abonnement Unibet Coolblue
pi_122708664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 20:07 schreef starla het volgende:
Huisartsen die bellen als ze na 2 nog geen brief hebben?

Dikke middelvinger zeg.
laat maar
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_122710619
quote:
5s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

laat maar
Benieuwd wat daar eerst stond :P

Nee sorry, maar na 2 dagen bellen is wel érg ongeduldig. Sowieso moeten de brieven nog geaccordeerd worden voordat ze naar de huisarts gaan en in tijden van een hele hoge turnover kan de supervisor niet even 30 brieven in een week accorderen als ze nog dienst doen en poli draaien.

Dat weten de meeste huisartsen gelukkig ook wel.
I feel kinda Locrian today
pi_122710991
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:05 schreef starla het volgende:

[..]

Benieuwd wat daar eerst stond :P

Nee sorry, maar na 2 dagen bellen is wel érg ongeduldig. Sowieso moeten de brieven nog geaccordeerd worden voordat ze naar de huisarts gaan en in tijden van een hele hoge turnover kan de supervisor niet even 30 brieven in een week accorderen als ze nog dienst doen en poli draaien.

Dat weten de meeste huisartsen gelukkig ook wel.
In de omgeving van Deventer konden de huisartsen zien welke patiënten van ze zijn opgenomen en ontslagen, konden ook het dossier, voorlopige brieven en uitslagen zien. Erg handig systeem om mee te werken als huisarts.

Ook wel fijn om te zien als je zelf iemand naar EHH/CCU had doorverwezen en nog dezelfde dag kon je zien of je juist had gehandeld en wat er aan de hand is.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 10 februari 2013 @ 14:31:01 #179
208890 June.
Seriously?
pi_122711636
Bij ons gaat er meteen een brief van de SEH naar de huisarts. Dus die weet globaal dan wel wat eraan de hand is ;) Mocht er tijdens de opname iets gebeuren wat wel handig is voor de huisarts om direct na ontslag te weten dan bel ik even. De rest kan best een weekje wachten.
Shine bright like a diamond.
pi_122712343
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:31 schreef June. het volgende:
Bij ons gaat er meteen een brief van de SEH naar de huisarts. Dus die weet globaal dan wel wat eraan de hand is ;) Mocht er tijdens de opname iets gebeuren wat wel handig is voor de huisarts om direct na ontslag te weten dan bel ik even. De rest kan best een weekje wachten.
Dit dus.
I feel kinda Locrian today
pi_122714763
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:31 schreef June. het volgende:
Bij ons gaat er meteen een brief van de SEH naar de huisarts. Dus die weet globaal dan wel wat eraan de hand is ;) Mocht er tijdens de opname iets gebeuren wat wel handig is voor de huisarts om direct na ontslag te weten dan bel ik even. De rest kan best een weekje wachten.
Ja zo gaat het bij ons ook ongeveer. SEH-brief gaat naar huisarts. Over wat er tijdens de opname gebeurt stuur ik op de dag van ontslag een kort bericht naar de huisarts. Indien patient overleden is of er dingen zijn die meteen na thuiskomst geregeld moet worden, dan bel ik. De definitieve brief volgt later en het zijn die brieven die ik eigenlijk onder administratie schaar
pi_122718830
SEH/Eerste hart hulp brieven, daar bellen huisartsen inderdaad vooral voor. Heb eerder ook weleens een akkefietje met een huisarts gehad door uitslagen die ze in het ziekenhuissysteem konden zien.

Ging over een patient met al 2-3 jaar gemetastaseerd longca maar bleef wonderbaarlijk in goede conditie. Werd opgenomen ivm plotse achteruitgang, door groei van meta in buik met vastlopen tot gevolg. Patient had zichzelf verwezen.... Belt de huisarts patient zelf dat hij wel ongerust is dat zijn tumor in zijn long groter is geworden.... Ja, dat kon er ook nog wel bij. Goede timing hoor en geheel niet onverwacht bij een patiënt zonder therapeutische opties...... Maar om even contact op te nemen met de zaalarts of behandelend longarts eerst hoe de zaken ervoor staan en niet alle uitslagen die een half uur bekend zijn meteen aan patiënt zelf door te bellen.... 8)7

Betrokken huisartsen zijn geweldig, maar dit soort dingen daar maak je je patiënt niet blijer mee.


Oh voor overlijden: huisarts(enpost) bellen en brief meteen afmaken. Wordt dan al snel een korte versie. Voorgeschiedenis en medicijnen zijn dan ook niet meer van groot belang, dus zo af.
Hier gaan brieven niet meer via de supervisor, maar als je bewezen hebt nette brieven te schrijven zonder onzin, gaan ze meteen naar de huisarts.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 21:00:16 #183
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122728533
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:31 schreef June. het volgende:
Bij ons gaat er meteen een brief van de SEH naar de huisarts. Dus die weet globaal dan wel wat eraan de hand is ;) Mocht er tijdens de opname iets gebeuren wat wel handig is voor de huisarts om direct na ontslag te weten dan bel ik even. De rest kan best een weekje wachten.
_O-

Hier is het een vodje waaruit alleen te concluderen is dat je bij de SEH bent geweest.

Ze hadden net zo goed bij de balie kaartjes kunnen leggen "gelieve de huisarts te geven bij vertrek", met de tekst
"Uw patiënt is op X bij ons op de SEH geweest."

Als je opgenomen wordt kunnen ze die regel ook wel faxen. :')
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_122729507
Dat verschilt dan per ziekenhuis, hier is het redelijk uitgebreide brief met anamnese, LO, AO, DD, werkdiagnose en beleid ('opname volgens stroke-protocol') :P
  zondag 10 februari 2013 @ 21:22:05 #185
208890 June.
Seriously?
pi_122729827
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

_O-

Hier is het een vodje waaruit alleen te concluderen is dat je bij de SEH bent geweest.

Ze hadden net zo goed bij de balie kaartjes kunnen leggen "gelieve de huisarts te geven bij vertrek", met de tekst
"Uw patiënt is op X bij ons op de SEH geweest."

Als je opgenomen wordt kunnen ze die regel ook wel faxen. :')
Zie reactie van dotKoen ;) Wat jij beschrijft noem ik niet een globaal beeld :P
Shine bright like a diamond.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 21:29:06 #186
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122730217
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:16 schreef dotKoen het volgende:
Dat verschilt dan per ziekenhuis, hier is het redelijk uitgebreide brief met anamnese, LO, AO, DD, werkdiagnose en beleid ('opname volgens stroke-protocol') :P
Dat sturen ze erna pas per post, dat vodje van de SEH is digitaal (VK-dossier). Als je op vrijdagmiddag wordt opgenomen wordt de brief maandag verwerkt en dinsdag met geluk verzonden. Met de post tegenwoordig kan hij best pas vrijdagmiddag bij de huisarts zijn. Vind ik niet zo vreemd dat ze even bellen. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_122730513
Nee hoor, SEH-brief ligt enkele seconden nadat ik op routeren heb geklikt in de Edifact-brievenbus van de huisarts.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 21:34:38 #188
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122730605
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:33 schreef dotKoen het volgende:
Nee hoor, SEH-brief ligt enkele seconden nadat ik op routeren heb geklikt in de Edifact-brievenbus van de huisarts.
Dus eigenlijk wil je zeggen dat die huisartsen maar gewoon eens moet inloggen? _O-
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_122730681
Nee, ze moeten op 'haal correspondentie op' in hun HIS klikken, of hun assistente dat laten doen.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 21:49:47 #190
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122731559
Ik heb er werkelijk geen idee van. Ik kan alleen de inzage zien in sommige gegevens die naar de huisarts gestuurd wordt en wat de huisarts stuurt. Ik kan zelf alleen dus het VK verslag van de SEH zien en de definitieve versie van de ontslagbrief. Of er intussen al 100x contact geweest is tussen het ziekenhuis en de huisarts is onzichtbaar. Op basis van wat ik hier kan zien dacht o, zo zal het wel gaan. Hartstikke niet dus. Vraag ik mij dus wel af waarom een huisarts gelijk belt. :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_122731847
Wat is een VK-verslag?

Het zal overigens best per huisarts en ziekenhuis verschillen, maar direct brieven per Edifact (of een andere uitwisselstandaard) versturen is volgens mij verreweg het meest gebruikte systeem, in ieder geval in mijn ervaring.

Ik heb geen SEH-bezoeken in het Radboud, dus ik kan het niet testen ;). Straks met EPIC kun je trouwens je hele dossier inzien.
  † In Memoriam † zondag 10 februari 2013 @ 22:10:40 #192
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122732825
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 21:53 schreef dotKoen het volgende:
Wat is een VK-verslag?

Het zal overigens best per huisarts en ziekenhuis verschillen, maar direct brieven per Edifact (of een andere uitwisselstandaard) versturen is volgens mij verreweg het meest gebruikte systeem, in ieder geval in mijn ervaring.

Ik heb geen SEH-bezoeken in het Radboud, dus ik kan het niet testen ;). Straks met EPIC kun je trouwens je hele dossier inzien.
VerpleegKundig dossier maar dat is zon kut woord. Dus dat korte ik maar op mijn manier even samen. :P

Aha, dat zou wel fijn zijn. Ik vind het wel fijn dat de resultaten in dat EPD pas na een tijd verschijnen i.p.v. meteen. Google is dan toch verleidelijk. :@
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  zondag 10 februari 2013 @ 22:33:35 #193
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_122734149
Deze week begint mijn eerste dienstenblok. *wiebel*
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_122740685
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:33 schreef Pluizel het volgende:
Deze week begint mijn eerste dienstenblok. *wiebel*
emigreer nu het nog kan
  maandag 11 februari 2013 @ 06:56:46 #195
208890 June.
Seriously?
pi_122740752
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 22:33 schreef Pluizel het volgende:
Deze week begint mijn eerste dienstenblok. *wiebel*
Succes! Ik begin in april.. :P
Shine bright like a diamond.
pi_122747736
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 06:56 schreef June. het volgende:

[..]

Succes! Ik begin in april.. :P
Ik ook, 1e week van april
pi_122789946
Ik ga maar even iets ergs zeggen.

Dit topic zou eigenlijk dicht moeten.

Dit is School&Studie, en arts-assistent uithangen heeft weinig met studie te maken.
Daarbij hebben we met een Starla te maken, die elke onwetende potentiële eerstejaars; met zijn/haar vragen wegblaft. Verder is het uit het oogpunt van beroepsgeheim helemaal niet zo verstandig om hier werkperikelen te bespreken.

Van het laatste zie ik wel dat het geanomiseerd gedaan wordt, maar toch, je zal maar de patiënt zijn, die terugleest dat er "vanmiddag in het OLVG op de CVA afdeling wel een enorm dikke, chagrijnige patiënt" is binnengebracht (voor de goede orde: ik werk niet in het OLVG). Evenals onderstaande opmerkingen van Starla.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 22:02 schreef starla het volgende:
Het protocol is toch net zo lang morfine s.c. spuiten tot patient ophoudt met ademen?

En dan afgeven als natuurlijke dood.

En voordat ze hemelen even nog snel een temp van 39.7 noteren zodat je sepsis als contra-indicatie kunt invullen in het donatieformulier.

Scheelt weer papierwerk en het genante gecondoleer tegenover een familie die je niet kent.
Je zal maar net je oma verloren hebben, en dan dit teruglezen.

Dit soort dingen horen niet op een publiek forum. In de koffiekamer met je collega's: prima. Of op het besloten arts-assistentenforum of Medischcontact.nl. In diverse ziekenhuizen zijn dan ook al richtlijnen verantwoord gebruik van social media en daar wordt ook op gewezen niet te twitteren over zaken op je werk.

Ik zal iig een TR maken naar de mods, kunnen zij beslissen wat ze er mee doen.

Wellicht zijn jullie het er niet mee eens, dan lees ik dan graag hoe jullie het wel zien.

Anonieme (gefantaseerde) casusbesprekingen: prima. Uitleg over de geneeskunde opleiding: prima. Maar zaken als "die man die niet eens wist waar zijn nieren zaten en mij uitkafferde!"(ik noem maar wat) horen hier imho niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godshand op 12-02-2013 15:26:30 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_122790996
Gelukkig ben ik nog een naïeve student die nog erg veel plezier heeft in het vak O+
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122791806
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef Godshand het volgende:
Ik ga maar even iets ergs zeggen.

Dit topic zou eigenlijk dicht moeten.

Dit is School&Studie, en arts-assistent uithangen heeft weinig met studie te maken.
Daarbij hebben we met een Starla te maken, die elke onwetende potentiële eerstejaars; met zijn/haar vragen wegblaft. Verder is het uit het oogpunt van beroepsgeheim helemaal niet zo verstandig om hier werkperikelen te bespreken.

Van het laatste zie ik wel dat het geanomiseerd gedaan wordt, maar toch, je zal maar de patiënt zijn, die terugleest dat er "vanmiddag in het OLVG op de CVA afdeling wel een enorm dikke, chagrijnige patiënt" is binnengebracht (voor de goede orde: ik werk niet in het OLVG). Evenals onderstaande opmerkingen van Starla.

[..]

Je zal maar net je oma verloren hebben, en dan dit teruglezen.

Dit soort dingen horen niet op een publiek forum. In de koffiekamer met je collega's: prima. Of op het besloten arts-assistentenforum of Medischcontact.nl. In diverse ziekenhuizen zijn dan ook al richtlijnen verantwoord gebruik van social media en daar wordt ook op gewezen niet te twitteren over zaken op je werk.

Ik zal iig een TR maken naar de mods, kunnen zij beslissen wat ze er mee doen.

Wellicht zijn jullie het er niet mee eens, dan lees ik dan graag hoe jullie het wel zien.

Anonieme (gefantaseerde) casusbesprekingen: prima. Uitleg over de geneeskunde opleiding: prima. Maar zaken als "die man die niet eens wist waar zijn nieren zaten en mij uitkafferde!"(ik noem maar wat) horen hier imho niet.
het is wat meid.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_122792356
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef Seam het volgende:

[..]

het is wat meid.
Lekker onderbouwd ook :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')