Ik wil graag dieper ingaan op de materie, de sociaal-economische achtergrond van dit soort incidenten. Allereerst wil ik aangeven dat wat deze jongens hebben gedaan fout is. Maar denk aan wat er allemaal is gebeurd. Buurthuizen zijn verdwenen, er wordt bezuinigd op hulp aan gezinnen, sociale bijstand wordt niet genoeg verhoogd....quote:EINDHOVEN - De politie heeft maandagavond in Bureau Brabant de beelden getoond van de daders van een zeer zware mishandeling in Eindhoven. Een 22-jarige Eindhovenaar werd 4 januari aan de Vestdijk vanuit het niets in elkaar geschopt en geslagen.
De beveiligingscamera's laten de acht daders, die volgens de politie 'op oorlogspad lijken', goed zien. Zij slaan de Eindhovenaar tegen de grond, waarna ze hem een voor een natrappen. De 22-jarige man blijft uiteindelijk roerloos liggen.
Het slachtoffer werd bewusteloos achtergelaten met een zware hersenschudding en verwondingen aan zijn mond en kaak.
Hoe weet je dat hij geen aanleiding heeft gegeven? Misschien heeft hij wel iets racistisch geroepen. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel criminaliteit wordt veroorzaakt door discriminatie. Weet je wel hoe vaak zij zijn geweigerd bij een stageplek?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:20 schreef dawg het volgende:
tuurlijk. het is de schuld van ons. onder andere die jongen die nergens aanleiding toe geeft.
het zijn gewoon kutjongeren zonder enig moreel besef. helaas zijn het vaak marokkanen en antillianen wat de discussie evenals de oplossing niet makkelijker maakt.
Ik moet bijna huilenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij geen aanleiding heeft gegeven? Misschien heeft hij wel iets racistisch geroepen. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel criminaliteit wordt veroorzaakt door discriminatie. Weet je wel hoe vaak zij zijn geweigerd bij een stageplek?
Wij zijn helemaal niet niet zo bang voor dat tuig. Wij Nederlanders, zoeken gewoon minder de confrontatie op zonder doel. Meng daar deels bij dat die Marokkanen altijd wel de juiste slachtoffers weten te vinden, zoals deze jongen in het filmpje hij verweerd zich niet eens, sterker hij doet amper een poging, hij duwt 1x terug. (Over het nut van terug vechten tegen 8 man laat ik even in het midden, gaat meer om de instelling/gedrag van deze jongen.)quote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef theunderdog het volgende:
Het is natuurlijk erg verkeerd wat er in dat filmpje gebeurt. Maar het is ook deels onze eigen schuld. Ik bedoel, wanneer hoor je nu dat een groepje autochtone Nederlanders een groepje Marokkanen helemaal naar de tyfus hebben geslagen. Dat hoor je zelden tot nooit. Waarom niet? Omdat wij gewoon bang zijn voor dat tuig.
Kijk ze eens lopen in dat filmpje, ze denken dat heel dat winkelcentrum enkel en alleen voor hen is. En het ergste is, dat ze nog gelijk hebben ook.
Schijt toch een end op, die jongens waren van tevoren fietsen aan het trappen op stratumseind. Puur om lekker agressief hersenloos los te kunnen gaan bij mij om de hoek. Dit soort lui moet gewoon opzouten uit het straatbeeld, of het nou blank, marokkaans of whatever is....quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij geen aanleiding heeft gegeven? Misschien heeft hij wel iets racistisch geroepen. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel criminaliteit wordt veroorzaakt door discriminatie. Weet je wel hoe vaak zij zijn geweigerd bij een stageplek?
Gast serieus, hoe naïef ben je. Als je alleen loopt en er komt een groep Marokkanen (of wat het ook voor kansloze gasten het mogen zijn), naar je toe, gaat zelfs de meest grote oetlul geen racistische dingen roepen. En wat heeft de bezuinigingen te maken met dit onderwerp? Idiote troll.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Wij Nederlanders zoeken de confrontatie niet, omdat wij bang zijn. Je kunt dat moeilijk ontkennen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:26 schreef practics het volgende:
[..]
Wij zijn helemaal niet niet zo bang voor dat tuig. Wij Nederlanders, zoeken gewoon minder de confrontatie op zonder doel. Meng daar deels bij dat die Marokkanen altijd wel de juiste slachtoffers weten te vinden, zoals deze jongen in het filmpje hij verweerd zich niet eens, sterker hij doet amper een poging, hij duwt 1x terug.
Denk dat je zelf bang bent, ik niet, en raar genoeg heb ik ook nooit last van dit soort ongein, of dat ik word lastig gevallen. Ze doen het erom, ze weten donders goed hun slachtoffers uit te kiezen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wij Nederlanders zoeken de confrontatie niet, omdat wij bang zijn. Je kunt dat moeilijk ontkennen.
Kijk, dit soort dingen keur ik niet goed : http://nicodegeit.wordpre(...)h-geweld-in-rusland/
Maar ik denk dat als dit in Nederland ook zo zou zijn, dat wij dan een stuk minder last hadden van dit soort tuig.
Agh hou toch op zeg, lekker vage excuses gaan verzinnen voor het mishandelen van mensen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet al jaren huilen van deze situatie. De vraag is wat doe je eraan? Stem op een partij die een sociaal gezicht heeft. Je weet vast wel welke ik bedoel...quote:
Och, als er 8 van die gewelddadige gasten op mij afkomen, dan zal ik vast en zeker wel bang zijn. Ben mans genoeg om dat toe te geven hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:31 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat je zelf bang bent, ik niet, en raar genoeg heb ik ook nooit last van dit soort ongein, of dat ik word lastig gevallen. Ze doen het erom, ze weten donders goed hun slachtoffers uit te kiezen.
Nooit, of tot het volk in opstand komt.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:34 schreef Bombshell het volgende:
Maar verder we zien en morgen zijn we het weer vergeten. Wanneer worden die gasten nou eens een keer goed terug gepakt!!
Ben helemaal geen rambo look a like, dat is niet nodig, ik was in deze situatie wel vol los gegaan tegen die 8 man. Neer ga je toch, dan maar op een manier waarop ik zeker weet dat er 1tje van de 8 mee gaat.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Och, als er 8 van die gewelddadige gasten op mij afkomen, dan zal ik vast en zeker wel bang zijn. Ben mans genoeg om dat toe te geven hoor.
Maar ik het had over de Nederlanders, dat is algemeen. Het kan best zo zijn, dat jij rambo looked like bent hoor. Dat weet ik niet.
Niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:34 schreef Bombshell het volgende:
Maar verder we zien en morgen zijn we het weer vergeten. Wanneer worden die gasten nou eens een keer goed terug gepakt!!
Tegen 8 man begin je niets, hoe zelfverzekerd, sterk je ook bent.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:37 schreef practics het volgende:
[..]
Ben helemaal geen rambo look a like, dat is niet nodig, ik was in deze situatie wel vol los gegaan tegen die 8 man. Neer ga je toch, dan maar op een manier waarop ik zeker weet dat er 1tje van de 8 mee gaat.
Maar goed nogmaals ze ruiken het gewoon. Heb een kameraad die ook vaak slachtoffer is van dit soort gasten(omdat uiterlijk dulletje). Ik meng me er in en het is gelijk afgelopen, omdat er zat makkelijkere targets rondlopen, en daar hoef je echt geen rambo voor te zijn.
Ik blijf erbij, het is je eigen insteek erin, hoe jij reageert op de situatie. Laat jij ze voelen dat je niet voor ze aan de kant gaat, laten ze je gaan, 20 andere slachtoffers met minder risico voor ze. Spijtig maar zo is het.
Luister, ik praat het niet goed maar jij kunt je ook niet voorstellen hoe het is om stelselmatig gediscrimineerd te worden. Geweigerd te worden bij disco's, geen stageplek kunnen vinden, niet geaccepteerd kunnen worden....denk daar een aan.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:32 schreef Starm het volgende:
[..]
Agh hou toch op zeg, lekker vage excuses gaan verzinnen voor het mishandelen van mensen.![]()
Ook al had die iets racistisch geroepen is er dat geen reden om deze jongen te mishandelen.
Wat ik zo jammer vind is dat we allemaal overal roepen dat het niet kan en er wat tegen gedaan moet worden, maar dat het alleen bij roepen blijft
Hahaha, zulke helden zijn het niet, durf te wedden als die jongen in het filmpje 1 goede rake klap had uit gedeeld het al gebeurd was, en ze pleite waren geweest. Sterker nog, als die minder afwachtende houding had gehad, was het waarschijnlijk helemaal niet gebeurd.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen 8 man begin je niets, hoe zelfverzekerd, sterk je ook bent.
De laatste keer dat ik problemen had met zoiets is zeker 15 jaar geleden (waren trouwens toevallig ook Marokkanen), maar verder nooit.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:37 schreef practics het volgende:
[..]
Ben helemaal geen rambo look a like, dat is niet nodig, ik was in deze situatie wel vol los gegaan tegen die 8 man. Neer ga je toch, dan maar op een manier waarop ik zeker weet dat er 1tje van de 8 mee gaat.
Maar goed nogmaals ze ruiken het gewoon. Heb een kameraad die ook vaak slachtoffer is van dit soort gasten(omdat uiterlijk dulletje). Ik meng me er in en het is gelijk afgelopen, omdat er zat makkelijkere targets rondlopen, en daar hoef je echt geen rambo voor te zijn.
Ik blijf erbij, het is je eigen insteek erin, hoe jij reageert op de situatie. Laat jij ze voelen dat je niet voor ze aan de kant gaat, laten ze je gaan, 20 andere slachtoffers met minder risico voor ze. Spijtig maar zo is het.
Is ook ondoenlijk. Of je moet 1 van zijn vrienden direct bewusteloos meppen zodat het ze afschrikt. Maar kom op, hoe groot is die kans. Je begint er niets tegen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen 8 man begin je niets, hoe zelfverzekerd, sterk je ook bent.
Daar kan die jongen ook echt wat aan doen_____!quote:Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Luister, ik praat het niet goed maar jij kunt je ook niet voorstellen hoe het is om stelselmatig gediscrimineerd te worden. Geweigerd te worden bij disco's, geen stageplek kunnen vinden, niet geaccepteerd kunnen worden....denk daar een aan.
Nogmaals, dat weigeren en geen stageplek kunnen vinden is een logisch gevolg op het algemene gedrag van dit soort pauper lui.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Luister, ik praat het niet goed maar jij kunt je ook niet voorstellen hoe het is om stelselmatig gediscrimineerd te worden. Geweigerd te worden bij disco's, geen stageplek kunnen vinden, niet geaccepteerd kunnen worden....denk daar een aan.
ik heb een paar Marokkaanse collega's, allemaal gewone jongemannen met een goede baan, die worden niet geweigerd bij de cafés op Stratumseind omdat ze er gewoon fatsoenlijk bij lopenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Nah, Het zijn Noord Afrikanen in dat filmpje, vrienden van elkaar. Je kan veel zeggen van dat tuig, maar niet dat ze niet voor elkaar opkomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:41 schreef practics het volgende:
[..]
Hahaha, zulke helden zijn het niet, durf te wedden als die jongen in het filmpje 1 goede rake klap had uit gedeeld het al gebeurd was, en ze pleite waren geweest. Sterker nog, als die minder afwachtende houding had gehad, was het waarschijnlijk helemaal niet gebeurd.
Dat zal allemaal wel meevallen, hangt helemaal van jezelf af.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:40 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Hoezo moet het socialer? Hoezo diepere sociale betekenis?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:09 schreef Good_Luck het volgende:
Hallo, check eerst dit filmpje:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_jonge.html#comments
Ik wil graag dieper ingaan op de materie, de sociaal-economische achtergrond van dit soort incidenten. Allereerst wil ik aangeven dat wat deze jongens hebben gedaan fout is. Maar denk aan wat er allemaal is gebeurd. Buurthuizen zijn verdwenen, er wordt bezuinigd op hulp aan gezinnen, sociale bijstand wordt niet genoeg verhoogd....
Deze toch al kwetsbare jongeren kunnen geen kant op. Ze bevinden zich vaak ook al in sociaal-economisch gezien onderaan de ladder. We kunnen nu zien waar al deze bezuinigingen toe lijden.
STOP DE BEZUINIGINGEN HET MOET SOCIALER
Je moet natuurlijk ook vechten, wanneer je niet anders kunt.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik problemen had met zoiets is zeker 15 jaar geleden (waren trouwens toevallig ook Marokkanen), maar verder nooit.
Maar in zo'n situatie zou ik toch denk ik gewoon snel wegrennen. Toch liever laf dan in coma getrapt of erger.
"You must pick your battles" is een bekende krijgswijsheid. Dat wil zeggen dat je moet vechten wanneer je zelf in het voordeel bent. En dat ben je niet, ongewapend, tegen acht man. Dat is enkel klappen vangen, heb je niks aan.
Eventueel een schadevergoeding, want privacy geschonden.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt me duidelijk: die blanke schreeuwde rascistische leuzen en kreeg z'n verdiend pak slaag.
Ik eis alvast vrijspraak en een buurthuis voor die door de samenleving gemarginaliseerde kansenjongeren.
Good luck.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Good_Luck het volgende:
He wat is dit man, dit is een serieus onderwerp. Ga ergens anders spelen. Ik wil over diepe onderwerpen spreken met intelligente mensen.
Dan wel. Maar meestal is vluchten ook wel een optie. Je hebt er niks aan je dood te laten trappen door een groepje tuig. Even korte paniek in de sociale mediaas, en over tot de orde van de dag. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw incident. Behalve je vrienden en je familie is de rest van NL je binnen een week weer vergeten.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook vechten, wanneer je niet anders kunt.
Als jij door 8 gasten in een hoekje wordt gedreven, dan is er weinig meer te vluchten, hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wel. Maar meestal is vluchten ook wel een optie. Je hebt er niks aan je dood te laten trappen door een groepje tuig. Even korte paniek in de sociale mediaas, en over tot de orde van de dag. Morgen weer een nieuwe dag met een nieuw incident. Behalve je vrienden en je familie is de rest van NL je binnen een week weer vergeten.
Je moet je moment uitkiezen. Dat is wanneer jij in het voordeel bent. En dat is niet op zo'n moment. Je kunt dan je woede beter inhouden.
Als het kan zeg ik. Je duwt de eerste hard weg en begint te rennen. Het is echt lastig om iemand dan nog te stoppen. Bovendien is het niet cool om achter iemand aan te rennen.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij door 8 gasten in een hoekje wordt gedreven, dan is er weinig meer te vluchten, hoor.
Marokkanen durven het niet 1vs1, zit in de aard van het beestje.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:34 schreef Kloonhommel het volgende:
Beetje typisch, met zijn 8en tegen 1 en ook nog lichtgetint zijn...
Tja.. Maar er zijn genoeg situaties wanneer het niet kan. Daarbij, die gasten willen vechten, en als ze daarvoor achter iemand aan moeten rennen dan doen ze dat gewoon hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het kan zeg ik. Je duwt de eerste hard weg en begint te rennen. Het is echt lastig om iemand dan nog te stoppen. Bovendien is het niet cool om achter iemand aan te rennen.
Bij elkaar opgeteld wordt het niet eens acht jaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval wegens poging tot moord allemaal 8 jaar achter de tralies. Al zal het daar in NL wel nooit van komen.
Opgeteld, minus vooraftrek, goed gedrag korting, media-aandacht en culturele achtergrond nog niet eens 8 maanden, ben ik bang!quote:Op maandag 21 januari 2013 22:05 schreef Jareth het volgende:
[..]
Bij elkaar opgeteld wordt het niet eens acht jaar.
Het argument dat ze ontslagen kunnen worden bij een veroordeling tot de cel zal wel niet opgaan, dat scheelt!quote:Op maandag 21 januari 2013 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opgeteld, minus vooraftrek, goed gedrag korting, media-aandacht en culturele achtergrond nog niet eens 8 maanden, ben ik bang!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |