Assumptions are the mother of all fuckups. Volgende keer gewoon even die hele simpele vraag stellen: "wat gaat dat kosten?"quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:44 schreef MrVarta het volgende:
Ik ben niet door mijn dokter gewaarschuwd voor kosten. want daar ging ik niet van uit helemaal niet 400 euro.
Hij wist niet dat ie na aftrek daarvan nog 400 euro bij zou moeten betalen (als ik dit slecht geschreven verhaal goed begrijp).quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef Aldo-MC het volgende:
Serieus?
Je wist toch van dat eigen risico af? Duizend x in het nieuws geweest + een brief van je verzekeraar.
Die taak ligt totaal niet bij je arts.
Na aftrek van wat? Volgens mij betaalt hij gewoon eigen risico (verplicht en vrijwillig).quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij wist niet dat ie na aftrek daarvan nog 400 euro bij zou moeten betalen (als ik dit slecht geschreven verhaal goed begrijp).
Dit, inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:48 schreef Aldo-MC het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid: Je moest NAAST het verplichte risico en de eigen bijdrage nog eens 400 betalen?
Hij zegt iets van:quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Erm..
[..]
Dit, inderdaad.
Best apart... of heb je een vrijwillig eigen risico?
Denk dat ie daar vrijwillig eigen risico mee bedoelt?quote:Verrekent met eigen risico en vrijwillige bijdrage.
Hoezo daarnaast?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:48 schreef Aldo-MC het volgende:
Dus even voor de duidelijkheid: Je moest NAAST het verplichte risico en de eigen bijdrage nog eens 400 betalen?
Flauw zou zijn:quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:49 schreef MrVarta het volgende:
Waarom denk je dat ik het hier vraag. Als ik het al zou weten kom op zeg.
Ik probeer een fatsoenlijke vraag te stellen krijg ik meteen zulke flauwe reacties kom op zeg.
Dat zal wel, inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hij zegt iets van:
[..]
Denk dat ie daar vrijwillig eigen risico mee bedoelt?
Nou als je 400 euro moet aftikken kan daar dus die standaard 350 ER inzitten. Plus een bijdrage, zou kunnen.quote:
Ik begrijp dat je niet weet wat je hebt afgesloten?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:49 schreef MrVarta het volgende:
Waarom denk je dat ik het hier vraag. Als ik het al zou weten kom op zeg.
Ik probeer een fatsoenlijke vraag te stellen krijg ik meteen zulke flauwe reacties kom op zeg.
Het is waarschijnlijk zo gegaan: "Hé kijk als ik dat balkje naar rechts verschuif wordt m'n maandelijkse premie lager! Geen idee wat het betekent, maar... deal!quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet weet wat je hebt afgesloten?
Lijk me sterk in dit geval, het lijkt verdacht veel op een regulier onderzoek.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:53 schreef Aldo-MC het volgende:
Of was het iets van alternatieve zorg, dat wil nog wel eens buiten de basisverzekering vallen.
TS kan je aub even normaal reageren.
Post hier eens waar die rekening nou precies uit bestaat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:55 schreef MrVarta het volgende:
Dat niet ik betaalde toen altijd rond de 125 euro per maand. ik zat bij zilveren kruis achmea. aanvullend verzekerd.
De vraag is of je een vrijwillig eigen risico naast het verplichte eigen risico had.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:55 schreef MrVarta het volgende:
Dat niet ik betaalde toen altijd rond de 125 euro per maand. ik zat bij zilveren kruis achmea. aanvullend verzekerd.
Like what?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Ach, ik las pas dat oorsmeer verwijderen (zeg maar met een wattenstaafje) 1000 euro kost, dus dit valt nog mee...
Faecesonderzoek, denk het niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:53 schreef Aldo-MC het volgende:
Of was het iets van alternatieve zorg, dat wil nog wel eens buiten de basisverzekering vallen.
TS kan je aub even normaal reageren.
Sorry maar je weet zelf toch wel wat je hebt aangekruist toen je een verzekering afsloot??quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:05 schreef MrVarta het volgende:
Ik kan misschien wel over komen als een dom blondje maar. Ik weet ook niet alles betreft de zorg of kosten en regels daar van. Ik vind het zelf namelijk nog best ingewikkeld.
Ook probeer ik mij hier en daar wel wat in te verdiepen maar dat lukt mij gewoon weg niet.
En daarom vraag ik het soms hier. of op andere fora.
Bovendien toen ik daar in de stoel zat en ik kreeg te horen dat ze een onderzoek wou laten doen. Kwam er niet bij mij op om te vragen hoeveel mij dat wel niet zal kosten.
Dat is blijkbaar erg dom maar wist ik veel. Ik ben ook maar een leek op dat gebied.
En zolang mensen dat niet vragen, zal er nooit enige marktwerking komen in de zorg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:05 schreef MrVarta het volgende:
Bovendien toen ik daar in de stoel zat en ik kreeg te horen dat ze een onderzoek wou laten doen. Kwam er niet bij mij op om te vragen hoeveel mij dat wel niet zal kosten.
In de zorg moet je elk jaar de eerste 350 euro kosten die je maakt zelf betalen. Dit bedrag kan hoger zijn als je daar voor kiest, daar staat dan een lagere maandlast tegenover.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:05 schreef MrVarta het volgende:
Ik kan misschien wel over komen als een dom blondje maar. Ik weet ook niet alles betreft de zorg of kosten en regels daar van. Ik vind het zelf namelijk nog best ingewikkeld.
Ook probeer ik mij hier en daar wel wat in te verdiepen maar dat lukt mij gewoon weg niet.
Dat is blijkbaar erg dom maar wist ik veel. Ik ben ook maar een leek op dat gebied.
Kijk nou eens even je polissen na, daar staat precies op hoe je verzekerd bent en of je een vrijwillig eigen risico erbij hebt genomen (verplichte deel was in 2012 220 euro en in 2013 is dat 350 euro)quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:05 schreef MrVarta het volgende:
350 is voor 2013, vorig jaar was dat 220 euro.quote:In de zorg moet je elk jaar de eerste 350 euro kosten die je maakt zelf betalen. Dit bedrag kan hoger zijn als je daar voor kiest, daar staat dan een lagere maandlast tegenover.
Dat is in een notendop de situatie hier denk ik.
En je polisvoorwaarden er gewoon voor de gein eens op naslaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:14 schreef MrVarta het volgende:
Bedankt allemaal.
Ik ben gewoon dom geweest dat snap ik nu.
Voortaan gewoon vragen voor elk iets of ik daar wel of niet voor moet dokken.
Wat is nou je eigen risico dan???????????????????????????????quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:14 schreef MrVarta het volgende:
Bedankt allemaal.
nee, het begint veel eerder... Had je nou een vrijwillig eigen risico of niet?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:14 schreef MrVarta het volgende:
Bedankt allemaal.
Dat weet ie niet zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat is nou je eigen risico dan???????????????????????????????
Staat gewoon in haar/zijn polisquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat weet ze niet zeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |