Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Ik weet het niet, maar als rechters het niet doen, dan mag van mij het volk het doen op een menselijke manier. Uit de maatschappij negeren voor een jaartje of 20.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:19 schreef Swisselite het volgende:
Aan de ene kant kan iedereen nu wel gaan vloeken en schelden, maar ze krijgen flinke strafvermindering nu ze digitaal zijn vernederd om het zomaar even te zeggen. Veel hebben we hier niet aan, over 2 jaar lopen ze weer vrolijk door Eindhoven.
Vrolijk?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:19 schreef Swisselite het volgende:
Aan de ene kant kan iedereen nu wel gaan vloeken en schelden, maar ze krijgen flinke strafvermindering nu ze digitaal zijn vernederd om het zomaar even te zeggen. Veel hebben we hier niet aan, over 2 jaar lopen ze weer vrolijk door Eindhoven.
Ja klopt, maar er zijn veel gevallen, waar iemand wordt bestraft en daarna hoor je er niets meer over.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar als rechters het niet doen, dan mag van mij het volk het doen op een menselijke manier. Uit de maatschappij negeren voor een jaartje of 20.
Het vreselijk vinden hiervan is alleen maar voor strafvermindering. Bekennen ook, denk je nou echt dat ze nu opeens spijt hebben? Ookal hebben ze dat, moesten ze maar eerder bedenken, voordat je iemand gaat aftuigen. Eigen schuld dus. Als ze in Iran leefden werden ze mooi opgehangen.quote:
Soms is Iran dan wel een mooi landquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:22 schreef Swisselite het volgende:
[..]
Het vreselijk vinden hiervan is alleen maar voor strafvermindering. Bekennen ook, denk je nou echt dat ze nu opeens spijt hebben? Ookal hebben ze dat, moesten ze maar eerder bedenken, voordat je iemand gaat aftuigen. Eigen schuld dus. Als ze in Iran leefden werden ze mooi opgehangen.
Inderdaad, werkt alleen maar averechts.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:19 schreef Swisselite het volgende:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Soms is Iran dan wel een mooi land
Sterker, Iran is echt een mooi land dat alleen geregeerd wordt door randdebielen (die jij nu vereertquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vereren is een groot woord.... Maar voor laffe mensen zoals de Eindhoven 8 geven ze daar wel meer gepaste straffen in verhouding tot de taakstrafjes die ze in Nederland krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Sterker, Iran is echt een mooi land dat alleen geregeerd wordt door randdebielen (die jij nu vereert).
Jij zou deze gasten ophangen dus?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ophangen is misschien wat overdreven. Maar een paar zweepslagen en daarna 50 jaar zonder kans op vroegtijdige vrijlating is misschien wat gepaster dan de taakstraf die ze nu zullen krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:41 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Jij zou deze gasten ophangen dus?
Mag toch hopen dat er wel meer uit komt dan een taakstrafquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ophangen is misschien wat overdreven. Maar een paar zweepslagen en daarna 50 jaar zonder kans op vroegtijdige vrijlating is misschien wat gepaster dan de taakstraf die ze nu zullen krijgen.
Nog niet zo bekend met de Nederlandse straffen zeker?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:44 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat er wel meer uit komt dan een taakstraf
Dat wel. Maar als ik zie dat die man die een molotov naar de politie gooide 8 jaar tegen zich hoorde eisen voor doodslag is dat hier ook wel van toepassing denk ikquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nog niet zo bekend met de Nederlandse straffen zeker?
Ja, er wordt 8 jaar geëist , zal dus wel 5 jaar waarvan 3 voorwaardelijk wordenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:48 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat wel. Maar als ik zie dat die man die een molotov naar de politie gooide 8 jaar tegen zich hoorde eisen voor doodslag is dat hier ook wel van toepassing denk ik
Nou geef dat die gozer in het wit ook maarquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, er wordt 8 jaar geëist , zal dus wel 5 jaar waarvan 3 voorwaardelijk worden
moet hij het ook nog krijgenquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:48 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Dat wel. Maar als ik zie dat die man die een molotov naar de politie gooide 8 jaar tegen zich hoorde eisen voor doodslag is dat hier ook wel van toepassing denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |