Leg uit wat er fout zou zijn met de AV en de wetgeving?quote:Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Haha, kan iemand hem een zetje geven?
Weer even een kleine update. Kreeg vandaag weer een mailtje binnen waar onder andere dit in stond:
[..]
Ze kunnen niet alleen de telefoon niet leveren, ook kunnen ze niet garanderen dat het abonnement geannuleerd kan worden. Het is al erg genoeg dat ze hun eigen algemene voorwaarden niet kunnen naleven, maar volgens mij is dit in strijd met de Nederlandse wetgeving. Heb er mailtje tegenaan gegooid waarin ik hun wijs op hun eigen algemene voorwaarden, heb er nog net geen link bijgegeven zodat ze hun eigen voorwaarden nog even kunnen doorlezen.
Had iemand me niet van te voren even kunnen waarschuwen?!
Je sluit een overeenkomst voor een abonnement en een toestel. 1 overeenkomst, waarom zou het toestel los staan van het abonnement? Als zij niet aan de overeenkomst kunnen voldoen ben ik niet verplicht om ergens voor te betalen. Zij zijn verantwoordelijk totdat ik de telefoon in mijn handen heb.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:46 schreef FF het volgende:
[..]
Leg uit wat er fout zou zijn met de AV en de wetgeving?
Abonnement staat los van het toestel.
Je toestel is gestolen en zij kunnen deze op dit moment niet (meer) leveren.
Ze hebben aangeboden om een ander toestel te leveren las ik.
Het enige dat Studentmobiel zou kunnen doen is dezelfde telefoon elders te bestellen, maar dat is niet gebruikelijk / reëel.
Dat heb je dus fout.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Je sluit een overeenkomst voor een abonnement en een toestel. 1 overeenkomst, waarom zou het toestel los staan van het abonnement? Als zij niet aan de overeenkomst kunnen voldoen ben ik niet verplicht om ergens voor te betalen. Zij zijn verantwoordelijk totdat ik de telefoon in mijn handen heb.
Volgens mij heb ik 1 contract getekend. Een vervangend toestel aanbieden mag best, maar ik heb voor een bepaald toestel gekozen omdat ik dat toestel wil hebben. Wat jij zegt is hetzelfde als boodschappen doen omdat je appeltaart wil gaan maken en je komt thuis met peren. Want ze hadden geen appels en je had het beslag al in je mandje liggen.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef FF het volgende:
[..]
Dat heb je dus fout.
Je sluit een abonnement af bij een telefoonaanbieder.
Je koopt een toestel bij een telefoonwinkel.
Dat beide nu bij dezelfde partij worden geregeld houdt niet automatisch in dat het slechts 1 overeenkomst is.
Jij bent dus verplicht te betalen voor je abonnement.
Zij zijn verplicht om te zorgen voor een vervangend toestel.
En aan deze plicht willen zij ook voldoen, alleen is het toestel van jouw keus er niet.
Ze hebben al aangegeven dat je een ander toestel mag uitzoeken, of dat je moet wachten totdat het toestel wel op voorraad is.
Hebben ze jou gelijk gegeven dat ze het abonnement gaan annuleren / voor je gaan betalen?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:03 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik 1 contract getekend. Een vervangend toestel aanbieden mag best, maar ik heb voor een bepaald toestel gekozen omdat ik dat toestel wil hebben. Wat jij zegt is hetzelfde als boodschappen doen omdat je appeltaart wil gaan maken en je komt thuis met peren. Want ze hadden geen appels en je had het beslag al in je mandje liggen.
Daarnaast hebben ze mij al gelijk gegeven dus blijf jij maar lekker doorgaan over hoe ik er naast zit.
Artikel 11 is hier van toepassing.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:49 schreef FF het volgende:
[..]
Hebben ze jou gelijk gegeven dat ze het abonnement gaan annuleren / voor je gaan betalen?
Je hebt een contract getekend voor een abonnement waar je dan een toestel bij kreeg.
Echter je contract gaat normaliter op de in het contract vermelde datum of je het toestel nu wel of niet ontvangen hebt.
Er is hier jurisprudentie over.
Kijk, daarom post ik dingen op het internet!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:17 schreef Henno het volgende:
Jattende postjosti's zouden ze gewoon tegenover een vuurpeloton moeten zetten
Hoe is het afgelopen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:24 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Kijk, daarom post ik dingen op het internet!![]()
Als ik een discussie aan wil gaan dan doe ik dat wel huilend voor de spiegel, naakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |