abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121883517
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_121883793
Bram had volgens de verpleegkundige koorts gister met 38.1
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_121883910
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:41 schreef Joene het volgende:
Bram had volgens de verpleegkundige koorts gister met 38.1
Dat houden huisartsen officieel ook aan, spreken van koorts vanaf 38 graden.
pi_121884106
Bah, de assistent heeft pauze tot 1 uur. Alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

Joene of Tico, hoe zag je dat Bram het benauwd had? Of heb je dat niet gezien?
pi_121884275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:48 schreef Solagratia het volgende:
Bah, de assistent heeft pauze tot 1 uur. Alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

Joene of Tico, hoe zag je dat Bram het benauwd had? Of heb je dat niet gezien?
we vonden hem wat verkouden en wat hoesten , dat was de reden dat we naar de huisarts gingen . Hij had wel iets moeite met ademen maar wij dachten dat dat kwam vanwege het slijm .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_121884346
Hier ook verkouden, hoesten, slijm en hij ademt niet rustig of makkelijk.
pi_121884402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:55 schreef Solagratia het volgende:
Hier ook verkouden, hoesten, slijm en hij ademt niet rustig of makkelijk.
succes bij de huisarts! Hopelijk geen RS , de huisarts werd bij ons ongerust vanwege het feit dat Bram slecht reageerde op de reflextestjes
pi_121884456
-O- S heeft nog steeds weinig goede plasluiers vind ik. Ook verhoging maar geen koorts. Ze krijgt geen bijvoeding alleen borst, ook regelmatig & ook op mijn verzoek.
Plat liggen vind ze echt niet tof, begint gelijk te huilen.
Tandjesleed in combi met ziek zijn is echt sneu :(. Morgen bel ik de ha
Zwaar irritant om afhankelijk te zijn van anderen, hoop dat iemand mee kan
pi_121884687
Wat ziet ie er ziek uit tico en joene ;( mannetje

Sola, goed dat je de ha even belt. Beter een keer teveel dan te weinig :*
Hoe gaat t verder met jullie?

Mijn zuignap baby :D voelt idd wat gek se!
Maar wel heel lief O+ soort kusje :P
Inca, dank je :D ik vaal hard in mijn ik-mag-niks-kopenbeleid, maar tis allemaal zo leuk :D
pi_121884704
Sola wat mij verteld is, is dat je dan ook echt heel duidelijk de neusvleugeltjes ziet bewegen en dat het borstje abnormaal vaak op en neer gaat. Dan hebben ze het benauwd.

Maar zou sowieso de ha bellen of bezoeken als je het niet vertrouwt.
pi_121885988
O wat naar Tico en Joene! Lieve kleine Bram! Sterkte :*

Marjo en Zoë, ook sterkte met jullie meisjes!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121886040
Arme zieke kindjes! Beterschap!
Zoë kan er iets met haar oortjes zijn? Omdat ze niet wil platliggen? Mijnes had stiekem ook oorontsteking maar heb dr nooit naar dr oren zien grijpen ofzo...

En mag ik even blij doen, mini heeft vandaag 'al' in totaal 180 cc gedronken op het kdv, uit de fles zonder problemen *O*
pi_121886080
Wat goed SE!

Dacht ik ook nog Zoë, want dat gaat vaak toch ook samen met tandjesleed?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121886265
Fijn SE!

En al die sneue zieke baby's ;( Beterschap!

De mijne doet ook mee. 39.3 volgens de laatste meting. Er zit nu weer paracetamol in, maar hij is me toch een partij zielig...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:45:39 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121886335
Ach, wat veel zieke kindjes. Zoë, idd oortjes? Mijn meisje heeft ook nooit naar haar oortjes gegrepen maar weigerde plat te liggen. Bleek oorontsteking te hebben! Sterkte :*

Marjo, ook jij veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter!

Tico en Joene, wat sneu voor jullie Bram ;(. Hij is nog zo klein! Beterschap!

Son en SE, dat 'kusjes' geven klinkt heel lief :D. Dat wordt hier nog niet gedaan. Wel veel over m'n wang aaien O+ (en dan af en toe keihard m'n wang vastgrijpen met die mini mesjes aka nageltjes :')).

Met Elin gaat 't alweer beter. Ze was gister op het KDV en heeft de hele dag gelachen, thuis ging ze daar ook mee door O+. Ze is ook zowaar zelf in slaap gevallen, mijn man heeft haar wakker in bed gelegd en na een paar kleine prutteltjes was het stil *O*. Ze heeft ook eindelijk weer goed geslapen.

Ik ben nu zelf ziek ;(. Hoest de longen uit m'n lijf, denk griepje. Elin is dan ook gewoon naar he KDV en ik zit thuis. Voelt echt heel vreemd om alleen thuis te zijn!
pi_121889974
Pfff wat een zieke kindjes :{

sola huisarts al gesproken?

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar vooral lichamelijke terugval
zijn nu toch (weer) aan het proberen bij ciz voor elkaar te krijgen dat ik hulp ga krijgen krijgen :{ (al denk ik dat het weer wordt afgewezen)
pi_121890820
Bedankt
Ja vermoeden oorontsteking heb ik ook, morgenvroeg gelijk bellen.. Desnoods ga ik er alleen met S naar toe

Dracu
-O-
Ik heb zelf hulp ingekocht, maar als je erg veel hulp nodig hebt is dat wel duur. (maar voor mij scheelde het niet veel qua kosten) je kon het wel ergens berekenen maar ik weet zo niet waar

Fijn tante soesa!
Minder dat jij ziek bent :( beterschap!

Ook beterschap voor kersjes mini -O- te veel zieke kindjes! :(

SE *O* wat goed!
pi_121891165
longetjes klinken goed dus het is alleen zijn neus. Koorts kon dus nu niet zoveel kwaad. Wel in de gaten houden en terug komen als ik het niet vertrouw. Hij komt alleen ineens niet zelf voor zijn voeding. Moet ik hem wakker maken na 3 uur of laten slapen? normaal komt hij wel elke 2 tot 2,5 uur dus ben dit niet gewend.

Dit vind ik dus het lastigste aan het moederschap. Inschatten wanneer een virusje of iets onschuldig is en wanneer je snel moet handelen.
pi_121891269
Gewoon op gevoel lijkt me sola :) moeders kunnen dat!
pi_121891541
Misschien slaapvoeden sola?

En idd wat joene zegt
pi_121891668
Wat veel zieke mini's :(
pi_121892928
Ik laat Bram ook zelf voor een voeding komen. Hij laat er nu langer tussen, maar drinkt wel beter dan. Gelukkig kwam de vorige meting heel gunstig uit met 95 gram verschil, dus de sonde hoeft gewoon niet. Z'n plasluiers zijn al die tijd gewoon goed, maar op een of andere manier willen kinderartsen gewoon weten wat erin gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121892967
Oh en Bram krijgt gewoon paracetamol tegen de koorts en een zoutoplossing voor z'n neusje. Dat kun je thuis ook doen.
pi_121894919
Hier ook ziek, maar bijna beter. Hoesten, snot en steeds slijm in de keel wat rot klinkt bij het ademen.
Dan denk ik schraap nu je keel meisje, dat ademt toch veel fijner! Maarja dat kan je niet uitleggen!

Ik heb alleen LUUF (soort dampo voor baby's) opgesmeerd, sinds toen sliep ze gelijk beter.
pi_121896335
Op de verpakking van luuf stond vanaf 6 maanden. Dus die heb ik even laten staan. 6 maanden en 12 dagen ligt mij iets te ver uit elkaar en met een hele kleine mini moet je niet te veel zelf dokteren.
pi_121896917
Tico, veel beterschap voor Bram! Absoluut niet tof, zo'n mini in het ziekenhuis :( En arme, zieke baby of niet op die foto: tis wel echt een lekker ding he? O+

Ook beterschap voor de rest!

Vandaag heeft mijn moeder weer een ochtend opgepast op Saartje. Ik moest namelijk naar t zhuis. Ging weer heel goed. Wel fijn, nu heeft mijn moeder al een beetje kunnen oefenen. Nu schoonmoeder nog.

Kleine update over de schoonmoederkwestie: we hebben haar idee afgewezen, al voelde M. zich er wel rot onder. Blijft nee zeggen tegen je moeder.Ze mag uiteraard gewoon oppassen, maar dat wordt dan iedere week anders (afh van haar vrije dagen) en soms een weekje niet. We gaan alleen niet betalen voor een vaste dag en dan D. daaarvoor van de opvang halen.
pi_121897102
Och arme Bram. Zag het op Facebook voorbij komen. Beterschap ermee. Hopelijk is hij snel weer thuis waar hij hoort. :* voor het kleine manneke

Hier gaat het best wel goed. Jolie is vandaag twee weken en woog vanmorgen 3105 gram. Netjes boven geboortegewicht.
Het is een wakkere baby. Overdag en vooral ook 's nachts. overdag ben ik erg druk met kind naar school brengen en halen en de ander voeden. Weinig tijd voor Fok dus. Lichamelijk voel ik me eigenlijk heel erg goed, zo goed dat ik mezelf al een paar keer voorbij gelopen ben emotioneel zeg maar. Dus even pas op de plaats. Komt goed :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121898078
Ticoo,

Je hebt twe verschillende soorten LUUF 1 is inderdaad vanaf 6 maanden de andere mag vanaf dag 1 (het oranje potje)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121898425
Heb niet alles gevolgt maar klinkt wel heftig tico/joene. Beterschap met jullie manneke. En zag nog een zieke baby.. sterkte.

Hier maandag naar de fysio. Ze krijgt een afplatting en heeft sterke voorkeurshouding. de foefjes werken niet dus toch maar aan de bel getrokken vandaag. Is een fijne fysio, heb er met mn zoon ook gelopen.
Verder is t een klein spekkie. zit met gewicht flink boven de middenlijn. :P Propje :P
pi_121898737
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ticoo,

Je hebt twe verschillende soorten LUUF 1 is inderdaad vanaf 6 maanden de andere mag vanaf dag 1 (het oranje potje)
Nee toch? Heb ik echt verkeerd staan kijken?
pi_121899026
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee toch? Heb ik echt verkeerd staan kijken?
De bijsluiter staat online op www.luuf.nl, en daarin staat:

1. WAT IS LUUF VERKOUDHEIDSBALSEM (VOOR BABY´S) EN WAARVOOR
WORDT HET GEBRUIKT
Luuf Verkoudheidsbalsem (voor baby´s) is een zalf voor inhalatiedamp voor zuigelingen
vanaf 6 maanden en kleuters tot onder 3 jaar.

Je hebt niet verkeerd gelezen ;) En nu ga ik weer gauw uit dit topic (maar was even nieuwsgierig, ivm werk op kdv..)
pi_121899286
Oh goed dat ik t hier lees.
Van de week luuf bij de dame gesmeerd. Nou zit ze dicht bij de 6 maanden maar toch...(als ze met 39 weken was geboren had t wel gemogen :P) vooral even een goede herinnering dat ik alles toch wel even moet checken
pi_121899308
Luuf gebruikte ik al toen D 3 weken oud was en strobtverkouden.
pi_121899452
Je hebt gelijk... echt stom man dat ze me dat bij de apotheek gewoon verkochten daar zeiden ze dat het wel mocht.. zie nu op de site inderdaad van niet. Ze was toen ook 8 weken oud. Ook de kinderarts heeft er nooit wat van gezegd want is hier heel veel gebruikt...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121900170
Nou ja, Bram krijgt hier ventolin, dat doet meer dan luuf. Ik denk niet dat luuf nu had geholpen.
pi_121900502
Tico, mijn moederhart deed pijn toen ik je foto zag. Zo lijkt een kleintje toch extra klein en kwetsbaar. Beterschap en sterkte voor Bram en jullie.

Beterschap ook voor alle andere zieke kindjes. Covie, bij jullie ook, beterschap!

Dracu, sterkte ermee. Hoop dat je gewoon hulp krijgt. Wat is de ciz?

Sola is soms ook lastig inschatten als je zelf geen medicus bent.

Twinkle, goed zo, sterk in je schoenen staan.

Coco, fijn, dat jullie eerlijk waren.

Son, klinkt goed.

Estrys, fijn, dat het goed gaat.

Zoe, heb jij de meisjes versie van mijn kind? Hier precies hetzelfde. Op rug of zij liggen is huilen, mag alleen tijdens het voeden. Op de buik wil hij wel liggen in de box of op de grond, lekker de wereld verkennen. Ik werd gebeld door het kdv of ik hem eerder kon komen ophalen, hij was niet lekker. Maar wel gek, ze gaven aan, dat hij om 16.30 uur had gegeten en ik kwam om 17.15 uur binnen en hij lag op zijn buik op de grond. Dat snap ik dan ook niet, dat doe je toch niet nog geen driekwartier na een voeding, als je zelf aangeeft, dat hij veel spuugt :(. Ga ik ook wel zeggen hoor. Hij was moe, huilerig, had overgegeven en kon zo niet gebracht worden. Dus is nog maar kijken wat we morgen doen. En zijn oor loopt ook alweer een paar dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121904043
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:31 schreef Sam1993 het volgende:
Ticoo,

oranje luuf is vanaf 6 maanden, blauwe luuf vanaf 3 jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121904650
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:24 schreef Tinuviel het volgende:

Zoe, heb jij de meisjes versie van mijn kind? Hier precies hetzelfde. Op rug of zij liggen is huilen, mag alleen tijdens het voeden. Op de buik wil hij wel liggen in de box of op de grond, lekker de wereld verkennen. Ik werd gebeld door het kdv of ik hem eerder kon komen ophalen, hij was niet lekker. Maar wel gek, ze gaven aan, dat hij om 16.30 uur had gegeten en ik kwam om 17.15 uur binnen en hij lag op zijn buik op de grond. Dat snap ik dan ook niet, dat doe je toch niet nog geen driekwartier na een voeding, als je zelf aangeeft, dat hij veel spuugt :(. Ga ik ook wel zeggen hoor. Hij was moe, huilerig, had overgegeven en kon zo niet gebracht worden. Dus is nog maar kijken wat we morgen doen. En zijn oor loopt ook alweer een paar dagen.
Wat vervelend Tinu! :(
En raar dat hij nog zoveel spuugt op het kdv. Ze leggen hem vast te snel op de buik oid. Of laten hem niet boeren.
Hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat
pi_121904680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:02 schreef Sam1993 het volgende:
Je hebt gelijk... echt stom man dat ze me dat bij de apotheek gewoon verkochten daar zeiden ze dat het wel mocht.. zie nu op de site inderdaad van niet. Ze was toen ook 8 weken oud. Ook de kinderarts heeft er nooit wat van gezegd want is hier heel veel gebruikt...
En mijn huisarts was er dan weer geen fan van, want 'het irriteert de slijmvliezen'. Stom hoor als deskundigen het al niet eens zijn.. :?

Hoe gaat het nu met Bram Tico? Arm klein prulleke zo...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121904894
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:33 schreef Morretje het volgende:

[..]

En mijn huisarts was er dan weer geen fan van, want 'het irriteert de slijmvliezen'. Stom hoor als deskundigen het al niet eens zijn.. :?

Hoe gaat het nu met Bram Tico? Arm klein prulleke zo...
Kinderarts was opzich wel tevreden met hoe het vandaag ging. Koorts is wel weg, is nu wat verhoging. Ik hoop dat het ergste geweest is.
pi_121905002
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kinderarts was opzich wel tevreden met hoe het vandaag ging. Koorts is wel weg, is nu wat verhoging. Ik hoop dat het ergste geweest is.
Fijn! En wat goed dat hij gewoon zelf voldoende drinkt! ^O^ Enig idee wanneer je weer naar huis mag?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:40:07 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121905054
Dames, vergeet ook de ouderwetse gesneden ui onder het bedje niet he! ;)
Dat mag altijd namelijk.:Y Je kind ruikt als een lekker frikandelletje, maar het werkt wel. :Y

(Ok, wrsch niet in het geval van Bram, maar over het algemeen wel. ;) )
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:46:54 #43
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121905402
Oh, goed dat ik dat hier lees, had net de babyluuf opgegraven uit de medicijnkast :') zijn alleen net de uien op hier.
3!
pi_121905534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:46 schreef Incantrix het volgende:
Oh, goed dat ik dat hier lees, had net de babyluuf opgegraven uit de medicijnkast :') zijn alleen net de uien op hier.
uien onder het bed is drama wat een lucht :{
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:51:44 #45
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121905702
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:49 schreef Joene het volgende:

[..]

uien onder het bed is drama wat een lucht :{
Lekker belangrijk als het wel helpt :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:53:19 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121905812
:D Ik kreeg laatst van F. op mijn flikker toen ik er eentje onder mijn eigen bedhelft had gezet. Of ik dan zijn net geperste pak de volgende keer even op de overloop wilde hangen. :D _O-

Ik heb geen idee of het echt supereffectief is, maar voor ons echt een baat het niet gevalletje wat we eigenlijk zeker bij Oscar regelmatig toepassen. Ik heb het idee dat hij dan toch beter slaapt omdat hij makkelijker adem haalt. :Y
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:57:50 #47
95408 Incantrix
pi_121906114
Het stinkt wel ja, maar als mijn kind en daardoor wij ook beter slapen zal het me een worst zijn :P volgende dag luchten, ben je al een heel eind. Dat je lief overigens de dag erna liever niet ruikt naar werknemer speciaal snap ik overigens wel, BE ;)

We moeten zo ook maar even kijken om het wiegje schuin te zetten, dat helpt vaak ook al wel wat.
3!
pi_121906171
Nou ik vond de lucht niet te harden en zelfs met ramen open luchten hing die geur er 2 dagen later nog :r
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:05:59 #49
95408 Incantrix
pi_121906705
Ow, de keren dat ik het bij Stef gebruikte vond ik dat wel meevallen eigenlijk, in de ochtend meteen de ui in kwestie afgevoerd, kamertje gelucht en het was a-ok :) en vooralsnog ben ik blij met elk beetje extra slaap dat er los te peuteren valt, nachtvoedingen in combi met een stuiterpeuter rond zessen elke ochtend maken rauwe uien zoet zeg maar ;)
3!
pi_121906929
Hahaha, werknemer speciaal! Hier hoef ik er ook niet mee aan te komen, maar op het kamertje zelf kan wel onder het mom baat het niet, stinkt het wel.
pi_121907185
Werknemer speciaal _O-
Hier eigenlijk nooit zo'n verkouden kind gehad dat ie niet goed sliep gelukkig.

Fijn dat de koorts weg is tico, hopelijk gaat het nu alleen nog maar bergopwaarts met m!
pi_121907450
Sola fijn dat het zo ok is

tico goed te lezen dat het
het beter gaat, ik duim dat bram op deze lijn door gaat

alle hulp aanvragen afgewezen... nu maar kijken hoe verder
(ciz = centrum zorg indicatie ofzoiets)

Mini meneer heeft duidelijk last van mijn antibiotica hopelijk mag ik donderdag stoppen
wel groeit enorm op de.borstvoeding van 2935 vorige week maandag naar 3120! Vandaag!
En ik heb vandaag met hem gedouched dat was tof!

[ Bericht 5% gewijzigd door draculettetje op 22-01-2013 21:22:55 ]
pi_121908158
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dames, vergeet ook de ouderwetse gesneden ui onder het bedje niet he! ;)
Dat mag altijd namelijk.:Y Je kind ruikt als een lekker frikandelletje, maar het werkt wel. :Y

(Ok, wrsch niet in het geval van Bram, maar over het algemeen wel. ;) )
Oh ja! Ook Bram stinkt dan naar frikandel speciaal. En m'n slaapkamer ook, 2 dagen lang, ondanks luchten. :r
Maar het hielp hier niet hem vrijer te doen ademen. Iets rechtop deed het wel beter, dus sliep ik met kind op m'n arm.
pi_121908960
Ja dat stinkt echt als een malle!
Hier heeft een combi van ui/otrivin/luuf snel resultaat gehad. dus of dat alleen aan de ui te wijten is weet ik niet.
pi_121908999
Arch!!! Die klote monitor!! Brammetje haalt snel adem en daardoor blijft het kreng alarm geven. De godganse tijd. Ik gok weinig slaap. Oh en ze wilt het alarm niet op stil zetten want dan horen ze het niet. Niet dat ze binnen komen als het ding al 5 minuten staat af te gaan.
pi_121911023
Ik krijg ook de zenuwen van dat ding idd.
pi_121911586
Arme bram, tico en joene. :{

Stom kabaal alarm. :(
pi_121911739
Oh wat super naar met zo'n alarm... Succes :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121914472
Oh. Ze hadden zuurstof terug gezet. En daardoor bleef hij afgaan. Nu weer meer zuurstof en geen alarm meer. Trusten.
pi_121916527
Nou Tico en J, op naar een hopelijk rustige nacht.
Ziet er niet uit toch! Zo'n wurm met slangetjes en toeters en bellen. ;(

Bah, ik heb van de week zo'n afschuwelijk verhaal gehoord, ik blijf er echt een beetje mee bezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121918351
Gats Mango, wat 'n verhaal ;(

Draak, kutzooi -O-

Vanmorgen nog hoge koorts... nu niks aan het handje en een vrolijke baby in de box.
Zo snel kan het inderdaad gaan met die kleintjes!

Hopelijk knappen alle zieke kleintjes hier ook gauw weer op :*
.... met gevoel voor drama....
pi_121923716
Jezus Mango dat lijkt me echt verschrikkelijk voor die mensen. Krijg je spontaan de rillingen van he.
  woensdag 23 januari 2013 @ 08:14:25 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121924368
Oh jakkes wat een verhaal Mangostine :o

Ik kwam even kijken hoe het met. Baby-Bram is? Hopelijk hebben jullie een rustige nacht gehad. Beterschap voor de kleine man
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:35:57 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121925748
Mango ;( wat een afschuwelijk verhaal.

Hoe is de nacht van Bram gegaan, Tico en Joene?

Kers, fijn dat de koorts weg was bij je mannetje! Ook weggebleven?

Hier een fijne nacht gehad, nu ze beter is slaapt E echt zoveel beter. Fijn voor haar en voor ons :P. Ze is de laatste dagen zo enorm vrolijk, alleen maar lachen en alles is goed. O+
Vanochtend rolde ze op haar buik en daarna weer naar haar rug *O*, dat kon ze eerst nog niet (wel beide kanten op rollen maar ze combineerde het nooit).
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:12:36 #65
258612 nytar
boys boys boys
pi_121926687
Ik was ook benieuwd naar bram...

Ik ben vannacht wakker geschrokken om half 5, uk was om even voor 9 uur gaan slapen! Normaal komt hij om de 3 uur! Damn, dat was even schrikken...
pi_121926760
Bram doet het nog. Maar vandaag gok ik dat we nog mooi hier zitten. En ik gok dat badr een luxere kamer had.
pi_121927754
Tico, laat je door J op je gezicht slaan? Wordt ie vastgezet, trek je dan met Bram bij hem in. :+
Sterkte weer vandaag!

Soesa, lijkt toch op een combi met een sprongetje misschien?

Mijn baby heeft een schrale kin van al dat gekwijl.
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:52:58 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121927783
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:19 schreef Mangostine het volgende:
Nou Tico en J, op naar een hopelijk rustige nacht.
Ziet er niet uit toch! Zo'n wurm met slangetjes en toeters en bellen. ;(

Bah, ik heb van de week zo'n afschuwelijk verhaal gehoord, ik blijf er echt een beetje mee bezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He gatverdarrie.. ja dat zijn echt de bizarre horrorverhalen die inderdaad niet vaak voorkomen, maar zó verschrikkelijk zijn.. bah.. ;(

Tico :* Kan je nog een beetje aan je slaap komen overdag?

Ohja, en heb toch maar zo'n luvion beeldbabyfoon besteld... geluid vind ik toch niet alles hihi :9
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121928146
Lekker dan Tico. Pas goed op jezelf ook. Toen Seb in het ziekenhuis lag als baby van een paar weken kwam ik er heel ziek vandaan met een buikgriep. Er hangt vanalles rond daar. Sterkte!

Ons kind slaapt niet tussen 22 en 3 uur snachts. Gewoon niet. We proberen vanalles. Maar ik denk dat ze last heeft van de voeding. Zodra ze in haar bed ligt begint ze te kreunen en te kronkelen en na een tijdje te huilen. Rechtop houden is het enige dat enigszins werkt. En dan nog duurt het zeker twee tot drie uur voordat ze in slaap valt. Zou best eens verborgen reflux kunnen zijn als ik naar de symptomen kijk.
pi_121928156
Ik vind het wel een aanrader, een beeldbabyfoon! Wij hebben de alecto met terugspreekfunctie, das ook handig. Kan ik mijn man opdracht geven om dit of dat mee naar beneden te nemen als hij M aan het verschonen is. :P

Mijn baby zit as we speak uiterst geconcentreerd zijn luier vol te duwen. Voor de 2e keer vanochtend. }:|
pi_121928456
Ik vond het echt zo'n onzin zo'n beeldbabyfoon. Maar ik neem het terug :D
Ik had nu toch wel gewild dat ik het gedaan had.
pi_121928543
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:02 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind het wel een aanrader, een beeldbabyfoon! Wij hebben de alecto met terugspreekfunctie, das ook handig. Kan ik mijn man opdracht geven om dit of dat mee naar beneden te nemen als hij M aan het verschonen is. :P
Ik schreeuw dan gewoon als een viswijf naar boven :')

Tico, is er wel een prognose qua hoe lang jullie nog moeten blijven? Hoop dat Brammetje snel weer naar huis mag! :*

Mango, wat een eng verhaal ;( Had er even over gelezen, en het komt bij 1 op de 500 zwangerschappen voor. Vaker dan ik had gedacht :o
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:12:08 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121928556
quote:

Mijn baby zit as we speak uiterst geconcentreerd zijn luier vol te duwen. Voor de 2e keer vanochtend. }:|
Nice!
Ja een vriendin van mij heeft de Luvion Grand Elite, ik heb nu de Platinum 2 gekocht. Ik hoef niet zo'n groot scherm, gewoon dat ik haar kan zien is prima, even kijken hoe ze ligt :)
Whahaha ohhh die ga ik onthouden :D vooral daarvoor is het handig ja :7 (8>
:D :') Succes met de poepluier :*

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:09 schreef Skoap het volgende:
Ja? Is het nu te laat dan?
Wij hadden een el cheapo ding van 20 euro gekocht om te kijken of het wat voor ons was, nu na 2 maanden gebruik kom ik er toch op terug haha. Miss dat we 'm nog verkopen op marktplaats ofzo.. :P
pi_121928575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:09 schreef Skoap het volgende:
Gewoon een beveiligingscamera kopen! Hebben wij ook :Y Beeld en geluid, wat wil je nog meer? En naderhand is 'ie ook nog als beveiligingscamera te gebruiken :+
pi_121928617
Naja ik heb een philips avent babyfoon, was niet heel goedkoop. Wel erg goed verder.
(En kreeg er een philips avent flessenset bij)

Maar ergens voelt het nu heel onzinnig een andere babyfoon te gaan kopen.
pi_121928630
Bah wat een horrorverhaal :(

:* voor Bram

Bah, anderhalf uur onderweg geweest voor de huisarts en apotheek, wachten wachten etc. Wat een gedoe. Ik ziek, S ziek. Gelukkig was m'n vader mee O+
Moet haar urine opvangen met een speciaal ding voor in de luier, gaan ze kijken of ze blaasontsteking heeft. Leuk bedacht, maar dan moet ik morgen dus de urine wegbrengen.
Zit er doorheen, duizelig en kan me niet goed concentreren.
Wist gister ff niet meer hoe de babyfoon aan moest :') en ik laat dingen vallen of zeg dingen die niet kloppen.
(8> vond ook dat ik dingen door elkaar haalde (ik zei dat ie zondag thuis kwam, ipv vrijdagaaf en dat soort dingen)
Dus die komt einde vd avond thuis, hij moet meer dan 3uren rijden maar vind het wel fijn als hij er vannacht is. (en dan blijft hij do+vrij ook thuis)
En om 17u komt mijn tweelingbroer helpen met het eten enz

Oja en de dokt wil dat ik terug kom zodat we gaan kijken wat we aan mijn gezondheid kunnen doen + nieuwe bekkentherapeut zoeken. Want ik weet niet meer welke therapeut ik nu moet hebben. Heb aangekaart dat ik begeleiding van de dokter mis, dus dat gaat nu goed komen. En bloed prikken enz om te kijken hoe het zit met die duizeligheid.
pi_121928914
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:13 schreef Skoap het volgende:
Naja ik heb een philips avent babyfoon, was niet heel goedkoop. Wel erg goed verder.
(En kreeg er een philips avent flessenset bij)

Maar ergens voelt het nu heel onzinnig een andere babyfoon te gaan kopen.
Koop een IPad en een iPod touch. Hang je de iPod boven de ledikant en installeer je de babyfoon app. Kun je op je Ipad naar de baby kijken. Heb je er zelf ook nog meer aan :+
pi_121929122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]
Mango, wat een eng verhaal ;( Had er even over gelezen, en het komt bij 1 op de 500 zwangerschappen voor. Vaker dan ik had gedacht :o
Das idd nog best vaak... Ik had er nog nooit van gehoord op die manier.
Wel dat het een complicatie kan zijn bij een draaipoging. Was wel even akelig toen ik me gisteren realiseerde dat dat dus een gevolg had kunnen zijn, daar heb ik toen niet bij stilgestaan. :{

Zoë, wat een gedoe weer bij jou. Fijn dat je lief thuis is straks.
En S misschien een blaasontsteking, cherm! :*
pi_121929201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:25 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Zoë, wat een gedoe weer bij jou. Fijn dat je lief thuis is straks.
En S misschien een blaasontsteking, cherm! :*
Gedoe met de placenta was mijn enigste angst tijdens de zw.schap en bevalling. Heb toen nog een extra echo gekregen om te kijken of de placenta goed zat enzo :@

Ja ben zo klaar met al het gedoe, bah
  woensdag 23 januari 2013 @ 11:30:32 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121929307
Skoap ja is zo. Mja alles wat wij niet meer gebruiken verkopen we gewoon op marktplaats.. :P

Estrys :D _O-
pi_121929690
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:30 schreef Enfermera het volgende:
Skoap ja is zo. Mja alles wat wij niet meer gebruiken verkopen we gewoon op marktplaats.. :P

Estrys :D _O-
Je kan ook een iPhone gebruiken. Kun je FaceTime gesprekken voeren met je baby ;)
pi_121929716
Of gewoon Skype aanzetten?
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:48 #83
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121931893
Ah Mango, hier ook de 2e poepluier van de dag gehad. Die ik mocht doen natuurlijk, manlief was boodschappen doen :+
pi_121931990
En hier ook niet zuinig hè! Gewoon 2x achter elkaar een serieuze shitload. :Y)
pi_121932579
Luuk heeft zo ongeveer bijna elke luier een poepluier.
Hij heeft een plakdagje. vanmorgen al heel lang bij me gedronken, en nu ligt hij op mijn borst te slapen. Heerlijk. Hij slaapt bijna nooit zo. Heeft echt de rust van zijn slaapkamer nodig. Is natuurlijk ook niet zo gek met een zus die veel herrie maakt.
Vandaag is Sofie naar de opvang, dus hij heeft nu de rust om bij me te slapen. Sofie sliep altijd zo bij me overdags.. Kan het me niet meer voorstellen

SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door kaatjejannie op 23-01-2013 12:56:28 ]
*poef* nu is het weg
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:00:37 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121933054
wat een heerlijke wangen, kaatjejannie! O+
in de haak.
pi_121933122
KJ O+
Wat een rijkdom!

Toen ik nog bv gaf had M ook elke luier een spuitluier idd.
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:14:13 #88
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121933742
quote:

ik heb een keer mijn man en Noortje zo enorm laten schrikken, die waren heel geconcentreerd samen een boekje aan het lezen over dieren, op een gegeven moment waren ze bij de leeuwen en deed ik heel hard een leeuw na via de terugspreekfunctie. Het huilen stond Noortje nader dan het lachen.
pi_121933774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:14 schreef becky27 het volgende:

[..]

ik heb een keer mijn man en Noortje zo enorm laten schrikken, die waren heel geconcentreerd samen een boekje aan het lezen over dieren, op een gegeven moment waren ze bij de leeuwen en deed ik heel hard een leeuw na via de terugspreekfunctie. Het huilen stond Noortje nader dan het lachen.
Vind ik leuk! :D
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:18:17 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121933942
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:02 schreef Estrys het volgende:
Lekker dan Tico. Pas goed op jezelf ook. Toen Seb in het ziekenhuis lag als baby van een paar weken kwam ik er heel ziek vandaan met een buikgriep. Er hangt vanalles rond daar. Sterkte!

Ons kind slaapt niet tussen 22 en 3 uur snachts. Gewoon niet. We proberen vanalles. Maar ik denk dat ze last heeft van de voeding. Zodra ze in haar bed ligt begint ze te kreunen en te kronkelen en na een tijdje te huilen. Rechtop houden is het enige dat enigszins werkt. En dan nog duurt het zeker twee tot drie uur voordat ze in slaap valt. Zou best eens verborgen reflux kunnen zijn als ik naar de symptomen kijk.
Ga je er nog mee doen? Naar de ha of iets dergelijks?
pi_121934068
Wahaha wat een verhalen weer.

KJ hoe lief! Ik smelt helemaal!
  woensdag 23 januari 2013 @ 13:26:07 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121934315
Hier werkt de Zantac voor eventueel verborgen reflux niet echt. Ze huilt hele dagen, ook in d'r slaap en tijdens het voeden. Ze trappelt continu met haar beentjes en schreeuwt het soms uit.
Ik zat vanochtend dus maar weer bij de huisarts want mijn instinct zegt namelijk dat het echt haar darmen zijn en geen reflux. We hebben nu lactulose gekregen. Het kan zijn dat ze verstopt zit, dat verklaart ook het zoveel persen zonder resultaat.

Ik hoop het zo, ik hoop echt dat het mijn meisje van haar pijn af helpt.

We hebben trouwens wel een topnacht gehad, gisteravond heeft ze veel geclusterd, de laatste voeding om 23.30 uur en die erna om 05.15 uur!! Ik was heel verbaasd en ik hoop dat ze dat doorzet. Als ze eenmaal pijnvrij slaap, dan kan zo ook best lang doorslapen namelijk.
pi_121935719
Estrys, ik heb laatst begrepen dat dat ook symptomen van oorpijn kunnen zijn. Met name 's avonds en 's nachts de ergste klachten, en zodra je je kindje neerlegt verhoogt de druk in het oor, dus rechtop houden brengt verlichting.
pi_121936254
Mijn man is thuis. Hij is M aan het verschonen maar laat hem dan onbeheerd op het aankleedkussen liggen. Gaat ie even de luieremmer leeggooien en naar de wc.
Ik hou daar niet van. Het risico dat M zich afzet en van de commode afknikkert is me te groot. Dat heb ik al 1000 keer gezegd, maar hij vergeet het.
Ben ik te bezorgd? Ga ik schelden of laat ik hem maar en hoop ik op de goede afloop?

Zucht. :(
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:21:16 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121936556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 14:13 schreef Mangostine het volgende:
Mijn man is thuis. Hij is M aan het verschonen maar laat hem dan onbeheerd op het aankleedkussen liggen. Gaat ie even de luieremmer leeggooien en naar de wc.
Ik hou daar niet van. Het risico dat M zich afzet en van de commode afknikkert is me te groot. Dat heb ik al 1000 keer gezegd, maar hij vergeet het.
Ben ik te bezorgd? Ga ik schelden of laat ik hem maar en hoop ik op de goede afloop?

Schelden! Wat een sukkel (sorry hoor) En m ff goed duidelijk maken dat als ie eraf flikkert dat ie dan wel dood kan zijn (ok, misschien ietwat dramatisch..Maar je weet maar nooit)
pi_121936591
quote:

Nee niet te bezorgd, baby's leren nieuwe dingen en het maakt ze niks uit als het dan toevallig even niet uit komt.

Tico, Joene en Bram, hoop dat het vandaag weer een beetje beter gaat.

En wat een naar verhaal idd Mango, maar goed dat ik dat niet wist dat dat kon tijdens mijn zwangerschap... Ik probeer het nu weer te vergeten.
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:24:08 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_121936679
quote:

Niet overbezorgd hoor. Ik zou daar toch echt flink pissig over zijn :@. Zelfs toen ze nog niet kon rollen lieten we E nooit alleen achter op het aankleedkussen. Schelden dus :7?
  woensdag 23 januari 2013 @ 14:32:01 #98
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121936986
Ik zou ook schelden....

Tico en Joene, al enig nieuws?
pi_121937011
Ik ben niet zo goed in schelden, dus ik heb het nog maar eens besproken. Hij gaat eraan denken.
Hij weet het ook wel, hij is verdorie arts en zijn moeder is CB-arts. :X
pi_121937089
KJ wat een lekkere hap wangen zeg O+

Zoë ik hoop dat de ha je betere begeleiding kan geven zodat je eindelijk lichamelijk weer kan herstellen. Duurt al veels te lang ;(

Hier een dikke poepluier vanmorgen dus nu weer een vrolijk kind :9

Schelden zou ik zelf niet doen, je kan beter een rustig gesprek hierover voeren. Maar ik weet uit eigen ervaring dat het soms moeilijk is om rustig te blijven :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')