abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121988727
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_121988889
:* voor Mo!
pi_121988994
He an, ik had je huis net gezien, mooi appartement hoor. Komt heel ruim en strak over op de foto's.
pi_121989108
Professioneel fotograaf ingehuurd voor die foto's An?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:17:02 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_121989209
Mootje en MrMo! :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:17:49 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121989249
Heb je al aan een persoonlijke lening gedacht mo? Of een extra hypotheek op het huis van je ouders als dat mogelijk is?

Wij hebben ook geluk: Als het goed is kunnen we een stukje van onze hypotheek oversluiten en betalen dan geen 5% rente maar 2% rente! Dat betekent dat we 8 jaar sneller kunnen aflossen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121989282
Mo, wat balen joh. Hoop dat het snel goed komt!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121989309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Tinkepink het volgende:
Heb je al aan een persoonlijke lening gedacht mo? Of een extra hypotheek op het huis van je ouders als dat mogelijk is?

Wij hebben ook geluk: Als het goed is kunnen we een stukje van onze hypotheek oversluiten en betalen dan geen 5% rente maar 2% rente! Dat betekent dat we 8 jaar sneller kunnen aflossen.
Welke hypotheek van m'n ouders? Die huren.
En de helft is al familielening van de kant van Mr.Mo. Nou ja, we wachten maar weer af. Mr.Mo is er nu mee bezig.
Ja doei.
pi_121989333
Ik ben er klaar mee voor vandaag. Wil zo uitgebreid gaan koken, heeft iemand een lekker recept voor stoofvlees/runderlappen oid?
Tot 3,5 uur bereidinstijd max..
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:20:08 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121989354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Welke hypotheek van m'n ouders? Die huren.
En de helft is al familielening van de kant van Mr.Mo. Nou ja, we wachten maar weer af. Mr.Mo is er nu mee bezig.
Edit: lezen. hoop voor je dat het goedkomt
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121989404
Tink had d'r post aangepast. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121989438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Edit: lezen. hoop voor je dat het goedkomt
Het is gewoon stom. Effectief betalen we zelfs een paar tientjes minder per maand aan hypothe(e)k(en) dan dat we nu aan huur betalen. Grmbl. En ze hadden een contract gestuurd en waren akkoord en nu gooien ze ons hier weer in :'(
Ja doei.
pi_121989440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Maar dat zou toch niet moeten hoeven? Ze financieren al een groot gedeelte zelf (met behulp van familie, dan) en hoeven alleen nog maar een hypotheek voor het laatste stukje. Hoe moeilijk kan het zijn? (Voor de bank, niet voor jou. :P).
Als Mo en Mr Mo geen vaste contracten hebben kan het lastiger worden..
pi_121989471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als Mo en Mr Mo geen vaste contracten hebben kan het lastiger worden..
Hij heeft een vast contract.
Ja doei.
pi_121989543
Nou ja, dit is niet ons verhuistopic of een hypothekentopic :+

Dus ehm.. Ontopic: eetlust is me vergaan :') maar werk zo toch maar een roggebroodje naar binnen, misschien voel ik me dan wat minder slap !
Ja doei.
pi_121989554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hij heeft een vast contract.
Dan snap ik niet dat ze zo moeilijk doen. Als je 55.000 wil lenen dan moet je in NL iets tussen 10-15.000 bruto per jaar verdienen. Lijkt me dat dat daar niet heel anders is.. Andere bank een optie?
pi_121989631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat ze zo moeilijk doen. Als je 55.000 wil lenen dan moet je in NL iets tussen 10-15.000 bruto per jaar verdienen. Lijkt me dat dat daar niet heel anders is.. Andere bank een optie?
Andere landen andere regels.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121989848
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Succes, 3 uur ijzer tillen.

[..]

Hopen dat je target volgend jaar niet hierop gebaseerd wordt ;)

Veel plezier met je schoenen!
Ik heb wat gedronken en gewacht tot manlief onderweg naar huis was ;)

Mijn target gaat ieder jaar omhoog, niet met 55% maar het hoort er wel bij :) En thanks! Dat komt wel goed :D
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Krap gesteld target of gewoon een geweldige verkoper? Wel knap!
Reeel target gesteld, maar een paar grote oppertunities ontdekt en binnengehaald. Ik werk hard, ben goed in wat ik doe en ik wil in de organisatie verder groeien dus opvallen en profileren is belangrijk. Een van de manieren waarop je dat doet is door overperformen.

Dus dit jaar wil ik ook over target gaan, maar niet meer zoveel :)

On a sidenote; er zijn mensen die hier mindfulness achtige dingen hebben gedaan toch? Ik zit te zoeken, maar heeft er iemand iets van een boek of audiobook wat hij aan kan raden? Want ik kom op allerlei zweverige websites terecht met lotusbladeren en dat je jezelf weer kan vinden *ril*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121989889
Toch nog even een :* voor Mo en Wolve. Hopelijk is het snel definitief goed nieuws dan!
pi_121989938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Tinkepink het volgende:

nice! Dat zet zoden aan de dijk.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_121989971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Andere landen andere regels.
^^
pi_121990276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:31 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

nice! Dat zet zoden aan de dijk.
Ja!! Afbetalen is fijn! Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg van mn hypotheekverstrekker. Kreeg wel bericht dat ik weer wat had afbetaald (ruim 2 weken nadat ze het geld binnen hadden!), maar niet wat mijn restschuld is en wat mijn maandelijkse lasten worden. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121990342
quote:
6s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Professioneel fotograaf ingehuurd voor die foto's An?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

nee, heeft die inrichtingstylist gedaan :+
pi_121990352
Mjaah, wij hebben banksparen, dus volgens mij heeft het geen nut om meer af te gaan lossen. Hooguit voor het stuk dat nu onder water staat :X Maar daar worden mijn maandlasten niet minder van :P
pi_121990457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:12 schreef the85mc het volgende:
He an, ik had je huis net gezien, mooi appartement hoor. Komt heel ruim en strak over op de foto's.
Dank! ben er ook nog steeds flieft op. Maar ja, ik vind Freudmans nog steeds leuker :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')