quote:Hitserie Penoza krijgt derde seizoen
HILVERSUM - De hitserie Penoza gaat door. De KRO en producent NL Film werken op dit moment aan een derde seizoen over het wel en wee van de criminele familie De Rue.
Het is de bedoeling dat de derde reeks in het najaar van 2013 al op televisie te zien is.
Penoza vertelt over Carmen van Walraven (Monic Hendrickx), die na de gewelddadige dood van haar echtgenoot Frans (Thomas Acda) gedwongen wordt zijn rol in een misdaadkartel over te nemen. Aan het slot van seizoen 1 verhuist zij met haar gezin naar het buitenland.
Maar aan het begin van seizoen 2, dat momenteel te zien is, worden de Van Walravens door omstandigheden gedwongen terug te keren naar Nederland. Andere hoofdrollen zijn voor Fedja van Huet,Tom Jansen, Loek Peters en Raymond Thiry.
Remakes
De derde reeks wordt momenteel geschreven. In principe keren alle hoofdrolspelers terug in het derde seizoen. "Hoewel er nog wel een paar doden vallen voor het einde van seizoen 2", verklapt producent Alain de Levita. "Dus ik kan niet met zekerheid zeggen wie we volgend jaar in Penoza 3 gaan zien."
De serie is niet alleen in Nederland een groot succes. Er zijn inmiddels remakes gemaakt in de VS en Polen. Verder is productiebedrijf NL Film in onderhandeling met een aantal andere landen, waaronder Engeland, Frankrijk en India.
Welke tweets?quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:24 schreef W00fer het volgende:
http://www.ed.nl/algemeen(...)penoza-iii-1.3664271
Alleen jammer dat die tweets van Sigrid ten Napel weg zijn gehaald.
Foto's die ze geplaatst had van de eerste repetities van het derde seizoen, check de bron link die ik erbij gezet heb.quote:
dit had dan ook gemaakt moeten worden door een HBO of Showtime ipv een open zender waar het vooral allemaal snel snel moet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:04 schreef Jivis het volgende:
Intussen wordt de Amerikaanse remake niet zo goed ontvangen: http://www.metacritic.com/tv/red-widow
Ik juist wel, ik vond S01 en S02 heel goed, Penoza is toch wel 1 van de beste series van Nederland!quote:Op woensdag 17 april 2013 15:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd maar verwacht er niet veel van.
Aflevering 1quote:Eind september start het derde en laatste seizoen van de KRO-succesreeks PENOZA. De serie werd begin dit jaar door de bezoekers van Crimezone uitgeroepen tot de Beste Nederlandse Misdaadserie van de laatste tien jaar. Vandaag een update en het complete uitzendschema van PENOZA III
Over PENOZA III
Carmen (Monic Hendrickx) staat aan het hoofd van een goedlopend imperium en ook thuis lijkt alles prima te verlopen. Ze woont met John (Eric Corton), Koen (Joost Koning), Boris (Stijn Taverne) en kleine Irwan in een mooi huis dat wel iets weg heeft van een fort. Nathalie (Sigrid ten Napel) en Lucien (Niels Gomperts) wonen samen in een pand in de stad. De drugsIijnen en handel met Rosales (Gabriël Aguilera) lopen soepel, Reina (Eva van de Wijdeven) en Berry (Loek Peters) werken voor Carmen. Er lijkt geen vuiltje aan de lucht en Carmen begint er al van te dromen zich terug te kunnen trekken. Lekker wat meer tijd voor zichzelf en haar gezinnetje en met het verdiende geld hoopt ze een sprong naar de ’bovenwereld’ te kunnen maken. Maar als er een runner wordt onderschept en een concurrent zich op haar markt begeeft, zit er niets anders op de touwtjes weer strak in handen te nemen.
PENOZA III wordt geproduceerd door NL Film naar een idee van Pieter Bart Korthuis en geregisseerd door Diederik van Rooijen. Penoza III is vanaf 29 september 10 weken lang bij de KRO op Nederland 3 te zien.
De eerste PENOZA-serie, die in het najaar van 2010 is uitgezonden, werd met veel enthousiasme en lof ontvangen door zowel kijker als critici. Naast diverse nominaties voor o.a. het scenario en een Beeld en Geluid Award voor hoofdrolspeelster Monic Hendrickx, is de serie inmiddels ook in het buitenland een feit.
Endemol Polen produceerde een Poolse remake voor het Poolse Canal+ (Krew Z Krwi getiteld). In de Verenigde Staten werd een remake van de serie, getiteld RED WIDOW, gemaakt. Deze serie werd door ABC uitgezonden, maar ook in Zweden (Kanal 5) en in Polen (Fox life) op tv vertoond.
Het eerste seizoen van PENOZA is eveneens uitgezonden op de Belgische televisie (Publieke één) en ook uit andere Europese landen is inmiddels interesse in de hitserie getoond. Aan PENOZA III schreven, naast Pieter Bart Korthuis, ook Philip Delmaar Karin van der Meer en Franky Ribbens.
CAST
1. Carmen – Monic Hendrickx
2. Lucien – Niels Gomperts
3. Nathalie – Sigrid ten Napel
4. Boris – Stijn Taverne
5. Fiep – Olga Zuiderhoek
6. John – Eric Corton
7. Luther – Raymond Thiry
8. Berry – Loek Peters
9. Leeflang – Hajo Bruins
10. Simon – Marcel Musters
11. Sandrina – Medina Schuurman
12. Justine – Jacqueline Blom
13. Koen – Joost Koning
14. Reina – Eva van de Wijdeven
15. Storm – Gijs Naber
16. Speedy – Mads Wittermans
17. De Snor – Pieter van der Sman
Uitzendschema
Zondag 29 september 20.25 uur Aflevering 1
Zondag 6 oktober 20.25 uur Aflevering 2
Zondag 13 oktober 20.25 uur Aflevering 3
Zondag 20 oktober 20.25 uur Aflevering 4
Zondag 27 oktober 20.25 uur Aflevering 5
Zondag 3 november 20.25 uur Aflevering 6
Zondag 10 november 20.25 uur Aflevering 7
Zondag 17 november 20.25 uur Aflevering 8
Zondag 24 november 20.25 uur Aflevering 9
Zondag 1 december 20.25 uur Aflevering 10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aflevering 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: crimezone.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op youtube staan trouwens wel meer stukjes van opnames van het nieuwe seizoen, maar ik wil het nog niet zien.know'm sayin?
word? word.
ze staan nog steeds gewoon op de kro site en uitzending gemistquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:
het 3e seizoen alweer? shit, moet de eerste 2 nog steeds kijken. maar eens voor gaan zitten.
Voor Nederlands begrippen de beste serie tot nu toe!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
ze staan nog steeds gewoon op de kro site en uitzending gemist
Binnen een weekje ben je daar wel doorheen, tenminste iedereen die ik dit aanraadde vond het top
Niets verklappen hèquote:Op zondag 15 september 2013 20:10 schreef Eef999 het volgende:
Ik kwam vandaag de eerste aflevering van seizoen 3 tegen (nieuwsgroepen), net gezien![]()
In spoiler zetten Heksiequote:Op vrijdag 27 september 2013 13:56 schreef Toverheks het volgende:
Net deel 1 van seizoen 3 gezien, en ik moet zeggen........![]()
![]()
![]()
klasse en bloedje spannend nu al................dus nog 9 delen te gaan..Carmen zet hem op
Haaitje, ik heb niks verklapt hoor.......ik zeg ook niet hoe en wat, ga maar kijken zondagavond het is zo goed...........quote:
quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:53 schreef Toverheks het volgende:
Haaitje, ik heb niks verklapt hoor.......ik zeg ook niet hoe en wat, ga maar kijken zondagavond het is zo goed...........
Vies dik ja.quote:Op zondag 29 september 2013 20:33 schreef RensAjacied het volgende:
Wat een dik hoofd heeft Sigrid gekregen.
quote:Op zondag 29 september 2013 20:57 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hij was ook de grootste baas bij Villa Achterwerk...
Van Rossum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |