FOK!forum / Klaagbaak / TNT Post diefstal
Tobi-wandinsdag 22 januari 2013 @ 15:32
Tijdje geleden heb ik via studentmobiel.nl een Nokia Lumia 920 besteld. Na lang wachten kreeg ik gister eindelijk het bericht dat hij was verzonden. Als afleveradres had ik het adres van mijn ouders ingevuld aangezien ik de hele week werk. Wordt ik vanochtend gebeld door mijn vader:

"Ik heb hier iemand van TNT aan de deur staan met een pakketje voor jou, alleen volgens mij klopt er iets niet. Het pakketje was wel erg licht en niet gesealed. In de doos (Nokia doos) zat wel de handleiding etc. maar de telefoon zelf ontbreekt. Het enige wat erin zit is de sim-kaart. Moet ik dit aannemen?"

Ik ben blij dat mijn pa het niet blind aan heeft genomen, natuurlijk heb ik gezegd dat hij dit niet moest aannemen.

Natuurlijk gelijk met studentmobiel gebeld, zij vertelde me dat er wel een IMEI nummer aan de telefoon en het contract verbonden is en dat ze contact met TNT zouden opnemen en dat ze dan precies kunnen zien waar het fout is gegaan omdat het pakket overal gewogen wordt.

Komt er op neer dat ik weer kan wachten omdat een of andere droplul bij TNT de telefoon eruit geplukt heeft. TNT... Bedankt!
blow...dinsdag 22 januari 2013 @ 15:33
Wees blij dat ze je willen helpen.
zovtydinsdag 22 januari 2013 @ 15:34
Je vader trollt je. Je mag geen pakketjes openen voordat je hebt getekend voor ontvangst.
Flurrydinsdag 22 januari 2013 @ 15:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:34 schreef zovty het volgende:
Je vader trollt je. Je mag geen pakketjes openen voordat je hebt getekend voor ontvangst.
dat dus :D of hij heeft 'm zelf gejat
Tja..1986dinsdag 22 januari 2013 @ 15:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:34 schreef zovty het volgende:
Je vader trollt je. Je mag geen pakketjes openen voordat je hebt getekend voor ontvangst.
Wie zegt er iets over tekenen dan?
Frank_Drebindinsdag 22 januari 2013 @ 15:38
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat zo'n postbezorger met een niet gesealde doos aan de deur komt staan. Als het goed is controleren ze die dingen bij vertrek.
Pallas-Athenedinsdag 22 januari 2013 @ 15:38
Studentmobiel.nl is al een klacht op zich.
Dat je daar een foon bestelt is nog triester.
Ga voortaan naar een phone shop.

Wanneer leren studenten nu eens na te denken?
Kofferbak-Roemeendinsdag 22 januari 2013 @ 15:46
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:38 schreef Pallas-Athene het volgende:
Studentmobiel.nl is al een klacht op zich.
Dat je daar een foon bestelt is nog triester.
Ga voortaan naar een phone shop.

Wanneer leren studenten nu eens na te denken?
Niet :') Aangetaste hersencellen van al die drank en drugs
Tobi-wandinsdag 22 januari 2013 @ 15:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat zo'n postbezorger met een niet gesealde doos aan de deur komt staan. Als het goed is controleren ze die dingen bij vertrek.
Heb zelf een tijdje bij TNT gewerkt, ik weet dat ze soms onverantwoord met pakketten omgaan maar dit slaat wel alles. Het pakket was niet gesealed, daarom kon mijn vader hem openmaken voordat hij moest tekenen.

Over studentmobiel, je hoeft geen student te zijn om daar te bestellen hoor. Ik ben wel een student, maar daar gaat het niet om. Het scheelt gewoon een x bedrag aan euro's.
Flurrydinsdag 22 januari 2013 @ 16:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:59 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Over studentmobiel, je hoeft geen student te zijn om daar te bestellen hoor. Ik ben wel een student, maar daar gaat het niet om. Het scheelt gewoon een x bedrag aan euro's.
Yeah, is een prima shop. Heb er als student besteld en later ook een paar keer.
thats_mehdinsdag 22 januari 2013 @ 16:08
Ik ben ook al lang geen student meer, maar scheelt enorm veel euro's.

Tevens: terechte klacht!
vogeltjesdansdinsdag 22 januari 2013 @ 16:16
Je wil niet weten hoeveel er gejat wordt als de raven bij pakketbezorgdiensten. Toen ik nog bij de logistieke dienst werkte van een grote bank, werden er ook via TNT van locatie naar locatie dingen bezorgd. Prive dingen die de mensen kwijt wilden werden verhandeld via een soort van nieuwsgroepensysteem, net zoals V&A op fok.

Wat bleek? Er verdwenen pakketjes, met name de duurdere. Pakketjes zelf waren onherkenbaar verstuurd. dus je kon niet weten wat erin zat. Na intern onderzoek bleek dat die ratten van TNT ook op dezelfde interne nieuwsgroepen keken en dus precies wisten wat wanneer naar welke locatie werd verstuurd. De duurste dingen werden achterover gedrukt.

Vuile stinkratten.
Selesthadinsdag 22 januari 2013 @ 16:29
TS beseft dat TNT niet meer bestaat? TS bedoelt waarschijnlijk PostNL? En telefoons worden niet bezorgd door postbezorgers, maar door ZZP-ers van de PostNL Pakketservice.
Xetrandinsdag 22 januari 2013 @ 16:35
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:29 schreef Selestha het volgende:
TS beseft dat TNT niet meer bestaat? TS bedoelt waarschijnlijk PostNL? En telefoons worden niet bezorgd door postbezorgers, maar door ZZP-ers van de PostNL Pakketservice.
Jij beseft dat TNT nog wel bestaat?
Achtentachtigdinsdag 22 januari 2013 @ 16:46
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:29 schreef Selestha het volgende:
TS beseft dat TNT niet meer bestaat? TS bedoelt waarschijnlijk PostNL? En telefoons worden niet bezorgd door postbezorgers, maar door ZZP-ers van de PostNL Pakketservice.
Euh.. TNT bestaat nog gewoon hoor? http://www.tnt.com/express/nl_nl/site/home.html
Selesthadinsdag 22 januari 2013 @ 16:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:46 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Euh.. TNT bestaat nog gewoon hoor? http://www.tnt.com/express/nl_nl/site/home.html
TNT express wel ja. Dat is wat anders..
Xetrandinsdag 22 januari 2013 @ 17:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef Selestha het volgende:

[..]

TNT express wel ja. Dat is wat anders..
Die bezorgen ook gewoon in Nederland.
JJdJ1984dinsdag 22 januari 2013 @ 17:01
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef Xetran het volgende:

[..]

Die bezorgen ook gewoon in Nederland.
maar geen telefoons van studentmobiel :+ dat doet de PostNL pakketdienst
geeveedinsdag 22 januari 2013 @ 17:58
Vanmorgen nog een stukje gezien dat er in een kruipruimte poststukken uit 2002 en 2003 waren gehaald die door een bezorger maanden waren achtergehouden.

Ze worden nu gedroogd en dan word er gekeken of ze alsnog bezorgd kunnen worden,ook probeert men de bezorger te achterhalen.

Krijg je nu ook de exstra betaalde boetes waarvan je nooit bericht kreeg teruggestort?
Tobi-wandinsdag 22 januari 2013 @ 18:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

maar geen telefoons van studentmobiel :+ dat doet de PostNL pakketdienst
Ja ach, tnt/postnl. Iedereen weet wat ik bedoel. Het liefst noem ik het nog gewoon PTT post!

[ Bericht 27% gewijzigd door Tobi-wan op 22-01-2013 20:16:57 ]
Vapochilldinsdag 22 januari 2013 @ 19:28
Nee, TPG post. :')
RichardHammonddinsdag 22 januari 2013 @ 19:35
Tegenwoordig worden in DC's ook nieuwe adresgegevens op de pakketten geplakt. Dus dan komt er gewoon een nieuwe adresstickertje op. Heb wel gehoord dat de interne controle opgeschroefd gaat worden, want het gejat schijnt de spuigaten uit te komen.
Missblackhairhighheelsdinsdag 22 januari 2013 @ 20:14
Je vader heeft hem gewoon gejat, jammer man.
Tobi-wandinsdag 22 januari 2013 @ 20:18
Volgens mij hebben veel fokkers een slechte relatie met hun vader, nasleep van kindermishandeling?
Rafierafiedinsdag 22 januari 2013 @ 20:48
Niet geseald, als in nooit geseald of zegel verbroken?
Als dat pakje nooit fatsoenlijk dicht is gemaakt is dat sowieso bijzonder dom!
Tobi-wanwoensdag 23 januari 2013 @ 11:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Rafierafie het volgende:
Niet geseald, als in nooit geseald of zegel verbroken?
Als dat pakje nooit fatsoenlijk dicht is gemaakt is dat sowieso bijzonder dom!
Volgens mij doet studentmobiel niets anders dan mobiele telefoons opsturen. Ik neem aan dat ze deze ene taak goed uitvoeren en dat de pakjes gewoon gesealed worden. Lijkt me niet dat je een pakje voor 500 euro kan verzekeren als je dit niet doet.
Rafierafiewoensdag 23 januari 2013 @ 12:40
Die pakjes worden niet stuk voor stuk gecontroleerd op correcte verpakkingswijze. Die worden in grote hoeveelheden aangeboden en dan direct het proces in.
Ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf dus ik weet niet hoe zij de boel verpakken, maar het zal niet voor het eerst zijn dat iets wordt verstuurd in halfbakken verpakkingen.
En nee, ik beweer niet dat het onmogelijk is dat die telefoon niet is gejat. Je moet alleen wel met meerdere mogelijkheden en factoren rekening houden.
Tobi-wandonderdag 24 januari 2013 @ 15:29
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef Rafierafie het volgende:
Die pakjes worden niet stuk voor stuk gecontroleerd op correcte verpakkingswijze. Die worden in grote hoeveelheden aangeboden en dan direct het proces in.
Ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf dus ik weet niet hoe zij de boel verpakken, maar het zal niet voor het eerst zijn dat iets wordt verstuurd in halfbakken verpakkingen.
En nee, ik beweer niet dat het onmogelijk is dat die telefoon niet is gejat. Je moet alleen wel met meerdere mogelijkheden en factoren rekening houden.
Natuurlijk, maar het ging om een grote lading omdat de telefoon net uit is. Ik ga er gewoon vanuit dat iemand hem eruit heeft geplukt, dan kan ik ook weer lekker zeiken.

Onderzoek duurt iets van 2 weken, dan zal ik nog wel een hele tijd moeten wachten omdat ze maar een beperkt aantal konden leveren.
Rafierafiedonderdag 24 januari 2013 @ 20:43
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:29 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het ging om een grote lading omdat de telefoon net uit is. Ik ga er gewoon vanuit dat iemand hem eruit heeft geplukt, dan kan ik ook weer lekker zeiken.

Onderzoek duurt iets van 2 weken, dan zal ik nog wel een hele tijd moeten wachten omdat ze maar een beperkt aantal konden leveren.
:P Het is al heel wat dat er een onderzoek komt.

Hopen dat je 'm bij de volgende levering wel gewoon krijgt.
Succes ermee verder!
WammesWaggelvrijdag 25 januari 2013 @ 03:33
Het kan best zo zijn dat je pakketje tijdens het sorteerproces open is gegaan en je telefoon ergens in een kantoor van Postnl ligt te wachten in een bak met gevonden voorwerpen ;)
Bartcoahvrijdag 25 januari 2013 @ 04:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Het kan best zo zijn dat je pakketje tijdens het sorteerproces open is gegaan en je telefoon ergens in een kantoor van Postnl ligt te wachten in een bak met gevonden voorwerpen ;)
Of was de telefoon uit de vrachtwagen gevallen? Dat kan natuurlijk ook... :')
WammesWaggelvrijdag 25 januari 2013 @ 11:06
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 04:00 schreef Bartcoah het volgende:

[..]

Of was de telefoon uit de vrachtwagen gevallen? Dat kan natuurlijk ook... :')
Nou, ik heb jaren geleden even bij de post mogen werken dus heb wel een idee van hoe het soms gaat met pakketjes ;)
Tobi-wanvrijdag 25 januari 2013 @ 11:45
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 03:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Het kan best zo zijn dat je pakketje tijdens het sorteerproces open is gegaan en je telefoon ergens in een kantoor van Postnl ligt te wachten in een bak met gevonden voorwerpen ;)
Volgens mij kan zo'n pakket niet zo maar open gaan. Het is niet in zelf in elkaar gefrutselde doosje. Gewoon de originele Nokia verpakking.

Now we play the waiting game.
Bartcoahvrijdag 25 januari 2013 @ 18:00
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nou, ik heb jaren geleden even bij de post mogen werken dus heb wel een idee van hoe het soms gaat met pakketjes ;)
Ja kom op zeg, ik neem aan dat pakketjes niet zomaar opengaan?
WammesWaggelvrijdag 25 januari 2013 @ 18:39
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:00 schreef Bartcoah het volgende:

[..]

Ja kom op zeg, ik neem aan dat pakketjes niet zomaar opengaan?
Niet als je een goede verpakking en tape gebruikt, daar schort het soms nog wel aan.
Let wel dat dat wel meestal particulieren zijn, gebruiken bv plakband :')
Tobi-wanzaterdag 26 januari 2013 @ 13:24
Er zit wel een beetje een smerig luchtje aan. Sprak m'n pa gister en die zei dat de jongen van PostNL wel heel graag wilde dat hij het tekende. Hij zie iets van: "Ja maar u moet gewoon tekenen en dan moet u contact opnemen met de verzender. Het pakket moet wel gewoon aangenomen worden natuurlijk."

Kreeg paar dagen geleden geleden een mail van studentmobiel met de volgende tekst.

quote:
Wanneer we te horen krijgen van PostNL dat het pakket zoek is geraakt, sturen wij u een nieuw toestel toe. Een onderzoek bij Post.NL duurt gemiddeld twee weken.
Beetje jammer dat het 2 dagen moet duren om in een doos te kijken, maar daar zit natuurlijk een hoop bureaucratische rompslomp achter.
PeZuzaterdag 26 januari 2013 @ 13:30
het verhaal van ts rammelt ook aan alle kanten

wat nou niet gesealed? studentmobiel stuurt gewoon de doos van de telefoon zo op, zonder verpakkingsmateriaal er omheen?

je mag je pakket niet inkijken voor dat je het aanneemt/tekent dus hoe je vader dan gekeken?
Tobi-wanzaterdag 26 januari 2013 @ 13:44
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:30 schreef PeZu het volgende:
het verhaal van ts rammelt ook aan alle kanten

wat nou niet gesealed? studentmobiel stuurt gewoon de doos van de telefoon zo op, zonder verpakkingsmateriaal er omheen?

je mag je pakket niet inkijken voor dat je het aanneemt/tekent dus hoe je vader dan gekeken?
Ja dat was aan het begin onduidelijk, aangezien het bij mijn ouders werd afgeleverd. Het was een grotere kartonnen doos die niet goed afgesloten was. Daarom kon mijn vader kijken wat er in zat. Hij maakte hem open omdat de doos veel te licht aanvoelde. Aangezien op de papieren stond dat er een telefoon en een simkaart in moest zitten. Zoals ik net al zei, kon dat omdat de doos niet goed dicht zat. Daardoor reageerde de bezorger volgens mijn vader een beetje schichtig, veel meer kan ik er ook niet over zeggen aangezien ik er niet bij was.

Wat ik overigens wel raar vindt is dat ik donderdag een brief had ontvangen van studentmobiel met een simkaart, de telefoon + simkaart zouden pas 2 dagen daarvoor bij mijn ouders afgeleverd moeten worden. Deze werd afgeleverd op mijn eigen adres, en niet op het afleveradres wat ik had ingevuld.

Zelf vind ik het ook een vaag verhaal. Het enige wat ik weet is dat het de telefoon nooit verzonden is of hij is kwijtgeraakt bij PostNL.
PeZuzaterdag 26 januari 2013 @ 13:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:44 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Ja dat was aan het begin onduidelijk, aangezien het bij mijn ouders werd afgeleverd. Het was een grotere kartonnen doos die niet goed afgesloten was. Daarom kon mijn vader kijken wat er in zat. Hij maakte hem open omdat de doos veel te licht aanvoelde. Aangezien op de papieren stond dat er een telefoon en een simkaart in moest zitten. Zoals ik net al zei, kon dat omdat de doos niet goed dicht zat. Daardoor reageerde de bezorger volgens mijn vader een beetje schichtig, veel meer kan ik er ook niet over zeggen aangezien ik er niet bij was.

Wat ik overigens wel raar vindt is dat ik donderdag een brief had ontvangen van studentmobiel met een simkaart. Deze werd afgeleverd op mijn eigen adres, en niet op het afleveradres wat ik had ingevuld.

Zelf vind ik het ook een vaag verhaal. Het enige wat ik weet is dat het de telefoon nooit verzonden is of hij is kwijtgeraakt bij PostNL.
aah zo ja duidelijk.

tuurlijk is de telefoon wel verzonden anders stond die bezorger toch ook niet met het pakket vd deur :D
Tobi-wanzaterdag 26 januari 2013 @ 13:48
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:45 schreef PeZu het volgende:

[..]

aah zo ja duidelijk.

tuurlijk is de telefoon wel verzonden anders stond die bezorger toch ook niet met het pakket vd deur :D
Ja maar ik bedoel dat het pakket is verzonden met alleen de simkaart erin. Studentmobiel vertelde mij dat er een IMEI nummer aan het pakket was verbonden wat zou betekenen dat de mobiel in de doos had moeten zitten. Daarom blijft alleen de tweede optie over, dat hij ergens bij PostNL is verdwenen.
PeZuzaterdag 26 januari 2013 @ 13:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:48 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel dat het pakket is verzonden met alleen de simkaart erin. Studentmobiel vertelde mij dat er een IMEI nummer aan het pakket was verbonden wat zou betekenen dat de mobiel in de doos had moeten zitten. Daarom blijft alleen de tweede optie over, dat hij ergens bij PostNL is verdwenen.
dat lijkt mij ook ja ^O^
Bartcoahzondag 27 januari 2013 @ 16:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 18:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Niet als je een goede verpakking en tape gebruikt, daar schort het soms nog wel aan.
Let wel dat dat wel meestal particulieren zijn, gebruiken bv plakband :')
Ah ja :'), dan is het inderdaad wel logisch dat er eens wat stuk gaat.
Gruj0zondag 27 januari 2013 @ 18:17
Dit is het gevolg van een vrije martkwerking mensen!
Vooral grijpgrage handjes profiteren hiervan. :')
Anti-feministzondag 27 januari 2013 @ 18:37
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:38 schreef Pallas-Athene het volgende:
Studentmobiel.nl is al een klacht op zich.
Dat je daar een foon bestelt is nog triester.
Ga voortaan naar een phone shop.

Wanneer leren studenten nu eens na te denken?
Gelijk heb je tering pauper zeg
Tobi-wanwoensdag 6 februari 2013 @ 18:51
Het is inderdaad erg pauper. Maar van dit soort dingen leer je. Vallen en weer opstaan, ja toch niet dan?

Anyways, vandaag een mailtje ontvangen waar de professionaliteit van dit bedrijf vanaf straalt.

quote:
Naar aanleiding van uw pakket welke is zoekgeraakt bij PostNL, kunnen wij u meedelen dat het onderzoek is afgerond. Het probleem is alleen dat wij de Nokia 920 Red niet meer op voorraad hebben en ook voorlopig niet meer krijgen. Ook de andere kleuren zijn niet leverbaar op het moment.

Graag willen wij u vragen of u dan voor een ander toestel wilt kiezen of dat u wilt wachten.

Alvast bedankt voor de terugkoppeling.
Natuurlijk even de naam van de afzender door de facebook zoekmachine gehaald, laat ik het beschaafd houden en me beperken tot de volgende uitspraak: Ze heeft het buskruit niet uitgevonden.
ArnosLwoensdag 6 februari 2013 @ 19:29
Ah, PostNL. M'n Lumia 820 lag afgelopen vrijdagavond opeens in de regen op de vuilnisbak achter het huis. Als de vriendin van m'n broer niet via de achterdeur binnen was gekomen had hij er de hele nacht gelegen. Ook geen briefje in de brievenbus oid.

Tijd dat PostNL weer eigen bezorgers in dienst neemt in plaats van pakketbezorgers in te huren en ze te weinig tijd per pakketje te geven. Dan krijg je dit soort taferelen.
Näsenbarwoensdag 6 februari 2013 @ 19:33
Sorry TS, je pakketje heeft wat vertraging in ons distributiecentrum.
Gr. TNT Post
Tobi-wanmaandag 11 februari 2013 @ 11:57
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:33 schreef Näsenbar het volgende:
Sorry TS, je pakketje heeft wat vertraging in ons distributiecentrum.
Gr. TNT Post
Haha, kan iemand hem een zetje geven?

Weer even een kleine update. Kreeg vandaag weer een mailtje binnen waar onder andere dit in stond:

quote:
Wat betreft het toestel welke u heeft besteld, is het zo dat het zeker nog een maand kan duren. Wij kunnen wel proberen het abonnement voor u te annuleren.

Helaas kunnen wij u niet met zekerheid zeggen of dit gaat lukken.

Graag vernemen wij van u wat u wenst.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Ze kunnen niet alleen de telefoon niet leveren, ook kunnen ze niet garanderen dat het abonnement geannuleerd kan worden. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen algemene voorwaarden niet kunnen naleven, maar volgens mij is dit in strijd met de Nederlandse wetgeving. Heb er mailtje tegenaan gegooid waarin ik hun wijs op hun eigen algemene voorwaarden, heb er nog net geen link bijgegeven zodat ze hun eigen voorwaarden nog even kunnen doorlezen.

Had iemand me niet van te voren even kunnen waarschuwen?!
LookAtMemaandag 11 februari 2013 @ 11:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:34 schreef zovty het volgende:
Je vader trollt je. Je mag geen pakketjes openen voordat je hebt getekend voor ontvangst.
blijkbaar was het pakket al open bij ontvangst
#ANONIEMmaandag 11 februari 2013 @ 12:02
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Haha, kan iemand hem een zetje geven?

Weer even een kleine update. Kreeg vandaag weer een mailtje binnen waar onder andere dit in stond:

[..]

Ze kunnen niet alleen de telefoon niet leveren, ook kunnen ze niet garanderen dat het abonnement geannuleerd kan worden. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen algemene voorwaarden niet kunnen naleven, maar volgens mij is dit in strijd met de Nederlandse wetgeving. Heb er mailtje tegenaan gegooid waarin ik hun wijs op hun eigen algemene voorwaarden, heb er nog net geen link bijgegeven zodat ze hun eigen voorwaarden nog even kunnen doorlezen.

Had iemand me niet van te voren even kunnen waarschuwen?!
Harde stroggles. Ik kocht een foon via hi. Kwam de eigen postdienst van ze.
FFmaandag 11 februari 2013 @ 17:46
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Haha, kan iemand hem een zetje geven?

Weer even een kleine update. Kreeg vandaag weer een mailtje binnen waar onder andere dit in stond:

[..]

Ze kunnen niet alleen de telefoon niet leveren, ook kunnen ze niet garanderen dat het abonnement geannuleerd kan worden. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen algemene voorwaarden niet kunnen naleven, maar volgens mij is dit in strijd met de Nederlandse wetgeving. Heb er mailtje tegenaan gegooid waarin ik hun wijs op hun eigen algemene voorwaarden, heb er nog net geen link bijgegeven zodat ze hun eigen voorwaarden nog even kunnen doorlezen.

Had iemand me niet van te voren even kunnen waarschuwen?!
Leg uit wat er fout zou zijn met de AV en de wetgeving?
Abonnement staat los van het toestel.
Je toestel is gestolen en zij kunnen deze op dit moment niet (meer) leveren.
Ze hebben aangeboden om een ander toestel te leveren las ik.

Het enige dat Studentmobiel zou kunnen doen is dezelfde telefoon elders te bestellen, maar dat is niet gebruikelijk / reëel.
Tobi-wanmaandag 11 februari 2013 @ 20:30
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:46 schreef FF het volgende:

[..]

Leg uit wat er fout zou zijn met de AV en de wetgeving?
Abonnement staat los van het toestel.
Je toestel is gestolen en zij kunnen deze op dit moment niet (meer) leveren.
Ze hebben aangeboden om een ander toestel te leveren las ik.

Het enige dat Studentmobiel zou kunnen doen is dezelfde telefoon elders te bestellen, maar dat is niet gebruikelijk / reëel.
Je sluit een overeenkomst voor een abonnement en een toestel. 1 overeenkomst, waarom zou het toestel los staan van het abonnement? Als zij niet aan de overeenkomst kunnen voldoen ben ik niet verplicht om ergens voor te betalen. Zij zijn verantwoordelijk totdat ik de telefoon in mijn handen heb.
FFmaandag 11 februari 2013 @ 21:19
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Je sluit een overeenkomst voor een abonnement en een toestel. 1 overeenkomst, waarom zou het toestel los staan van het abonnement? Als zij niet aan de overeenkomst kunnen voldoen ben ik niet verplicht om ergens voor te betalen. Zij zijn verantwoordelijk totdat ik de telefoon in mijn handen heb.
Dat heb je dus fout.
Je sluit een abonnement af bij een telefoonaanbieder.
Je koopt een toestel bij een telefoonwinkel.
Dat beide nu bij dezelfde partij worden geregeld houdt niet automatisch in dat het slechts 1 overeenkomst is.

Jij bent dus verplicht te betalen voor je abonnement.
Zij zijn verplicht om te zorgen voor een vervangend toestel.
En aan deze plicht willen zij ook voldoen, alleen is het toestel van jouw keus er niet.
Ze hebben al aangegeven dat je een ander toestel mag uitzoeken, of dat je moet wachten totdat het toestel wel op voorraad is.
Tobi-wanmaandag 11 februari 2013 @ 22:03
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef FF het volgende:

[..]

Dat heb je dus fout.
Je sluit een abonnement af bij een telefoonaanbieder.
Je koopt een toestel bij een telefoonwinkel.
Dat beide nu bij dezelfde partij worden geregeld houdt niet automatisch in dat het slechts 1 overeenkomst is.

Jij bent dus verplicht te betalen voor je abonnement.
Zij zijn verplicht om te zorgen voor een vervangend toestel.
En aan deze plicht willen zij ook voldoen, alleen is het toestel van jouw keus er niet.
Ze hebben al aangegeven dat je een ander toestel mag uitzoeken, of dat je moet wachten totdat het toestel wel op voorraad is.
Volgens mij heb ik 1 contract getekend. Een vervangend toestel aanbieden mag best, maar ik heb voor een bepaald toestel gekozen omdat ik dat toestel wil hebben. Wat jij zegt is hetzelfde als boodschappen doen omdat je appeltaart wil gaan maken en je komt thuis met peren. Want ze hadden geen appels en je had het beslag al in je mandje liggen.

Daarnaast hebben ze mij al gelijk gegeven dus blijf jij maar lekker doorgaan over hoe ik er naast zit. ^O^
FFmaandag 11 februari 2013 @ 22:49
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:03 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik 1 contract getekend. Een vervangend toestel aanbieden mag best, maar ik heb voor een bepaald toestel gekozen omdat ik dat toestel wil hebben. Wat jij zegt is hetzelfde als boodschappen doen omdat je appeltaart wil gaan maken en je komt thuis met peren. Want ze hadden geen appels en je had het beslag al in je mandje liggen.

Daarnaast hebben ze mij al gelijk gegeven dus blijf jij maar lekker doorgaan over hoe ik er naast zit. ^O^
Hebben ze jou gelijk gegeven dat ze het abonnement gaan annuleren / voor je gaan betalen?
Je hebt een contract getekend voor een abonnement waar je dan een toestel bij kreeg.
Echter je contract gaat normaliter op de in het contract vermelde datum of je het toestel nu wel of niet ontvangen hebt.

Er is hier jurisprudentie over.
Tobi-wandinsdag 12 februari 2013 @ 00:12
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:49 schreef FF het volgende:

[..]

Hebben ze jou gelijk gegeven dat ze het abonnement gaan annuleren / voor je gaan betalen?
Je hebt een contract getekend voor een abonnement waar je dan een toestel bij kreeg.
Echter je contract gaat normaliter op de in het contract vermelde datum of je het toestel nu wel of niet ontvangen hebt.

Er is hier jurisprudentie over.
Artikel 11 is hier van toepassing.

https://www.studentmobiel(...)_websend_bv_2012.pdf
Fleischmeisterdinsdag 12 februari 2013 @ 00:17
Jattende postjosti's zouden ze gewoon tegenover een vuurpeloton moeten zetten :r
Tobi-wandinsdag 12 februari 2013 @ 00:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:17 schreef Henno het volgende:
Jattende postjosti's zouden ze gewoon tegenover een vuurpeloton moeten zetten :r
Kijk, daarom post ik dingen op het internet! _O_

Als ik een discussie aan wil gaan dan doe ik dat wel huilend voor de spiegel, naakt.
quermaandag 18 februari 2013 @ 20:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:24 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Kijk, daarom post ik dingen op het internet! _O_

Als ik een discussie aan wil gaan dan doe ik dat wel huilend voor de spiegel, naakt.
Hoe is het afgelopen?