Er zijn verschillende soorten volgens mij en dat zal wellicht met de sterkte te maken hebben?quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:11 schreef -Spring het volgende:
Op mijn potje melatonine staat volgens mij dat het ook voor doorslapen is. Zal eens kijken.
Dat zijn de bijwerkingen in het begin Saffier. Is rot maar moet je even doorheen. Wel lastig, want je merkt pas daarna of het aanslaat, in de zin van dat je er al dan niet baat bij hebt. Ik hoop dat van harte!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:37 schreef Saffier het volgende:
Wat balen van je verzekering Nijna. Hopelijk hoor je snel wat positiefs.
Ik ben inderdaad gister gestart met de AD. Ik ben draaierig, heel licht in mijn hoofd, zwaar hoofd, kan niet in een rechte lijn lopen, moe... Nee ik vind dit maar niets, het idee dat ik niet volledig kan nadenken. Nu het wat opklaart moet ik de volgende innemen. Niet echt zin in. Zolang ik in beweging blijf gaat het beter, stilzitten op de bank is niks.
Morgen werken, hoop dat het zo blijft morgen en niet een tandje erger wordt dan lukt het wel.
bij iedere ophoging kan je verdubbelen. Tenminste dat was bij mij bij beide medicatie. Dan kom je dus redelikk snel op je einddosering terecht.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:07 schreef Saffier het volgende:
Dankje! Ik hoop hier snel doorheen te zijn. Ben begonnen met 1/4 van 15 mg (ongeveer 4 mg dus) en de psych gaat ervan uit dat ik op ongeveer 35 mg uit moet komen. Da's 10 keer zo veel heik vind het echt heel heel heel veel klinken. Maar goed, eerst dit.
Heb je met ophogen weer de bijwerkingen? Of is dat ook bij iedereen anders?
Ik merkte vrijdagavond toen ik naar bed ging dat ik pijn in mijn rechterbeen kreeg zonder dat er een duidelijke aanleiding voor was. De dag erna bleef de pijn, en gisteravond merkte ik ook dat mijn hart raar ging doen. Het is heel lastig om te omschrijven, want het is geen echte pijn maar meer een soort sensatie dat je ademhaling en je hartkloppingen niet helemaal functioneren zoals het hoort.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat een schrik Claudia, jee. Hoe merkte je dan dat het niet goed was? Poeh, dat zal wel een hoop herinneringen en angsten wakker maken zoiets.
Ja, het is eigenlijk een heel naar besef, maar helaas ook logisch. Een longembolie is ontzettend lastig om vast te stellen. Het verloop kan van persoon tot persoon en van situatie tot situatie enorm verschillen. Er kunnen dus veel symptomen een rol spelen, de symptomen kunnen heel subtiel zijn, en er kan sprake zijn van allerlei andere aandoeningen of gewoon helemaal niks.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:41 schreef PureEvil het volgende:
Boh Sterkte Claudia!
Mag ik even zeggen, dat ik het wel 'apart' vind dat ze alleen vanwege je voorgeschiedenis verder hebben gekeken? maw, als je van niks wist, was je waarschijnlijk gewoon weer naar huis gestuurd?
(ik ben vandaag ook weer naar de HA post geweest ivm druk op borst, benauwdheid, tintels in mn armen....Maar die arts was er van overtuigd dat het niks bijzonders is..Had ook gevraagd ivm longembolie, maar dat leek haar zéér onwaarschijnlijk, omdat mn zuurstofgehalte 99 was, en mn kuiten normaal waren? )
Jemig, ook al zo bizar, op die leeftijd. Vreselijk ook dat je er zolang mee gelopen hebt voor er een diagnose kwam. Ik had het 'geluk' dat het bij mij meteen zo ernstig was dat er wel een oorzaak gezocht moest worden.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Gaoxing het volgende:
He getver, ClaudiaIk zit ook aan de bloedverdunners, na m'n inmiddels derde trombose. De eerste had ik toen ik 23 was, en rond die tijd heb ik ook een aantal longembolieen gehad. Maar ik liep al een jaar te dokteren, en er was me zo vaak verteld dat ik niets had, dat ik stug m'n best deed om me 'niet aan te stellen'. Foutje, bleek later..... Is het vermoeden dat het met een trombose in je been is begonnen en dat die proppen geschoten heeft?
Veel sterkte, in ieder geval.
Vind ik ook. Waarschijnlijk komt de hoofdpijn van de spanning.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:47 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat er tot nu toe niks engs gevonden is Sara.
Ik hyperventileer ook terwijl ik het zelf totaal niet merk. Ook onder het wandelen kan dit zo ineens gebeuren en dan heb ik dat zelf niet in de gaten. Bij mij is het aangetoond met een test dat ik het heb. Misschien even naar je huisarts gaan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:49 schreef PureEvil het volgende:
Ik ben nog steeds benauwdHApost zei zondag dat ik aan het hyperventileren was, maar ik adem normaal
![]()
Als ik zin heb zal ik mijn verhaaltje ook ff neertypen straks.
Ik durf niet meer te googlenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:40 schreef -Spring het volgende:
PE, ik denk bij je verhaal ook aan hyperventilatie/paniekaanval. Had er zelf regelmatig last van tót ik wist wat het was. Google eens op de symptomen.![]()
Claudia, hoe is ie nu?
Dat was ook het eerste wat de huisarts dacht die de eerste keer bij me kwam. De symptomen kunnen er inderdaad erg op lijken. Toen ze dat uitsprak voelde ik me ontzettend moedeloos: ik hyperventileerde inderdaad, maar dat was omdat ik geen lucht kreeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:40 schreef -Spring het volgende:
PE, ik denk bij je verhaal ook aan hyperventilatie/paniekaanval. Had er zelf regelmatig last van tót ik wist wat het was. Google eens op de symptomen.![]()
Ik ben dinsdagmiddag naar huis gestuurd met op het briefje dat ik stabiel was....niks geen medicatie of advies.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat de huisarts dacht die de eerste keer bij me kwam. De symptomen kunnen er inderdaad erg op lijken. Toen ze dat uitsprak voelde ik me ontzettend moedeloos: ik hyperventileerde inderdaad, maar dat was omdat ik geen lucht kreeg.
PureEvil, ik krijg een heel naar gevoel bij je verhaal. Eigenlijk weten ze dus nog steeds niet wat je nu hebt, maar heb je wel bloedverdunners gekregen? En op basis waarvan dan? Weet je of ze je bloed op D-dimeer hebben getest? En moet je nu nog bloedverdunners nemen? Waarom nemen ze je niet op voor observatie?
Echt héél goed dat je gebeld hebt!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef PureEvil het volgende:
Net met de HA gebeld, er is dus NIET geprikt op D-dimeer. Dat gebeurd dus morgenvroeg...
Benauwdheid blijft (ene keer erger dan de andere..), wordt vervolgd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanvalquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:48 schreef PureEvil het volgende:
ik hoop het ook, tnx![]()
Ik zit nu even benauwdheid weg te zuchten..vraag me af ofdat het nu van 'angst' is of niet. vind het eng. en mn man kijkt me aan alsof ik gek ben.
Bij vlagen ben ik helder, heel fijn maar voornamelijk hou ik het gevoel dat mijn hoofd achterloopt. Duf, zwaar en moeeeee hoofd blijven aanwezig, wél steeds een beetje minder. Waar ik minder blij mee ben is dat ik bij vlagen knallende koppijn heb en dat wordt steeds meer. Afgelopen nacht ook heel slecht geslapen. Deze AD wordt ook wel als slaappil voorgeschreven en de eerste twee nachten was ik ook volledig in coma. Ik ben van mezelf een idioot lichte slaper. Het gevoel niet wakker te kunnen worden wanneer ík dat wil vind ik eng-ig. Gister was ik wel doodmoe van die pil maar toch niet goed diep geslapen. Moet me eraan over leren geven ipv er tegen in te gaan denk ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef livelink het volgende:
Claudia, ik kan me goed voorstellen dat je het nu even zwaar hebt. Het is ook niet niks, zeg.
PureEvil, ik hoop dat er voor jou ook snel verlichting zal zijn. En vooral wat meer duidelijkheid. Sterkte![]()
Saffier, hoe gaat het nu met de bijwerkingen en de hoofdpijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |