Ja, maar dat mag alleen als je echt bij 0 begint, met bedrijfsplannen die goedgekeurd moeten worden etc. etc. Je mag geen bestaande klanten hebben vlgs mij. Mijn ex doet dat/heeft dat gedaan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Nouja dat dacht ik dus, dat je met behoud van uitkering een xmaal weken iets mocht opstarten, evt in t kader van lening ofzo?
Nee hoor, althans niet bij mijn ex. Die heeft echt 6mnd volledig behoud van uitkering en de verrekening met evt inkomen uit de nieuwe onderneming wordt achteraf verrekend.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:35 schreef snoopy het volgende:
Zelfs dan korten ze je op je uitkering bij elk gewerkt uur. Zoals swets dus zegt
Ja dus wordt je achteraf gekortquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee hoor, althans niet bij mijn ex. Die heeft echt 6mnd volledig behoud van uitkering en de verrekening met evt inkomen uit de nieuwe onderneming wordt achteraf verrekend.
Ja, maar dat is toch logisch?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dus wordt je achteraf gekort
Nee hoor klopt. Is inderdaad iets anders als wat ze mij nu vertellen. In mijn geval ben ik na 1 uur inkomen uit mijn eigen bedrijf genereren vanaf dat moment voor dat ene uur niet meer werkloos en dus ook uren dat ik géén inkomen heb krijg ik geen ww meer, wat in jouw voorbeeld wel zo is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch logisch?
Je krijgt de kans om met behoud van uitkering iets op te bouwen. Maar daarmee kan je in theorie wel inkomen voor jezelf genereren. Het is toch niet meer dan logisch dat dat achteraf met die uitkering verrekend wordt?
Die uitkering is niet meer dan een steuntje om ervoor te zorgen dat er iig een basisinkomen is voor de tijd dat je zelf nog geen inkomen genereert, maar zodra dat wel gebeurt heb je geen recht meer op die volledige uitkering en dus wordt dat verrekent.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ah ok, dan heb ik óf zijn verhaal niet goed begrepen óf hij heeft het niet goed begrepen. Dat laatste is best mogelijk maar dat hoop ik toch echt heel erg van harte niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:06 schreef snoopy het volgende:
Maar het gaat niet om het geld dat je verdiend hebt maar om de uren die je gewerkt hebt en dat zijn ook de uren die je niet kan declareren bij de klant. Je wordt dan eigenlijk meer gekort dan dat je daadwerkelijk verdiend hebt. En zeker in het begin maak je een hoop niet declarabele uren.
Ja, maar je moet zelf je uren doorgeven he, dus daar valt wel wat op te verzinnen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:06 schreef snoopy het volgende:
Maar het gaat niet om het geld dat je verdiend hebt maar om de uren die je gewerkt hebt en dat zijn ook de uren die je niet kan declareren bij de klant. Je wordt dan eigenlijk meer gekort dan dat je daadwerkelijk verdiend hebt. En zeker in het begin maak je een hoop niet declarabele uren.
Huh? Belastingdienst hanteert geen uren criterium hoor. Ik heb al jaren een eenmanszaakje met nauwelijks inkomsten. Elk jaar vul ik keurig mijn btw in en dat beetje winst wordt bij mijn inkomstenbelasting verwerkt en thats it.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:11 schreef snoopy het volgende:
Maar het uwv weet dat je voor de belastingdienst minimaal x uur in je eigen bedrijf moet steken dus....
zo van de groeten van Luigi ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |