Lange tijd slecht slaap heeft zo'n invloed op alles he! Ik hoop voor je dat het snel gaat goedkomen mikoxx!quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:57 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik doelde op dat onze boyz weer weer weer lagen te brullen... :-( en dat nu ruim 3,5 jaar, nagenoeg iedere nacht, maakt dat ik in een burnout ben terechtgekomen. En sja, ik kom er dus niet uit. Fuck it (sry), maar ik ga naar de psych, terwijl dat niet slapen volgens mij gewoon het probleem is. HELP! Sry voor de egopost, maar ik kan niet meer hoor :-(
quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:06 schreef _Bar_ het volgende:
Dat is ook zwaar mikoxxx!
Het vraagt zo veel van je lichaam,en gemoedstoestand,ik kan alleen maar hopen dat het patroon snel veranderd bij jullie.![]()
Ik heb zo vorige week ook weer huilend beneden gezeten omdat ik niet meer kon,kan op dat soort dagen ook maar barweinig hebben.
Hier heb ik dan nog het "geluk" dat roy 3 dagen naar de opvang is en daar maak ik dan dankbaar gebruik van om te rusten,slapen,ontspannen,even helemaal niks doen.
Maar in feb begin ik ook weer met werken,en dan zal het ook weer aanpassen zijn.
Wat zegt de psy daarop?
Waar doel je dan op?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:52 schreef Troel het volgende:
En heel onorthodox hoor, eens met de jongens naar een huisarts om die eens helemaal door te lichten?
Toch nog eens kijken naar de keeltjes, oortjes, noem maar op. In het uiterste geval een keertje bloedprikken of ze misschien een vitaminetekort ergens hebben wat dit veroorzaakt? Iets met alles uitsluiten (tot op zekere hoogte, beenmergpuncties gaan echt te ver enzoquote:
Dat idd. Waarom huilen ze? Heb je al eens een opvoedcoach mee laten kijken? Wie weet ontdekt die patronen waar je zelf geen erg (meer) in hebt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Mikoxx, ik zou inderdaad ook eens kijken naar de jongens. Ik dacht dat zoveel huilen 's nachts toch minder werd in de loop der jaren. Kunnen ze al aangeven/vertellen waarom ze huilen en is dat een probleem dat opgelost kan worden?
Uitsluiten van fysieke problemen lijkt me ook een goed plan.
3,5 jaar slaapgebrek is niet vol te houden!
Nee, op dat moment sowieso niet en de volgende dag weet hij t vaak niet eens. Dan zegt hij dat hij goed heeft geslapen... Toch, mama?.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:56 schreef _Bar_ het volgende:
En de reden dat hij boos is,kan hij dat duidelijk maken?
Hier juist sinds drie weken niet meer samen op een kamer, omdat ze uiteindelijk elkaar wakker huilden s nachts. En als we ze vragen zijn ze allebei heel erg blij met hun 'eigen' kamer!quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:02 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn jongste kwam minimaal drie keer per nacht z'n bed uit en vaak vaker. Hij slaapwandelde ook heel veel, zonder het zelf te weten. Vonden we 'm in de badkamer op 't matje, diep in slaap. Of op het kleed naast mijn bed. Vanaf pakweg z'n vijfde of zesde slapen hij en z'n zus op een kamer, en het is over. Alleen als hij extreem gespannen is komt hij nog een keer slaapwandelen in de vroege avond, en dat is 't.
Daar zou ik echt maar vanuit gaan, dat het niet aan jou ligt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:02 schreef mikoxx het volgende:
Iemand zei laatst dat t mss wel de amandelen zouden kunnen zijn. Maar de huisarts gooit t op mijn gemoedstoestand. Ik krijg steeds meer het gevoel dat t niet mijn onrust is die t veroorzaakt, maar juist andersom. Blegh!
Ze schreef toch dat de een wel goed slaapt over het algemeen en dat ze allebei een eigen kamer hebben? Daar ging mijn suggestie iig even vanuit.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:25 schreef trui het volgende:
het zijn er bij mikoxx 2 tegelijk he BE, dat maakt 'even bij je in bed nemen' alweer een stuk lastiger.
Het punt is hier natuurlijk dat het slaapdrama van jen nog vers in m'n geheugen ligt. Ik weiger dat zoiets er weer insluipt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja precies.
Dat kan idd prima werken, alleen denk ik dat het probleem voor het zoontje van Mikoxxx al te lang bestaat dus dat het wat minder makkelijk gaat dan bij onze kinderen.
[..]
Ze schreef toch dat de een wel goed slaapt over het algemeen en dat ze allebei een eigen kamer hebben? Daar ging mijn suggestie iig even vanuit.
Ik weet niet of ze al in een groot bed slapen, maar ik ben van de week na 3 keer op en neer lopen ook een nacht bij Oscar in bed gekropen (thank god voor zijn grote bed). Ik was zo moe dat ik er echt geen zin meer in had.Dus ik ben gaan liggen en in slaap gevallen en hij ook. 2 uur later werd ik weer wakker en ben ik terug naar mijn eigen bed geslopen. Hij kon zich niet eens meer herinneren dat ik er lag.
![]()
oh ik dacht dat ze steeds allebei huilden, sorry!quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja precies.
Dat kan idd prima werken, alleen denk ik dat het probleem voor het zoontje van Mikoxxx al te lang bestaat dus dat het wat minder makkelijk gaat dan bij onze kinderen.
Ze schreef toch dat de een wel goed slaapt over het algemeen en dat ze allebei een eigen kamer hebben? Daar ging mijn suggestie iig even vanuit.
Oh helemaal mee eens. Iets aanwennen is sneller gedaan dan weer afleren. Uiteindelijk zijn we met jen veel te veel mee gegaan in haar niet slapen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is van een heel ander kaliber.Hoewel je in die tijd dus wel een patroon kan kweken wat je later enorm op kan breken. Ik ben zelf daarom altijd voorzichtig geweest met dingen doen mbt slaap die ik niet maandenlang vol zou willen houden, maar ook dat is makkelijk lullen als het niet elke nacht is. Oscar sliep wel veel onregelmatiger en 'slechter' dan Sasha, maar alsnog kwam het niet in de buurt van de slaapperikelen die sommigen hier meemaken.
Ja, hij ziet zelf ook in dat hij niet zo door kan gaan. Zijn emmertje is flink overgelopen nou en hij kan het echt niet meer zelf oplossen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Nts, wilt je man daar wel aan meewerken?
misschien vind ze haar ledikant te groot? een wandelwagen heeft hoge kanten en is niet zo groot. in een ledikant heb je de spijlen waar ze doorheen kan kijken, en ze heeft nog best wat ruimte over.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:42 schreef Zoë23 het volgende:
Mikoxxdat is echt lang en lijkt me verschrikkelijk.
Ik vind 5maand met weinig slaap al zwaar![]()
NTSheel veel succes.
De komende maanden hebben jullie geen therapie? Vind het raar dat zoiets zo lang moet wachten..
Slaap probs hier;
Haar laten huilen is moeilijk, ze gaat in een paar sec naar max krijsen & daarna overgeven.
Nu is ze ook ziek dus gaat het verhaal laten huilen ook niet op, maar ik heb het idee dat er iets is dat ze snachts wakker wordt & ga haar niet laten huilen. Wat er is weet ik niet, maar in de kinderwagen slaapt ze als een roos. Bij mij slaapt ze redelijk en schrikt echt wakker, ze maakt ook echt een schrikbeweging.
Morgen een afspr met de ha om te kijken hoe verder met de BI en mijn slaaptekort, ik ga dit echt niet langer volhouden. En kijken naar een oplossing voor S haar slaapprobleem (waarom wel in de kinderwagen en niet in bed enz)
Dat vriend veel weg is voor werk helpt ook niet mee, het inslapen ging een tijdje goed toen hij thuis was maar is nu ook weer een ramp
Jammer, het was zo'n eenvoudige oplossing geweest....quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:04 schreef mikoxx het volgende:
Hier juist sinds drie weken niet meer samen op een kamer, omdat ze uiteindelijk elkaar wakker huilden s nachts. En als we ze vragen zijn ze allebei heel erg blij met hun 'eigen' kamer!
Opzich een goede! Wat zou ze vinden van een campingbedje?quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:06 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
misschien vind ze haar ledikant te groot? een wandelwagen heeft hoge kanten en is niet zo groot. in een ledikant heb je de spijlen waar ze doorheen kan kijken, en ze heeft nog best wat ruimte over.
Kant best beangstigend zijn vermoed ik als je nog zo klein bent.
Nts sterkte hoor met alles![]()
J vindt het hier ook niet erg als Bram even huilt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:40 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt voor de tips![]()
Kan online wel kijken voor die Amerikaanse kussentjes
Mijn vriend vind laten huilen niet erg, maar voor mij voelt het niet goed. Vandaag veel gepraat over het slapen van S en gelukkig steunt hij me en gaan we kijken of het helpt als ze in een campingbedje of bed met dichte zijkanten gaat slapen.
Ook een andere kamer is een optie, we hebben een klein knus kamertje met een mooie paarse muurmisschien is daar de vibe beter dan in de 'grote' babykamer
En een gewone slaapzak dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:16 schreef Zoë23 het volgende:
Df
S is ouder dan 8mnd en zit het zitonderdeel van de stokke (dat na de kinderwagenbak komt) die kan in ligstand maar is niet geschikt om in een bedje neer te leggen helaas.
Heb haar eens in de stokke voetenzak gedaan en toen in het ledikant, ging ze lekker liggen alsof ze klaar was om te gaan slapen. Maar dat lijkt me niet geschikt om te gebruiken in een ledikant.
Ticootje
Ik ook, kan zelf niet tegen rommel dus onze slaapkamer is ook altijd netjes. S haar kamer ook, ze heeft normaal uitgesproken uitzicht op de muur en op de commode. Soms zet ik het bedje anders neer en dan ziet ze de stoel en ombouw vd kachel. Geen onnodige drukte.
Die heeft ze! Een dunne en een dikkere van de Hema, met en zonder mouwen etc. Eerst leek dat te helpen, strak instoppen ook (sloeg zichzelf wakker enz)quote:
Wat bij S wel hielp was het bedje juist zo zetten dat ze uitzicht had op de hele kamer en de deur. Toen ging het slapen toch wel weer ietsje beter.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:16 schreef Zoë23 het volgende:
Df
S is ouder dan 8mnd en zit het zitonderdeel van de stokke (dat na de kinderwagenbak komt) die kan in ligstand maar is niet geschikt om in een bedje neer te leggen helaas.
Heb haar eens in de stokke voetenzak gedaan en toen in het ledikant, ging ze lekker liggen alsof ze klaar was om te gaan slapen. Maar dat lijkt me niet geschikt om te gebruiken in een ledikant.
Ticootje
Ik ook, kan zelf niet tegen rommel dus onze slaapkamer is ook altijd netjes. S haar kamer ook, ze heeft normaal uitgesproken uitzicht op de muur en op de commode. Soms zet ik het bedje anders neer en dan ziet ze de stoel en ombouw vd kachel. Geen onnodige drukte.
Het is ook al niet zo'n mini meer inderdaad. Duim voor het campingbedjequote:Op donderdag 24 januari 2013 20:16 schreef Zoë23 het volgende:
Df
Ah oke, dat wist ik niet! Fijn dat dat er is! Misschien kun je er iets mee Mikoxx?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:36 schreef livelink het volgende:
Ja hoor, dat bestaat wel. De huisarts kan je doorverwijzen naar maatschappelijk werk, voor bijvoorbeeld een videohometraining. Of naar een pedagogenpraktijk voor ondersteuning. Je kunt naar CJG (Centrum Jeugd en Gezin) voor advies. Mogelijkheden genoeg en in mijn ervaring ook goed bereikbaar.
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat op zo'n korte termijn zonder echte indicatie eigenlijk weinig te regelen is.
Nou ja als ik al zie wat tf bijvoorbeeld moet doen voor een beetje medewerking in de zorg.... Aanvraag hier, formulier daar, arts zus, paarse krokodil zo. Het is allemaal zwaar bureaucratisch.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:52 schreef miss_sly het volgende:
Dat sowieso. Het is niet dat iedereen maar op eigen houtje dergelijke hulp aan kan vragen. Dus zal ze zich moeten wenden tot iets als maatschappelijk werk en via hen een indicatie proberen te krijgen?
Ik ben bang dat dit geen indicatie is voor huishoudelijke hulp. Maar je kunt het navragen bij de gemeente of ciz.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:54 schreef Sam1993 het volgende:
Ik heb een indicatie of iniedergeval er staat op papier dat ik zenuwpijn en een angststoornis heb.
Denk je echt dat het allemaal gedaan zal zijn met 2 weken?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Sam1993 het volgende:
Hopelijk blijft het bij 2 weken en kan hij dan naar huis.
Dat denk ik ook niet. Volgens was het laatst in het babytopic dat draculettetje ermee bezig was en het bij haar eerder al afgewezen was. En die is niet heel mobiel volgens mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit geen indicatie is voor huishoudelijke hulp. Maar je kunt het navragen bij de gemeente of ciz.
het kan ook een goede leerschool voor je zijn, waaruit je bijvoorbeeld kunt leren dat je veel meer kunt dat je zelf denkt, bijvoorbeeld goed voor jezelf en je kindje zorgen!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:23 schreef Sam1993 het volgende:
Ik heb zeker behulpzame familie maar die wonen in Tilburg ik in Maastricht. Mijn vader zit op de vrachtwage en mn moeder kan zover niet rijden. Mijn schoonfamilie tja laten we daar maar niet teveel over prten die wensen me terug na Tilburg.. Ik verwacht inderdaad dat hij langer zal moeten blijven dan 2 weken maar stiekem hoop ik van niet. Alles komt ook tegelijk. me rug me psyche verhuizen financieel en nu ook zijn opname. Het scheelt gelukkig al heel veel dat Lisa de laatste dagen vrij makkelijk is. Nu nog hopen dat het zo blijft anders denk ik toch dat ik iemand vraag me op te halen en me mee na tilburg te nemen.
Ach misschien komt het ook wel goed en is het nu gewoon even wennen aan het idee.
Dat dus, zelfs voor mensen die de hulp écht nodig hebben wordt het steeds lastigerquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Volgens was het laatst in het babytopic dat draculettetje ermee bezig was en het bij haar eerder al afgewezen was. En die is niet heel mobiel volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |