abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121977134
quote:
'Banken hoeven geen sorry meer te zeggen'
RIJSWIJK - De Nederlandse banken hebben hun zaken ''voor 98 procent" op orde. Dat zegt voorzitter Boele Staal van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) donderdag in een interview met het AD.

''Onze leden hebben veel gedaan de afgelopen jaren. Maar de samenleving gelooft het nog niet", aldus Staal.

De schuld voor de financiële crisis moet volgens Staal niet alleen worden gezocht bij de banken, want die reageerden vooral op een vraag vanuit de markt. ''De samenleving wilde die overvloed aan krediet ook. De banken hadden het probleem moeten herkennen, maar het is veroorzaakt door een samenleving waar 'het kan niet op' centraal stond."

Nu de banken orde op zaken hebben gesteld, zijn excuses volgens Staal niet meer nodig. ''We moeten vanaf nu laten zien dat we de les hebben geleerd."
Door: ANP

bron: nu.nl
Wacht even? Hebben ze ooit sorry gezegd dan? En hoeveel banksters zijn er al achter slot en grendel gegaan vanwege gepleegde misdrijven? Wat een huilie huilie weer van Boele :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_121977336
Sorry banken, dat ik bij de samenleving hoor.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:16:41 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_121977340
"Sorry, het spijt ons"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:18:13 #4
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_121977401
Nou, vooruit dan maar: sorry dat ik weleens een keer gebruik heb gemaakt van mijn roodstand :@ , echt sorry, hoor!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_121977469
Wij van WC-eend vinden dat wij van WC-eend het goed doen _O- _O-
censuur :O
pi_121977491
Nederlanders en manieren. :') Dat is water en vuur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:20:57 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_121977514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef xenobinol het volgende:
Wacht even? Hebben ze ooit sorry gezegd dan? En hoeveel banksters zijn er al achter slot en grendel gegaan vanwege gepleegde misdrijven? Wat een huilie huilie weer van Boele :')
Waarop!? :D Ja. Banken in het algemeen maar ook raden van bestuur, voorzitters, belangenverenigingen. Er zijn er legio die de hand ook in eigen boezem hebben gestoken. Een aantal. Een zeer terechte opmerking van Boele en vooral huilie huilie van een aantal mensen die liever roepen dan lezen. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:22:41 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_121977579
quote:
De samenleving wilde die overvloed aan krediet ook.
Ik niet, dus ik mag wel klagen. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:24:17 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_121977635
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Wij van WC-eend vinden dat wij van WC-eend het goed doen _O- _O-
Dat dus _O-
pi_121977726
quote:
''De samenleving wilde die overvloed aan krediet ook. De banken hadden het probleem moeten herkennen, maar het is veroorzaakt door een samenleving waar 'het kan niet op' centraal stond."
Eens.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121978102
De samenleving mag zoveel willen, de banken zijn toch echt degene die het verkocht hebben aan ons. De banken hadden hier ook vroegtijdig op kunnen reageren, maar dat hebben ze niet gedaan. Nu komt de aap uit de mouw en moeten de banken sorry zeggen, maar dat doen ze dus niet. In plaats daarvan geven ze ons als consumenten de schuld van hun falen. Vergeet niet, wij zijn ook degene die de banken van hun ondergang gered hebben.

Kortom dat de banken weigeren schuld te erkennen of weigeren sorry te zeggen getuigd alleen maar van de arrogantie van de banken. We hadden ze allemaal kapot moeten laten gaan! Wij als consumenten betalen de rekening voor het wanbeleid van de bank. Terwijl de banken nu weer lekker geld zitten te verzamelen zijn het de consumenten die nu met de problemen zitten. Wij moeten nu meer belasting betalen en de enigste die lacht zijn de banken. Die zitten er warm bij van ons geld.

Van mij hadden alle banken mogen omvallen. Consumenten die nu hun rekeningen niet meer kunnen betalen vallen immers ook om. En ja de impact van het omvallen van een bank is groot, dat besef ik maar al te goed. Maar als ik zo de vieze arrogantie van de banken lees door geen sorry te zeggen en als ik zo kijk naar de stapel rekeningen die ik nog moet betalen dan groeit de haat wel.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_121978251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:35 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
De samenleving mag zoveel willen, de banken zijn toch echt degene die het verkocht hebben aan ons. De banken hadden hier ook vroegtijdig op kunnen reageren, maar dat hebben ze niet gedaan. Nu komt de aap uit de mouw en moeten de banken sorry zeggen, maar dat doen ze dus niet. In plaats daarvan geven ze ons als consumenten de schuld van hun falen. Vergeet niet, wij zijn ook degene die de banken van hun ondergang gered hebben.

Kortom dat de banken weigeren schuld te erkennen of weigeren sorry te zeggen getuigd alleen maar van de arrogantie van de banken. We hadden ze allemaal kapot moeten laten gaan! Wij als consumenten betalen de rekening voor het wanbeleid van de bank. Terwijl de banken nu weer lekker geld zitten te verzamelen zijn het de consumenten die nu met de problemen zitten. Wij moeten nu meer belasting betalen en de enigste die lacht zijn de banken. Die zitten er warm bij van ons geld.
Dus de banken failliet laten gaan en als je spaargeld oid kwijt zijn leek jou een betere optie?
pi_121978296
quote:

Van mij hadden alle banken mogen omvallen. Consumenten die nu hun rekeningen niet meer kunnen betalen vallen immers ook om. En ja de impact van het omvallen van een bank is groot, dat besef ik maar al te goed. Maar als ik zo de vieze arrogantie van de banken lees door geen sorry te zeggen en als ik zo kijk naar de stapel rekeningen die ik nog moet betalen dan groeit de haat wel.
En die stapel rekeningen is niet ontstaan doordat jij dingen bleef kopen die je eigenlijk niet kunt betalen?
pi_121978357
quote:

Wehkamp-alert :')
pi_121978371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:40 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

En die stapel rekeningen is niet ontstaan doordat jij dingen bleef kopen die je eigenlijk niet kunt betalen?
Mooi is dat he. Mensen krijgen steeds minder verantwoordelijkheidsgevoel en willen het liefst zoveel mogelijk van hun eigen falen afschuiven op een ander.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121978560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:40 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Als er iemand te bezopen achter de bar hangt is het aan de barman om hem geen alcohol meer te schenken.

Bij de banken werken mensen die schijnbaar kennis zouden moeten hebben van financiële zaken en hebben/hadden daardoor een autoriteitspositie in de ogen van mensen.
Iemand zal dan veel eerder geloven dat hij die dingen wel kan blijven kopen omdat "de bank" hem heeft verteld dat hij het wel kan betalen.
pi_121978715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:46 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als er iemand te bezopen achter de bar hangt is het aan de barman om hem geen alcohol meer te schenken.

Bij de banken werken mensen die schijnbaar kennis zouden moeten hebben van financiële zaken en hebben/hadden daardoor een autoriteitspositie in de ogen van mensen.
Iemand zal dan veel eerder geloven dat hij die dingen wel kan blijven kopen omdat "de bank" hem heeft verteld dat hij het wel kan betalen.
Het was inderdaad mode om geld te blijven uitlenen, kijk maar naar de reclames alleen op tv in die tijd. Je moet er echter wel rekening mee houden dat een consument nog enig sinds mag nadenken over wat hij doet. Ik ben het met je eens dat de banken niet dit soort bedragen mochten uitlenen maar net als bij de barman, geeft deze barman het niet gaat de zatlap wel weer naar een andere kroeg, en je klant kwijtraken vind niemand leuk.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:49:50 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_121978735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hebben ze al sorry gezegd tegen de belastingbetalers dat die banken met belastingcenten gered moesten worden? Hebben ze sorry gezegd tegen al die bedrijven die door hun toedoen failliet zijn gegaan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_121978749
quote:
Dus de banken failliet laten gaan en als je spaargeld oid kwijt zijn leek jou een betere optie?
Spaargeld kwijt? Waar schrijf ik dat? Spaargeld is een tegoed dat we hebben van de banken. Mochten de banken vallen dan dient dit uitgekeerd te worden. Uiteraard zoiets is gecompliceerd, maar snap het globale idee. Sparen is een tegoed, als de bank daarmee aan de wandel gaan (lees speculeren) moeten ze dat zelf weten, maar het tegoed blijft staan. Net als de rente afspraak, als het speculeren mislukt blijft de afspraak tot rente staan natuurlijk. Dat is het risico van de bank, niet die van de consument. Die geeft immers zijn spaargeld in goed vertrouwen aan de bank.

Eigenlijk is dit laatste nu omgedraaid, het risico is bij de consument neergelegd. Het niet sorry zeggen onderstreept dat.

quote:
Nee, absoluut niet. Ik heb geen geld uitgegeven dat ik niet heb of binnen zou krijgen. Ja ik had niet voorzien dat bepaalde kosten gingen stijgen zoals de BTW. Maar ja, ook daarvan ligt de oorzaak bij de banken en het redden ervan. Was dat niet gebeurt dan bleven mijn uitgaven ook stabiel.

Van de banken kan ik dit overigens niet zeggen, die gaven wel geld uit dat ze nog niet hadden (doorverkoop hypotheken!)
pi_121978819
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hebben ze al sorry gezegd tegen de belastingbetalers dat die banken met belastingcenten gered moesten worden? Hebben ze sorry gezegd tegen al die bedrijven die door hun toedoen failliet zijn gegaan?
Banksters hoeven zich niet te verontschuldigen voor het doen van 'Gods werk' :7

Dus... leenslaafjes... buig en ontvang onze Goddelijke werk ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_121978900
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mooi is dat he. Mensen krijgen steeds minder verantwoordelijkheidsgevoel en willen het liefst zoveel mogelijk van hun eigen falen afschuiven op een ander.
Banksters zijn feitelijk gewoon drugsdealers die er van balen dat hun klanten geen centjes meer hebben om nog meer van hun shit af te nemen. Om nieuwe mensen verslaafd te krijgen aan hun gifleningen stellen ze voor dat deze mensen op alle mogelijke manieren gestimuleerd moeten worden om ook een lening te nemen. Iedereen moet immers aan het fiat om het systeem in stand te houden.
I'll sing you a lullaby.
pi_121978940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Spaargeld kwijt? Waar schrijf ik dat? Spaargeld is een tegoed dat we hebben van de banken. Mochten de banken vallen dan dient dit uitgekeerd te worden. Uiteraard zoiets is gecompliceerd, maar snap het globale idee. Sparen is een tegoed, als de bank daarmee aan de wandel gaan (lees speculeren) moeten ze dat zelf weten, maar het tegoed blijft staan. Net als de rente afspraak, als het speculeren mislukt blijft de afspraak tot rente staan natuurlijk. Dat is het risico van de bank, niet die van de consument. Die geeft immers zijn spaargeld in goed vertrouwen aan de bank.

Eigenlijk is dit laatste nu omgedraaid, het risico is bij de consument neergelegd. Het niet sorry zeggen onderstreept dat.
En waarvan wil je dat spaargeld uit gaan keren als de bank failliet is? Denk je niet dat de rekening voor de staat dan ineens een stuk hoger is dan als de staat geld uitleent aan de banken en de banken dit geld met rente moeten terugbetalen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_121978944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Nee, dat snap je dus niet. Een omgevallen bank bestaat niet meer, en daar krijg je dus geen geld meer van..
quote:
Nee, absoluut niet. Ik heb geen geld uitgegeven dat ik niet heb of binnen zou krijgen. Ja ik had niet voorzien dat bepaalde kosten gingen stijgen zoals de BTW. Maar ja, ook daarvan ligt de oorzaak bij de banken en het redden ervan. Was dat niet gebeurt dan bleven mijn uitgaven ook stabiel.
De BTW-verhoging is de schuld van de banken? Echt? :')
quote:
Van de banken kan ik dit overigens niet zeggen, die gaven wel geld uit dat ze nog niet hadden (doorverkoop hypotheken!)
Eh, wat?
pi_121978991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:49 schreef mega-worstje het volgende:
Het was inderdaad mode om geld te blijven uitlenen, kijk maar naar de reclames alleen op tv in die tijd. Je moet er echter wel rekening mee houden dat een consument nog enig sinds mag nadenken over wat hij doet. Ik ben het met je eens dat de banken niet dit soort bedragen mochten uitlenen maar net als bij de barman, geeft deze barman het niet gaat de zatlap wel weer naar een andere kroeg, en je klant kwijtraken vind niemand leuk.
Als verkoper van een product ben je verantwoordelijk voor je product. Banken verkopen een hypotheek aan een consument en de banken hebben dus ook de verantwoordelijk voor de hypotheek. Indien de banken in de problemen kunnen komen doordat ze een gevaarlijk product aan iemand verkopen dan is dat hun risico. Dan hadden ze dat niet moeten doen. Ze kunnen beter Nee verkopen (klant kwijtraken) dan erdoor in de problemen komen.

Idem voor de barman. Dat die zatlap geen drank meer mag zal de barman weinig boeien, maar als die zatlap zijn kroeg gaat slopen omdat ie te dronken is dan heeft de barman wel een probleem. De barman is dus verstandig als hij de zatlap geen drank meer geeft. Het risico is groter dan de winst van 1 enkele klant.
pi_121979113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:49 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Het was inderdaad mode om geld te blijven uitlenen, kijk maar naar de reclames alleen op tv in die tijd. Je moet er echter wel rekening mee houden dat een consument nog enig sinds mag nadenken over wat hij doet.
maar mensen laten het nadenken over dingen die ze niet begrijpen liever over aan iemand met verstand van zaken, dus alhoewel ze beter na zouden moeten denken kan je enigzins verwachten dat ze het niet doen.
De schuld komt hier dan ook van 2 kanten waarbij de banken ook beter na hadden moeten denken over de lange termijn gevolgen van hun producten.
quote:
Ik ben het met je eens dat de banken niet dit soort bedragen mochten uitlenen maar net als bij de barman, geeft deze barman het niet gaat de zatlap wel weer naar een andere kroeg, en je klant kwijtraken vind niemand leuk.
Als het een vaste klant is gaat hij waarschijnlijk naar huis als het geen vaste klant is kan je er hoogstens nog 2 biertjes aan verkopen voordat er iets fout gaat met hem of dat hij je andere klanten teveel gaat lastigvallen wat je nog meer klanten kan kosten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')