abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121883517
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_121883793
Bram had volgens de verpleegkundige koorts gister met 38.1
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_121883910
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:41 schreef Joene het volgende:
Bram had volgens de verpleegkundige koorts gister met 38.1
Dat houden huisartsen officieel ook aan, spreken van koorts vanaf 38 graden.
pi_121884106
Bah, de assistent heeft pauze tot 1 uur. Alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

Joene of Tico, hoe zag je dat Bram het benauwd had? Of heb je dat niet gezien?
pi_121884275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:48 schreef Solagratia het volgende:
Bah, de assistent heeft pauze tot 1 uur. Alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

Joene of Tico, hoe zag je dat Bram het benauwd had? Of heb je dat niet gezien?
we vonden hem wat verkouden en wat hoesten , dat was de reden dat we naar de huisarts gingen . Hij had wel iets moeite met ademen maar wij dachten dat dat kwam vanwege het slijm .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_121884346
Hier ook verkouden, hoesten, slijm en hij ademt niet rustig of makkelijk.
pi_121884402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:55 schreef Solagratia het volgende:
Hier ook verkouden, hoesten, slijm en hij ademt niet rustig of makkelijk.
succes bij de huisarts! Hopelijk geen RS , de huisarts werd bij ons ongerust vanwege het feit dat Bram slecht reageerde op de reflextestjes
pi_121884456
-O- S heeft nog steeds weinig goede plasluiers vind ik. Ook verhoging maar geen koorts. Ze krijgt geen bijvoeding alleen borst, ook regelmatig & ook op mijn verzoek.
Plat liggen vind ze echt niet tof, begint gelijk te huilen.
Tandjesleed in combi met ziek zijn is echt sneu :(. Morgen bel ik de ha
Zwaar irritant om afhankelijk te zijn van anderen, hoop dat iemand mee kan
pi_121884687
Wat ziet ie er ziek uit tico en joene ;( mannetje

Sola, goed dat je de ha even belt. Beter een keer teveel dan te weinig :*
Hoe gaat t verder met jullie?

Mijn zuignap baby :D voelt idd wat gek se!
Maar wel heel lief O+ soort kusje :P
Inca, dank je :D ik vaal hard in mijn ik-mag-niks-kopenbeleid, maar tis allemaal zo leuk :D
pi_121884704
Sola wat mij verteld is, is dat je dan ook echt heel duidelijk de neusvleugeltjes ziet bewegen en dat het borstje abnormaal vaak op en neer gaat. Dan hebben ze het benauwd.

Maar zou sowieso de ha bellen of bezoeken als je het niet vertrouwt.
pi_121885988
O wat naar Tico en Joene! Lieve kleine Bram! Sterkte :*

Marjo en Zoë, ook sterkte met jullie meisjes!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121886040
Arme zieke kindjes! Beterschap!
Zoë kan er iets met haar oortjes zijn? Omdat ze niet wil platliggen? Mijnes had stiekem ook oorontsteking maar heb dr nooit naar dr oren zien grijpen ofzo...

En mag ik even blij doen, mini heeft vandaag 'al' in totaal 180 cc gedronken op het kdv, uit de fles zonder problemen *O*
pi_121886080
Wat goed SE!

Dacht ik ook nog Zoë, want dat gaat vaak toch ook samen met tandjesleed?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121886265
Fijn SE!

En al die sneue zieke baby's ;( Beterschap!

De mijne doet ook mee. 39.3 volgens de laatste meting. Er zit nu weer paracetamol in, maar hij is me toch een partij zielig...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:45:39 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121886335
Ach, wat veel zieke kindjes. Zoë, idd oortjes? Mijn meisje heeft ook nooit naar haar oortjes gegrepen maar weigerde plat te liggen. Bleek oorontsteking te hebben! Sterkte :*

Marjo, ook jij veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter!

Tico en Joene, wat sneu voor jullie Bram ;(. Hij is nog zo klein! Beterschap!

Son en SE, dat 'kusjes' geven klinkt heel lief :D. Dat wordt hier nog niet gedaan. Wel veel over m'n wang aaien O+ (en dan af en toe keihard m'n wang vastgrijpen met die mini mesjes aka nageltjes :')).

Met Elin gaat 't alweer beter. Ze was gister op het KDV en heeft de hele dag gelachen, thuis ging ze daar ook mee door O+. Ze is ook zowaar zelf in slaap gevallen, mijn man heeft haar wakker in bed gelegd en na een paar kleine prutteltjes was het stil *O*. Ze heeft ook eindelijk weer goed geslapen.

Ik ben nu zelf ziek ;(. Hoest de longen uit m'n lijf, denk griepje. Elin is dan ook gewoon naar he KDV en ik zit thuis. Voelt echt heel vreemd om alleen thuis te zijn!
pi_121889974
Pfff wat een zieke kindjes :{

sola huisarts al gesproken?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar vooral lichamelijke terugval
zijn nu toch (weer) aan het proberen bij ciz voor elkaar te krijgen dat ik hulp ga krijgen krijgen :{ (al denk ik dat het weer wordt afgewezen)
pi_121890820
Bedankt
Ja vermoeden oorontsteking heb ik ook, morgenvroeg gelijk bellen.. Desnoods ga ik er alleen met S naar toe

Dracu
-O-
Ik heb zelf hulp ingekocht, maar als je erg veel hulp nodig hebt is dat wel duur. (maar voor mij scheelde het niet veel qua kosten) je kon het wel ergens berekenen maar ik weet zo niet waar

Fijn tante soesa!
Minder dat jij ziek bent :( beterschap!

Ook beterschap voor kersjes mini -O- te veel zieke kindjes! :(

SE *O* wat goed!
pi_121891165
longetjes klinken goed dus het is alleen zijn neus. Koorts kon dus nu niet zoveel kwaad. Wel in de gaten houden en terug komen als ik het niet vertrouw. Hij komt alleen ineens niet zelf voor zijn voeding. Moet ik hem wakker maken na 3 uur of laten slapen? normaal komt hij wel elke 2 tot 2,5 uur dus ben dit niet gewend.

Dit vind ik dus het lastigste aan het moederschap. Inschatten wanneer een virusje of iets onschuldig is en wanneer je snel moet handelen.
pi_121891269
Gewoon op gevoel lijkt me sola :) moeders kunnen dat!
pi_121891541
Misschien slaapvoeden sola?

En idd wat joene zegt
pi_121891668
Wat veel zieke mini's :(
pi_121892928
Ik laat Bram ook zelf voor een voeding komen. Hij laat er nu langer tussen, maar drinkt wel beter dan. Gelukkig kwam de vorige meting heel gunstig uit met 95 gram verschil, dus de sonde hoeft gewoon niet. Z'n plasluiers zijn al die tijd gewoon goed, maar op een of andere manier willen kinderartsen gewoon weten wat erin gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121892967
Oh en Bram krijgt gewoon paracetamol tegen de koorts en een zoutoplossing voor z'n neusje. Dat kun je thuis ook doen.
pi_121894919
Hier ook ziek, maar bijna beter. Hoesten, snot en steeds slijm in de keel wat rot klinkt bij het ademen.
Dan denk ik schraap nu je keel meisje, dat ademt toch veel fijner! Maarja dat kan je niet uitleggen!

Ik heb alleen LUUF (soort dampo voor baby's) opgesmeerd, sinds toen sliep ze gelijk beter.
pi_121896335
Op de verpakking van luuf stond vanaf 6 maanden. Dus die heb ik even laten staan. 6 maanden en 12 dagen ligt mij iets te ver uit elkaar en met een hele kleine mini moet je niet te veel zelf dokteren.
pi_121896917
Tico, veel beterschap voor Bram! Absoluut niet tof, zo'n mini in het ziekenhuis :( En arme, zieke baby of niet op die foto: tis wel echt een lekker ding he? O+

Ook beterschap voor de rest!

Vandaag heeft mijn moeder weer een ochtend opgepast op Saartje. Ik moest namelijk naar t zhuis. Ging weer heel goed. Wel fijn, nu heeft mijn moeder al een beetje kunnen oefenen. Nu schoonmoeder nog.

Kleine update over de schoonmoederkwestie: we hebben haar idee afgewezen, al voelde M. zich er wel rot onder. Blijft nee zeggen tegen je moeder.Ze mag uiteraard gewoon oppassen, maar dat wordt dan iedere week anders (afh van haar vrije dagen) en soms een weekje niet. We gaan alleen niet betalen voor een vaste dag en dan D. daaarvoor van de opvang halen.
pi_121897102
Och arme Bram. Zag het op Facebook voorbij komen. Beterschap ermee. Hopelijk is hij snel weer thuis waar hij hoort. :* voor het kleine manneke

Hier gaat het best wel goed. Jolie is vandaag twee weken en woog vanmorgen 3105 gram. Netjes boven geboortegewicht.
Het is een wakkere baby. Overdag en vooral ook 's nachts. overdag ben ik erg druk met kind naar school brengen en halen en de ander voeden. Weinig tijd voor Fok dus. Lichamelijk voel ik me eigenlijk heel erg goed, zo goed dat ik mezelf al een paar keer voorbij gelopen ben emotioneel zeg maar. Dus even pas op de plaats. Komt goed :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121898078
Ticoo,

Je hebt twe verschillende soorten LUUF 1 is inderdaad vanaf 6 maanden de andere mag vanaf dag 1 (het oranje potje)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121898425
Heb niet alles gevolgt maar klinkt wel heftig tico/joene. Beterschap met jullie manneke. En zag nog een zieke baby.. sterkte.

Hier maandag naar de fysio. Ze krijgt een afplatting en heeft sterke voorkeurshouding. de foefjes werken niet dus toch maar aan de bel getrokken vandaag. Is een fijne fysio, heb er met mn zoon ook gelopen.
Verder is t een klein spekkie. zit met gewicht flink boven de middenlijn. :P Propje :P
pi_121898737
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ticoo,

Je hebt twe verschillende soorten LUUF 1 is inderdaad vanaf 6 maanden de andere mag vanaf dag 1 (het oranje potje)
Nee toch? Heb ik echt verkeerd staan kijken?
pi_121899026
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee toch? Heb ik echt verkeerd staan kijken?
De bijsluiter staat online op www.luuf.nl, en daarin staat:

1. WAT IS LUUF VERKOUDHEIDSBALSEM (VOOR BABY´S) EN WAARVOOR
WORDT HET GEBRUIKT
Luuf Verkoudheidsbalsem (voor baby´s) is een zalf voor inhalatiedamp voor zuigelingen
vanaf 6 maanden en kleuters tot onder 3 jaar.

Je hebt niet verkeerd gelezen ;) En nu ga ik weer gauw uit dit topic (maar was even nieuwsgierig, ivm werk op kdv..)
pi_121899286
Oh goed dat ik t hier lees.
Van de week luuf bij de dame gesmeerd. Nou zit ze dicht bij de 6 maanden maar toch...(als ze met 39 weken was geboren had t wel gemogen :P) vooral even een goede herinnering dat ik alles toch wel even moet checken
pi_121899308
Luuf gebruikte ik al toen D 3 weken oud was en strobtverkouden.
pi_121899452
Je hebt gelijk... echt stom man dat ze me dat bij de apotheek gewoon verkochten daar zeiden ze dat het wel mocht.. zie nu op de site inderdaad van niet. Ze was toen ook 8 weken oud. Ook de kinderarts heeft er nooit wat van gezegd want is hier heel veel gebruikt...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121900170
Nou ja, Bram krijgt hier ventolin, dat doet meer dan luuf. Ik denk niet dat luuf nu had geholpen.
pi_121900502
Tico, mijn moederhart deed pijn toen ik je foto zag. Zo lijkt een kleintje toch extra klein en kwetsbaar. Beterschap en sterkte voor Bram en jullie.

Beterschap ook voor alle andere zieke kindjes. Covie, bij jullie ook, beterschap!

Dracu, sterkte ermee. Hoop dat je gewoon hulp krijgt. Wat is de ciz?

Sola is soms ook lastig inschatten als je zelf geen medicus bent.

Twinkle, goed zo, sterk in je schoenen staan.

Coco, fijn, dat jullie eerlijk waren.

Son, klinkt goed.

Estrys, fijn, dat het goed gaat.

Zoe, heb jij de meisjes versie van mijn kind? Hier precies hetzelfde. Op rug of zij liggen is huilen, mag alleen tijdens het voeden. Op de buik wil hij wel liggen in de box of op de grond, lekker de wereld verkennen. Ik werd gebeld door het kdv of ik hem eerder kon komen ophalen, hij was niet lekker. Maar wel gek, ze gaven aan, dat hij om 16.30 uur had gegeten en ik kwam om 17.15 uur binnen en hij lag op zijn buik op de grond. Dat snap ik dan ook niet, dat doe je toch niet nog geen driekwartier na een voeding, als je zelf aangeeft, dat hij veel spuugt :(. Ga ik ook wel zeggen hoor. Hij was moe, huilerig, had overgegeven en kon zo niet gebracht worden. Dus is nog maar kijken wat we morgen doen. En zijn oor loopt ook alweer een paar dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121904043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ticoo,

oranje luuf is vanaf 6 maanden, blauwe luuf vanaf 3 jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121904650
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:24 schreef Tinuviel het volgende:

Zoe, heb jij de meisjes versie van mijn kind? Hier precies hetzelfde. Op rug of zij liggen is huilen, mag alleen tijdens het voeden. Op de buik wil hij wel liggen in de box of op de grond, lekker de wereld verkennen. Ik werd gebeld door het kdv of ik hem eerder kon komen ophalen, hij was niet lekker. Maar wel gek, ze gaven aan, dat hij om 16.30 uur had gegeten en ik kwam om 17.15 uur binnen en hij lag op zijn buik op de grond. Dat snap ik dan ook niet, dat doe je toch niet nog geen driekwartier na een voeding, als je zelf aangeeft, dat hij veel spuugt :(. Ga ik ook wel zeggen hoor. Hij was moe, huilerig, had overgegeven en kon zo niet gebracht worden. Dus is nog maar kijken wat we morgen doen. En zijn oor loopt ook alweer een paar dagen.
Wat vervelend Tinu! :(
En raar dat hij nog zoveel spuugt op het kdv. Ze leggen hem vast te snel op de buik oid. Of laten hem niet boeren.
Hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat
pi_121904680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:02 schreef Sam1993 het volgende:
Je hebt gelijk... echt stom man dat ze me dat bij de apotheek gewoon verkochten daar zeiden ze dat het wel mocht.. zie nu op de site inderdaad van niet. Ze was toen ook 8 weken oud. Ook de kinderarts heeft er nooit wat van gezegd want is hier heel veel gebruikt...
En mijn huisarts was er dan weer geen fan van, want 'het irriteert de slijmvliezen'. Stom hoor als deskundigen het al niet eens zijn.. :?

Hoe gaat het nu met Bram Tico? Arm klein prulleke zo...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121904894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef Morretje het volgende:

[..]

En mijn huisarts was er dan weer geen fan van, want 'het irriteert de slijmvliezen'. Stom hoor als deskundigen het al niet eens zijn.. :?

Hoe gaat het nu met Bram Tico? Arm klein prulleke zo...
Kinderarts was opzich wel tevreden met hoe het vandaag ging. Koorts is wel weg, is nu wat verhoging. Ik hoop dat het ergste geweest is.
pi_121905002
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderarts was opzich wel tevreden met hoe het vandaag ging. Koorts is wel weg, is nu wat verhoging. Ik hoop dat het ergste geweest is.
Fijn! En wat goed dat hij gewoon zelf voldoende drinkt! ^O^ Enig idee wanneer je weer naar huis mag?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:40:07 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121905054
Dames, vergeet ook de ouderwetse gesneden ui onder het bedje niet he! ;)
Dat mag altijd namelijk.:Y Je kind ruikt als een lekker frikandelletje, maar het werkt wel. :Y

(Ok, wrsch niet in het geval van Bram, maar over het algemeen wel. ;) )
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:46:54 #43
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121905402
Oh, goed dat ik dat hier lees, had net de babyluuf opgegraven uit de medicijnkast :') zijn alleen net de uien op hier.
3!
pi_121905534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef Incantrix het volgende:
Oh, goed dat ik dat hier lees, had net de babyluuf opgegraven uit de medicijnkast :') zijn alleen net de uien op hier.
uien onder het bed is drama wat een lucht :{
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:51:44 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121905702
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef Joene het volgende:

[..]

uien onder het bed is drama wat een lucht :{
Lekker belangrijk als het wel helpt :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:53:19 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121905812
:D Ik kreeg laatst van F. op mijn flikker toen ik er eentje onder mijn eigen bedhelft had gezet. Of ik dan zijn net geperste pak de volgende keer even op de overloop wilde hangen. :D _O-

Ik heb geen idee of het echt supereffectief is, maar voor ons echt een baat het niet gevalletje wat we eigenlijk zeker bij Oscar regelmatig toepassen. Ik heb het idee dat hij dan toch beter slaapt omdat hij makkelijker adem haalt. :Y
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:57:50 #47
95408 Incantrix
pi_121906114
Het stinkt wel ja, maar als mijn kind en daardoor wij ook beter slapen zal het me een worst zijn :P volgende dag luchten, ben je al een heel eind. Dat je lief overigens de dag erna liever niet ruikt naar werknemer speciaal snap ik overigens wel, BE ;)

We moeten zo ook maar even kijken om het wiegje schuin te zetten, dat helpt vaak ook al wel wat.
3!
pi_121906171
Nou ik vond de lucht niet te harden en zelfs met ramen open luchten hing die geur er 2 dagen later nog :r
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:05:59 #49
95408 Incantrix
pi_121906705
Ow, de keren dat ik het bij Stef gebruikte vond ik dat wel meevallen eigenlijk, in de ochtend meteen de ui in kwestie afgevoerd, kamertje gelucht en het was a-ok :) en vooralsnog ben ik blij met elk beetje extra slaap dat er los te peuteren valt, nachtvoedingen in combi met een stuiterpeuter rond zessen elke ochtend maken rauwe uien zoet zeg maar ;)
3!
pi_121906929
Hahaha, werknemer speciaal! Hier hoef ik er ook niet mee aan te komen, maar op het kamertje zelf kan wel onder het mom baat het niet, stinkt het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')