abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:37:05 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121931943
Ze?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121932135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:29 schreef Groenalsgras het volgende:
http://www.zilverenkruis.(...)/pages/huisarts.aspx

Als TS bij Achmea was verzekerd en het onderzoek is door een gecontracteerde zorgverlener uitgevoerd is de vergoeding 100%

Ik heb zo'n vermoeden dat TS het overzicht van de zorgverzekeraar niet helemaal goed heeft geïnterpreteerd.
Ja maar je hebt ook nog een eigen risico, en dat is wat er hier aan de hand is.

TS heeft echter te weinig verstand van zorgverzekeringen om de hoogte van het vrijwillig eigen risico uit te zoeken, maar het is de meest logische verklaring.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:52:36 #53
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_121932667
Anyhoe, nu je eigen risico grotendeels op is, hoe je de volgende keer de vraag hoe duur het is niet meer te stellen ;)

Mijn eigen risico is elk jaar de tweede week van het jaar op :+
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_121933459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:14 schreef MrVarta het volgende:
Bedankt allemaal.

Ik ben gewoon dom geweest dat snap ik nu.

Voortaan gewoon vragen voor elk iets of ik daar wel of niet voor moet dokken.
Je bent niet dom geweest!

Dat onderzoek zal je toch moeten doen of het nu geld kost of niet? Of had je anders gezegd nou dan doe ik geen onderzoek?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:08:59 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121933488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:52 schreef elgringo het volgende:
Anyhoe, nu je eigen risico grotendeels op is, hoe je de volgende keer de vraag hoe duur het is niet meer te stellen ;)

Mijn eigen risico is elk jaar de tweede week van het jaar op :+
Jawel, want het kant nog altijd zijn dat een onderzoek niet vergoed wordt.
pi_121934040
Ben het wel met TS eens dat bepaald laboratoriumonderzoek (vooral ontlastingonderzoek) erg duur kan zijn en dat de huisarts daar best voor mag waarschuwen bij het aanvragen van een onderzoek. Ook ik moest opeens 200 euro betalen voor een parasietentest.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_121934069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ben het wel met TS eens dat bepaald laboratoriumonderzoek (vooral ontlastingonderzoek) erg duur kan zijn en dat de huisarts daar best voor mag waarschuwen bij het aanvragen van een onderzoek. Ook ik moest opeens 200 euro betalen voor een parasietentest.
Nee. Daar moet je zelf achteraan. Het gaat namelijk helemaal niet over de prijs van het onderzoek, maar over je eigen verzekering en de hoogte van je eigen risico. Iets waar je huisarts helemaal geen inzicht in heeft :{

Het labonderzoek is zelf wel duur, maar kost vele malen meer dan die 200 euro. Als je huisarts de ware prijs zou vertellen zou je er nog niets mee kunnen zonder je verzekeringsgegevens.
pi_121934127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Daar moet je zelf achteraan. Het gaat namelijk helemaal niet over de prijs van het onderzoek, maar over je eigen verzekering en de hoogte van je eigen risico. Iets waar je huisarts helemaal geen inzicht in heeft :{
Niet mee eens. Iedereen heeft volgens mij een verplicht eigen risico van 350 euro. In veel gevallen zal dit soort onderzoek dus door de patiënt terugbetaald moeten worden. De huisarts levert in feite ook een product en mag toch minstens voor de kosten waarschuwen, of die de patiënt nu in rekening worden gebracht. Het is ook helemaal niet slecht als patiënten begrijpen wat bepaalde dingen kosten.
pi_121934208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Niet mee eens. Iedereen heeft volgens mij een verplicht eigen risico van 350 euro. In veel gevallen zal dit soort onderzoek dus door de patiënt terugbetaald moeten worden. De huisarts levert in feite ook een product en mag toch minstens voor de kosten waarschuwen, of die de patiënt nu in rekening worden gebracht. Het is ook helemaal niet slecht als patiënten begrijpen wat bepaalde dingen kosten.
Je sluit toch zelf een zorgverzekering af? Daar staat je eigen risico heel duidelijk in :{ Waarom zou het de verantwoordelijkheid zijn van je huisarts om je te waarschuwen voor kosten die voortvloeien uit iets wat je zelf afsluit :') Ben je ook zo'n type dat boos wordt op de telefoonmaatschappij als je bij moet betalen omdat je buiten je bundel belt? :')
pi_121934279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je kan ook een beetje eigen initiatief tonen.Je weet dat je eigen risico hebt en dat als er onderzoeken worden gedaan dat geld kost.
'And I called your name,
pi_121934311
En in het geval van TS is het dus nóg mooier, want naast zijn polis niet te lezen heeft hij ook nog vrijwillig eigen risico opgegeven terwijl hij geen flauw idee heeft wat dat inhoudt.
pi_121934373
Sorry mensen maar stel dat je nog nooit een ontlastingonderzoek hebt laten doen, hoe moet je dan weten dat zoiets 400 euro kost? Ik ben het met jullie eens dat het je eigen verantwoordelijkheid is om uit te zoeken OF je moet betalen, maar hoe kom je er dan achter WAT je moet betalen als je het onderzoek laat verrichten? Moet ik dan het laboratorium bellen? Kijk het mag wat mij betreft ook het lab zijn dat de patiënt vooraf informeert over de kosten, maar hoe is het anders mogelijk om te zien WAT iets kost?
pi_121934507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry mensen maar stel dat je nog nooit een ontlastingonderzoek hebt laten doen, hoe moet je dan weten dat zoiets 400 euro kost? Ik ben het met jullie eens dat het je eigen verantwoordelijkheid is om uit te zoeken OF je moet betalen, maar hoe kom je er dan achter WAT je moet betalen als je het onderzoek laat verrichten? Moet ik dan het laboratorium bellen? Kijk het mag wat mij betreft ook het lab zijn dat de patiënt vooraf informeert over de kosten, maar hoe is het anders mogelijk om te zien WAT iets kost?
Vraag het aan je huisarts, die kan het vast opzoeken. Het lab kan je zeer waarschijnlijk ook vertellen inderdaad.
'And I called your name,
pi_121935008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
Je kunt dat soort kosten gewoon opvragen hoor. Hoewel het volgens mij vrijwel altijd door je zorgverzekering gedekt wordt en de kosten dus enkel die van je eigen risico zijn.
pi_121935045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je kunt dat soort kosten gewoon opvragen hoor. Hoewel het volgens mij vrijwel altijd door je zorgverzekering gedekt wordt en de kosten dus enkel die van je eigen risico zijn.
Je doet net alsof dat niets is, je eigen risico is tegenwoordig ook al minimaal 350 euro. Dat zijn toch hoge kosten voor een onderzoekje. En waar kan ik die kosten dan "gewoon" opvragen?
pi_121935098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je doet net alsof dat niets is, je eigen risico is tegenwoordig ook al minimaal 350 euro. Dat zijn toch hoge kosten voor een onderzoekje. En waar kan ik die kosten dan "gewoon" opvragen?
Bij je huisarts of je verzekeraar. En ik zeg ook niet dat dat niets is, maar als je geen geld uit wil geven aan je eigen zorg moet je uiteraard niet naar de huisarts gaan en vooral geen onderzoek laten doen. Een kind van vijf kan bedenken dat dat geld kost, toch? :P
pi_121935132
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bij je huisarts of je verzekeraar. En ik zeg ook niet dat dat niets is, maar als je geen geld uit wil geven aan je eigen zorg moet je uiteraard niet naar de huisarts gaan en vooral geen onderzoek laten doen. Een kind van vijf kan bedenken dat dat geld kost, toch? :P
Maar niet hoeveel. Als ik met buikpijn naar de huisarts ga, hoe kan ik dan vermoeden dat de huisarts mij een onderzoek van 400 euro gaat voorschrijven?
pi_121935214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Maar niet hoeveel. Als ik met buikpijn naar de huisarts ga, hoe kan ik dan vermoeden dat de huisarts mij een onderzoek van 400 euro gaat voorschrijven?
Het is geen onderzoek van 400 euro. Dat onderzoek kost misschien wel 800 tot 1000 euro. Geen idee eigenlijk wat zoiets kost.

Het punt is dat je zelf weet wat je eigen risico is. En ook wat er vergoed wordt. Als je dan een onderzoek door de huisarts laat doen kun je toch op zijn minst nagaan of dat vergoed wordt? :? Het is niet zo dat je de huisartsenpost binnen gewandeld komt en ineens boemklats een rekening van 400 euro hebt hoor :')

Mijn eigen risico is heel erg hoog. Dat is iets waar ik zelf voor gekozen heb. Als ik dan ook mijn been breek en ik laat het in gips zetten zul je mij geen janktopic op FOK! zien openen. :')
pi_121935403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is geen onderzoek van 400 euro. Dat onderzoek kost misschien wel 800 tot 1000 euro. Geen idee eigenlijk wat zoiets kost.

Het punt is dat je zelf weet wat je eigen risico is. En ook wat er vergoed wordt. Als je dan een onderzoek door de huisarts laat doen kun je toch op zijn minst nagaan of dat vergoed wordt? :? Het is niet zo dat je de huisartsenpost binnen gewandeld komt en ineens boemklats een rekening van 400 euro hebt hoor :')

Mijn eigen risico is heel erg hoog. Dat is iets waar ik zelf voor gekozen heb. Als ik dan ook mijn been breek en ik laat het in gips zetten zul je mij geen janktopic op FOK! zien openen. :')
Nee maar bij je been breken heb je ook weinig andere keuze dan het in het gips te laten zetten. Als je buikpijn hebt, kun je er ook voor kiezen om het onderzoek niet te doen omdat het te duur is. Ik ontken niet dat het de verantwoordelijkheid van de TS is om zelf te letten op zijn eigen risico en vrijwillige bijdrage; die van mij is ook hoog en als ik die kosten maak en moet betalen, open ik ook geen janktopic want ik weet dat ik gemiddeld goedkoper uit ben.

Maar wat ik wel zeg, is dat de huisarts de TS en andere patiënten zou moeten informeren over de kosten van iets. Ik vind het namelijk raar dat men tot dure procedures overgaat zonder de patiënt eerst te informeren wat hem dat KAN kosten en zonder toestemming van de patiënt te vragen. Dat zou m.i. in alle gevallen moeten gebeuren. Dus stel jij komt in het ziekenhuis met een gebroken been, dan zou men moeten zeggen: we kunnen het been in het gips zetten, dat kost 800 euro. (Dan is het je eigen verantwoordelijkheid om uit te rekenen hoeveel het je dan netto gaat kosten) Als je het niet doet, kost het niets maar kun je nooit meer normaal lopen.
pi_121935517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen?
Dat hoef je niet te vermoeden.
Je huisarts verplicht je niet dat onderzoek te doen. Die keuze is aan jou. Je kan de kosten van dat onderzoek gewoon aan je huisarts of verzekeraar of het lab vragen.
Je huisarts geeft aan welke zorg je volgens hem nodig hebt. Daar zitten logischerwijs kosten aan. Aan jou de taak om bij je verzekeraar na te gaan wat jou dat kost. De huisarts heeft geen inzicht in jouw polis namelijk.
'And I called your name,
pi_121935572
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:56 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen?
Dat hoef je niet te vermoeden.
Je huisarts verplicht je niet dat onderzoek te doen. Die keuze is aan jou. Je kan de kosten van dat onderzoek gewoon aan je huisarts of verzekeraar of hetlab vragen.
Je huisarts geeft aan welke zorg je volgens hem nodig hebt. Daar zitten logischerwijs kosten aan. Aan jou de taak om bij je verzekeraar na te gaan wat jou dat kost. De huisarts heeft geen inzicht in jou polis namelijk.
In welke andere branche worden je dingen aangeboden zonder dat daar een offerte bijzit?
pi_121935725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

In welke andere branche worden je dingen aangeboden zonder dat daar een offerte bijzit?
Omdat je met zorgpolissen werkt weet een arts niet altijd wat iets jou gaat kosten. Net zoals de tandarts. Dus je moet zelf even in je polis kijken of bij je verzekering wat dat je kost.
'And I called your name,
pi_121935728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Koop jij weleens dingen waarvan je de prijs niet weet?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121936029
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Omdat je met zorgpolissen werkt weet een arts niet altijd wat iets jou gaat kosten. Net zoals de tandarts. Dus je moet zelf even in je polis kijken of bij je verzekering wat dat je kost.
Lees nou eens goed man. Ik zeg niet dat de huisarts voor mij moet kijken wat het MIJ NETTO kost. Ik zeg dat de huisarts moet laten weten WAT een onderzoek kost, zodat ik zelf kan berekenen hoeveel het mij netto gaat kosten. Want er is een groot verschil tussen een onderzoek van 30 euro (eenvoudige bloedtest) en een onderzoek van 400 (uitgebreid ontlastingonderzoek).
pi_121936051
Dat is veel geld voor (in) een potje schijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')