abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121890070
quote:
Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.

Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.

Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.

'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.

Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.

De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."

Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Vervolg op
NWS / Getuigen gezocht mbt schokkende mishandeling
(Mits het normaal kan!)
pi_121890126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:04 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik krijg eerder het idee dat jij je beslissing al hebt gemaakt.
Nee hoor. Ik zal zelf nooit van m'n leven op de PVV stemmen. Ik ben het fundamenteel oneens met hun standpunten en koers. Maar ik kan me wel steeds beter voorstellen waarom mensen dit doen.
pi_121890129
Ja dat is dus gewoon zo. Er was overigens ook veel meer respect jegens elkaar. Mag dan jong zijn dat soort shit weet ik nog wel hoor :{w
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121890135
er hebben zich 2 daders gemeld. ze komen uit belgie
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 15:08:16 #5
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121890167
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik zal zelf nooit van m'n leven op de PVV stemmen. Ik ben het fundamenteel oneens met hun standpunten en koers. Maar ik kan me wel steeds beter voorstellen waarom mensen dit doen.
Worden er enkel meer. Aan de ene kant wel goed, voor de rest VVD.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121890182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef FAUSTINO het volgende:
Ja dat is dus gewoon zo. Er was overigens ook veel meer respect jegens elkaar. Mag dan jong zijn dat soort shit weet ik nog wel hoor :{w
Bron?

Het romantiseren van 'vroeger' is van alle tijden.

En het lijkt mij bijzonder sterk dat het inelkaar slaan van mensen op straat vroeger niet voorkwam.
pi_121890184
quote:
Maar dat heeft meer te maken met de nogal doorgeslagen vorm van individualisme hier. :)
pi_121890199
quote:
Ja, zo ervaar ik dat ook. Maar dan komen de cijferneukers dus met dit soort dingen en dan begin dus echt serieus te twijfelen aan mijn eigen geheugen. Het was vroeger écht anders.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:09:04 #9
241662 Jian
Well, well, well
pi_121890203
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het was op jouw stelling over dat het 20 jaar geleden beter zou zijn.

Dat betwijfel ik.

Veder is het niet de bedoeling om het te ontkennen of goed te praten.
Ik heb die stelling hier helemaal niet geponeerd! Ik ben slechts van mening dat, de afname van het aantal moorden weinig of niets maken heeft met een onveiligheidsgevoel als gevolg van straat-criminaliteit, dus die cijfers erbij slepen heeft, behalve een rookgordijn creëren, geen enkel nut.
pi_121890211
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:53 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Ik wist niet dat fietsendiefstallen en vandalisme de persoonlijke veiligheid dratisch hebben doen dalen. Maar dank voor je nietszeggende grafiek.
Ah de kansloze fietsendiefstal-reply weer. Zo voorspelbaar.

Dit negeer je maar natuurlijk?

quote:
De criminaliteit in Nederland ligt ruim boven het gemiddelde in de Europese Unie. Geweldpleging ligt maar liefst 50 procent hoger dan het EU-gemiddelde en is het afgelopen decennium toegenomen.

Dat blijkt uit het onderzoek 'The burden of crime in the EU', uitgevoerd door een aantal onderzoeksbureaus. Slechts in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Estland hebben burgers meer last van criminaliteit dan de gemiddelde Nederlander.

In de gehele EU loopt de criminaliteit in zijn algemeenheid terug, in vergelijking met tien jaar geleden. Alleen in België is de situatie slechter geworden. België is ook het land waar geweld tegen buitenlanders het meeste voorkomt. Grieken hebben het vaakst te maken met corruptie.

Ook in Nederland is de criminaliteit (inclusief diefstal, inbreken, overvallen en (seksuele) geweldpleging) net als gemiddeld in de hele EU afgenomen. Maar Nederland kende het afgelopen decennium wel een toename van de geweldpleging die hoger ligt dan het EU-gemiddelde. Zo zijn bedreigingen en intimidaties met 4,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 3 procent) en is de daadwerkelijke geweldpleging met 1,5 procent toegenomen (EU-gemiddelde 1 procent). Ook liggen het aantal racistische en incidenten tegen vreemdelingen in Nederland en België relatief gezien hoger dan het EU-gemiddelde.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121890233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik help het je hopen.
pi_121890240
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Bron?

En het lijkt mij bijzonder sterk dat het inelkaar slaan van mensen op straat vroeger niet voorkwam.
Het aantal delicten is gewoon enorm toegenomen hoor. Vooral de geweldsdelicten, zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121890263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ja dat is dus het stomme. Hoewel ik er zelf niet op zou stemmen heb ik zo ondertussen wel zoiets van 'laat de PVV dit maar oplossen' :@. Alsof je zelf geen zin hebt in vieze handen, erg hypocriet, ik weet het. Maar anderen kunnen het kennelijk niet.
pi_121890272
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja oke maar hier heb ik niks aan.

Het is gewoon een persoonlijke keuze van jou en je zal vast wel je redenen hebben.

Ik vind het echter niet echt nuttig in een discussie. Tevens stemmen er (helaas) genoeg mensen op.

Een meer of minder maakt natuurlijk in principe niet veel uit.
  Admin dinsdag 22 januari 2013 @ 15:10:44 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_121890282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het aantal delicten is gewoon enorm toegenomen hoor. Vooral de geweldsdelicten, zoals je al meerdere malen hebt kunnen lezen.
Hoe komt het dan toch dat men de cijfers zo weten te presenteren dat we niet moeten zeuren en het nog nooit zo veilig geweest is als nu?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_121890324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:03 schreef FAUSTINO het volgende:
20 jaar geleden kwam het amper voor dat je willekeurig in elkaar getrapt werd. Daar gaat het om!
Dom gelul.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:41 #17
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121890327
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja dat is dus het stomme. Hoewel ik er zelf niet op zou stemmen heb ik zo ondertussen wel zoiets van 'laat de PVV dit maar oplossen' :@. Alsof je zelf geen zin hebt in vieze handen, erg hypocriet, ik weet het. Maar anderen kunnen het kennelijk niet.
Is niet hypocriet. Ik vind ook dat het aangepakt moet worden en mijn VVD verzaakt erin. Dus krijgt de PVV een duim omhoog van me. Ook over hun standpunt qua Griekenland.
Voor de rest is het een schreeuwpartij.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121890338
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja oke maar hier heb ik niks aan.
Punt is dat deze groep mensen steun aan het verliezen is op terrein waar ze dit eerst nog wel hadden. Als zelfs die-hard D66-ers (laat ik het maar gewoon hardop zeggen ;) ) je uitkotsen dan moet je het wel bont gemaakt hebben. Plus dat ik het helemaal niet leuk vind er zo over te moeten denken.
pi_121890345
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Bron?

Houd op met je bron. Ben van Eindhoven en jaren geleden vertrokken in die 10 jaar tijd is Eindhoven rap achteruit gegaan. Ben blij dat ik er weg ben en dat is best wel erg als ik dat zeg ;(

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat heeft meer te maken met de nogal doorgeslagen vorm van individualisme hier. :)
Waarheid.

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, zo ervaar ik dat ook. Maar dan komen de cijferneukers dus met dit soort dingen en dan begin dus echt serieus te twijfelen aan mijn eigen geheugen. Het was vroeger écht anders.
Echt wel ben blij dat ik hedendaags in een klotegat woon...
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:12:04 #20
241662 Jian
Well, well, well
pi_121890347
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:10 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe komt het dan toch dat men de cijfers zo weten te presenteren dat we niet moeten zeuren en het nog nooit zo veilig geweest is als nu?
Door zaken te veralgemeniseren, daar heb je het weer!
pi_121890369
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik heb die stelling hier helemaal niet geponeerd! Ik ben slechts van mening dat, de afname van het aantal moorden weinig of niets maken heeft met een onveiligheidsgevoel als gevolg van straat-criminaliteit, dus die cijfers erbij slepen heeft, behalve een rookgordijn creëren, geen enkel nut.
Een rookgordijn creëren is een beschuldiging. Alsof ik bewust dingen onder de tapijt wil vegen.

Terwijl ik ermee kwam omdat ik het om eerder aangegeven redenen wel relevant vindt.
pi_121890383
quote:

[..]

Omdat het TOTAAL aantal misdrijven is afgenomen (vooral vermogensdelicten).
pi_121890404
Hopelijk kunnen deze 2 jongeren helpen om de echte daders te achterhalen. Plus ik hoop dan ook dat ze gestraft zullen worden, met die softe wetgeving in Nederland zijn de straffen veel en veel te laag. Ja tenzij je een waxinelichtje naar een gouden koets gooit dan is het wel een poging tot doodslag. Maar iemand zo in elkaar trappen is natuurlijk amper strafbaar. Let maar op, uurtje verplicht schoffelen is voldoende, en dan kunnen ze dat uurtje ook nog vaak afkopen ook. Triest.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:13:14 #24
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121890407
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zeker, vroeger was alles beter.
pi_121890418
quote:

[..]

Wie zegt dat precies?

En waarom ben je er nooit als mensen praten over het slopen van Marokkanse en Turkse winkeltjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')