Ik volg die berekening niet helemaal, maar gesteld wordt dat de ratio afhankelijk is van de slotkoers op 25 april. Die mag je niet overbrengen naar de koers van 1 januari, omdat er ook een 'reguliere' koersbeweging is geweest tussen 1 januari - 25 april.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
"Als gevolg van de claimemissie zijn de optiecontracten aangepast volgens de ratio methode. De ratio is bepaald op 0,60628 aan de hand van de slotkoers van het aandeel KPN op 25 april 2013. De bestaande contracten KPN zijn gesplitst in een contract KPN met onderliggende waarde 100 en een contract KPO met een afwijkende onderliggende waarde van 65 aandelen. De uitoefenprijzen zijn vermenigvuldigd met de ratio. "
Volgens mij kun je dat ook aanhouden voor de aandelen. Dus imho de beginprijs met deze factor vermeningvuldigen, dan heb je gecorrigeerd voor de claimemissie. Sanitycheck iemand?
Da's een goed punt, alleen is de uitkomst dan onlogisch. De ratio zou dan hoger moeten zijn (en dus de aangepaste kostprijs hoger), anders is de laatste zin niet logisch in combi met de voorlaatste - heb evenwel niet de mogelijkheid om er thans diepgaander over na te denken...? Kan dat? En zoniet, waarom is het toch logisch?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:01 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik volg die berekening niet helemaal, maar gesteld wordt dat de ratio afhankelijk is van de slotkoers op 25 april. Die mag je niet overbrengen naar de koers van 1 januari, omdat er ook een 'reguliere' koersbeweging is geweest tussen 1 januari - 25 april.
Laat ik het proberen aan de hand van deze uitleg over de claim emissie: http://www.veb.net/conten(...)KPNclaimemissie.aspx
In de TERP formule kun je volgens mij de beurskoers van 31 december invullen om de 1 januari TERP te berekenen: (1 x 3.66 + 2 x 1.06 ) / 3 = 1.93 euro.
(Oftewel: je doet alsof de (gratis) claims er op 1 januari al waren en maakt de berekening opnieuw).
De startprijs van 3.66 kan voor deze competitie dus vervangen worden door 1.93. De ratio is 0,527. Dit is iets lager als jouw ratio omdat er ook een koersdaling los van de claim heeft plaatsgevonden.
Vergeet mijn laatste opmerking over de ratio. De prijs van de claim (1.06) is een constante in de vergelijking, dus een direkte ratio heeft geen betekenis. De rest van mijn verhaal klopt volgens mij wel. Ik probeer het nog een keer:quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's een goed punt, alleen is de uitkomst dan onlogisch. De ratio zou dan hoger moeten zijn (en dus de aangepaste kostprijs hoger), anders is de laatste zin niet logisch in combi met de voorlaatste - heb evenwel niet de mogelijkheid om er thans diepgaander over na te denken...? Kan dat? En zoniet, waarom is het toch logisch?
Heb je dan zo slecht geboerd met het goud dat je zo een grote compensatie behoeft?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:16 schreef fedsingularity het volgende:
Ja raptorix kan je weer eens een update maken? Mijn olie, Nikkei en long yield moeten mijn verlies op goud wel aardig weggepoetst hebben
Heb je de koers van goud zien kelderen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heb je dan zo slecht geboerd met het goud dat je zo een grote compensatie behoeft?
Dude...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:54 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Heb je de koers van goud zien kelderen?
Ik had voor deze poule een turbo long 1550 of zoiets
Het leek best safe op 1670 oid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dude...moest wel beetje glimlachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raptorix 154.41SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Djibril 139.82SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wbeco 135.82SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Physics 135.29SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flyguy 134.11SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrUnchanied 129.33SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NY_aannemer 127.88SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Strelliestrelson 126.73SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dinosaur_Sr 124.72SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bananenman 122.85SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. MrBadGuy 121.44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kat van Raptorix 120.48SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.44pje 115.75SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.monkyyy 115.36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.piger 115.00SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dr.Cooper 114.71SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sloggi 113.83SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.I.M.B.Y 112.77SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De_Kardinaal 109.64SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Synesius 108.35SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaco 107.93SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paulliewalnuts 107.77SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bonus25euro.nl 107.43SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sokz 106.50SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. sitting_elfling 106.13SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rukapul 104.96SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Japie_Tepel 104.14SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ravvie 103.81SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.QBay 102.32SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wormtrein 102.15SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Igen 100.39SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SeLang 100SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fedsingularity 99.20SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SkyWalker88 96.83SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taciho 94.13SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JimmyJames 93.77SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vetvlek 93.66SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Digi2 91.61SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chakir64 88.97SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Willem Middelkoop 82.28SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shispeed 79.89SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik heb een paar steekproeven op de koersen gedaan en die leken allemaal in orde. Ik zie de optelling per deelnemer niet in de sheet. Is het ook mogelijk de sheet te delen met zichtbare formules ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:57 schreef raptorix het volgende:
Nieuwe tussenstand, maar ik heb idee dat mijn software buggy is, na de lunch even naar kijken, want volgens mij klopt het voor geen zak
Orginele sheet: https://docs.google.com/s(...)fMnlWWlE&output=html![]()
Nee, want ik bereken de stand in mijn tool, ik zou nog wel iets kunnen maken met de prijzen erbij van begin en huidig.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb een paar steekproeven op de koersen gedaan en die leken allemaal in orde. Ik zie de optelling per deelnemer niet in de sheet. Is het ook mogelijk de sheet te delen met zichtbare formules ?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Persoonlijk vind ik dat Djibrill toch wel de beste porto heeft. Nr 1 en 2 zaten toch flink nat met 1 aandeel.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.![]()
Wat BasEnAad betreft, is ROYAL IMTECH volgens mij niet herberekend naar aanleiding van de claimemissie. Zijn score is dus nog beter dan die nu al is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Djibrill toch wel de beste porto heeft. Nr 1 en 2 zaten toch flink nat met 1 aandeel.![]()
Ik heb zero verstand van aandelen, zou ik dit moeten corrigeren?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat BasEnAad betreft, is ROYAL IMTECH volgens mij niet herberekend naar aanleiding van de claimemissie. Zijn score is dus nog beter dan die nu al is.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Mijn kat maakt op alle fronten winstquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Persoonlijk vind ik dat Djibrill toch wel de beste porto heeft. Nr 1 en 2 zaten toch flink nat met 1 aandeel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Volgens mij kloppen mijn staatspapieren nog steeds niet, maar hoe je het wel kloppend maakt weet ik ook niet.![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:48 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij kloppen mijn staatspapieren nog steeds niet, maar hoe je het wel kloppend maakt weet ik ook niet.ik ook niet helemaal, in ieder geval zorg ik ervoor dat in de eindstand alles klopt
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Prima!quote:Op zondag 1 september 2013 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]ik ook niet helemaal, in ieder geval zorg ik ervoor dat in de eindstand alles klopt
![]()
Nokiaquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik wil mijn aandelen Nokia graag verkopen.(gelukkig heb ik ze ook in het echt
)
![]()
Sta er ook niet beroerd voor. Niets in de min en geen enorme uitschieters.The more debt, the better
Forum Opties Forumhop: Hop naar: