Racisme is ook wanneer de groep in het filmpje een blanke jongen half dood slaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef De_Guidance het volgende:
Racisme is racisme. Moet je ook niet anders noemen.
De oproepen hier om de zaakjes van middenstanders aan te vallen die enorm hard werken voor hun zakcentjes classificeer ik als ziek. Bovendien ook wettelijk niet toelaatbaar.
Verder wat Weltschmerz zegt.
"Ik ben niet racistisch maar het zijn rifapen met inferieure genen"quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach gos, de slachtofferkaart wordt weer gespeeld. Net zo'n sneue reflex als de getinte mensen die roepen dat ze worden aangehouden omdat ze een ander kleurtje zouden hebben.
Als ze dat hebben gedaan omdat hij blank is is dat ook racisme. Vreemde vraag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Racisme is ook wanneer de groep in het filmpje een blanke jongen half dood slaat.
Of is het eenrichtingsverkeer?
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.quote:Dat heeft te maken met de status welke je daarvan krijgt binnen de cultuur.
Jouw fantasie kent ook geen grenzen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem van willekeurige voorbijgangers helemaal in elkaar schoppen met een groep is al decennia Nederlandse folklore.
En hun vriendjes behoren niet tot die cultuur dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.
Klopt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Flow3r het volgende:
Willekeurige onschuldige mensen in elkaar slaan of winkels in puin rammen slaat natuurlijk nergens op![]()
Maar ik vraag me wel af in hoeverre mensen onschuldig zijn.
Neem nu het ' Marokkanenprobleem" .
Meer dan 50% van de Marokkaanse jongeren is in aanraking gekomen met justitie.
Dat betekent tevens dat bijna alle Marokkanen iemand in de familie hebben die het verkeerde pad op is gegaan. Dat maakt ze niet alleen onschuldig, maar ook mede verantwoordelijk, voor opvoeding etc.
Winkels slopen schiet niet op, maar duidelijk onschuldigen erbij betrekken omdat het waarschijnlijk een familielid van hen betreft zou best wel eens kunnen helpen.
Althans, misschien dat sommigen zich zouden schamen als ze ineens door een oom op het matje werd geroepen als ze iets geflikt hadden?Ze willen dat toch meestal stiekem doen, misschien wel stoer voor hun vriendjes, maar zeker niet geaccepteerd door oom , tante of een ander familielid denk ik.
Zo maak je iedereen mede verantwoordelijk.Nu hoor je vaak dat het mensen niet aangaat omdat zij zelf niks fout doen, ondertussen steelt het neefje vrolijk verder en die zien ze toch ook op feestjes en zo, maar dan is hij anoniem en weet niemand van zijn escapades.Maak het maar bekend binnen die families.
Dat is slechts 1 groep, hoe het verder moet met autochtonen etc zien we later wel
Dan krijg je scheve verhoudingen en staat heel je beleid op losse schroeven. Als er iets moet veranderen moet het algemeen zijn, daar hebben degene die niet met justitie in aanraking komt heeft daar dan ook geen last van. Marokkaan, Turk, Nederlander of Belg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:18 schreef Flow3r het volgende:
Dat is slechts 1 groep, hoe het verder moet met autochtonen etc zien we later wel
Je weet ook niet hoe je je moet gedragen. Zou het helpen als je duidelijk laat zien niet bang te zijn? Is niets doen/wegkijken een teken van zwakte? Wegrennen? Heel relaxt en vriendelijk blijven no matter wat ze je ook naar je kop slingeren?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:17 schreef tong80 het volgende:
Ik ben echt bang voor dit soort gasten. Het kan iedereen overkomen. Het is gewoon te vreselijk.
Of te wel gewoon wie zich schuldig maakt aan een vergrijp als deze gewoon zoveel jaar in de bak.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de overheid is ook verantwoordelijk door slap op te treden en om de hete brei heen te draaien om maar niemand voor de kop te stoten.
Het klopt gewoon wat hij zegt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw fantasie kent ook geen grenzen.
Ik zag hem opstaan. Dacht later was maar blijven liggenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je weet ook niet hoe je je moet gedragen. Zou het helpen als je duidelijk laat zien niet bang te zijn? Is niets doen/wegkijken een teken van zwakte? Wegrennen? Heel relaxt en vriendelijk blijven no matter wat ze je ook naar je kop slingeren?
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de overheid is ook verantwoordelijk door slap op te treden en om de hete brei heen te draaien om maar niemand voor de kop te stoten.
Is ook schokkend.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt.
Bovendien vind ik jouw verhandeling over het slopen van Turkse en Marokkaanse middenstander-winkeltjes bijzonder vergaand en schokkend.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:27 schreef 3-voud het volgende:
Ik hoop enkel dat ik het toevallig een keer van een afstandje zie. Dan schop ik ze helemaal lens en begraaf ze onder de straat.
Wat is dit nu weer voor een onzinnige opmerking, waarom moet de aanpak algemeen zijn? Je pakt een huurmoordenaar toch ook niet op dezelfde manier aan als een psychisch gestoorde lustmoordenaar omdat ze beide een moord op hun geweten hebben .....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan krijg je scheve verhoudingen en staat heel je beleid op losse schroeven. Als er iets moet veranderen moet het algemeen zijn, daar hebben degene die niet met justitie in aanraking komt heeft daar dan ook geen last van. Marokkaan, Turk, Nederlander of Belg.
Ik vind dit een bijzondere slachtofferrolpositie waar je je zelf nu in duwt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.
zie hoe wilders wordt afgebrand als hij enkele feiten noemt.
Het mag niet genoemd worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
ze kijken wel uit, zie hier op het forum hoe mensen worden beoordeeld op hun mening terwijl die geen vooraanstaande rol in de maatschappij hebben.
zie hoe wilders wordt afgebrand als hij enkele feiten noemt.
Ook schokkend inderdaad. Zie jij iemand hier daartoe oproepen? Ik niet namelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is ook schokkend.
Maar dat is ook alle winkels die overvallen worden door tuig met twee paspoorten.
In feite is het hetzelfde.
Gewoon zonder reden een winkel in stappen dat aan gort slaan verlaag jij je dus gewoon net als de personen waar we het nu overhebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is ook schokkend.
Maar dat is ook alle winkels die overvallen worden door tuig met twee paspoorten.
In feite is het hetzelfde.
Als er niemand het idee oppert, dan wordt het ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ook schokkend inderdaad. Zie jij iemand hier daartoe oproepen? Ik niet namelijk.
Vaak boeit het de familie gewoon niets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Die status hebben ze alleen bij hun vriendjes hoor, ik geloof er geen bal van dat vader en moeder trots zijn op hun kind als ie weer iemand in elkaar geslagen heeft. Maar vaak weet de familie van niks.
Er wordt een aanpak gesuggereerd. Op het moment dat je een handelswijze voor politie en justitie inzet voor een bepaalde bevolkingsgroep, in dit geval de Marokkanen, dan denk ik dat het escaleert, omdat een Nederlander die eenzelfde vergrijp pleegt niet in dezelfde handelswijze past. Dan gaat het rommelen, gok ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een onzinnige opmerking, waarom moet de aanpak algemeen zijn? Je pakt een huurmoordenaar toch ook niet op dezelfde manier aan als een psychisch gestoorde lustmoordenaar omdat ze beide een moord op hun geweten hebben .....
Echt dat angsthazengedoe om maar niet te hoeven benoemen
Dikke onzin, maar geloof wat je wilt geloven. Je hebt al Allah, deze zal dan ook wel laagdrempelig zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het klopt gewoon wat hij zegt.
Dat was geen mening. Maar ook hier, geloof lekker wat je wilt. Je hebt toch weinig nodig om te trollen in feedback en de rest van het forum erbij te slepen.quote:Bovendien vind ik jouw verhandeling over het slopen van Turkse en Marokkaanse middenstander-winkeltjes bijzonder vergaand en schokkend.
Waar zeg ik dat ik dat wil ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Gewoon zonder reden een winkel in stappen dat aan gort slaan verlaag jij je dus gewoon net als de personen waar we het nu overhebben.
Dat is juist het probleem.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Vaak boeit het de familie gewoon niets.
Als hij maar een beetje cijfers haalt en zich thuis gedraagt.
Welke kankerzooi hij op straat allemaal uitvreet? Dat is de schuld van de politie, die is daar toch de baas? Daar hoef je bij hun niet mee aan te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |