http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-eigen-cobra.dhtmlquote:Een 35-jarige man uit Ridderkerk is donderdagochtend zwaargewond geraakt toen hij door zijn eigen 4,5 meter lange koningscobra werd gebeten. De man hield die als huisdier in een terrarium. Een buurman die door het slachtoffer was geroepen, waarschuwde de politie.
Agenten troffen het slachtoffer bewusteloos aan, aldus de politie.
De buurman vertelde dat het slachtoffer nog het Havenziekenhuis in Rotterdam had kunnen bellen om een antigif te laten maken. Ook had hij zichzelf nog een adrenaline-injectie toegediend. De buurman, die stelde dat de slang niet uit het terrarium was geweest, gaf hem een tweede injectie.
De man is naar het Havenziekenhuis gebracht. Zijn toestand is zorgwekkend, aldus de politie.
'Slangen zijn vergevingsgezind'
Van het gif dat een volwassen koningscobra produceert, kunnen meer dan 20 mensen overlijden als ze niet worden behandeld. Een 35-jarige man uit Ridderkerk ligt momenteel in zorgwekkende toestand in het ziekenhuis na een beet van de 4,5 meter lange slang die hij thuis hield. 'De komende 24 uur zijn cruciaal, de kans is aanwezig dat de beet fataal blijkt', zegt bioloog en slangendeskundige Freek Vonk van onderzoeksinstituut Naturalis. De man uit Ridderkerk is een bekende van hem.
Meestal injecteren slangen geen gif als ze mensen bijten, zegt Vonk. 'De beten zijn vraag droog, zoals dat heet. Een slang heeft maar een beperkte hoeveelheid gif, dat willen ze niet aan mensen verspillen omdat ze ons niet als voedsel zien.'
Slangen zijn volgens Vonk zuinig op hun gif. 'Slangen zijn eigenlijk heel vergevingsgezind, ze tikken je alleen even aan als je te dichtbij komt. Dat is mij ook wel eens overkomen. Je schrikt je trouwens nog steeds helemaal rot dan hoor.'
Bij een slangenbeet is het volgens Vonk belangrijk om zo snel mogelijk een bandage aan te leggen, zodat het gif niet in de bloedbaan terecht komt. Dat de man uit Ridderkerk zichzelf een adrenaline-injectie had toegediend en snel bewusteloos raakte, kan volgens Vonk duiden op een allergische reactie. 'Dat zie je vaker bij mensen die slangen houden. Als je al vaker gebeten bent, kan je lichaam allergisch reageren.'
Voor het houden van gifslangen is in Nederland vooralsnog geen vergunning nodig. 'Ik hoop niet dat naar aanleiding hiervan de discussie weer helemaal gaat oplaaien over regelgeving. Slangen zijn redelijk goed thuis te houden, ze hebben geen grote terraria nodig en de meeste hobbyisten weten goed waar ze mee bezig zijn.'
In de politiek wordt gesproken over het verscherpen van de regels om thuis exotische dieren te houden. 'Op zich is daar niets mis mee, maar je moet het zeker niet gaan verbieden. Zo snel als het verboden is om slangen thuis te houden, gaat het de illegaliteit in en dat is nog veel erger', benadrukt Vonk.
De bioloog begrijpt wel waarom mensen thuis giftige slangen willen houden. 'Niet iedereen heeft de mogelijkheid heeft om de hele wereld over te reizen om dieren in het wild te zien, je haalt hiermee een stukje jungle in huis.'
Jij!quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef datismijnmening het volgende:
Ja godsamme, en wie kan de rekening weer betalen?
Dat zal hij voorlopig dan ook niet doen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:39 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Als je beesten gaat houden die in de vrije natuur horen te leven dan moet je niet zeiken als er wat gebeurd.
Ik zeg, een verbod op schaatsen! wat kost ons zuiderlingen dat allemaal wel niet, al die reddingsacties en ziekenhuis opnamesquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef datismijnmening het volgende:
Niet te vergelijken. daarbij worden schaatsongelukken in het Noorden ruimschoots gecompenseerd door de comazuipers met carnavalquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik zeg, een verbod op schaatsen! wat kost ons zuiderlingen dat allemaal wel niet, al die reddingsacties en ziekenhuis opnames
quote:De bioloog begrijpt wel waarom mensen thuis giftige slangen willen houden. 'Niet iedereen heeft de mogelijkheid heeft om de hele wereld over te reizen om dieren in het wild te zien, je haalt hiermee een stukje jungle in huis.'
Nu weet ik wat mijn huis al die tijd miste; een stukje jungle! Tijd voor wat negers in de berging!quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:50 schreef CafeRoker het volgende:
Een stukje jungle in huis.. nou, om de experience compleet te maken hadden ze dat ziekenhuis ook beter achterwege kunnen laten.
Waarom haal je niet gelijk wat mongoliden binnen voor een ''stukje toendra'' in huis?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:58 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Nu weet ik wat mijn huis al die tijd miste; een stukje jungle! Tijd voor wat negers in de berging!
Mongolen nemen altijd paarden mee. Daar heeft hij waarschijk geen toendra land voor. Of de ruimte in huis.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarom haal je niet gelijk wat mongoliden binnen voor een ''stukje toendra'' in huis?
Haha, ik moest lachen. Ze rijden ook op kamelen volgens mij.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mongolen nemen altijd paarden mee. Daar heeft hij waarschijk geen toendra land voor. Of de ruimte in huis.
Je weet wat ze met kamelen doen he?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, ik moest lachen. Ze rijden ook op kamelen volgens mij.
Geen idee eigenlijk. Ze eten ze toch niet op? Kamelenmelk is wel lekker lijkt mij. Nuttige dieren. Kamelen zijn ook nuttig op de toendra voor langere afstanden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je weet wat ze met kamelen doen he?
Nou ja, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen na 4 weken in de woestijn...
En een verbod op honden....volgens wiki 12.000 beten per jaar die behandeling vereisen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:56 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ik zeg, een verbod op schaatsen! wat kost ons zuiderlingen dat allemaal wel niet, al die reddingsacties en ziekenhuis opnames
Of gewoon geen slang. Dat soort dieren zijn geen huisdier.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:26 schreef Woestijnvos het volgende:
Koop dan een niet giftige slang, dan heb je dat probleem helemaal niet.
Dat is waar maar ze zijn nu eenmaal vrij te koop.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Of gewoon geen slang. Dat soort dieren zijn geen huisdier.
Wanneer een formule 1 coureur tijdens een race komt te overlijden is het ook geen 'eigen schuld dikke bult' en de meesten zullen ook niet zeggen 'dan had hij maar geen coureur moeten worden'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:20 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-eigen-cobra.dhtml
Dan moet je maar geen giftig beest in huis halen.
Waarom zijn dat soort dieren geen huisdier? En welke dieren zijn dit dan wel? Konijnen, cavia's? En zo ja, waarom konijnen en cavia's wel?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Of gewoon geen slang. Dat soort dieren zijn geen huisdier.
Ach kom op @KreKKeR, als je een 4.50 meter..!! lange Koningscobra in je terrariumpje hebt liggen, dan kan je er vanuit gaan dat het ooit een keertje fout gaat met voederen..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer een formule 1 coureur tijdens een race komt te overlijden is het ook geen 'eigen schuld dikke bult' en de meesten zullen ook niet zeggen 'dan had hij maar geen coureur moeten worden'.
Ik weet niet precies wat het punt is dat je probeert te maken, maar mocht je bedoelen dat de man heeft gekozen voor eigen risico en daar nu (helaas voor hem en zijn omgeving) het slachtoffer van is geworden ga ik daarin met je mee. Als je wil zeggen dat het eigen schuld dikke bult is, dan vind ik jouw mening wel erg simplistisch.
Dit soort uitspraken klinken natuurlijk heel leuk en plausibel, maar ik hecht meer waarde aan de feiten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:07 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach kom op @KreKKeR, als je een 4.50 meter..!! lange Koningscobra in je terrariumpje hebt liggen, dan kan je er vanuit gaan dat het ooit een keertje fout gaat met voederen..
Het is geen formule 1 racewagen, maar een dodelijke diersoort waar je mee ligt te sollen..
Klopt,quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken klinken natuurlijk heel leuk en plausibel, maar ik hecht meer waarde aan de feiten.
Hoeveel % van de slangenhouders van giftige/gevaarlijke slangen is ooit serieus in de problemen gekomen door hun huisdier? En hoeveel meer ongelukken gebeuren er bij houders van een giftige slang dan bij andere houders van 'sociaal geaccepteerde' of 'als ongevaarlijk beschouwde' huisdieren?
Dat ga ik zowieso niet redden met mijn Datsun Charade,(uh sorry Het is een DaiHatsjoe;) van bijna 26 jaar ..;)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken klinken natuurlijk heel leuk en plausibel, maar ik hecht meer waarde aan de feiten.
Hoeveel % van de slangenhouders van giftige/gevaarlijke slangen is ooit serieus in de problemen gekomen door hun huisdier? En hoeveel meer ongelukken gebeuren er bij houders van een giftige slang dan bij andere houders van 'sociaal geaccepteerde' of 'als ongevaarlijk beschouwde' huisdieren?
"Ach kom op @Maron, als je een snelheid van 350km p/u..!! gaat racen, dan kan je er vanuit gaan dat het ooit een keertje fout gaat..."
Deze post slaat de spijker precies op de kop.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:39 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Als je beesten gaat houden die in de vrije natuur horen te leven dan moet je niet zeiken als er wat gebeurd.
Dan eerst een verbod op alle motorvoertuigen, die leveren heel wat meer doden en (zwaar)gewonden op.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:46 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
En een verbod op honden....volgens wiki 12.000 beten per jaar die behandeling vereisen.
cavia's geven niet de kick van spelen met de dood.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:07 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach kom op @KreKKeR, als je een 4.50 meter..!! lange Koningscobra in je terrariumpje hebt liggen, dan kan je er vanuit gaan dat het ooit een keertje fout gaat met voederen..
Het is geen formule 1 racewagen, maar een dodelijke diersoort waar je mee ligt te sollen..
Ennuh..Cavia's en konijnen zijn doorgaans geen levens-gevaarlijke dieren..
Ook weer zo'n leuk klinkende opmerking. Ik ben verder geen kenner hoor, maar mag ik vragen waar je dit op baseert anders dan "ja dat lijkt me logisch want die beesten zijn hartstikke gevaarlijk".quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:56 schreef Alleskids het volgende:
[..]
een koningscobra in huis hebben EN af en toe uit de bak halen, is net als een handgranaat pakken en iedere keer de pin een fractie van een seconden er langer uit halen voor je de handgranaat weer op veilig zet.. het gaat een keer mis
Waarom precies is het eigen schuld?quote:Op zondag 27 januari 2013 03:04 schreef ouyevoli het volgende:
Dit is toch wel mooi zijn eigen schuld. De knuppel.
Is niet voor z'n plezier hij is toxicoloog en werkte zelf in het ziekenhuis, hij heeft zichzelf nog een adrenaline injectie gegeven en het ziekenhuis gebeld voor een dosis anti-gif. Dit was een kenner en onderzoeker, zeker niet zoals hierboven wordt beweerd dat t allemaal voor de leuk wasquote:Op zondag 27 januari 2013 02:29 schreef venomsnake het volgende:
Zulke dieren ga je toch ook niet voor je plezier in huis halen? Gestoord gewoon.
Laat die beesten lekker in de natuur op muizen en ratten jagen, maar flikker ze niet in glazen hokken. Iets met boontje verdiende loontje...
In z'n eigen huis? Dat wordt toch gewoon in speciale ruimtes gedaan in ieder geval niet waar iemand alleen met zo'n slang is bijvoorbeeld?quote:Op zondag 27 januari 2013 02:17 schreef noSKIT het volgende:
de man die is gebeten was zelf toxicoloog en had die slangen voor onderzoek en het melken ervan om anti-gif te ontwikkelen. In ieder geval dat is wat ik had gehoord.
Hij kan wel toxicoloog zijn maar volgens mij viel dit gewoon in de categorie huisdier.quote:Op zondag 27 januari 2013 02:17 schreef noSKIT het volgende:
de man die is gebeten was zelf toxicoloog en had die slangen voor onderzoek en het melken ervan om anti-gif te ontwikkelen. In ieder geval dat is wat ik had gehoord.
en omdat ze gevaarlijk zijn, is het een kick. die kick sloeg nu terug, wat bijna zijn dood werd. hij werd slachtoffer van de tijdbom die hij zelf in huis gehaald heeftquote:Op zondag 27 januari 2013 02:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook weer zo'n leuk klinkende opmerking. Ik ben verder geen kenner hoor, maar mag ik vragen waar je dit op baseert anders dan "ja dat lijkt me logisch want die beesten zijn hartstikke gevaarlijk".
Mag hij blij zijn dat het "slechts" een cobra betrof, en niet een mamba.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Zelf zou ik nooit gifslangen of (te) grote wurgslangen houden vanwege het risico op verwonding of erger, maar bij deze meneer, die zichzelf nogal een expert vindt, was het wachten op een beet.
Diverse youtube filmpjes van deze kerel gezien en zoals hij met dodelijk giftige slangen (Cobra's en mamba's onder andere.) omgaat, lopen bij mij de rillingen over de rug. Hij mag dan twintig jaar ervaring hebben zoals hij zelf zegt, maar hier kon je gewoon op wachten.
Het schijnt trouwens niet de eerste keer te zijn dat hij flink gebeten is.
Bron dat hij een toxicoloog zou zijn? Het feit dat hij adrenaline-injecties in huis had en de juiste maatregelen heeft genomen zegt niet meteen dat we hier met een professional te maken hadden.quote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef noSKIT het volgende:
[..]
Is niet voor z'n plezier hij is toxicoloog en werkte zelf in het ziekenhuis, hij heeft zichzelf nog een adrenaline injectie gegeven en het ziekenhuis gebeld voor een dosis anti-gif. Dit was een kenner en onderzoeker, zeker niet zoals hierboven wordt beweerd dat t allemaal voor de leuk was
Daar had hij dan wel wat meer mee mogen opschieten.quote:Op zondag 27 januari 2013 02:17 schreef noSKIT het volgende:
de man die is gebeten was zelf toxicoloog en had die slangen voor onderzoek en het melken ervan om anti-gif te ontwikkelen.
Nou nou nou.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:53 schreef FokCrash het volgende:
MUHAHAHA,![]()
Net goed voor die gast!
Moet je maar geen dierenmishandeling uitvoeren door een meterslang dier in een minuscuul bakje op te sluiten.
100% Terecht!
Om nog maar te zwijgen over het aantal mensen die deze diertjes door de plee spoelt/loslaat om er weer vanaf te komen nadat ze het na een paar daagjes zat blijken te zijn.
Levensgevaarlijk als ze ontsnappen, en blijkbaar ook dus levensgevaarlijk voor de eigenaren (haha, net goed).
Deze kerel is het:quote:Op zondag 27 januari 2013 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bron dat hij een toxicoloog zou zijn?
Mijn punt is: iets wat gevaarlijk kan zijn betekent niet per definitie dat het een keer mis kan gaan.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:00 schreef Alleskids het volgende:
[..]
en omdat ze gevaarlijk zijn, is het een kick. die kick sloeg nu terug, wat bijna zijn dood werd. hij werd slachtoffer van de tijdbom die hij zelf in huis gehaald heeft
Zal best zijn dat mensen zorgvuldig met hun hobby omgaan, voorzorgsmaatregelen nemen en verantwoorde risico's nemen, maar wat is de meerwaarde van een levensgevaarlijke gifslang in huis nemen tov een slang die niet (levensgevaarlijk) giftig is?quote:Op zondag 27 januari 2013 16:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mijn punt is: iets wat gevaarlijk kan zijn betekent niet per definitie dat het een keer mis kan gaan.
Wat een hoop mensen niet lijken te beseffen is dat iemand die met iets gevaarlijks omgaat ook voorzorgsmaatregelen kan nemen. Tuurlijk is er altijd meer risico dan bij een konijntje. Maar omgang met iets gevaarlijks staat niet gelijk aan spelen met de dood.
Er zijn genoeg mensen die voor hun werk met gevaarlijke stoffen werken, die werk doen wat gevaarlijke aspecten bevat, etc. Op het moment dat deze mensen zonder verder beleid hun werk zouden doen, ja dan speelden ze met de dood. Ze hebben echter regels opgesteld, voorzorgsmaatregelen genomen, etc, om ervoor te zorgen dat de kans op ongelukken ondanks het verhoogde risico zeer klein is.
Iemand die een gevaarlijke slang in huis heeft, heeft doorgaans ook dergelijke voorzorgsmaatregelen genomen (een speciaal terrarium, bepaalde manier van voeden, etc). Tuurlijk kan het een keer fout gaan, net zoals ongelukken overal kunne gebeuren. Maar suggereren dat het spelen met de dood is vergelijkbaar met keer op keer de pin uit de handgranaat halen en er weer instoppen, zoals een user hier deed, dat slaat echt nergens op.
Je mag toch aannemen dat de slangenhouder zelf een ziektekostenverzekering heeft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef datismijnmening het volgende:
Als je het aantal bijtincidenten van honden er naast zet, is het nog niet zo'n onveilige hobby.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dit soort idioten worden gebeten door hun eigen slang, is dat net als slachtoffers van hun eigen vuurwerkbom. Als het anderen treft vind ik dat ze gecastreerd mogen worden.
Daar zijn er veel meer van, en honden zijn niet giftig. Maar voor de rest vind ik het ook gelden voor hondenbezitters. Een hond hoor je op te voeden, te trainen, gehoorzaam te hebben. Heel veel mensen doen dat nietquote:Op zondag 27 januari 2013 17:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je het aantal bijtincidenten van honden er naast zet, is het nog niet zo'n onveilige hobby.
Niet alle slangen zijn giftig en niet alle slangenbeten van giftige slangen zijn giftig.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar zijn er veel meer van, en honden zijn niet giftig. Maar voor de rest vind ik het ook gelden voor hondenbezitters. Een hond hoor je op te voeden, te trainen, gehoorzaam te hebben. Heel veel mensen doen dat niet
En? We hadden het hier over cobra's.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet alle slangen zijn giftig en niet alle slangenbeten van giftige slangen zijn giftig.
Een goed ontstoken bijtwond van een hond aan je hand, kan je ook een bovenarm kosten.
Ligt dat niet eerder aan het feit dat er gewoon veel meer honden dan gifslangen in Nederland zijn?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je het aantal bijtincidenten van honden er naast zet, is het nog niet zo'n onveilige hobby.
Het ging mij om de bewering dat iets, omdat het gevaarlijk is, daarom ook maar per definitie gelijk zou staan aan onverantwoorde risico's nemen / spelen met je leven zoals het herhaaldelijk de pin uit de granaat trekken en er weer in stoppen.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:30 schreef Alleskids het volgende:
er is verschil tussen gevaar op je werk, of het gevaar zelf opzoeken in je hobbykamer. er zijn er inderdaad genoeg die zorgvuldig met hun hobby omgaan, maar zelfs dan zijn ongelukken niet uitgesloten. En je zal ze de kost moetengeven die geen flauw benul hebben wat ze in huis halen, als het maar stoer is, zoals slangen in huis.
Ik wil best aannemen dat deze gozer wist wat de risico's zijn, maar dat hij ook niet vreemd moest opkijken dat dit gebeurt is.
Geen idee, dat zal per persoon verschillen. In sommige gevallen wellicht vanwege specifiek onderzoek en in weer andere gevallen simpelweg omdat zo'n persoon nu net van een dergelijke slang houdt.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zal best zijn dat mensen zorgvuldig met hun hobby omgaan, voorzorgsmaatregelen nemen en verantwoorde risico's nemen, maar wat is de meerwaarde van een levensgevaarlijke gifslang in huis nemen tov een slang die niet (levensgevaarlijk) giftig is?
Ja dit is ook echt een zware kostenpost voor de samenleving en het risico is ook echt zo groot dat dit een van de eerst zaken is waar we ons druk om moeten maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 03:39 schreef Boldface het volgende:
Leuk, dit soort huisdieren, maar betaalt meneer zelf de kosten van de medische zorg? Ik gok dat de samenleving er wel weer voor opdraait.
Ja man, en als iemand zijn been breekt tijdens de voetbaltraining moet hij dat ook zelf betalen. En met een auto-ongeluk ook, had je maar niet moeten gaan autorijden.quote:Op maandag 28 januari 2013 03:39 schreef Boldface het volgende:
Leuk, dit soort huisdieren, maar betaalt meneer zelf de kosten van de medische zorg? Ik gok dat de samenleving er wel weer voor opdraait.
Een risicosportverzekeringspremie is helemaal geen gek idee. Na Alcohol is sport de belangrijkste reden voor ziekenhuisopname.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja man, en als iemand zijn been breekt tijdens de voetbaltraining moet hij dat ook zelf betalen. \
Je ziet vooral veel ongelukken bij mensen die ondeskundig sporten.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een risicosportverzekeringspremie is helemaal geen gek idee. Na Alcohol is sport de belangrijkste reden voor ziekenhuisopname.
Hardlopen zonder begeleiding bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet vooral veel ongelukken bij mensen die ondeskundig sporten.
Om maar wat te noemen, af en toe zie ik van die dikke wijven die net begonnen zijn met hardlopen, door hun slechte techniek en overgewicht draaien ze hun hele gewrichten de soep in.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hardlopen zonder begeleiding bijvoorbeeld.
Het gaat niet om de omvang van de totale kostenpost, het gaat om het principe. Deze man kiest ervoor om een zeer gevaarlijk dier als huisdier te houden. Prima, maar dan kun je ook best zelf opdraaien voor de bijbehorende kosten.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja dit is ook echt een zware kostenpost voor de samenleving en het risico is ook echt zo groot dat dit een van de eerst zaken is waar we ons druk om moeten maken.
Misschien ook maar een hogere zorgpremie voor mensen die altijd moeten rennen naar de bus/tram/trein. Risico dat ze vallen is hierdoor immers behoorlijk groot.
Is het niet realistischer te kijken naar het werkelijk risico en aantal ongelukken ipv naar jou gevoel dat het allemaal wel erg gevaarlijk zal zijn?
En een Duitse herder Rottweiler, terrier, Bulldog ?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:30 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het gaat niet om de omvang van de totale kostenpost, het gaat om het principe. Deze man kiest ervoor om een zeer gevaarlijk dier als huisdier te houden. Prima, maar dan kun je ook best zelf opdraaien voor de bijbehorende kosten.
Mensen wier huisdieren schade aanrichten aansprakelijk stellen voor de kosten, dat kunnen ook hun ziektekosten zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:46 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En een Duitse herder Rottweiler, terrier, Bulldog ?
En het gedrag van een kat wel eens gezien als je de trap afkomt? het blijft maar om je poten draaien Sluipmoordenaars blijven het . Kat 8 jij 0
Moeten ze zich voor dat paardrijden of tegen het bij jou in de buurt zijn verzekeren?quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen wier huisdieren schade aanrichten aansprakelijk stellen voor de kosten, dat kunnen ook hun ziektekosten zijn.
Iedereen die in mijn omgeving paard rijdt heeft er een ongeluk mee gehad. Paardrijden? Risicosport toeslag!
Als ik wedstrijden ging zeilen op zee had ik ook een risicosportverzekering
Ook voor voetbal zou men dan eigenlijk een risicosportverzekering moeten afsluiten. En daarnaast zou men natuurlijk ook moeten kijken op welk niveau / hoe fanatiek iemand speelt.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen wier huisdieren schade aanrichten aansprakelijk stellen voor de kosten, dat kunnen ook hun ziektekosten zijn.
Iedereen die in mijn omgeving paard rijdt heeft er een ongeluk mee gehad. Paardrijden? Risicosport toeslag!
Als ik wedstrijden ging zeilen op zee had ik ook een risicosportverzekering
Maar als het risico dat dit gevaarlijk dier daadwerkelijk schade aanricht, vele malen kleiner is dan de schade die iemand kan oplopen door te voetballen?quote:Op maandag 28 januari 2013 16:30 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het gaat niet om de omvang van de totale kostenpost, het gaat om het principe. Deze man kiest ervoor om een zeer gevaarlijk dier als huisdier te houden. Prima, maar dan kun je ook best zelf opdraaien voor de bijbehorende kosten.
Berekening leg ik graag bij een actuaris neer.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar als het risico dat dit gevaarlijk dier daadwerkelijk schade aanricht, vele malen kleiner is dan de schade die iemand kan oplopen door te voetballen?
Wat is volgens jou het criterium? De kans dat men een ongeluk krijgt? De giftigheid van de slang? (die dus helemaal niet bepalend hoeft te zijn voor de kans dat men een ongeluk krijgt), iets anders?
En wat als een actuaris tot de conclusie komt dat het verhoogde risico zo minimaal is, dat het niet of nauwelijks rendabel is in de premie mee te nemen? Je moet immers weer een extra clausule opnemen, het risico onderbouwen -slang 1 is zo gevaarlijk, slang 2 zo gevaarlijk-, etc.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Berekening leg ik graag bij een actuaris neer.
Als je lijnrechter wilt zijn iddquote:Op maandag 28 januari 2013 19:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook voor voetbal zou men dan eigenlijk een risicosportverzekering moeten afsluiten. En daarnaast zou men natuurlijk ook moeten kijken op welk niveau / hoe fanatiek iemand speelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |