abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:02:23 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_122311978
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:11 schreef -Spring het volgende:
Op mijn potje melatonine staat volgens mij dat het ook voor doorslapen is. Zal eens kijken. :)
Er zijn verschillende soorten volgens mij en dat zal wellicht met de sterkte te maken hebben?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:46:39 #202
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122314555
Huuuuuuu :-(
pi_122320087
Mikoxx op zich fijn... geen lichamelijke oorzaak. Ik vind die tip vsn t slaapcentrum wel een goede je zou allicht eens kunnen informeren...

Ik kwam er gister achter dat mn medicatie alleen vergoed wordt door de zorgverzekeraar, als ik van hen toestemming heb om het te gebruiken... Zucht.
Mijn apotheek had recept gefaxt gekregen en belde me.
Als het goed is is er gister eind van de middag een fax naar zorgverzekeraar gegaan met waarom de keuze hiervoor e.d. Dus voor ik morgen vertrek, bel ik mn zorgverzekeraar of er al een besluit is genomen.
En anders moet ik het maar even voorschieten...
Maar not amused dat ik dat op t laatste moment hoor... grmbl.
Masr goed. Tas staat ingepakt en na de koffie ga ik naar huis morgen!
Fake it till you make it...
pi_122320462
mikoxx wat vervelend van dat slapen zeg... Hopelijk gaat het snel beter of kan evt een slaapcentrum jullie helpen.

Nijna, Wat super dat je naar huis kan zeg ! en die zorgverzekeraars is gewoon echt k*t op het moment... mijn huisarts moest een bepaalde code op een recept schrijven zodat ik ze vergoed kreeg terwijl ik eigenlijk niet in aanmerking kwam voor zo;n code...

hier gaat het een stuk beter de angsten savonds zijn heel veel minder en ik slaap ook eindelijk weer door. Hierdoor kan ik overdag veel meer hebben en ben ik veel energievoller. Als Lisa nu jammert of krijst etc kan ik gewoon rustig blijven hieronder en gewoon afwegen of dat het nodig is haar even te laten huilen of dat ze iets nodig heeft. voorheen wilde ik dan wel eens uit mn slof schieten en tegen haar schreeuwen dat ze dr mond moest houden.. Niet nodig natuurlijk maja wat slaapgebrek enzo blijkbaar al niet met je doet. Ik ga nu ook niet meer heel de nacht door bij haar kijken maar alleen als ik zelf naar bed ga nog eventjes :) Gisteren nog bij de huisarts geweest en omdat ik er baat bij had maarngo wel onrustig hebben we de dosis wel verhoogd maar ze was blij dat het wat deed. over een week moet het echt goed ingewerkt zijn en dat zou ik ook zeker merken zei ze.

Helaas heb ik door de goede zin en meer energie ook meer dingen gedaan die me rug dus niet konden hebben en dat mn vriend het niet zo af en toe over kan nemen helpt ook niet. dus merk vandaag dat ik weer wat sneller men eigen kan irriteren aan dingen die niet gaan zoals ze zouden moeten en ben ik ook weer erg moe maar dat zal denk door de pijn komen. Omdat het nu zo goed ging en ik me ook zoveel beter voel heb ik Amber toch gewoon laten komen. En dan nu van donderdag tot zaterdag i.p.v vrijdag tot zonder dan heb ik zondag nog even rust voor maandag weer de nieuwe week begint :) Ik miste haar nu na 2 weken enorm en omdat ze tijdens de carneval niet mag komen als mn vriend niet thuis is zou dat betekenen dat ik haar dan 4 weken niet gezien zou hebben. Ze wilde zelf ook heel graag en was erg verdrietig toen haar moeder zij dat ze niet hierheen ging. Dus vanavond is ze alsnog gebracht :)

Ik heb er zin in en hoop morgen met de meiden naar de speeltuin te kunnen ik voel me echt zoveel beter ik had al jaren eerder moeten doorzetten met mijn therapie enzo dan had dit misschien nu niet gehoeven. Dus nu ook meteen goed aanpakken :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:26:33 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122355414
Ik moet vanavond beginnen met AD-medicijnen en ik durf niet zo goed geloof ik. Ook al moet ik maar 1/4 tablet innemen... ( minder kan niet en ze had nog nooit eerder iemand 1/4 tablet voorgeschreven :D)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:19:37 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122358102
Succes saffier,de laatste moest ik ook met 1/4 beginnen. Een week lang. De 2de week een halve,de 3de week 3/4. En 4de week een hele.

Alleen hier helaas toch ook weer de heftige bijwerkingen :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122370444
Saffier, ben je gestart en valt het mee qua bijwerkingen?

Verzekering had nog niks ontvangen gister. Dus het is opnieuw gefaxt en verstuurd met de post.
Maandag bel ik weer of het nou rond is. En dan naar de apotheek, ik heb t/m maandag medicatie meegekregen...
Gister laatste ophoging, daar had ik toch wel een beetje last van, maar goed, dat trekt waarschijnlijk met een paar dagen wel wat weg...
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:37:24 #208
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122388325
Wat balen van je verzekering Nijna. Hopelijk hoor je snel wat positiefs.

Ik ben inderdaad gister gestart met de AD. Ik ben draaierig, heel licht in mijn hoofd, zwaar hoofd, kan niet in een rechte lijn lopen, moe... Nee ik vind dit maar niets, het idee dat ik niet volledig kan nadenken. Nu het wat opklaart moet ik de volgende innemen. Niet echt zin in. Zolang ik in beweging blijf gaat het beter, stilzitten op de bank is niks.
Morgen werken, hoop dat het zo blijft morgen en niet een tandje erger wordt dan lukt het wel.
Ylana
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:43:42 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_122388550
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 19:37 schreef Saffier het volgende:
Wat balen van je verzekering Nijna. Hopelijk hoor je snel wat positiefs.

Ik ben inderdaad gister gestart met de AD. Ik ben draaierig, heel licht in mijn hoofd, zwaar hoofd, kan niet in een rechte lijn lopen, moe... Nee ik vind dit maar niets, het idee dat ik niet volledig kan nadenken. Nu het wat opklaart moet ik de volgende innemen. Niet echt zin in. Zolang ik in beweging blijf gaat het beter, stilzitten op de bank is niks.
Morgen werken, hoop dat het zo blijft morgen en niet een tandje erger wordt dan lukt het wel.
Dat zijn de bijwerkingen in het begin Saffier. Is rot maar moet je even doorheen. Wel lastig, want je merkt pas daarna of het aanslaat, in de zin van dat je er al dan niet baat bij hebt. Ik hoop dat van harte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:07:23 #210
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122389538
Dankje! Ik hoop hier snel doorheen te zijn. Ben begonnen met 1/4 van 15 mg (ongeveer 4 mg dus) en de psych gaat ervan uit dat ik op ongeveer 35 mg uit moet komen. Da's 10 keer zo veel he :X ik vind het echt heel heel heel veel klinken. Maar goed, eerst dit.
Heb je met ophogen weer de bijwerkingen? Of is dat ook bij iedereen anders?
Ylana
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:09:07 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122389601
Ik had met ophogen minder last alsin niet meer of minder dan toen ik starte.
In welk tempo hoog jij op?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:11:54 #212
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122389704
Eerst met de 1/4 om gaan. Ik mag zelf weten wanneer ik het ophoog.
Ylana
pi_122389752
Toen ik voor het eerst met AD begon heb ik een paar dagen last gehad van die bijwerkingen, daarna werd het echt minder!

Nu met dit middel heb ik het met het ophogen weer... maar afgelopen weken trok ook dat met een paar dagen weg, dus daar vertrouw ik maar op. Hopelijk gaat mn bloeddruk dan ook weer ietsje omhoog, want ik moet nu zelfs als ik van een stoel opsta, mezelf vasthouden omdat het zwart voor mn ogen wordt. Dat had ik eerder alleen maar als ik vanuit liggen rechtop ging zeg maar. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik overleggen of ik terug kan naar de vorige dosering.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:15:00 #214
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122389850
Dat is wel fijn. En ja helaas dat draaierige,licht in je hoofd het hoort erbij. Ik werd ook onrustig,en de klachten waarvoor ik slik werden erger.
En voor mijn gevoel was week 3 het heftigst.

Succes saffier het is even afzien helaas nu,en dan hopen dat het werkt.

Wat ik hier op een gegeven moment deed was half uur voor ik naar bed ging slikken,dan kon ik overdag redelijk functioneren,en slapen doe je toe toch dus dat hele vermoeide had ik overdag ook niet zo.

[ Bericht 19% gewijzigd door _Bar_ op 02-02-2013 20:20:44 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:27:46 #215
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122390365
Ik moet 'm inderdaad 's avonds innemen. Deze wordt ook wel als slaapmiddel voorgeschreven.
Dat herken ik ook Nijna, van het opstaan en dat dan he bloeddruk zakt.
Ylana
  zondag 3 februari 2013 @ 00:17:30 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122402064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:07 schreef Saffier het volgende:
Dankje! Ik hoop hier snel doorheen te zijn. Ben begonnen met 1/4 van 15 mg (ongeveer 4 mg dus) en de psych gaat ervan uit dat ik op ongeveer 35 mg uit moet komen. Da's 10 keer zo veel he :X ik vind het echt heel heel heel veel klinken. Maar goed, eerst dit.
Heb je met ophogen weer de bijwerkingen? Of is dat ook bij iedereen anders?
bij iedere ophoging kan je verdubbelen. Tenminste dat was bij mij bij beide medicatie. Dan kom je dus redelikk snel op je einddosering terecht.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122410118
Succes nijna en saffier met de medicatie..

Wil jullie bedanken voor de tips van laatst, over het slapen enz.
Ook in het babytopic adviezen gekregen. Slapen gaat nu echt zoveel beter.
Bedankt voor het meedenken!

Maandag begin ik weer met werk, 2x 1uur komende week en die week erna 2x 1,5u. Erg spannend maar heb er veel zin in.
Heb veel last als ik loop dus mag behandelplannen schrijven enzo :)
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 17:04:14 #218
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_122423857
Starten met AD vond ik het moeilijkst, ook bij mij 2 á 3 weken last van heviger klachten. Daarna steeds rustiger, en als de dosering verhoogd werd deed me dat snel goed. Succes met starten en doorzetten Saffier! Hou goed voor ogen waarom je het doet.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 3 februari 2013 @ 19:17:41 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122430100
Het is minder dan gister gelukkig. Het voelt alsof ik een hele zware migraine heb gehad. En moe. Zo vreselijk moe in mijn hoofd.
Lastig dit.
Ylana
pi_122430851
Wij zijn afgelopen nacht en vanochtend in het ziekenhuis geweest en er is geconstateerd dat ik weer longembolieën heb (gehad). Gelukkig waren we er op tijd bij. De artsen zijn heel grondig geweest, hebben veel onderzoeken verricht, ook al leek het heel waarschijnlijk dat er niks aan de hand was. Maar dus toch. Heel geniepig kan zo'n proces zich voltrekken, dat blijkt wel weer. En nu volgt een traject van nog meer onderzoeken omdat er geen duidelijke oorzaak lijkt te zijn. Gelukkig mocht ik wel gewoon naar huis.

Een van de dingen die ik met de internist wil bespreken is wat dit voor de kindjes betekent, of die nu ook een verhoogde kans hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122431060
Jeetje Clau, dat is niet niks..

Saffiertje :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122431219
Wat een schrik Claudia, jee. Hoe merkte je dan dat het niet goed was? Poeh, dat zal wel een hoop herinneringen en angsten wakker maken zoiets.
pi_122431615
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een schrik Claudia, jee. Hoe merkte je dan dat het niet goed was? Poeh, dat zal wel een hoop herinneringen en angsten wakker maken zoiets.
Ik merkte vrijdagavond toen ik naar bed ging dat ik pijn in mijn rechterbeen kreeg zonder dat er een duidelijke aanleiding voor was. De dag erna bleef de pijn, en gisteravond merkte ik ook dat mijn hart raar ging doen. Het is heel lastig om te omschrijven, want het is geen echte pijn maar meer een soort sensatie dat je ademhaling en je hartkloppingen niet helemaal functioneren zoals het hoort.

Voor mij was dit allebei herkenbaar van de eerste keer, alleen had ik toen veel meer pijn in mijn been. Bovendien hebben we toen pas gebeld toen het al helemaal mis ging 's avonds. Die middag had ik ook de sensatie gehad dat mijn hart gek deed, maar daar heb ik toen geen bijzondere aandacht aan besteed. En de pijn in mijn been was toen ookal weg.

Nou ja, al met al waren er overeenkomsten maar ook verschillen. De huisarts van de huisartsenpost kon niks opmerkelijks aan me vinden en heeft me alleen doorgestuurd op basis van mijn voorgeschiedenis en het overlijden van mijn vader eraan. In het ziekenhuis lieten de metingen ook niks raars zien, alleen was één waarde in mijn bloed verhoogd (D-dimeer). Daar weet je alleen niet zoveel mee: als de waarde normaal is heb je in ieder geval geen longembolie, maar als de waarde verhoogd is, kan er alsnog van alles zijn. Het was genoeg aanleiding om een ct-scan te maken van m'n longen.

Eigenlijk voelde het de hele tijd alsof ik ieders tijd en energie aan het verspillen was. Het was een enorme shock om te horen dat er stolsels in m'n longen te zien waren.
pi_122431645
Hè jakkes claudia.... Wat eng!!! :*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_122431740
Saffier, succes met het opbouwen.

Ik heb zelf twee keer een slaapprobleem gehad en de eerste keer heb ik toen een AD gekregen wat heel goed werkte. Maar toen ik eenmaal weer goed sliep heb ik dat weer afgebouwd. Ik vond dat 'onder invloed' zijn best lekker, soort van. Heel gek, maar ik vond het heerlijk om eens niet zo helder te zijn. Ik heb dus geen opbouwlast gehad. Ik heb verder geen werking gevoeld op mijn humeur ofzo. De tweede keer dat ik zo weinig sliep was ik zwanger van S. En voor mij waren medicijnen daardoor geen optie. Ik heb een paar slaappillen gehad toen en ben uiteindelijk telefonisch (want hoogzwanger) behandeld bij een slaap- en waakcentrum (mbv een boekje en opdrachten enzo).
  zondag 3 februari 2013 @ 19:51:37 #226
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122431744
Pffff claudia, beterschap!
pi_122431839
Wat goed dat je gegaan bent en wat goed dat je onderzocht bent dan. Poeh. En die stolsels zijn nu niet gevaarlijk?
  zondag 3 februari 2013 @ 19:53:51 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_122431859
Jemig Claudia, wat eng. :{ Hoe zit het met een behandeling?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 3 februari 2013 @ 19:56:34 #229
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122431990
Claudia wat vreselijk eng en wat ontzettend goed dat je op tijd hebt gebeld. Naar dat je weer embolies hebt gehad zeg. Je zal wel door een hele molen heen moeten nu weer. Sterkte en beterschap! Ik hoop dat het niets betekend voor je kinderen :*
Ylana
  zondag 3 februari 2013 @ 20:12:59 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122432859
Goed dat je je gevoel gevolgd hebt Claudia, zo zie je maar dat je het zelf wel voelt. Sterkte met verwerken het lijkt me een hele schok. En beterschap.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122433009
Oh bah claudia, wat eng. Heb je er medicijnen oid voor?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 3 februari 2013 @ 20:30:59 #232
11682 Moonah
Jolie femme
pi_122434140
Phoe... :{ Heftig Claudia. Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_122434600
Oei Claudia dat is schrikken. Wat is het behandelplan verder?
pi_122434972
Claudia, schrikken zeg. Maar goed dat je gegaan bent!!!

Nou hier vanmiddag nadat ik mijn medicatie in had genomen, koppijn en warm en rode vlekken. Bloeddruk was behoorlijk hoog. Dat nam na een uurtje af en werd het weer laag.
Zo laag dat toen ik (na even op bed te hebben gelegen) weer op wilde staan, ruim 10 minuten moest blijven zitten omdat het maar zwart bleef voor mn ogen...
Ik ga morgenochtend even overleggen met mijn behandelaar, want dit is erg onprettig.
pi_122435042
Jemig Claudia! Ik schrik er ook van. Dit is dus kennelijk iets chronisch/genetisch? Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt (nouja, wel iets wat behandelbaar is). Veel sterkte hoor meis :*
  zondag 3 februari 2013 @ 21:02:34 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_122436557
Pfoe Claudia, wat een verhaal!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122437081
Jemig Claudia, ik schrik ervan! Wat nu? Krijg je medicijnen, bloedverdunners ofzo?
pi_122438407
Bedankt voor het meeleven! Het helpt toch wel, even het verhaal van me afschrijven. Het is nogal veel om te verwerken.

Een groot deel is nu nog onduidelijk en gaat onderzocht worden. Ik zit aan de bloedverdunners, minstens een half jaar. Dat is even een heel gedoe met trombosedienst en de juiste dosering bepalen, maar dat loopt dan wel. Daarnaast wordt er een traject gestart vanuit de internist om te kijken of er een oorzaak gevonden kan worden en hoe het trombosegevaar met het oog op de toekomst behandeld moet worden. Er is al genetisch onderzoek gedaan enkele jaren geleden (in 2006 speelde het), maar daar is niets uit gekomen. Geen idee of er nieuwe inzichten zijn. Ik heb het sterke vermoeden dat ik ongeacht de uitkomst levenslang bloedverdunners moet slikken en dat ik nooit meer hormonale anticonceptie mag. Met dat laatste valt wel te leven, en dat eerst ook wel, al zijn er (kleine) risico's aan verbonden.

De vorige keer zag het ernaar uit dat het een 'ongeluk' was en waren er dus geen verdere consequenties. Dat zal nu wel anders zijn.
  zondag 3 februari 2013 @ 21:33:42 #239
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122438970
Jeetje claudia wat een schrik...
pi_122439303
Pff Claudia sterkte!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 3 februari 2013 @ 21:40:28 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_122439489
Sterkte Claudia. Klinkt erg heftig....
  zondag 3 februari 2013 @ 21:41:15 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122439547
Boh Sterkte Claudia!

Mag ik even zeggen, dat ik het wel 'apart' vind dat ze alleen vanwege je voorgeschiedenis verder hebben gekeken? maw, als je van niks wist, was je waarschijnlijk gewoon weer naar huis gestuurd?

(ik ben vandaag ook weer naar de HA post geweest ivm druk op borst, benauwdheid, tintels in mn armen....Maar die arts was er van overtuigd dat het niks bijzonders is..Had ook gevraagd ivm longembolie, maar dat leek haar zéér onwaarschijnlijk, omdat mn zuurstofgehalte 99 was, en mn kuiten normaal waren? )
pi_122440123
Claudia, ik ben zo blij dat je gebeld hebt/naar de HAP bent gegaan, hoe meer je vertelt hoe heftig het klinkt. :{
Hele dikke zoen! :*

Nijna en de andere dames hier, ook voor jullie veel sterkte en liefs! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_122440459
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:41 schreef PureEvil het volgende:
Boh Sterkte Claudia!

Mag ik even zeggen, dat ik het wel 'apart' vind dat ze alleen vanwege je voorgeschiedenis verder hebben gekeken? maw, als je van niks wist, was je waarschijnlijk gewoon weer naar huis gestuurd?

(ik ben vandaag ook weer naar de HA post geweest ivm druk op borst, benauwdheid, tintels in mn armen....Maar die arts was er van overtuigd dat het niks bijzonders is..Had ook gevraagd ivm longembolie, maar dat leek haar zéér onwaarschijnlijk, omdat mn zuurstofgehalte 99 was, en mn kuiten normaal waren? )
Ja, het is eigenlijk een heel naar besef, maar helaas ook logisch. Een longembolie is ontzettend lastig om vast te stellen. Het verloop kan van persoon tot persoon en van situatie tot situatie enorm verschillen. Er kunnen dus veel symptomen een rol spelen, de symptomen kunnen heel subtiel zijn, en er kan sprake zijn van allerlei andere aandoeningen of gewoon helemaal niks.

Er wordt in theorie en in praktijk veel aandacht besteed aan adequate diagnosemodellen, zowel in de eerste lijn als in de tweede lijn, maar het blijft moeilijk. Er is tegenwoordig dus wel een D-dimeer test. Als die goed is, weet je in ieder geval zeker dat je geen longembolie hebt. Maar het wordt nog onderzocht hoe effectief die test in de eerste lijn is. Niet alle huisartsenpraktijken hebben er beschikking over (die van mij bijvoorbeeld niet).

Als het je niet lekker zit, kun je natuurlijk aandringen op verder onderzoek. Ik vind het niet mijn plaats om je dat te adviseren, want ik ben geen arts. Als je iemand in je omgeving hebt met een longembolie of het is op een of andere manier actueel of relevant voor je, dan spookt het logischerwijze door je hoofd. Maar een arts, zeker een huisarts in de eerste lijn, krijgt met veel meer uiteenlopende ziektebeelden te maken en zal uit ervaring weten dát het vaak ook niks is.

Wat ik doe, is afgaan op mijn gevoel bij een (huis)arts. Als ik het gevoel heb dat ik serieus ben genomen, dat er goed is gekeken en dat er een zorgvuldige afweging is gemaakt, dan vertrouw ik op de arts. Als ik naar huis was gestuurd, was ik niet tegen gaan sputteren. En tja, mijn geval laat dan weer zien dat dat niet verstandig was geweest, maar al die honderden of duizenden mensen die wel terecht naar huis zijn gegaan, posten daar allicht niet over. Je kunt de afweging alleen zelf maken.

Had de huisarts wel een idee over je symptomen, of heeft de huisarts voorgesteld om bepaalde dingen in de gaten te houden?
  zondag 3 februari 2013 @ 22:26:47 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122442708
tjonge Claudia... echt heel akelig! maar wát goed dat je zo alert was op de symptomen.
ik kan me je zorgen over de erfelijkheidsfactor ook goed voorstellen. sterkte met 't bijkomen van deze schok in ieder geval! :*
in de haak.
  zondag 3 februari 2013 @ 22:29:38 #246
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122442976
Veel beterschap Claudia, ik hoop dat dit de laatste keer was dat je dit kreeg...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_122444950
Jemig Claudia! :o
Sterkte en beterschap! :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 3 februari 2013 @ 23:07:18 #248
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_122445731
Poeh Claudia, wat heftig! Goed dat jij en de artsen toch tijdig en grondig aan de bel hebben getrokken en actie ondernomen hebben.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_122454891
oei claudia, beterschap!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 februari 2013 @ 08:47:44 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122454996
He jakkes Claudia! :o Gelukkig dus wel adequaat gereageerd bij de HAP en in het ziekenhuis.
Eng hoor, gewoon zomaar zeg maar... :{
  maandag 4 februari 2013 @ 09:14:48 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122455297
Darn Claudia, wat heftig...
Ik hoop dat het zich allemaal een beetje snel laat inregelen en dat het gebruiken van bloedverdunners dan afdoende is :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122459537
Ik ben in overleg stapje terug qua dosering, nu maar kijken of het nu beter te doen is.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:18:12 #253
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_122461386
He getver, Claudia :{ Ik zit ook aan de bloedverdunners, na m'n inmiddels derde trombose. De eerste had ik toen ik 23 was, en rond die tijd heb ik ook een aantal longembolieen gehad. Maar ik liep al een jaar te dokteren, en er was me zo vaak verteld dat ik niets had, dat ik stug m'n best deed om me 'niet aan te stellen'. Foutje, bleek later..... Is het vermoeden dat het met een trombose in je been is begonnen en dat die proppen geschoten heeft?

Veel sterkte, in ieder geval.
pi_122463061
Claudia beterschap! Wat eng zeg!
  maandag 4 februari 2013 @ 14:12:16 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122463122
Nijna, hopelijk gaat t goed!!! Jij dappere!
  maandag 4 februari 2013 @ 14:14:35 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122463187
Claudia, ik lees het nu pas, jeetje wat een schrik!! :*
En bloedverdunners is tot daar aan toe, maar het erfelijkheids verhaal is toch wel een heel naar idee.
pi_122472022
Mikoxx, dit gaat beter ja! Gelukkig.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:11:22 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122474698
Fijn dat je zo snel verbetering merkt Nijna!! Blijf je nu voorlopig op deze dosering? :*

Wat een vragen roept dit op ons buitenstaanders af hè Claudia? Ik kan me niet voorstellen hoeveel vragen je nu zelf moet hebben! :*
Ylana
pi_122476193
Saffier, in elk geval tot eind van de week, want dan zie ik mijn psychiater weer. Ik had niet verwacht dat 1 tabletje meer zo'n verschil zou maken qua bijwerkingen, misschien is die ene er net een te veel...
Maar daar zullen we het vrijdag dan wel over hebben vermoed ik.
En nu maar wachten of het gaat werken...
pi_122495184
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Gaoxing het volgende:
He getver, Claudia :{ Ik zit ook aan de bloedverdunners, na m'n inmiddels derde trombose. De eerste had ik toen ik 23 was, en rond die tijd heb ik ook een aantal longembolieen gehad. Maar ik liep al een jaar te dokteren, en er was me zo vaak verteld dat ik niets had, dat ik stug m'n best deed om me 'niet aan te stellen'. Foutje, bleek later..... Is het vermoeden dat het met een trombose in je been is begonnen en dat die proppen geschoten heeft?

Veel sterkte, in ieder geval.
Jemig, ook al zo bizar, op die leeftijd. Vreselijk ook dat je er zolang mee gelopen hebt voor er een diagnose kwam. Ik had het 'geluk' dat het bij mij meteen zo ernstig was dat er wel een oorzaak gezocht moest worden.

Er wordt inderdaad gedacht aan een trombose in het been. Ik heb pijn gehad die leek op de eerste keer, toen ik waarschijnlijk ook trombose in mijn been heb gehad. De dokter kon alleen niks opmerkelijks aan mijn been zien of voelen. Misschien gaan ze mijn been nog onderzoeken? Dat is de afgelopen keer wel gedaan, in ieder geval om te kijken of ik post-trombotisch syndroom had opgelopen. Maar er was indertijd gelukkig geen schade aan mijn been te zien. Een klein wonder is dat, want het was een zware trombose/embolie.

Vandaag was best een zware dag, zwaarder dan de dag ervoor. Ik heb weer wat momenten van ademnood gehad die ik heel naar vond. Van de vorige keer is me vooral bijgebleven dat je kunt overlijden zonder een doodsstrijd te leveren. Je raakt uitgeput, je geeft je eraan over - dat is haast een fijn gevoel - en dat is het dan. Die wetenschap maakt het ook eng om me over te geven aan de slaap.
pi_122495792
Claudia, wat heftig maar wat goed dat je de symptomen wel hebt herkend. Behoorlijk schrikken! Hopelijk heb je vannacht toch nog kunnen slapen?
pi_122496155
Pfoe, Claudia, wat doodeng en confronterend. Sterkte!
pi_122496389
Claudia
Wat eng.. Heel veel sterkte!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:47:27 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122496934
Nou gats, dat klinkt echt heel naar van die slaap. Hoe lang houdt dat aan?
En sterkte met t verwerken. Het is me nogal een klap, geestelijk. (Lichamelijk vast ook)
Kan je er goed over praten met anderen? Lijkt me belangrijk. Veel ventileren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122497014
Jeetje Claudia wat een schrik. Sterkte :*
pi_122497117
De scan van m'n sinussen (30/1) was normaal. Geen sinusitis dus, wel wondjes van het neuspeuteren :@

Gisteren EEG van m'n hoofd gehad wegens aanhoudende hoofdpijn. Volgens mij was die ook goed maar de computer was traag.

15 maart MRI.

Het is wat met m'n gezondheid.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:20:19 #267
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122497512
Wat naar van dat slapen ook Claudia. Logisch dat je het moeilijk vindt je eraan over te geven. Wat de buurvrouw al zegt: veel ventileren!
En Gao ook al trombose op jonge leeftijd, bah!

Fijn dat je uitslagen tot nu toe goed zijn sararaats.
Ylana
pi_122497763
-O-
Dat is een enge gedachte Claudia...logisch dat je niet even lekker gaat slapen
Sterkte!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:47:41 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122498149
Fijn dat er tot nu toe niks engs gevonden is Sara. :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:49:27 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122498190
Ik wou dat ik dat stukje over slapen NIET had gelezen :@

Ik ben nog steeds benauwd ;( HApost zei zondag dat ik aan het hyperventileren was, maar ik adem normaal :?

Als ik zin heb zal ik mijn verhaaltje ook ff neertypen straks.
pi_122498320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat er tot nu toe niks engs gevonden is Sara. :)
Vind ik ook. Waarschijnlijk komt de hoofdpijn van de spanning.

Ik hou jullie op de hoogte :W
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_122498487
PE...ik heb vroeger ook bij de HAP gezeten met vreselijke tintelingen in mijn armen, ademnood, licht in mijn hoofd
Bleek een paniek aanval te hebben :@ Het ging echt van kwaad tot erger...van beetje paniek tot niet eens de metro (in Parijs) durven te nemen of op straat te lopen..dacht dat iets mis met mij was en dat ik dood ging :{ :@ toen dus bij een psycholoog en bleek dat ik een angststoornis had..

Je kan vragen of de HA jou wil onderzoeken om alles uit te sluiten natuurlijk, maar haal geen gekke ideeën in je hoofd :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122498719
Claudia wat erg, heel veel sterkte.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:49 schreef PureEvil het volgende:
Ik ben nog steeds benauwd ;( HApost zei zondag dat ik aan het hyperventileren was, maar ik adem normaal :?

Als ik zin heb zal ik mijn verhaaltje ook ff neertypen straks.
Ik hyperventileer ook terwijl ik het zelf totaal niet merk. Ook onder het wandelen kan dit zo ineens gebeuren en dan heb ik dat zelf niet in de gaten. Bij mij is het aangetoond met een test dat ik het heb. Misschien even naar je huisarts gaan?
mama van 3 kids!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:34:19 #274
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122499396
Nou, komt ie:

Eigenlijk hebik al meer dan een half jaar last van een 'vage druk' bij mn borst....Al een keer naar de HA geweest, die dacht aan stress, en ik moest maar ibrufen nemen tegen het rare gevoel. Daarna ging het iets beter, maar het gevoel bleef (en ik heb natuurlijk niet elke dag 3x ibrufen gepakt..)

Vorige week zaterdag op zondagnacht (26-1) wou ik gaan slapen, kreeg ineens een vaag gevoel lbij mn borst en toen enorme hartkloppingen. Ik ben naar beneden gegaan en daar zat ik natuurlijk te shaken (van de angst waarschijnlijk...) 112 gebeld en naar het zh.
Daar aangesloten op de EKG (hartfilmpje), bloeddruk gemeten (160/90 ong.) 1e keer lukte dat hartfilmpje niet, want ik was ontzettend aan het trillen :@
infuus aangelegd, en daar werd wat ingespoten, volgens mij iets tegen druk op je borst. weet niet hoe het heet. anyway, daarna aan een infuus met nitro (?) Dat is volgens mij voor als je een hartaanval hebt (of als ze dat denken...) en bloedverdunners. Van de Nitro werd ik ontzettend misselijk (en hoofdpijn) en van de bloedverdunners kreeg ik t lekker warm :') (heb t heel vaak koud)
Het ging wel beter toen ik niet meer misselijk was, het gevoel was wel minder, zondagmiddag hebben ze de nitro erafgehaald, en 's avonds de andere.
Maandag een fietstest (damn, vermoeiend!) hoogste wat ik haalde was 'stap 3' en mn bloeddruk was toen ong. 170/100 . Ik kon niet meer... (was wel aangesloten op de monitor daar ekg)
Daarna mocht ik door naar de ekg/bloeddrukmeter die ik tot de volgende ochtend om moest houden, hier hebben ze uiteindelijk niks op kunnen vinden. Net als mijn bloeduitslagen, die waren ook allemaal goed. Dinsdag heb ik nog een hartecho gehad, die was ook goed. Echo arts zei toen dat als ik aan de pil ben ik wel een kans had dat het een (longembolie kon zijn, maar dat zou dan getest moeten worden...Hebben ze dus niet gedaan.

Afgelopen zondag reden we naar NL, ik had het vage gevoel weer, maar niet zo erg. Toen we bij mijn ouders waren kreeg ik t weer. benauwd, trillen....vaag gevoel.

We zijn naar de HApost gegaan, die mevrouw dacht óf stress, of een angst/paniekstoornis (hoe kom je daar aan?) of misschien het syndroom van tietze (vanwege het vage gevoel bij mn borst)

Ik heb nu diclofenac gekregen (op proef...) die ik dan 3x per dag moet pakken, het drukkende gevoel is nu grotendeels weg. Maar ik heb er (meer) benauwdheid voor teruggekregen....(ook 1 van de mogelijke bijwerkingen las ik achteraf op het briefje van diclofenac...)

Tja, dat was m wel....
pi_122499546
PE, ik denk bij je verhaal ook aan hyperventilatie/paniekaanval. Had er zelf regelmatig last van tót ik wist wat het was. Google eens op de symptomen. :)

Claudia, hoe is ie nu?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:41:48 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122499586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:40 schreef -Spring het volgende:
PE, ik denk bij je verhaal ook aan hyperventilatie/paniekaanval. Had er zelf regelmatig last van tót ik wist wat het was. Google eens op de symptomen. :)

Claudia, hoe is ie nu?
Ik durf niet meer te googlen :@

Maargoed, hoe kom je dr vanaf ;(
pi_122499753
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:40 schreef -Spring het volgende:
Dat was ook het eerste wat de huisarts dacht die de eerste keer bij me kwam. De symptomen kunnen er inderdaad erg op lijken. Toen ze dat uitsprak voelde ik me ontzettend moedeloos: ik hyperventileerde inderdaad, maar dat was omdat ik geen lucht kreeg.

PureEvil, ik krijg een heel naar gevoel bij je verhaal. Eigenlijk weten ze dus nog steeds niet wat je nu hebt, maar heb je wel bloedverdunners gekregen? En op basis waarvan dan? Weet je of ze je bloed op D-dimeer hebben getest? En moet je nu nog bloedverdunners nemen? Waarom nemen ze je niet op voor observatie?

Het gaat hier overigens zo-zo. Heel moe, maar dat hoort bij het herstel, benauwd, maar dat kan er ook bij horen. Ik heb vanochtend geen rare hartkloppingen of het gevoel van acute ademnood gehad. Ik ga voor de zekerheid wel vanmiddag even naar de huisarts, al is het maar om kennis te maken en bij te praten.
pi_122499804
Lieve Claudia, ben zo blij dat je naar de hap bent gegaan :*

En je hoeft niks aan het been te zien hoor al heb je trombose. Beide keren was er bij mij niks aan mijn been te zien terwijl ik zelfs op 2 plekken in het been propjes had zitten.

Mij is altijd op het hart gedrukt dat als ik me raar zou voelen wat herkenbaar is met vorige keren trombose, dat ik dan ten alle tijden gelijk moet laten checken.

Ik vind bij trouwens erger voor mijn meisjes dan voor mijzelf dat ik ze zeer waarschijnlijk een stollingsfactor afwijking heb meegegeven :{
Nooit onbezorgd zwanger worden, nooit zomaar aan de hormonale anticonceptie, wat te dien met lange vluchten.. allemaal vraagstukken die ook ineens voor hun gelden..

Claudia, meis... Gewoon een hele dikke knuffel :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_122500052
Ach, ik geef mijn vader gewoon de schuld. :Y)

Het is wel ongelooflijk hoeveel mensen aan het levenslang innemen van bloedverdunners zitten. Toegegeven, dat zijn vooral oudere mensen, maar ze leven ermee en dat valt prima te doen. Je kunt ergere dingen hebben. Misschien is het ook wel fijn dat onze kinderen, Marieke, extra voorzichtig zullen zijn. Bijna elke vrouw heeft een verhoogde kans op trombose (al blijft het een heel kleine kans, dat moet ook benadrukt blijven worden), maar meisjes zijn zich er bijvoorbeeld maar amper bewust van als ze de pil gaan slikken. Ik was het ook niet. Door wat wij nu meemaken, wordt denk ik de kans aanzienlijk verkleind dat het met onze kinderen ooit echt misloopt.

Ik prijs mezelf vooral ontzettend rijk dat ik er gewoon nog ben. Maar ik moet zeggen dat ik het er vandaag ook ineens wel even heel moeilijk mee heb, en dat ik mezelf heel zielig vind. Nou ja, hoort erbij.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:02:06 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122500143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat de huisarts dacht die de eerste keer bij me kwam. De symptomen kunnen er inderdaad erg op lijken. Toen ze dat uitsprak voelde ik me ontzettend moedeloos: ik hyperventileerde inderdaad, maar dat was omdat ik geen lucht kreeg.

PureEvil, ik krijg een heel naar gevoel bij je verhaal. Eigenlijk weten ze dus nog steeds niet wat je nu hebt, maar heb je wel bloedverdunners gekregen? En op basis waarvan dan? Weet je of ze je bloed op D-dimeer hebben getest? En moet je nu nog bloedverdunners nemen? Waarom nemen ze je niet op voor observatie?

Ik ben dinsdagmiddag naar huis gestuurd met op het briefje dat ik stabiel was....niks geen medicatie of advies.
De arts in het zh dacht aan stress 'want je hebt toch 3 kinderen' (en daar kan ik dan heel kwaad om worden :( dus omdat ik jong ben en 3 kinderen heb zou ik gelijk stress hebben?)
In het zh ging het wel iets beter dan thuis, misschien kwam dat ook doordat ik 's avonds een 'drankje' kreeg om te slapen/rustig te worden...geen idee wat het voor medicatie was trouwens.

Ik heb geen idee ofdat e op d-dimeer getest hebben, heb de bloeduitslagen ook aan de dokter gegeven, dus ik kan het nu niet nakijken. (was dinsdag toen ik thuiskwam wel echt dood en doodmoe...gewoon hijgen als een oud wijf, dat is nu ook wel weer beter)

Oh een röntgenfoto van de longen hebben ze ook nog gemaakt trouwens, was schijnbaar ook goed.

En een :* voor jou claudia. 't is allemaal wat....

[ Bericht 3% gewijzigd door PureEvil op 05-02-2013 11:07:44 ]
pi_122500991
Ik vond het slikken van de bloedverdunners helemaal niet erg, helemaal niet toen ik zelf kon meten (dan hoef je niet elke keer bloed te laten prikken, want dat was wel enorm belastend. Ik moest soms wel 2 in de week bloed laten prikken omdat ik erg schommelde met mijn waardes). Als ik het mijn hele leven had moeten slikken dan had ik dat geen probleem gevonden.
Ik mocht naar de 2e trombose toch stoppen na een jaar. De kans op een levensbedreigende bloeding is in mijn geval groter dan het risico op een levensbedreigende trombose. De protocollen zijn afgelopen jaar verandert daarin. Ze worden terughoudender in het levenslang slikken omdat daar ook serieuze risico's aan zitten dus.
Maar dat verschilt erg van patient tot patient, er wordt goed gekeken naar het individu vind ik. Ik vertrouw de artsen daar goed op. Ik denk in jouw geval dat de kans er dik in zit dat je het levenslang zal moeten slikken. Sowieso een jaar zit je er nu aan vast (standaard bij een recidief DVT) gezien je voorgeschiedenis en het overlijden van je vader aan trombose. Je hebt een fijne internist, bespreek dit allemaal rustig.

Wat ik ook erg fijn vond is om zelf alle protocollen te lezen erover, die zijn gewoon in pdf-vorm downloadbaar.

Het is nog een erg onzeker gebied bloedstolling, het heeft namelijk met erg veel processen in het lichaam te maken. Er zijn heel veel dingen die er invloed op hebben. Ze weten er nog niet heel erg veel over en soms is het gewoon gissen. Ook is er geen genezend medicijn voor, alleen een onderdrukker (bloedverdunners). Het is een ziekte voor het leven al ben je er niet actief ziek van, dat maakt het heel raar.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:13:35 #282
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122511938
Net met de HA gebeld, er is dus NIET geprikt op D-dimeer. Dat gebeurd dus morgenvroeg...
Benauwdheid blijft (ene keer erger dan de andere..), wordt vervolgd...
pi_122514024
Fijn PE. Hopelijk knap je gauw op!
pi_122518062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef PureEvil het volgende:
Net met de HA gebeld, er is dus NIET geprikt op D-dimeer. Dat gebeurd dus morgenvroeg...
Benauwdheid blijft (ene keer erger dan de andere..), wordt vervolgd...
Echt héél goed dat je gebeld hebt!

En ik vind het maar wat merkwaardig dat ze dat niet gedaan hebben, uit zichzelf.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:20:10 #285
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122519705
Tietze is heel makkelijk te bevestigen/uit te sluiten. Por jezelf met je wijsvinger tussen twee ribben naast je borstbeen en als dat enorme pijnscheuten geeft is het dat. Zo niet dan niet.
Ik hoop wel dat er snel duidelijkheid is voor je PE!

Claudia wat naar en eng! Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt en dat dit de laatste keer was.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:30:01 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122520248
Claudia, ik kan me goed voorstellen dat je het nu even zwaar hebt. Het is ook niet niks, zeg.

PureEvil, ik hoop dat er voor jou ook snel verlichting zal zijn. En vooral wat meer duidelijkheid. Sterkte :*

Saffier, hoe gaat het nu met de bijwerkingen en de hoofdpijn?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:45:22 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122521365
Wat TF zegt over tietze , ik ging/ga bij hevige periodes naar manueel therapeut even los kraken , doet dan heel zeer maar die opluchting daarna is hemels O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:46:06 #288
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122521418
En Claudia sterkte wat schrikken zeg !

PE hoop dat je duidelijkheid krijgt
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:48:48 #289
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_122521632
ik hoop het ook, tnx :*

Ik zit nu even benauwdheid weg te zuchten..vraag me af ofdat het nu van 'angst' is of niet. vind het eng. en mn man kijkt me aan alsof ik gek ben. }:|
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:53:02 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122521945
En verder zie ik op tegen donderdag ;( want weegsessie oliver en vorige meer was hij 30 gram afgevallen.. Hoop snel bloeduitslag te krijgen en duidelijkheid ..
En ben met vlagen echt verdrietig dat ook hij zo een gedoe met eten heeft,. Voelt als falen ;( is het niet en ik pak het juist aan maar toch dat geniepige achterhoofd stemmetje ..
Dan nog de belasting van Arwen wat wel nodig is, maar het doet zeer dat ze pijn heeft .. Het is een schim van wie ze is :{
Dan krijg ik vrijdag uitstrijkje en uitslag van mijn bloedonderzoek., zou fijn zijn als er duidelijkheid komt ., maar tegelijkertijd wat als? Moet ik na 31 jaar ineens anders eten andere levensstijl etc.

Kortom gedoe en door slaapgebrek valt het me zwaar :(

Maar verder mantra's humt:

Ooit komt alles goed ;) slapen we weer normaal en geen pijn en geen eetgedoe!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:55:29 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122522109
De symptomen kunnen wel versterken door angst van onwetendheid probeer wat rustgevende muziek en te ontspannen ( makkelijker gezegd dan gedaan )
pi_122522701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:48 schreef PureEvil het volgende:
ik hoop het ook, tnx :*

Ik zit nu even benauwdheid weg te zuchten..vraag me af ofdat het nu van 'angst' is of niet. vind het eng. en mn man kijkt me aan alsof ik gek ben. }:|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval
pi_122522769
evenstar mag O niet nu al glutenvrij eten?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:06:00 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122522837
Nope voor eventuele biopt..
pi_122522997
En waarom moet Arwen nu ook gluten eten? en waarom krijg je een uitstrijkje? :@ sorry ik mis denk ik het verhaaltje
pi_122523025
Pe, Tietze is echt heel rot:( Ik heb het ook maar gelukkig de laatste tijd wat minder last ervan )

Ik merk dat wanneer ik zelf rustig ben de aanvallen steeds minder voor komen en als ik ze heb ze minder erg zijn dan kan ik er rustiger onder blijven. Hoe gestressder ik ben of hoe drukker het is hoe sneller ik last krijg. De afgelopen tijd echt wel vrij vaak weer aanvallen gehad. Vaak komt het snachts opzetten hier. Ik word altijd enorm misselijk.

Ik heb dan meestal enorme pijn op mijn borst warm zweten hartkloppingen en als ik uiteindelijk gebraakt had wat soms wel een aantal uren kon duren ging het langzaam beter.

Probeer inderdaad een beetje rust te vinden in iets zoals muziek een boek een wandeling etc. Ik hoop dat het snel beter gaat met je.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:16:04 #297
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122523459
Omdat Arwen waarschijnlijk coeliakie heeft , maar bioptie testen in AZM destijds niet goed zijn uitgevoerd.. En voor een hoop dingen en voor haarzelf duidelijkheid fijn is. ( arts verwacht gezien foto's van buik en symptomen etc van wel) gezien ik PDS heb sinds jong en aanverwante klachten die passen in het plaatje van coeliakie en ook oliver periode gv zoveel opleefde en aversie van eten bij baby'tjes etc ook weer in het plaatje past.

Uitstrijkje omdat ik oud ben ;) standaard bij 30 jaar maar ivm gedoe jaartje uitgesteld :)
pi_122523587
Ohhh dat snap ik :Y ik hoop echt dat er snel duidelijkheid komt voor jullie alle 3!! dan kan je eindelijk verder met je leven :* :*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:27:38 #299
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_122524174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef livelink het volgende:
Claudia, ik kan me goed voorstellen dat je het nu even zwaar hebt. Het is ook niet niks, zeg.

PureEvil, ik hoop dat er voor jou ook snel verlichting zal zijn. En vooral wat meer duidelijkheid. Sterkte :*

Saffier, hoe gaat het nu met de bijwerkingen en de hoofdpijn?
Bij vlagen ben ik helder, heel fijn maar voornamelijk hou ik het gevoel dat mijn hoofd achterloopt. Duf, zwaar en moeeeee hoofd blijven aanwezig, wél steeds een beetje minder. Waar ik minder blij mee ben is dat ik bij vlagen knallende koppijn heb en dat wordt steeds meer. Afgelopen nacht ook heel slecht geslapen. Deze AD wordt ook wel als slaappil voorgeschreven en de eerste twee nachten was ik ook volledig in coma. Ik ben van mezelf een idioot lichte slaper. Het gevoel niet wakker te kunnen worden wanneer ík dat wil vind ik eng-ig. Gister was ik wel doodmoe van die pil maar toch niet goed diep geslapen. Moet me eraan over leren geven ipv er tegen in te gaan denk ik.
Morgen weer werken. Geen zin in eigenlijk met dit hoofd.
Oh en snaaizin. Alles wat zoet is wil ik eten. Moet ik eten. Qua gewicht is dat erg welkom maar ik mag geen suiker :') beroerde combi :')

Evenstar succes meid. Wel veel tegelijk weer he? :*
Ylana
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:43:26 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122525073
Jup en nog hele hoop gedoe erbij maar dat gaat meer over naasten maar dat plemp ik niet hier neer.

Och ook hier komen we wel uit :)

Hoop dat de bijwerkingen snel wegtrekken , naar is dat lijkt me zag dat bij mijn moeder.. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')