Hoezo moet het socialer? Hoezo diepere sociale betekenis?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:09 schreef Good_Luck het volgende:
Hallo, check eerst dit filmpje:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_jonge.html#comments
Ik wil graag dieper ingaan op de materie, de sociaal-economische achtergrond van dit soort incidenten. Allereerst wil ik aangeven dat wat deze jongens hebben gedaan fout is. Maar denk aan wat er allemaal is gebeurd. Buurthuizen zijn verdwenen, er wordt bezuinigd op hulp aan gezinnen, sociale bijstand wordt niet genoeg verhoogd....
Deze toch al kwetsbare jongeren kunnen geen kant op. Ze bevinden zich vaak ook al in sociaal-economisch gezien onderaan de ladder. We kunnen nu zien waar al deze bezuinigingen toe lijden.
STOP DE BEZUINIGINGEN HET MOET SOCIALER
Je moet natuurlijk ook vechten, wanneer je niet anders kunt.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik problemen had met zoiets is zeker 15 jaar geleden (waren trouwens toevallig ook Marokkanen), maar verder nooit.
Maar in zo'n situatie zou ik toch denk ik gewoon snel wegrennen. Toch liever laf dan in coma getrapt of erger.
"You must pick your battles" is een bekende krijgswijsheid. Dat wil zeggen dat je moet vechten wanneer je zelf in het voordeel bent. En dat ben je niet, ongewapend, tegen acht man. Dat is enkel klappen vangen, heb je niks aan.
Eventueel een schadevergoeding, want privacy geschonden.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt me duidelijk: die blanke schreeuwde rascistische leuzen en kreeg z'n verdiend pak slaag.
Ik eis alvast vrijspraak en een buurthuis voor die door de samenleving gemarginaliseerde kansenjongeren.
Good luck.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Good_Luck het volgende:
He wat is dit man, dit is een serieus onderwerp. Ga ergens anders spelen. Ik wil over diepe onderwerpen spreken met intelligente mensen.
Dan wel. Maar meestal is vluchten ook wel een optie. Je hebt er niks aan je dood te laten trappen door een groepje tuig. Even korte paniek in de sociale mediaas, en over tot de orde van de dag. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw incident. Behalve je vrienden en je familie is de rest van NL je binnen een week weer vergeten.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook vechten, wanneer je niet anders kunt.
Als jij door 8 gasten in een hoekje wordt gedreven, dan is er weinig meer te vluchten, hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wel. Maar meestal is vluchten ook wel een optie. Je hebt er niks aan je dood te laten trappen door een groepje tuig. Even korte paniek in de sociale mediaas, en over tot de orde van de dag. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw incident. Behalve je vrienden en je familie is de rest van NL je binnen een week weer vergeten.
Je moet je moment uitkiezen. Dat is wanneer jij in het voordeel bent. En dat is niet op zo'n moment. Je kunt dan je woede beter inhouden.
Als het kan zeg ik. Je duwt de eerste hard weg en begint te rennen. Het is echt lastig om iemand dan nog te stoppen. Bovendien is het niet cool om achter iemand aan te rennen.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij door 8 gasten in een hoekje wordt gedreven, dan is er weinig meer te vluchten, hoor.
Marokkanen durven het niet 1vs1, zit in de aard van het beestje.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:34 schreef Kloonhommel het volgende:
Beetje typisch, met zijn 8en tegen 1 en ook nog lichtgetint zijn...
Tja.. Maar er zijn genoeg situaties wanneer het niet kan. Daarbij, die gasten willen vechten, en als ze daarvoor achter iemand aan moeten rennen dan doen ze dat gewoon hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het kan zeg ik. Je duwt de eerste hard weg en begint te rennen. Het is echt lastig om iemand dan nog te stoppen. Bovendien is het niet cool om achter iemand aan te rennen.
Bij elkaar opgeteld wordt het niet eens acht jaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval wegens poging tot moord allemaal 8 jaar achter de tralies. Al zal het daar in NL wel nooit van komen.
Opgeteld, minus vooraftrek, goed gedrag korting, media-aandacht en culturele achtergrond nog niet eens 8 maanden, ben ik bang!quote:Op maandag 21 januari 2013 22:05 schreef Jareth het volgende:
[..]
Bij elkaar opgeteld wordt het niet eens acht jaar.
Het argument dat ze ontslagen kunnen worden bij een veroordeling tot de cel zal wel niet opgaan, dat scheelt!quote:Op maandag 21 januari 2013 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opgeteld, minus vooraftrek, goed gedrag korting, media-aandacht en culturele achtergrond nog niet eens 8 maanden, ben ik bang!
Het is lullig voor het slachtoffer in het filmpje, maar dit afdoen als poging tot moord is wel erg simplistisch he.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval wegens poging tot moord allemaal 8 jaar achter de tralies. Al zal het daar in NL wel nooit van komen.
Ik vind dit geen robbertje vechten meer. Iemand meerdere malen bewust zo hard mogelijk tegen het achterhoofd trappen, dat is wat mij betreft gewoon poging tot moord. Je weet gewoon dat je op die manier iemand dood kan trappen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is lullig voor het slachtoffer in het filmpje, maar dit afdoen als poging tot moord is wel erg simplistisch he.
Als ze al gepakt worden.. Politie is niet zo sterk in dit soort zaken in NL.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opgeteld, minus vooraftrek, goed gedrag korting, media-aandacht en culturele achtergrond nog niet eens 8 maanden, ben ik bang!
Ha wat goed. Staat er Marokkaan op hun voorhoofd?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:12 schreef Plasterk het volgende:
Zag het net ook op geenstijl. Met dank aan de PVDA voor het binnenhalen van dit stemvee en de D66 rechters voor de lichte taakstraffen die deze Marokkanen krijgen.
Jammer van de OP.
Precies.. pas geleden is iets soortgelijks in Maastricht gebeurd. Ook weer een groep ratten met bontkraag die iemand bewusteloos trapt, video's op internet gepost etc. Nooit meer wat van gehoord.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ze al gepakt worden.. Politie is niet zo sterk in dit soort zaken in NL.
Hij geeft zeker wel aanleiding.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef dawg het volgende:
tuurlijk. het is de schuld van ons. onder andere die jongen die nergens aanleiding toe geeft.
het zijn gewoon kutjongeren zonder enig moreel besef. helaas zijn het vaak marokkanen en antillianen wat de discussie evenals de oplossing niet makkelijker maakt.
Inderdaad... openbare executies van dit soort laffe honden moeten gewoon gratis toegankelijk zijn waarbij we gratis bier en wijn krijgen om te toasten op de hangpartijquote:Op maandag 21 januari 2013 20:09 schreef Good_Luck het volgende:
STOP DE BEZUINIGINGEN HET MOET SOCIALER
Hou toch op zeg. Wat had die jongen moeten doen, voor zichzelf opkomen? Niet echt een kans voor gehad he.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:56 schreef Ambipur het volgende:
Jezus.. Wat een trieste reacties lees ik hier...
Het volk is het zat.. Ja, wel volk dan? Nederlanders moeten voor zichzelf opkomen: ja, trek je bek dan eens open ipv stoere verhaaltjes te tikken achter je beeldscherm.
Alsof allochtonen deze beelden goedkeuren. Alsof ik heb staan juichen van vreugde, voor die jongen die daar op de grond ligt. Alsof ik het prachtig vind, dat die loser, het slachtoffer rake klappen/schoppen op zijn hoofd geeft.
Sukkels..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |