SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews
EL - De Jong: 'Onze tweede seizoenshelft moet net zo contant zijn als afgelopen jaren'
EL - Fischer: 'Ik was wel zenuwachtig voor deze wedstrijd'
EL - Fischer: 'Langer concentratie vasthouden is een verbeterpunt voor mij'
EL - De Boer: 'Feyenoord heeft geen vuist kunnen maken'
EL - Alderweireld: 'We hadden nog meer kunnen profiteren'
EL - Slop: 'Door de warmte is de sneeuw gaan schuiven'
NOS - Fischer vond zichzelf niet goed
NOS - De Boer: "Verdedigend: 8. Aanvallend: 4"
Netjes hoor. Mooie TT ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:03 schreef huffderobot het volgende:
Had ik zomaar per ongeluk de laatste post. Naja, gewoon m'n plicht doen maar..
Ik probeerde me gedurende 5 seconden in te leven in een Ajacied en toen kwam dit boven drijven.quote:
Ja, maar dan moet Twente witte broekjes gaan dragen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan je alle kanten mee op natuurlijk
Daar gaan de mooie woorden van Maasbertquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan je alle kanten mee op natuurlijk
Denk niet dat een club als Bayern hem wilt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:08 schreef Marsenal het volgende:
Suarez voor meer dan 40 miljoen naar Bayern, gaat het gerucht
Zeg me dat we nog een percentage ontvangen...quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:08 schreef Marsenal het volgende:
Hij kwam op zijn 20e naar Ajax. Valt hij dan nog onder die regel?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:21 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Zeg me dat we nog een percentage ontvangen...
als we nu ook al claimen dat suarez eigen jeugd isquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:21 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Zeg me dat we nog een percentage ontvangen...
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:23 schreef Adames het volgende:
[..]
als we nu ook al claimen dat suarez eigen jeugd is
Kweenie of er bij de verkoop iets is afgesproken, daar doel ik op.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:22 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Hij kwam op zijn 20e naar Ajax. Valt hij dan nog onder die regel?
Kan het nergens vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:02 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Kweenie of er bij de verkoop iets is afgesproken, daar doel ik op.
Dat zou echt zonde zijn hij moet lekker in Engeland blijvenquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:08 schreef Marsenal het volgende:
Dan zou hij naar Manchester Utd/City/Chelsea moeten gaan, maar die hebben volgens mij wel genoeg aanvallers. Denk dat Bayern een goede stap vooruit is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zou echt zonde zijn hij moet lekker in Engeland blijven
Lijkt me stug dat hij naar Bayern gaat, de broer van Guardiola is zijn zaakwaarnemer en dan krijg je al snel van dit soort geruchtenquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dan zou hij naar Manchester Utd/City/Chelsea moeten gaan, maar die hebben volgens mij wel genoeg aanvallers. Denk dat Bayern een goede stap vooruit is.
Denemarken en Uruguayquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:34 schreef tammepiet het volgende:
België, Denemarken, Uruguay loten in Brazilië en Oranje als 4e eindigen.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:23 schreef Adames het volgende:
[..]
als we nu ook al claimen dat suarez eigen jeugd is
Sowieso nog te ver wegquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Denemarken en UruguayDie kan Nederland nog wel hebben hoor.
Denenmarken wel Uruguay zou op dit moment gehakt maken van NLquote:Op donderdag 24 januari 2013 11:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Denemarken en UruguayDie kan Nederland nog wel hebben hoor.
Wie niet? Uruguay loopt ook niet zo lekker meer de laatste tijd en Denemarken mag ook nog wel aan de bak om het WK te halenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denenmarken wel Uruguay zou op dit moment gehakt maken van NL
quote:Fischer: 'Nog paar jaar bij Ajax'
Viktor Fischer heeft nogmaals laten weten absoluut niet van plan te zijn te vertrekken bij Ajax. De aanvaller vertelde dit woensdag op een promotiebijeenkomst van Nike.
'Ik heb nog niet eens een half seizoen gespeeld. Volgens mij heb ik nu tien, elf wedstrijden gehad voor Ajax en daar wil ik een paar jaar van maken, of meer. Ik hoop nog veel meer te laten zien en mee te maken', zei Fischer volgens Voetbalzone.nl.
Door zijn goede start bij Ajax schrijven Deense media dat grootheden als Zlatan Ibrahimovic (10/4), Jari Litmanen (10/1) en Dennis Bergkamp (10/2), die daarentegen niet zo'n een sterke start hadden in Amsterdam. 'Ze kunnen daar goed overdrijven', zegt Fischer (10/5) lachend. 'Misschien zeggen die cijfers iets, misschien ook niet. Zelf durf ik dat niet zo te stellen. Maar er zijn ook voldoende voetballers die bij Ajax net zo goed begonnen als Bergkamp, maar het uiteindelijk nooit zo ver schopten als hij. In de toekomst kun je pas kijken hoe goed ik ben. Fischer is voor nu gewoon Fischer en komt nog lang niet in de buurt van een Litmanen.'
Fischer is blij dat hij geen 'saaie kantoorbaan' heeft. 'Op dit moment sta ik met niks. Ik heb het gymnasium niet af kunnen maken; als ik was doorgegaan had ik nu op de universiteit gezeten. Dan had ik daarna een hele saaie opleiding gekozen, daarna een saaie baan met saaie collega’s. Ik zou een gezin met kinderen krijgen en elke avond moeten koken. Als ik ooit stop, ga ik sowieso reizen. Of het één jaar wordt of twee, zie ik tegen die tijd. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik alles gezien wil hebben. Qua voetbal zou ik dan natuurlijk Barcelona meegemaakt willen hebben, dat heb ik altijd gezegd. Of Manchester United, ook leuk. En als Real Madrid langskomt, zeg ik natuurlijk nee.'
Tot slot nog wat laat Fischer op zijn nieuwe Mercurial-schoenen borduren? 'Mijn vriendin? Nee, sowieso niet.'
quote:Poulsen: 'Bij Ajax is opleiden een manier van leven'
In De Klassieker zondag tegen Feyenoord trad Ajax met liefst vier Denen aan in de basis. Het middenveld bestond met Lasse Schöne, Christian Eriksen en Christian Poulsen zelfs volledig uit Denen. "De bondscoach raadt spelers aan om naar Ajax te gaan."
Dat zegt laatstgenoemde. De 32-jarige middenvelder is aan zijn eerste seizoen in Amsterdamse dienst bezig. In Voetbal International steekt hij de loftrompet over de opleiding van Ajax, die in Denemarken als uitstekend staat aangeschreven. "Bij Ajax is opleiden een manier van leven. Ook in Denemarken is dat algemeen bekend, bondscoach Morten Olsen kent de club als geen ander."
"Olsen is een fan van Ajax en raadt talenten aan hun opleiding in Amsterdam te doorlopen. Hij laat de voetbalvisie van de clubs zelfs als rode draad door de Deense nationale elftallen lopen. Voorheen speelden de nationale jeugdploegen allemaal verschillende spelsystemen, afhankelijk van de voorkeuren van de coach", vertelt Poulsen, die hem ook jarenlang als keuzeheer meemaakte.
"Op gezag van Olsen voetballen ze nu allemaal op dezelfde manier, volgens het Ajax-systeem. Er is een prachtige wisselwerking ontstaan tussen het Deense voetbal en Ajax. Ook omdat we allemaal onze plaats kennen in het internationale voetbal. Doen waar je goed in bent, dat is belangrijk. Het is voor Nederlandse clubs ondoenlijk nog structureel aan te haken bij de absolute Europese top."
Prachtig mannetje die Fischer.quote:
Mooi stukje. Volgens mij is Fischer niet iemand die zich laat 'mediatrainen'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:36 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Prachtig mannetje die Fischer.
Dit las ik een tijdje terug in de metro. Leuk verhaal over een interview uit de VI:
14 januari Het zijn de kleine dingen in het leven waar ik soms intens blij van kan worden. Zoals, laatst toen ik de rubriek ‘Persoonlijk’ las in mijn lijfblad VI. Normaal gesproken lees ik die voor het slapen gaan. Omdat de antwoorden die profvoetballers geven op vragen over wat hun favoriete boek, film, eten of hun wat dan ook zo voorspelbaar en zaaddodend saai zijn dat ik vaak al halverwege het rubriekje in een comatueuze slaap gekukeld ben. Een probaat slaapmiddel dus. Al die voetballers kun je ‘wakker maken voor de saotosoep of de roti kip van hun moeder’, ze drinken allemaal ‘Fernandes, 7up en als ze uitgaan weleens een mixje’, ze luisteren allemaal naar hiphop, r&b of dubsteb, ze lezen op dit moment allemaal de biografie van Zlatan of Kluivert, ze spelen allemaal graag FIFA op de Playstation en ze vinden het allemaal heerlijk om soaps te kijken met hun vriendin. Veel spannender wordt het vrijwel nooit.
En toen kwam jij, Viktor Fischer. Deense Ajacied. Een jongeman van achttien die spijt heeft dat ie zijn gymnasium niet heeft afgemaakt, die van jazz houdt, alle platen van The Beatles heeft en daarnaast bands als The Arctic Monkeys en The Gorillaz tot zijn favorieten rekent. Een jongen die Festen en The Big Lebowski als favoriete films heeft en als laatste boek American Psycho van Brett Easton Ellis heeft gelezen. Een jongen die gewoon bier drinkt als hij uitgaat. En een gozer die om Nederlands te leren naar GTST moest kijken, maar dat nu van zijn leven niet meer zal doen, want dat vond je walgelijk slecht. Kortom: een voetballer die gezegend is met een prachtige eigen smaak! Dat kom je niet vaak tegen. Sterker nog: dat is even zeldzaam als een religieuze fanaat met gevoel voor humor of als een veganist die zit te smikkelen van de nieuwste hamburger van de MacDonalds.
Ik heb weer een nieuwe favoriete voetballer. Een voetballer die vertelt dat The Big Lebowski zijn favoriete film is en American Psycho heeft gelezen kan bij mij in principe nooit meer stuk. Of je moet het wel heel erg verpesten, maar voorlopig heb je nog een schier oneindig krediet bij me, Viktor. Vermoedelijk komen we elkaar nog wel eens tegen in de Melkweg, waar ik werk. Laat het me maar weten als je eens ergens heen wilt, regel ik de gastenlijst voor je.
Met vriendelijke groet, Rodney Rijsdijk
http://fotbal.idnes.cz/fo(...)24_102750_fotbal_parquote:'Ajax betaalde 1 miljoen voor Cerny'
Met de transfer van de 15-jarige Tsjech Václav Černý naar Ajax is een behoorlijk bedrag gepaard gegaan als we de Tsjechische media moeten geloven. Het zou gaan om 25 miljoen Tjechische kronen, oftewel 1 miljoen euro.
De directeur van Příbram, Peter Větrovský, is trots dat de club in een jaar tijd twee van zulke grote talenten in huis had. Eerder werd Dominik Ma¨e voor hetzelfde bedrag verkocht aan Hamburger SV. 'Dominik Masek and Václav Černý Pribram zijn diamanten', zegt Větrovský.
Veel betalen voor een jeugdspeler lijkt een nieuwe strategie van de Amsterdammers, die eerder al meer dan een miljoen euro uit de kas haalden voor Viktor Fischer.
Dat is fors.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
http://fotbal.idnes.cz/fo(...)24_102750_fotbal_par
Ik ben benieuwd. Tot nu toe blijken de prijzige talenten ook werkelijk wat in hun mars te hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Schijntje als je hem laten voor 20 miljoen verkoopt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij zal wel goed zijn maar vind het een aardige (risico) investereningquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Schijntje als je hem laten voor 20 miljoen verkoopt.
Ja maar ze moeten iets, oudere spelers krijgen ze sowieso niet snel meer en je kan niet 100% op jeugd uit NL rekenen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij zal wel goed zijn maar vind het een aardige (risico) investerening
Ik ook hoor. Best een flinke zelfs.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Au...quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef Catch22- het volgende:
Als je achttien supergetalenteerde jochies van 15 voor een miljoen haalt komt er altijd meer voor terug dan voor 1 Sulejmani
We zwemmen in het geld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:24 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Best een flinke zelfs.
Nieuwe hoofdsponsor en dan hopelijk commercieel grote stappen vooruit maken.quote:
En dan kunnen we ze nog eigen jeugd noemen ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef Catch22- het volgende:
Als je achttien supergetalenteerde jochies van 15 voor een miljoen haalt komt er altijd meer voor terug dan voor 1 Sulejmani
quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nieuwe hoofdsponsor en dan hopelijk commercieel grote stappen vooruit maken.![]()
Nieuwe RvC.![]()
Technisch hart.![]()
Nieuwe directie.![]()
Ajax.
[..]
Nieuwe hoofdsponsor en dan hopelijk commercieel grote stappen vooruit maken.![]()
Nieuwe RvC.![]()
Technisch hart.![]()
Nieuwe directie.![]()
Ajax.
Nee niet echt. Ik denk dat J0rdiii hierin gelijk heeft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe RvC.![]()
Technisch hart.![]()
Nieuwe directie.![]()
Ajax.
Ik ben er van overtuigd dat hij heel goed is voor z'n leeftijd maar er kan nog veel misgaan de komende 3 jaar tot Ajax 1 en dan moet je ook weer zien op wat voor niveau hij uit gaat komen, in die zin is het een risico investering.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:59 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Nee niet echt. Ik denk dat J0rdiii hierin gelijk heeft.
Ze halen ook 1 per positie en niet 20 voor 1 positie. Dus ze weten wel wie ze binnenhalen.
Iedere speler is een risicoquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat hij heel goed is voor z'n leeftijd maar er kan nog veel misgaan de komende 3 jaar tot Ajax 1 en dan moet je ook weer zien op wat voor niveau hij uit gaat komen, in die zin is het een risico investering.
Dat is waar maar hoe verder je van het eerste afzit qua (reële) leeftijd hoe groterquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Iedere speler is een risico
Nee hoor je kan altijd geblesseerd raken of door de mand vallen heeft leeftijd niets mee te maken. Laat ze deze spelers nu maar halen want zodra ze bij Heerenveen of AZ zitten betaal je meteen 5 keer zoveel. Je zal zo nu en dan wel eens de plank mis slaan maar zolang je niet iedere jonge speler met een klein beetje potentie koopt zie ik het probleem niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is waar maar hoe verder je van het eerste afzit qua (reële) leeftijd hoe groter
Ik ben er ook niet op tegen, maar kan het toch wel veel geld vinden voor een jochie van 15?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor je kan altijd geblesseerd raken of door de mand vallen heeft leeftijd niets mee te maken. Laat ze deze spelers nu maar halen want zodra ze bij Heerenveen of AZ zitten betaal je meteen 5 keer zoveel. Je zal zo nu en dan wel eens de plank mis slaan maar zolang je niet iedere jonge speler met een klein beetje potentie koopt zie ik het probleem niet.
Dat is het ook. Dat was bijvoorbeeld ook die anderhalf miljoen euro voor Eriksen en voor Fischer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet op tegen, maar kan het toch wel veel geld vinden voor een jochie van 15?
[..]
Nieuwe RvC.![]()
Technisch hart.![]()
Nieuwe directie.![]()
Ajax.
Inderdaad, hoewel ik 15 wel erg jong vindquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:22 schreef Catch22- het volgende:
quote:Ajax bij 24 'rijksten' van de wereld
2 PLAATSEN GESTEGEN - Ajax staat op de 24e plaats van 'rijkste clubs' in de wereld. Deloitte heeft haar Football Money League 2013 gepresenteerd. Real Madrid staat net als vorig jaar op nummer één.
De Amsterdammers zijn twee plaatsen gestegen vergeleken met een jaar eerder. Ajax haalde een omzet van 104,1 miljoen euro.
Real noteerde over het seizoen 2011-2012 een omzet van 512 miljoen euro. Het is de eerste sportclub die over een half miljard is gegaan. De Madrilenen staan al voor de achtste keer op rij bovenaan. Real wordt gevolgd door FC Barcelona (480) en Manchester United (395).
1. Real Madrid
2. FC Barcelona
3. Manchester United
4. Bayern Munchen
5. Chelsea
6. Arsenal
7. Manchester City
8. AC Milan
9. Liverpool
10. Juventus
11. Borussia Dortmund (189 miljoen euro)
12. Inter Milan
13. Tottenham Hotspur
14. Schalke 04
15. Napoli
16. Olympique Marseille
17. Olympique Lyon
18. Hamburger SV
19. AS Roma
20. Newcastle United (115,3 miljoen euro)
quote:Top-4 grootverdieners bij Ajax
De Deense krant Ekstra Bladet onthulde woensdag het salaris van 700.000 euro dat Viktor Fischer zou gaan verdienen als hij zijn contract bij Ajax verlengd. Daarnaast plaatste de krant de top 4 van beste verdieners bij Ajax.
Op nummer 1 staat Miralem Sulejmani met 1,8 miljoen euro, gevolgd door Siem de Jong met 1,2 miljoen euro. Christan Poulsen strijkt volgens Ekstra Bladet jaarlijks 1 miljoen euro op bij Ajax. Nummer vier is Christian Eriksen, met 800.000 euro. FIscher lijkt dan in de buurt van Eriksen te komen met 700.000 euro per jaar.
Edwin van der Sar zegt er alles aan te doen om Fischer bij Ajax te laten voetballen. 'We willen hem heel graag nog een paar jaar houden', aldus Van der Sar.
VZ. Weer 2 ton voor Ajax.quote:Internazionale nam afscheid van Wesley Sneijder, maar krijgt na dit seizoen weer een Nederlander op de loonlijst. De Italianen hebben woensdag namelijk een akkoord bereikt met Paris Saint-Germain over een transfersom van vijf miljoen euro voor Gregory van der Wiel. De rechtsback zal het seizoen echter nog afmaken bij PSG: omdat hij dit seizoen ook al wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld, mag hij nog niet voor Inter uitkomen. (La Gazzetta dello Sport)
en omdat hij transfervrij is gekomen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:44 schreef Tyron het volgende:
Poulsen die meer verdient dan Eriksen, maarja zal wel door z'n ervaring komen.
Dat scheelt natuurlijk ook ja.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
en omdat hij transfervrij is gekomen.
Waar staat dat bericht? Kan t nergens vinden nog op google newsquote:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180709quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Waar staat dat bericht? Kan t nergens vinden nog op google news
Werd vandaag hier nog ontkent: http://www.madeinfoot.com(...)-a-paris--46928.html
http://www.fichajes.com/s(...)inter-de-milan_53646
Wandelgangen van VZquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180709
Er staat Gazetta als bron, maar daar staat niets.
Waar voetbalzone is, is een grote hoop bullshit.quote:
Andersen is toch sowieso al selectiespelerquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef j0rdiiii het volgende:
Andersen, Boccara en Ligeon trainde vandaag mee met Ajax 1.
Zeker wel, op zich is het niet erg zolang er maar goed gescout wordt, maar ik hoop niet dat Ajax doorslaat en VVV taferelen nadoet door busladingen aan talent te kopen. Niet dat dat echt te verwachten is nuquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet op tegen, maar kan het toch wel veel geld vinden voor een jochie van 15?
okequote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
Mensen die buiten Adam geboren zijn en denken dat ze echte Ajacieden zijn 😒. Sowieso zijn alleen Amsterdammers echte Ajacieden, de rest zijn naar mijn mening fakers
Waar ligt Adam?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
Mensen die buiten Adam geboren zijn en denken dat ze echte Ajacieden zijn 😒. Sowieso zijn alleen Amsterdammers echte Ajacieden, de rest zijn naar mijn mening fakers
Die smiley doet het hem, je hebt mij overtuigd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
Wat ben jij voor een mongool dan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
wtf is dit danquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keepers anno 2013.
Net zoiets als wat Ronaldo met al die experimenten heeft gedaan. Door die bril kunnen ze zien waar Vermeer naar kijkt als hij aan het keepen is.quote:
Aha.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Net zoiets als wat Ronaldo met al die experimenten heeft gedaan. Door die bril kunnen ze zien waar Vermeer naar kijkt als hij aan het keepen is.
Allemaal mogelijk in die hal.
Ik ben ontkiemd uit Maher zijn spermaquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
quote:'Ajax klopt wederom zonder succes aan bij FC Barcelona'
Ajax toonde in de zomer al belangstelling voor Isaac Cuenca, maar de interesse blijkt er nog steeds te zijn. De liefde komt echter maar van één kant, want zowel de Spaanse aanvaller zelf als zijn werkgever FC Barcelona ziet niets in een verhuur.
De 21-jarige Cuenca is net terug van een zware blessure en mede daardoor willen beide partijen niet met Ajax onderhandelen over een tijdelijke overstap naar de Amsterdam ArenA, zo meldt El Mundo Deportivo. Niet alleen Ajax wilde Cuenca graag overnemen van Barcelona.
De jeugdinternational kon naar verluidt ook kiezen voor een overstap naar Duitsland, aangezien Borussia Dortmund wel wat zag in een tijdelijke overstap van Cuenca naar West-Duitsland. Ook Valencia zag de tijdelijke komst van de vleugelspeler wel zitten.
quote:
wtf moet de rest van Europa denken als ze dit zien danquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keepers anno 2013.
Who cares echtquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
wtf moet de rest van Europa denken als ze dit zien dan
Wat blijf je toch ook een versteegrob hequote:Op donderdag 24 januari 2013 19:38 schreef stoeltafel het volgende:
OMG wat een super vet filmpje op het einde http://eredivisielive.nl/(...)-deze-wedstrijd.html
Ajax zou opnieuw een poging hebben gewaagd bij FC #Barcelona voor de (tijdelijke) komst van Isaac #Cuenca. Tevergeefs.
Wat is je probleem nou weerquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
wtf moet de rest van Europa denken als ze dit zien dan
Haha, geniaal ventje. Serieuze blik "Dat geloof ik niet".quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:38 schreef stoeltafel het volgende:
OMG wat een super vet filmpje op het einde http://eredivisielive.nl/(...)-deze-wedstrijd.html
Max 6 miljoenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:22 schreef JanCees het volgende:
[..]
Hoeveel heeft Ajax voor Van der Wiel gevangen?
Meeste supporters met een seizoenkaart die ik ken of bv in vak 410 zitten komen niet uit Amsterdam maar okequote:Op donderdag 24 januari 2013 17:56 schreef plesner het volgende:
nou geef mij toch maar die ten havequote:Op donderdag 24 januari 2013 15:40 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nieuwe RvC.![]()
Technisch hart.![]()
Nieuwe directie.![]()
Ajax.
sowieso is dat bullshit zelf heb ik 10 jaar naast "adam" gewoond en toen verhuisde mn ouders en dan mag ik in 1x niet meer voor Ajax zijn??quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Meeste supporters met een seizoenkaart die ik ken of bv in vak 410 zitten komen niet uit Amsterdam maar oke
En dat laatste vind ik overigens best jammer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Meeste supporters met een seizoenkaart die ik ken of bv in vak 410 zitten komen niet uit Amsterdam maar oke
Nee.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:46 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
sowieso is dat bullshit zelf heb ik 10 jaar naast "adam" gewoond en toen verhuisde mn ouders en dan mag ik in 1x niet meer voor Ajax zijn??
quote:
quote:
Wat vind je daar jammer aan? Omdat ik 20km van Amsterdam woon zou ik minder recht hebben om daar te staan volgens jou?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:47 schreef TJV het volgende:
[..]
En dat laatste vind ik overigens best jammer.
Nee, maar 5 jaar geleden had je niet al die gozertjes die op 410 staan omdat ze dan kunnen zeggen dat ze op 410 staan. Toen waren het vooral nog jongens uit de stad die als een hechte groep daar stonden, iedereen kon elkaar en nu vind ik het toch minder worden allemaal.quote:Op donderdag 24 januari 22:33 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat vind je daar jammer aan? Omdat ik 20km Amsterdam woon zou ik minder recht hebben om daar te staan volgens jou?
Hanni Hanni slaat weer toequote:
Sja dat hoort erbij als je groot wordt je kan slechts eisen dat je uit omgeving Amsterdam komt voor je erop magquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:39 schreef TJV het volgende:
[..]
Nee, maar 5 jaar geleden had je niet al die gozertjes die op 410 staan omdat ze dan kunnen zeggen dat ze op 410 staan. Toen waren het vooral nog jongens uit de stad die als een hechte groep daar stonden, iedereen kon elkaar en nu vind ik het toch minder worden allemaal.
Hoor steeds meer jongens die naar Noord willen, zelf zit ik er ook over na te denken.
Komen er geen Tukkers 200+ km die kant op fietsen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef tammepiet het volgende:
Ik kan elk accent in het stadion waarderen behalve Brabo's en Limbo's.
Die gasten reizen ook gewoon een heel stuk om de wedstrijd te zien daar heb ik ook respect voor zeker als ze het om de week doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef tammepiet het volgende:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:53 schreef over_hedge het volgende:
Ik respecteer elke Ajax supporter die normaal kan doen.Meer respect voor mensen uit brabant en limburg dan die supporters die alleen maar komen om ruzie te zoeken.
Mensen die buiten Amsterdam naar Ajax komen moeten wel veel meer moeite doen voor hun club, mag je best wel respect voor hebben. Zolang die boeren bij Europese wedstrijden maar thuisblijven met hun dronken koppen en sloopgedrag. Afgelopen zondag ook gewoon billenknijpen omdat het sneeuwde en elke trein richting Schiphol uitgevallen was, via Centraal uiteindelijk toch een trein riching Den Haag kunnen pakken en ook daar problemen met het ov. Ben je zo meerdere uren onderweg, kan je nagaan hoe kut het is als ze verliezen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:39 schreef TJV het volgende:
[..]
Nee, maar 5 jaar geleden had je niet al die gozertjes die op 410 staan omdat ze dan kunnen zeggen dat ze op 410 staan. Toen waren het vooral nog jongens uit de stad die als een hechte groep daar stonden, iedereen kon elkaar en nu vind ik het toch minder worden allemaal.
Hoor steeds meer jongens die naar Noord willen, zelf zit ik er ook over na te denken.
Ik rij weleens met een Limburger naar wedstrijden, die jongen leeft voor Ajax. En wij zijn een hele zondag en een kapitaal aan brandstof kwijt om naar een duel te komen. Beetje respect daarvoor mag wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:41 schreef tammepiet het volgende:
huilenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tyron deed het meeste verkeerd
[..]
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:56 schreef PeeJie_ het volgende:
Als er alleen Amsterdammers supporter van Ajax zouden mogen zijn is het snel gebeurd lijkt me. Ik ben geboren in Utrecht en woon nu in Flevoland, maar ik ben nu eenmaal voor de beste.
quote:Meleg wil opvolger Eriksen worden
Deze week maakte Ajax de komst van Dejan Meleg bekend. Dat betekent dat de 18-jarige voetballer na een lange periode van onzekerheid eindelijk officieel Ajacied is geworden.
'Ik ben dolblij', zegt de Serviër tegen Novosti. 'Het is mooi het rond is. Nu zal ik een paar maanden nodig hebben om aan de omgeving te wennen.'
Meleg hoopt in het voorjaar zijn debuut te maken bij Ajax. 'Desondanks zal het niet makkelijk zijn om in het eerste team van Ajax te komen. Ik kan niet wachten om te beginnen met trainen. Ik hoop er zo lang mogelijk te blijven en mijn sporen achter te laten. Ik verander van shirt, maar niet van kleur, die blijven rood en wit. Ik ga naar een grote club en dat is mijn ambitie geweest.'
De voetballer kijkt ernaar uit om Christian Eriksen van dichtbij aan het werk te zien. 'Hij is twee jaar ouder dan mij en heeft een fantastische manier van voetballen. Topkwaliteit. Ik heb het erover om hem te vervangen, maar het lijkt onmogelijk. Ik zal ook op verdedigend gebied aan de slag moeten.'
Meleg zegt dat hij bij een gastgezin zal worden geplaatst. 'Daar ga ik ook de taal en de Nederlandse cultuur leren. Daarnaast zal ik aan kracht en conditie gaan werken en het op het veld zal moeten laten zien bij Jong Ajax om uiteindelijk te knokken voor het eerste team.'
Het talent komt zondag aan in Amsterdam en zal vermoedelijk maandag voor het eerst meetrainen.
Mensen die zich voor moeten laten staan op de plek waar hun moeder toevallig geworpen heeft, zijn enorm inhoudsloos en triest.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:56 schreef PeeJie_ het volgende:
Als er alleen Amsterdammers supporter van Ajax zouden mogen zijn is het snel gebeurd lijkt me. Ik ben geboren in Utrecht en woon nu in Flevoland, maar ik ben nu eenmaal voor de beste.
jij zit op ajaxshowtimequote:
dat niveau ligt trouwens wel ziek hoog voor 8jarigenquote:
Oké en nu?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:13 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
jij zit op ajaxshowtime![]()
heb je zien posten daar
niks maar ik kwam wel een beetje in mn onderbroekjequote:
http://www.ajaxshowtime.c(...)-eriksen-worden.htmlquote:ZONDAG IN AMSTERDAM - Deze week maakte Ajax de komst van Dejan Meleg bekend. Dat betekent dat de 18-jarige voetballer na een lange periode van onzekerheid eindelijk officieel Ajacied is geworden.
'Ik ben dolblij', zegt de Serviër tegen Novosti. 'Het is mooi het rond is. Nu zal ik een paar maanden nodig hebben om aan de omgeving te wennen.'
Meleg hoopt in het voorjaar zijn debuut te maken bij Ajax. 'Desondanks zal het niet makkelijk zijn om in het eerste team van Ajax te komen. Ik kan niet wachten om te beginnen met trainen. Ik hoop er zo lang mogelijk te blijven en mijn sporen achter te laten. Ik verander van shirt, maar niet van kleur, die blijven rood en wit. Ik ga naar een grote club en dat is mijn ambitie geweest.'
De voetballer kijkt ernaar uit om Christian Eriksen van dichtbij aan het werk te zien. 'Hij is twee jaar ouder dan mij en heeft een fantastische manier van voetballen. Topkwaliteit. Ik heb het erover om hem te vervangen, maar het lijkt onmogelijk. Ik zal ook op verdedigend gebied aan de slag moeten.'
Meleg zegt dat hij bij een gastgezin zal worden geplaatst. 'Daar ga ik ook de taal en de Nederlandse cultuur leren. Daarnaast zal ik aan kracht en conditie gaan werken en het op het veld zal moeten laten zien bij Jong Ajax om uiteindelijk te knokken voor het eerste team.'
Het talent komt zondag aan in Amsterdam en zal vermoedelijk maandag voor het eerst meetrainen.
ik wee tniet wie sjoerd is maar vind verder opzich wel makkelijke site altijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:49 schreef tammepiet het volgende:
Ik zat ook op AS ook 2 jaar lang getwittert voor de bois. Tot Sjoerd er in november de stekker uittrok omdat ik in zijn ogen veel te betrokken ben.
Betwijfel weleens of hij iets voor de club voelt.
dat stukje met ijsmeester de mos inderdaadquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Deze komt zeker vanavond voorbij bij VI
Aad de Mos 2.0
Dat je 4 uur moet reizen betekent niet dat ik dan extra respect voor je heb, moet je maar dichterbij gaan wonen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:04 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Mensen die buiten Amsterdam naar Ajax komen moeten wel veel meer moeite doen voor hun club, mag je best wel respect voor hebben. Zolang die boeren bij Europese wedstrijden maar thuisblijven met hun dronken koppen en sloopgedrag. Afgelopen zondag ook gewoon billenknijpen omdat het sneeuwde en elke trein richting Schiphol uitgevallen was, via Centraal uiteindelijk toch een trein riching Den Haag kunnen pakken en ook daar problemen met het ov. Ben je zo meerdere uren onderweg, kan je nagaan hoe kut het is als ze verliezen...![]()
410 is nog behoorlijk hecht maar dat werkt ook vooral als jij veel wedstrijden gaat, uit/thuis/europees en met die mensen dan omgaat daar.
Want iedereen heeft die keuzequote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:33 schreef TJV het volgende:
[..]
Dat je 4 uur moet reizen betekent niet dat ik dan extra respect voor je heb, moet je maar dichterbij gaan wonen.
quote:Eriksen stelt besluit uit: ‘Zoals altijd heb ik geen haast om te tekenen’
Vrijdag, 25 januari 2013 om 13:42
Ajax heeft Christian Eriksen een contractvoorstel gedaan, maar de twintigjarige Deen is niet van plan om snel in te gaan op de aanbieding van de clubleiding. De aanvallende middenvelder, die nog een contract heeft tot medio 2014, geeft aan dat hij in de toekomst wel om tafel gaat zitten met een delegatie van de club.
“Zoals altijd heb ik geen haast om te tekenen. Er staat wel een afspraak met mijn zaakwaarnemer en Ajax gepland, maar ik heb geen idee wanneer”, zegt Eriksen in gesprek met NUsport. “Ik zou het zonde vinden om hier over anderhalf jaar gratis weg te lopen zonder iets aan Ajax te geven. Maar ik heb nog niet gereageerd op het voorstel.”
Trainer Frank de Boer zei onlangs al rekening te houden met een vertrek van Eriksen in de zomer. De speler zelf weet dat hij goed zal moeten blijven presteren om een transfer naar een topclub af te dwingen. “Als je niet echt goed speelt, heb je weinig keuze. Als ik het zo goed blijf doen als nu, zit ik in een andere positie”, weet Eriksen.
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 13:21:13Mitchell Dijks is zondag niet bij #vitaja. Uit voorzorg niet in selectie, hij is licht geblesseerd. Hij wordt vervangen door Dico Koppers. reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 13:21:42De geschorste Ricardo van Rhijn wordt vervangen door Ruben Ligeon. #vitaja reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 13:22:44,,Mensen maken fouten, scheidsrechters ook'', zegt De Boer over onterechte penalty van afgelopen weekend.#vitaja reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 13:23:50'Gezien de stand van Vitesse is het een wedstrijd op hoog niveau. Blij dat Bony bij de Afrika Cup is. Hij maakte het verschil thuis'#vitaja reageer retweet
twitter:AFCAjax twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 13:30:41De Boer: 'Sigthórsson maakt maandag minuten in Jong Ajax.'' Over Klaassen: 'hij is de enige speler die nog niet met groep meedoet.'#vitaja reageer retweet
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:00 schreef kurk_droog het volgende:
Die nieuwe medische stad doet het toch niet verkeerd...
Ik hoop niet dat Eriksen denkt dat hij op dit moment goed genoeg speelt om naar een Europese topclub te kunnen. Daar moet hij echt nog wel constanter voor worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:48 schreef Vjenne12345 het volgende:
Eriksen stelt besluit uit: ‘Zoals altijd heb ik geen haast om te tekenen’
Vrijdag, 25 januari 2013 om 13:42
Ajax heeft Christian Eriksen een contractvoorstel gedaan, maar de twintigjarige Deen is niet van plan om snel in te gaan op de aanbieding van de clubleiding. De aanvallende middenvelder, die nog een contract heeft tot medio 2014, geeft aan dat hij in de toekomst wel om tafel gaat zitten met een delegatie van de club.
“Zoals altijd heb ik geen haast om te tekenen. Er staat wel een afspraak met mijn zaakwaarnemer en Ajax gepland, maar ik heb geen idee wanneer”, zegt Eriksen in gesprek met NUsport. “Ik zou het zonde vinden om hier over anderhalf jaar gratis weg te lopen zonder iets aan Ajax te geven. Maar ik heb nog niet gereageerd op het voorstel.”
Trainer Frank de Boer zei onlangs al rekening te houden met een vertrek van Eriksen in de zomer. De speler zelf weet dat hij goed zal moeten blijven presteren om een transfer naar een topclub af te dwingen. “Als je niet echt goed speelt, heb je weinig keuze. Als ik het zo goed blijf doen als nu, zit ik in een andere positie”, weet Eriksen.
Ja, en?quote:
Sinds dit seizoen is die hele staf met nieuwe mensen bijna, ik vind dat ze op het oog beter te werk gaan dan voorheen.quote:
Ow staf. Ik dacht al.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sinds dit seizoen is die hele staf met nieuwe mensen bijna, ik vind dat ze op het oog beter te werk gaan dan voorheen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:14 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Dat begreep je toch wel mag ik hopen
Hij zei zelf dat-ie de opvolger van Eriksen wil worden geloof ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:21 schreef CaasS het volgende:
Iemand een idee wat voor type die Meleg is? Wat zijn zijn kwaliteiten? Is ie met iemand te vergelijken?
Dat en dat ie linksbenig is weet ik ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:21 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Hij zei zelf dat-ie de opvolger van Eriksen wil worden geloof ik.
Op basis van dat filmpje van 15 minuten noemen veel mensen hem een 'dynamische Theo Janssen', komt ook omdat hij veel lange passes geeft in dat filmpje.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:21 schreef CaasS het volgende:
Iemand een idee wat voor type die Meleg is? Wat zijn zijn kwaliteiten? Is ie met iemand te vergelijken?
Hij lijkt ook wel over een aardige passeeractie te beschikken. Technisch ziet het er redelijk vaardig uit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:23 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Op basis van dat filmpje van 15 minuten noemen veel mensen hem een 'dynamische Theo Janssen', komt ook omdat hij veel lange passes geeft in dat filmpje.
Ik denk dat Eriksen zich door zijn wedstrijden tegen City wel weer flink in de kijker heeft gespeeld voor clubs van het niveau Tottenham. De vraag is of hij die stap eerst wil maken of rechtstreeks naar een Manchester, Barcelona, Real, Bayern, Dortmund of Chelsea wil.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:05 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Eriksen denkt dat hij op dit moment goed genoeg speelt om naar een Europese topclub te kunnen. Daar moet hij echt nog wel constanter voor worden.
Andersen is rechtsbenig dus die zou ook prima rechtshalf kunnen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:35 schreef CaasS het volgende:
En lijkt het spel redelijk te kunnen lezen, onderschept aardig wat ballen en weet dan meteen wat ie wilt.
Goede lange bal/steekbal ook. Niet verkeerd voor een linkerkant met een back die veel opkomt en een Fischer vanaf links die naar binnenkomt.
Ik dacht alleen dat Andersen ook voor de linkerkant was? Boilesen, Andersen Fischer was het idee toch?
op het middenveld maakt het voorkeursbeen vrijwel niks uitquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Andersen is rechtsbenig dus die zou ook prima rechtshalf kunnen.
Centraal niet. Op de flanken wel. En daar speelt hij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:38 schreef wieisboos het volgende:
[..]
op het middenveld maakt het voorkeursbeen vrijwel niks uit
Nu al die geblesseerde spelers terugkomen hebben we een luxeprobleem...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:38 schreef Artillerieschaap het volgende:
Breedste selectie van Nederland![]()
Gaat de doorslag geven in titelstrijd...
Mwah, hopelijk eindelijk eens een echte goede spitsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:41 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Nu al die geblesseerde spelers terugkomen hebben we een luxeprobleem...
Je wilt toch niet zeggen dat Siem een matige spits is he?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mwah, hopelijk eindelijk eens een echte goede spits
Het is geen Jan Klaas Hoentelaartjequote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:15 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat Siem een matige spits is he?
Steeds als Siem in de spits komt te staan, beginnen we bijna alles te winnen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is geen Jan Klaas Hoentelaartje
Ik vind dat Siem in bepaalde moeizame wedstrijden als spits niet kan doordrukken. Dat moet een spits bij Ajax wel kunnen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:18 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Steeds als Siem in de spits komt te staan, beginnen we bijna alles te winnen.
Zoals Ajax nu speelt vind ik tactisch wel goed, dat hij geen echte goalgetter is ok, als er maar gescoord wordt, er worden iig kansen genoeg gecreëerdquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik vind dat Siem in bepaalde moeizame wedstrijden als spits niet kan doordrukken. Dat moet een spits bij Ajax wel kunnen.
jaquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:54 schreef HarryVonZwichell het volgende:
Ajax is met Siem de Jong in de spits, twee keer kampioen geworden?
D'n Pant was wel een baasje, maar ik vond de Jong qua spel toen nog niet zo goed. Hij scoorde wel meer, maar hij is nu belangrijker.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
De Jong speelde het beste met de Pant voor hem
Hij is nu belangrijkerquote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
De Jong speelde het beste met de Pant voor hem
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
D'n Pant was wel een baasje, maar ik vond de Jong qua spel toen nog niet zo goed. Hij scoorde wel meer, maar hij is nu belangrijker.
quote:
quote:Beste Marko,
‘Zonder jou
is Ajax niet meer wat het zijn moet
Zonder jou
draait Ajax niet meer als een geoliede machine
Zonder jou
Speelt Ajax niet langer goed
Zonder jou
is Ajax als een auto zonder benzine’
Ondanks je startsnelheid van een gehandicapte slak, je balaanname van een flamingo en je slapstickachtige voorkomen ben ik altijd al een fan van je geweest. Wat dan jouw voetbalkwaliteiten zijn waardoor mijn hart sneller ging kloppen als ik jou zag spelen?
Tja.. eh.. hmm..
Nou, ik weet wel iets!
Oh nee.. toch niet.
Als voetballer voldeed je allesbehalve aan de criteria van de toch al strenge Ajax-filosofie. Toch draaide het team van Ajax als een tierelier vorig jaar. Volgens de media had Ajax maar één zwakke plek: de spitspositie. Daar liep jij dan. Zelfs Ajax was je aan het eind van het seizoen liever kwijt dan rijk. De beleidsbepalers durfden het niet aan om jou een tweejarig contract te geven. De gracht in de ArenA is stom, maar de beslissing om jou niet te binden was nog vele malen stommer.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder. Met drie weergaloze doelpunten in de maand oktober heeft de rechtervoet van Mounir El Hamdaoui vele Ajax-supporters doen geloven dat ze, zeker vergeleken met vorig jaar, een fantastische spits hebben. Dat is dus niet zo.
Jouw grote kracht was dat je met je looplijnen en positionering andere jongens in het team beter liet voetballen. El Hamdaoui presteert het tegenovergestelde. Suarez voelt als leider van de Ajax-roede dat er aan zijn stoelpoten gezaagd wordt en Siem de Jong is op het moment niets beter dan de gemiddelde speler van Stormvogels Telstar. El Hamdaoui kan er eigenlijk niet zo veel aan doen, dit is nu eenmaal zijn manier van voetballen. Feit is wel dat hij met zijn spel ruimtes dicht loopt. Ruimtes die van essentieel belang zijn voor spelers als De Jong en Suarez.
Ajax sukkelt al weken met haar vorm. Door de buitenwacht wordt dit toegeschreven aan uit vorm zijnde spelers, maar jij en ik weten wel beter. Jij was de angel, het ontbrekende puzzelstukje en de kers op de slagroom. Jouw gedragskenmerken arrogantie en bluf passen nog steeds uitstekend bij een club als Ajax. Jij verlangt ook terug naar Ajax, dat kan niet anders. Jij en Ajax zijn als twee handen op één buik. Helaas denken de hoge piefen bij Ajax daar anders over.
Je moet proberen niet te treuren Marko. Troost jezelf met de gedachte dat Rikje nu met hoofdbrekens en een pruillipje voor zijn mooie computer zit, met jou als bureaubladachtergrond.
Marko, ik mis je.
Geschreven door Paul Baaijens
Nog steeds.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
[..]![]()
Hier was ik het paar jaar terug mee eens.
Zal wel aan mij liggen maar Siem de Jong vult deze positie beter in dan Pantelic ooit gedaan heeftquote:
Dat zal best, maar d'n Pant had álle stijl en klasse.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen maar Siem de Jong vult deze positie beter in dan Pantelic ooit gedaan heeft
Absoluut, was wel een mooi mannetje maar die hele periode Jol vond ik wat minder qua voetbal ondanks dat hij er een keer bijna kampioen mee werdquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zal best, maar d'n Pant had álle stijl en klasse.
Het was een glorieus halfjaar wel echt goed. Dankzij d'n Pant. Toen vielen alle stukjes per ongeluk op hun plaats. Nu zit er meer een duidelijk idee achter de speelwijze.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Absoluut, was wel een mooi mannetje maar die hele periode Jol vond ik wat minder qua voetbal ondanks dat hij er een keer bijna kampioen mee werd
Goed gezegd, wat een bij elkaar geraapt zooitje was dat elftal.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het was een glorieus halfjaar wel echt goed. Dankzij d'n Pant. Toen vielen alle stukjes per ongeluk op hun plaats. Nu zit er meer een duidelijk idee achter de speelwijze.
Ik had het hier nog niet voorbij zien komen, maar ik vind het echt vrij schokkend dat zo'n jongen zijn kampioenshorloge te koop zet. De rest van die column kan ik me ook wel in vinden trouwens.quote:Doei Ebecilio
Uit het oog, uit het hart. Zoiets moet Lorenzo Ebecilio gedacht hebben toen hij afgelopen week zijn kampioenshorloge te koop zette voor 6.500 euro.
© ProShots
Door Diana Kuip
Het was een Rolex Explorer om precies te zijn, een persoonlijk cadeau dat alle Ajax-spelers en Frank de Boer kregen toen ze afgelopen seizoen landskampioen werden.
Via een horloge-website was Ebecilio's klokje binnen een dag verkocht.
Imbecilio
De 21-jarige Ebecilio mocht een paar weken geleden vertrekken naar de Oekraďense club Metallurg Donetsk. Hij sloot daarmee een periode bij Ajax af, waarin hij af en toe supergoed, maar ook soms zó dramatisch slecht speelde dat het hem de bijnaam Imbecilio opleverde.
Aan De Boer heeft het niet gelegen, die geloofde in hem en heeft als een soort moeder-overste achter zijn kont aangezeten. Want Lorenzo had veel potentie, maar ook de neiging die eigenhandig om zeep te helpen. Hij was vaak te dik en werd nog vaker op onchristelijke tijdstippen in het Amsterdamse uitgaansleven gespot.
Toch stond hij in 2011 vaak in de basis en kreeg hij ook begin 2012 nog aardig wat kansen, maar na de zomer leek De Boer er klaar mee en speelde Ebecilio niet meer. Hij mocht deze winter vertrekken.
Boos
Ikzelf was tot nu toe behoorlijk vergevingsgezind. Want soms speelde Lorenzo dus wél ijzersterk. Zoals die wedstrijd tegen Roda JC, waarin Ajax weliswaar door een fout van hem op een 0-1 achterstand kwam, maar hij vervolgens drie doelpunten maakte. Om het goed te maken.
En ontwapenend vond ik zijn interview met NUsport een half jaar geleden, waarin hij vertelde boos op zichzelf te zijn omdat hij het 'had laten versloffen'. Hou ik van, boetekleed en zo.
En dan zijn jeugd, een Disneyverhaal. Toen hij als veertienjarige puber een hartaanval kreeg, liet zijn club AZ hem als een baksteen vallen. Maar uitgerust met een defibrillator knokte hij zich via het tweede B-elftal naar de A-selectie van Ajax.
Allemaal bonuspunten. In principe.
Prikkie
Maar dan. Dat je echt meteen na je transfer je aandenken aan een gewonnen kampioenschap te koop zet, een cadeau bovendien waarin je naam, je rugnummer, je club en het kampioensjaar zijn gegraveerd, met een persoonlijke brief erbij?
En niet eens voor een goed doel, maar voor je eigen portemonnee, waarbij 6.500 euro een prikkie is vergeleken met je nieuwe salaris bij de Oekraďense club.
En ook nog op zo'n publieke manier dat het overduidelijk is dat je een statement wil maken, dat je aan iedereen wil laten zien dat dit kampioenshorloge je niet boeit? Nee.
Doei Ebecilio, de mazzel.
Bron
zoals het hoort. Ajaxquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:56 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]
Sjaak, Frank houden de prijzen vast. De rest heeft niets zoals het heurt.
Langetermijn beleid voeren en toch succes hebben op de korte termijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:45 schreef tammepiet het volgende:
Morgen even winnen en we hebben Ajax slechtste maanden weer achter de rug.
Okay vorig jaar kwam die omslag na de return in de EL. (nu Steau uit) maar een derde titel op rij mijn God wat zou dat geil zijn.
slaat nergens op inderdaad, grootste bezuinigingen in tijden uitvoeren en juist dan 3 keer kampioen wordenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:40 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Langetermijn beleid voeren en toch succes hebben op de korte termijn. De fluwelen revolutie
Het is nog een beetje vroeg om dat al te concluderen toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:23 schreef Adames het volgende:
[..]
slaat nergens op inderdaad, grootste bezuinigingen in tijden uitvoeren en juist dan 3 keer kampioen worden
ja, we hadden het toch over de stel dat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:26 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Het is nog een beetje vroeg om dat al te concluderen toch?
Morgen toch weer een belangrijk meetmoment wat dat betreftquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:30 schreef Adames het volgende:
[..]
ja, we hadden het toch over de stel dat.
het is inderdaad nog lang niet gelopen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Ajax is het enige team wat ik nog echt zie groeien.
dat zekerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Morgen toch weer een belangrijk meetmoment wat dat betreft
Dit kan zomaar weer zo'n weekend als vorige week worden, dat alle concurrenten puntverlies lijden en Ajax wint.quote:
Andersom kan ook nog hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:37 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Dit kan zomaar weer zo'n weekend als vorige week worden, dat alle concurrenten puntverlies lijden en Ajax wint.
Op veel spelers een beroep doen. Als het lekker loopt kan dat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef Stiggie het volgende:
Als Ajax nu weer wint worden we aardig constant. Wel belangrijk om nu te winnen. Straks krijgen we de EL er ook nog eens bij en kan het zo zijn dat we wel eens punten gaan morsen in de eredivisie.
Ajax is een voorbeeld voor de voetballerij. Dit is precies wat JC wilde.quote:Schöne leert veel van Bergkamp
Lasse Schöne kijkt in het Algemeen Dagblad terug op hoe het bij Ajax gaat met hem dit seizoen. De Deen speelt meer dan de meeste mensen hadden verwacht. Hij deed in 18 van 19 duels mee en startte 14 keer in de basis.
'Eén wedstrijd gemist, best aardig, toch?', zegt hij in het Algemeen Dagblad. 'Natuurlijk wil je elke week spelen, maar ik denk dat ik tevreden kan zijn over het eerste halfjaar.'
Onder andere dankzij Dennis Bergkamp is hij dit seizoen gegroeid. 'Het was de eerste week best bijzonder om met hem op één veld te staan. Dennis Bergkamp is toch een heel grote voetballer geweest, naar wie ik graag keek, ook omdat ik op dezelfde positie speel. Na die eerste week staat hij ook gewoon grapjes te maken en met je te ouwehoeren.'
'Ik leer veel van hem. De timing, de manier waarop je moet lopen, wanneer je ergens moet staan en ook waar je moet schieten. Als Bergkamp iets zegt komt het wel sneller binnen dan van een ander. Hij heeft er in zijn tijd aardig wat ingeschoten. Het is alleen jammer dat hij niet wat vaker meedoet op de trainingen.'
Als we morgen winnen en het spel weer op een dermate niveau zit krijg ik steeds meer vertrouwen in de 3e titel op rij. Voorlopig vrees ik alleen az uit echt, wat een drama is het daar altijd zegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef Stiggie het volgende:
Als Ajax nu weer wint worden we aardig constant. Wel belangrijk om nu te winnen. Straks krijgen we de EL er ook nog eens bij en kan het zo zijn dat we wel eens punten gaan morsen in de eredivisie.
quote:'Siem de Jong opvallendste afwezige in Oranje'
Niet één van de grote namen, maar Siem de Jong is de opvallendste afwezige in de voorselectie van het Nederlands elftal. Dat is de uitkomst van een poll die woensdag en donderdag op deze site heeft gestaan.
Op de vraag wie de opvallendste afwezige in de voorselectie van Oranje is, antwoordde 31 procent van de stemmers Siem de Jong. Hij hield daarmee Wesley Sneijder (26%) voor. Het ontbreken van John Heitinga wekte de minste verbazing. Slechts vier procent koos voor de verdediger van Everton.
Oranje speelt op woensdag 6 februari in de Amsterdam Arena een oefeninterland tegen Italië. Bekijk hier de 23 spelers die bondscoach Louis van Gaal opnam in de voorselectie.
scheelt echt enorm dat zowel Feijenoord als ajax veel goede voetballers hebben als assistent. Spelers worden gewoon duidelijk beter.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:59 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Ajax is een voorbeeld voor de voetballerij. Dit is precies wat JC wilde.Alle spelers zijn ook positief over het TH
Vorig jaar Nicolas met ''zijn'' golquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:59 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als we morgen winnen en het spel weer op een dermate niveau zit krijg ik steeds meer vertrouwen in de 3e titel op rij. Voorlopig vrees ik alleen az uit echt, wat een drama is het daar altijd zeg
Boerrigter zal wel weer rechtsbuiten staan? Hopelijk kan hij eindelijk eens wat laten zien.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:36 schreef tammepiet het volgende:
Babel afgevallen en in Amsterdam gebleven.
Zodoende Sana alsnog mee.
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zondag 27-01-2013 om 10:42:27Opstelling Ajax: Vermeer, Ligeon, Alderweireld, Moisander, Blind, Schöne, Poulsen, Eriksen, Boerrigter, De Jong, Fischer. #vitAJA #AJAX reageer retweet
Denk 0,5%quote:Op zondag 27 januari 2013 10:55 schreef tammepiet het volgende:
Wil het toch gezegd hebben. Hoe groot is de kans dat Babel deze week nog vertrekt?
Min of meer overbodig nu.
Ligeon krijgt de kans.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:47 schreef Tarado het volgende:
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op zondag 27-01-2013 om 10:42:27Opstelling Ajax: Vermeer, Ligeon, Alderweireld, Moisander, Blind, Schöne, Poulsen, Eriksen, Boerrigter, De Jong, Fischer. #vitAJA #AJAX reageer retweet
Reden ? Ziek / geblesseerd of is ie in onderhandeling wellicht met een nieuwe club ?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:36 schreef tammepiet het volgende:
Babel afgevallen en in Amsterdam gebleven.
Zodoende Sana alsnog mee.
Knieproblemenquote:Op zondag 27 januari 2013 11:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Reden ? Ziek / geblesseerd of is ie in onderhandeling wellicht met een nieuwe club ?
Niet want dat heeft hij zelf tegen mij gezegdquote:Op zondag 27 januari 2013 10:59 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Denk 0,5%
zie hem niet nu al vertrekken namelijk
okquote:Op zondag 27 januari 2013 11:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niet want dat heeft hij zelf tegen mij gezegd
Kan sowieso niet, hij is al van club gewisseld in het seizoen en dat mag niet 2 keerquote:Op zondag 27 januari 2013 10:59 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Denk 0,5%
zie hem niet nu al vertrekken namelijk
Pak eerst die Duitsers nou maarquote:Op zondag 27 januari 2013 11:25 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volledig eens met TT
Dat laatste ja.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:28 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Op rechtsachter? Of speelt Alderweireld rechtsachter en Veltman centraal?
Veltman als rbquote:Op zondag 27 januari 2013 11:28 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Op rechtsachter? Of speelt Alderweireld rechtsachter en Veltman centraal?
Mag wel want hij heeft niet voor Hoffenheim gespeeldquote:Op zondag 27 januari 2013 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan sowieso niet, hij is al van club gewisseld in het seizoen en dat mag niet 2 keer
Nou kat in het bakkie voor Ajax.....quote:Op zondag 27 januari 2013 11:30 schreef tammepiet het volgende:
Velthuizen; Kalas, Kashia, Van der Heijden, Van Aanholt; Janssen, Van Ginkel, Ibarra, Kakuta; Reis, Havenaar.
Ik las het in een interview met hemquote:Op zondag 27 januari 2013 11:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mag wel want hij heeft niet voor Hoffenheim gespeeld
We gaan ook klaren. Aan het doelsaldo werken in Arnhem.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nou kat in het bakkie voor Ajax.....
Als je de selectie zo zonder Bony ziet valt het echt tegen....
EL zegt en ook namens Frank dat Alderweireld RB staatquote:Op zondag 27 januari 2013 11:35 schreef Chase_Utley het volgende:
Waarom Veltman nou weer op een onnatuurlijke plek zetten? Hij heeft daar imo niet de goede eigenschappen voor. En dan die houten Klaas voor hem op de vlak nog....
Dat is ook wat logischerquote:Op zondag 27 januari 2013 11:38 schreef j0rdiiii het volgende:
Humberto zegt nu weer dat Alderweireld rechtsback staat.
Kan toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:38 schreef Chase_Utley het volgende:
Alderweireld dus rechtsback![]()
Nou ja, heb je tenminste wel een goed voetballend duo in t midden.
ik zou er niet voor kiezen. Zo heb je namelijk 2 positiewissels ipv 1.quote:
Veltman vult de centrale positie uitstekend in.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:40 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
ik zou er niet voor kiezen. Zo heb je namelijk 2 positiewissels ipv 1.
Nog steeds een prima verdediging en een heel redelijk middenveld. Aanvallend is het een stuk minder zonder Bony, maar ik zou zelf zeker niet willen spreken over een 'kat in 't bakkie'.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nou kat in het bakkie voor Ajax.....
Als je de selectie zo zonder Bony ziet valt het echt tegen....
klopt, maar ik zie liever een type Ligeon op de back, zeker met Boerrigter.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Veltman vult de centrale positie uitstekend in.
Snap eigenlijk niet waarom een Lukoki of Babel niet in de basis start ipv die opgegeven rugpatiëntquote:Op zondag 27 januari 2013 11:41 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
klopt, maar ik zie liever een type Ligeon op de back, zeker met Boerrigter.
Babel is niet eens mee naar Arnhem.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Snap eigenlijk niet waarom een Lukoki of Babel niet in de basis start ipv die opgegeven rugpatiënt
Waarom dat nou weerquote:Op zondag 27 januari 2013 11:43 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Babel is niet eens mee naar Arnhem.
Licht kwetsuur aan zijn kniequote:
probleem?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:46 schreef Ajacied422 het volgende:
De KNVB blijft wel de hoofdverantwoordelijke voor het probleem op de rechtsback positie
Nee, hij speelde dit seizoen niet bij hoffenheim toch? hij had n contract afgekocht.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kan sowieso niet, hij is al van club gewisseld in het seizoen en dat mag niet 2 keer
luxeprobleem zekerquote:Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Veltman, Alderweireld of Ligeon etc.
Ik las het gisteren in het Parool (papieren versie) waarin hij zegt dat hij niet meer van club mag wisselen ivm FIFA reglementquote:Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nee, hij speelde dit seizoen niet bij hoffenheim toch? hij had n contract afgekocht.
Nou, als de KNVB met hun scheidsrechter niet Van Rhijn benadeelde. Wisten we zeker dat Van Rhijn zou spelenquote:
Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Wat mij betreft niet des Ajax' om daar over te jammeren. Dat moet je aan volk uit omgeving Brabant en Zuid-Holland overlatenquote:Op zondag 27 januari 2013 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nou, als de KNVB met hun scheidsrechter niet Van Rhijn benadeelde. Wisten we zeker dat Van Rhijn zou spelen
Ja, hij speelt bij België op rechtsback omdat je centraal daar Kompany & Vermaelen hebt.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:52 schreef Pedroso het volgende:
Alderweireld speelt in het Belgisch nationaal team ook op de rechtsback positie dus hij kan het wel.
Voegt alleen aanvallend weinig toe.
Snap ook niet waarom er geen beroep mogelijk was. omdat het twee gele kaarten waren?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:49 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nou, als de KNVB met hun scheidsrechter niet Van Rhijn benadeelde. Wisten we zeker dat Van Rhijn zou spelen
Inderdaad, tegen 010 zag ik hem ook een keer mee opkomen en ik had het idee dat hij niet echt wist hoe hij precies zijn mannetje voorbij moest. Maar hij kreeg er uiteindelijk wel een mooie voorzet uitquote:Op zondag 27 januari 2013 11:52 schreef Pedroso het volgende:
Alderweireld speelt in het Belgisch nationaal team ook op de rechtsback positie dus hij kan het wel.
Voegt alleen aanvallend weinig toe.
Ja, dat is zo vreselijk. Net als situaties waar geen kaart wordt gegeven terwijl dat het vol was. Beoordeeld is beoordeeld, zo vreselijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:53 schreef JanCees het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom er geen beroep mogelijk was. omdat het twee gele kaarten waren?
okquote:Op zondag 27 januari 2013 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las het gisteren in het Parool (papieren versie) waarin hij zegt dat hij niet meer van club mag wisselen ivm FIFA reglement
Hij heeft dit seizoen geen officiele wedstrijd gespeeld voor Hoffenheim dus hij mag gewoon vertrekken hoorquote:Op zondag 27 januari 2013 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las het gisteren in het Parool (papieren versie) waarin hij zegt dat hij niet meer van club mag wisselen ivm FIFA reglement
Waarom zegt hij het dan?quote:Op zondag 27 januari 2013 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij heeft dit seizoen geen officiele wedstrijd gespeeld voor Hoffenheim dus hij mag gewoon vertrekken hoor
Al sla je me dood. Je mag zo vaak van club wisselen als je wil maar slechts voor twee clubs uitkomen.quote:
Hoe dan ook , hij blijft tot het einde van het seizoenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Je mag zo vaak van club wisselen als je wil maar slechts voor twee clubs uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |