Dit dus. In plaats daarvan springt hij gelijk hoog in de boom.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die vraag had hij gewoon helder moeten beantwoorden: omdat als hij het eerder had gedaan dan deze generatie er nog meer mee opgescheept zou zitten omdat dan direct de stekker er was uitgetrokken. Nu trok Rabo zelf de stekker eruit en gaf dat ruimte om te praten.
Erg slap en toont aan dat je koste wat het kost hem verdedigd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die vraag had hij gewoon helder moeten beantwoorden: omdat als hij het eerder had gedaan dan deze generatie er nog meer mee opgescheept zou zitten omdat dan direct de stekker er was uitgetrokken. Nu trok Rabo zelf de stekker eruit en gaf dat ruimte om te praten.
Dat is op geen enkele manier vergelijkbaar. Die renners zijn gaan praten omdat ze sowieso al genoemd waren en ze een schorsing van 2 jaar boven het hoofd hing. Het verschil tussen wel of niet praten was dat in het ene geval er een schorsing van 6 maanden zou komen ipv 2 jaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Erg slap en toont aan dat je koste wat het kost hem verdedigd.
Rabo trekt er nu de stekker uit nav dat rapport. Had dat dan maar ook niet moeten verschijnen? Hadden die dan niet mogen praten?
Ik hem koste wat kost verdedig? Ik geef aan wat hij gewoon had moeten zeggen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rabo trekt er nu de stekker uit nav dat rapport. Had dat dan maar ook niet moeten verschijnen? Hadden die dan niet mogen praten?
In het verleden met T-Mobile zag je ook een overgangsregeling, zoals dat heel vaak gebeurt. Ze handelen dat 'netjes' af.
Nelissen had gewoon moeten praten. Zonder die sensatie van het moment.
Madrid en Barca neerhakken zou een nog grotere vis zijn dan US Postal. Weg reputatie Ronaldo en Messi.quote:
Dat weet je nooit van te voren. Ik kan me wel voorstellen dat je het dan voor je houdt, al was zijn stelligheid wel opvallend.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het verleden met T-Mobile zag je ook een overgangsregeling, zoals dat heel vaak gebeurt. Ze handelen dat 'netjes' af.
Nelissen had gewoon moeten praten. Zonder die sensatie van het moment.
Het idee dat Nelissen dan eigenhandig de stekker eruit had getrokken en dat Rabo dat nu helemaal zelf doet is een beetje een verkeerde voorstelling van zaken.
Hij zegt nota bene zelf dat ze maar elkaar moeten gaan verlinken en verklikken om de boel helemaal schoon te krijgen. Had hij veel eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik hem koste wat kost verdedig? Ik geef aan wat hij gewoon had moeten zeggen.
En ik zeg toch helemaal niet dat dat rapport niet had moeten verschijnen. Godzijdank is dat rapport verschenen, maar het stoppen van Rabo daarna maakte het voor individuele gevallen veel makkelijker om te gaan praten. Snap je nou gewoon die simpele gevolgtrekking niet eens? Als Rabo nog in het peloton had gezeten, was het voor ex-renners veel minder makkelijk geweest om te praten, zeker als je nog een hart voor de sport hebt zoals Nelissen en de huidige generatie een mooie loopbaan toewenst.
En daarom worden alle andere sporten buiten het wielrennen buiten schot gehouden in het Fuentes-onderzoek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Madrid en Barca neerhakken zou een nog grotere vis zijn dan US Postal. Weg reputatie Ronaldo en Messi.
Omdat daar nu het juiste moment voor is. Nu staat de tent toch al in de fik en kan maar beter alles tegelijk duidelijk worden. Als Nelissen een paar jaar terug was beginnen praten, had hij er op dat moment voor gezorgd dat Rabo zou stoppen met sponseren en hadden de huidige gasten zonder sponsor gezeten. En als hij ergens niet op uit was, dan was het dat wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zegt nota bene zelf dat ze maar elkaar moeten gaan verlinken en verklikken om de boel helemaal schoon te krijgen. Had hij veel eerder moeten doen.
Harm weer door de bocht.twitter:DitisdeDag twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 14:19:32'Een goede sfeer in de ploeg is belangrijker dan #doping' @kuipers_harm in #DIDD #Radio1 reageer retweet
Ze kunnen niet veel zeggen ze zelf in dat interview. Ze lopen tegen een muur op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ver het WADA bereid is te gaan
Dit heet ook wel meehuilen met de wolven in het bos.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat daar nu het juiste moment voor is. Nu staat de tent toch al in de fik en kan maar beter alles tegelijk duidelijk worden. Als Nelissen een paar jaar terug was beginnen praten, had hij er op dat moment voor gezorgd dat Rabo zou stoppen met sponseren en hadden de huidige gasten zonder sponsor gezeten. En als hij ergens niet op uit was, dan was het dat wel.
Laten we hopen dat het gebeurt. Spanje weg, Messi weg, Ronaldo weg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
En daarom worden alle andere sporten buiten het wielrennen buiten schot gehouden in het Fuentes-onderzoek.
Wie haalt die vent even publiekelijk neer. Irritante man.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef marcodej het volgende:
Harm weer door de bocht.twitter:DitisdeDag twitterde op dinsdag 22-01-2013 om 14:19:32'Een goede sfeer in de ploeg is belangrijker dan #doping' @kuipers_harm in #DIDD #Radio1 reageer retweet
Ja, ze moeten gaan praten zegt ie. Maar hij zei ook dat een generaal pardon, dus zonder verlies van baan, daarbij erg belangrijk kan zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zegt nota bene zelf dat ze maar elkaar moeten gaan verlinken en verklikken om de boel helemaal schoon te krijgen. Had hij veel eerder moeten doen.
Geen enkele reden om hem verder iets slechts toe te wensen, maar denken dat alleen de loftrompet gestoken zou worden is wel heel naïef.twitter:huizingatweets twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:14:48Wielrenners die teleurgesteld afgehaakt zijn omdat ze niet wilden gebruiken, DIE verdienen respect. Niet de gebruikers. reageer retweet
Hij is op twitter ook alweer goed bezig zie ikquote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:21 schreef marcodej het volgende:
twitter:kuipers_harm twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:12:55#dopingschandaal #rtl7 epo is geen wondermiddel. Nelissen, Jakobs, Lotz, Th Dekker en vele anderen bleven op hetzelfde niveau reageer retweet
en daarom kan ik de woede wel voorstellen bij het publiek.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, ze moeten gaan praten zegt ie. Maar hij zei ook dat een generaal pardon, dus zonder verlies van baan, daarbij erg belangrijk kan zijn.
Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:24 schreef CPS2000 het volgende:
Ik vind de houding van Nelissen nogal irritant eigenlijk. Ik beken dus daarmee is de kous af en verdien ik respect. Zo werkt het natuurlijk niet. Lekker in de slachtofferrol kruipen: "Denk je dat het leuk is om in zo'n systeem te fietsen? Ik had vrouw en kinderen en hypotheek en zag een carrière door mijn vingers glippen blablabla". Hij verdiende 300.000 gulden aan het begin van z'n profcarrière. Dat is natuurlijk een belachelijk bedrag voor een gast van zo'n leeftijd en er zijn maar een paar sporten waarin je dat kan evenaren of overtreffen. Als je denkt dat je daar op een of andere manier rechten aan kan ontlenen voor een toekomstig inkomen in de wielrennerij en daarom de spuit gaat zetten is je wereldbeeld gewoon vertekend. Erg eens met Mark Huizinga in dezen:Geen enkele reden om hem verder iets slechts toe te wensen, maar denken dat alleen de loftrompet gestoken zou worden is wel heel naïef.twitter:huizingatweets twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:14:48Wielrenners die teleurgesteld afgehaakt zijn omdat ze niet wilden gebruiken, DIE verdienen respect. Niet de gebruikers. reageer retweet
Geldt een beetje voor het hele Rabo-verhaal: het eerste voorjaar wordt er slecht gereden DUS gaan we gelijk met z'n allen aan de spuit.
De eenvoudige knecht Lotz zagen we ineens met zijn neus vooraan in de bergen en de terugval van Dekker nu hij bij Garmin rijdt is ook opmerkelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hij is op twitter ook alweer goed bezig zie iktwitter:kuipers_harm twitterde op maandag 21-01-2013 om 23:12:55#dopingschandaal #rtl7 epo is geen wondermiddel. Nelissen, Jakobs, Lotz, Th Dekker en vele anderen bleven op hetzelfde niveau reageer retweet
"Druk van de publieke opinie". Weer zo'n slap excuus. Als je te hard rijdt zeg je dan ook "druk van de werkgever".quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.
Ik vind het sowieso link om met allerlei makkelijke beschuldigingen richting renners te komen als je die druk om die beslissing te moeten nemen niet persoonlijk hebt ervaren. Het klinkt allemaal zo makkelijk hoe mensen erover denken, en ook Huizinga denkt er wel heel makkelijk over, maar zo makkelijk is het natuurlijk echt niet.
Het grote publiek zal ook hun bek houden als ze hun baan verliezen wanneer ze hun bek opentrekken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
en daarom kan ik de woede wel voorstellen bij het publiek.
Ja, als je als koerier geacht wordt ergens binnen bepaalde tijd te zijn of als pizzabezorger met een warme pizza in je bakje rijdt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Druk van de publieke opinie". Weer zo'n slap excuus. Als je te hard rijdt zeg je dan ook "druk van de werkgever".
Het klopt dat ik niet weet hoe het destijds was, de start van Rabo is voor mijn tijd. Maar ik vind het wel erg snel beslist als je als ploeg in mei al georganiseerd aan de dope gaat. Er moet nogal wat druk geweest zijn om in het eerste jaar direct met de grote jongens mee te doen blijkbaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je direct snapt wat de druk van binnenuit als van buitenuit, van zowel de sponsor als van de publieke opinie, was op dat moment. De beslissing zal ook echt niet van de ploeg van het ene op het andere moment zijn genomen. Daar zullen Raas en co. ook wel behoorlijk wat nachten over hebben geslapen.
Ik vind het sowieso link om met allerlei makkelijke beschuldigingen richting renners te komen als je die druk om die beslissing te moeten nemen niet persoonlijk hebt ervaren. Het klinkt allemaal zo makkelijk hoe mensen erover denken, en ook Huizinga denkt er wel heel makkelijk over, maar zo makkelijk is het natuurlijk echt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |