Zo hebben wij hem geleerd, 2 boogjes tegen elkaar aan, een omgekeerde c en een cquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:21 schreef µ het volgende:
[..]
Die 'x' is geen aan-elkaar-schrijf-x...
thanksquote:
De G weet ik niet meer hoe we die schreven, maar denk dat het zo was?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:29 schreef Barcaconia het volgende:
Hoofdletters F G en X en kleine x kloppen volgens mij niet, de rest wel.
Die onderste krul liep door, net als bij de Y, om aan te sluiten op de volgende letter.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:45 schreef Moira. het volgende:
[..]
thanks
[..]
De G weet ik niet meer hoe we die schreven, maar denk dat het zo was?
Ohja klopt, zo was de Gquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Die onderste krul liep door, net als bij de Y, om aan te sluiten op de volgende letter.
Van de F heb ik werkelijk geen idee meer, maar ik dacht dat het gewoon een uitvergrote versie van de kleine letter was.
De X is zoals eerder beschreven met grotere krullen.
Dan heb je het vast fout geleerdquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ohja klopt, zo was de G
De F en X staan er bij mij wel zo als ik ze geleerd heb
Valt me sowieso op dat het 'aan elkaar schrift' niet overal gelijk is, mensen leren allemaal heel andere dingen aanquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dan heb je het vast fout geleerd
Ik kan het me van sommige dingen ook echt niet meer herinneren hoe ik het geleerd heb. Dit topic is dus wel een eye-openerquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Valt me sowieso op dat het 'aan elkaar schrift' niet overal gelijk is, mensen leren allemaal heel andere dingen aan
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:51 schreef Moira. het volgende:
[..]
Valt me sowieso op dat het 'aan elkaar schrift' niet overal gelijk is, mensen leren allemaal heel andere dingen aan
En zodra je van de basisschool af gaat gebruik je dat schrift nóóit meerquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:10 schreef ejiraM het volgende:
[..]Ik heb pabo gedaan, en er waren echt 6, 7 verschillende schrijfmethodes met kleine verschillen die ook daadwerkelijk nog gebruikt werden. Lekker verwarrend
Ik begin mijn 8 altijd in het midden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een aantal jaar terug had je van die gare PDA's met resistief scherm scherm, een pennetje en handschriftherkenning. Het heeft vrij lang geduurd totdat ik doorhad waarom hij alle letters en cijfers herkende, behalve de 8.
De Amerikanen (en misschien nog wel meer volken) schrijven de 8 anders op dan wij:
Precies, beginnen in het midden en dan naar links en naar onder. Amerikanen beginnen dus op een andere plek en gaan ook nog eens de "verkeerde" kant op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begin mijn 8 altijd in het midden.
Zo heb ik mijn acht ook gewoon geleerdquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een aantal jaar terug had je van die gare PDA's met resistief scherm scherm, een pennetje en handschriftherkenning. Het heeft vrij lang geduurd totdat ik doorhad waarom hij alle letters en cijfers herkende, behalve de 8.
De Amerikanen (en misschien nog wel meer volken) schrijven de 8 anders op dan wij:
Ik vind de 8 zo ook mooier, dat de uiteinden elkaar niet precies raken zeg maar. Anders lijktie soms zo lelijk afgeknepen in het middenquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb ook de andere kant op dan in het filmpje geleerd
[ afbeelding ]
Mars = dinsdag?quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:46 schreef Montov het volgende:
Dat alle dagen van de week zijn vernoemd naar alle 7 hemellichamen zoals die in de tijd van de Romeinen bekend waren: zon, maan, Mars, (Wodan=)Mercurius, (Donar=)Jupiter, (Friia=)Venus & Saturnus.
Preciesquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zo hebben wij hem geleerd, 2 boogjes tegen elkaar aan, een omgekeerde c en een c
Mardi in het Frans. Volgens wikipedia is de naam dinsdag wat vager qua oorsprong, maar ook daar lijkt het wel van de Germaanse tegenhanger van Mars af te komen.quote:
Ha, dat had ik toen ik voor het eerst in Amsterdam was. Wow, zomaar een drugstore midden op het station, dit is dus écht een wilde stadquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:23 schreef Schadenfreude het volgende:
Toen ik voor het eerst op een vliegveld was, een jaar of 6 oud, verbaasde het me dat er overal bordjes met 'No smoking' hingen. Het leek me nogal logisch dat je op een vliegveld niet mag smokkelen.
Nog vreemder was het dat er op het vliegveld een drugstore zat. Dat is wel lef hebben zeg, midden op een vliegveld drugs verkopen!
Toen ik een paar jaar later Engels begon te leren begreep ik pas hoe het echt zat.
Ik ook. Maar ik zag bij een Belg en in Zwitserland beginnen met diagonale lijn van rechtsboven naar linksonder.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begin mijn 8 altijd in het midden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |