan, maar voor nu wat inkomsten zodat ik rustig op zoek kan gaan naar een baan in mijn sector. Daarnaast begin ik vaak later op de middag, dus veel tijd voor lekker met de kano het water op, wandelen, vissen, etc. Ik hoop volgend jaar richting BC te vertrekken. Hopelijk zijn ze tegen die tijd een beetje afgekoeld qua immigratie.
Wat voor werk zoek je?
BC?
Ik woon in BC.
Als je hier naar toe wenst te komen hoop ik dat je een vette bankrekening hebt en uitzonderlijke werkervaring want anders red je het niet.
Er gaan juist steeds meer mensen weg uit BC vanwege de dure leef omstandigheden.
pi_126541169
Ik heb een basc in bosbeheer. Nooit geschoten is altijd mis is mijn motto :) .BC is mijn aantrekkelijkste optie, maar er zijn ook opties in AB (bij de olie). Mocht alles echt tegenvallen helpen ze zelfs bij mijn huidige baan hun werknemers aan PR.
  donderdag 16 mei 2013 @ 15:34:08 #50
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_126584763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 17:22 schreef Roof_rack het volgende:
Ik heb een basc in bosbeheer. Nooit geschoten is altijd mis is mijn motto :) .BC is mijn aantrekkelijkste optie, maar er zijn ook opties in AB (bij de olie). Mocht alles echt tegenvallen helpen ze zelfs bij mijn huidige baan hun werknemers aan PR.
Ok.
Succes gewenst.
Deze week heeft BC voor de Liberalen gekozen tbv. de Provinciale regering.
Dus de KinderMorgan pijpleiding vanuit Alberta zal er wel komen.
Misschien een kans voor je als expert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')