abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:50:04 #176
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122572819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:09 schreef Aardappelprofeet het volgende:
Ik lees al een tijdje mee in dit forumdeel en had eigenlijk een vraag betreffende fitness!

Sinds ongeveer 2 maanden ben ik begonnen met fitness en dit deed ik niet echt volgens een schema, vaak bestond mijn training uit 10 min cardio warmup daarna wat krachtapparaten en dan voornamelijk leg extension,leg curl, lat pulldown en standing milititary press machine. Daarna deed ik meestal ~30/45 minuten cardio.

Nu wil ik het wat serieuzer aan gaan pakken en dan voornamelijk om af te vallen.
Het afgelopen jaar ben ik van 107kg naar 95kg gegaan en graag zou ik nog rond de 10/15kg af willen vallen en ook een strakker buikje krijgen.
Mijn eetgedrag heb ik in die tijd erg aangepast en dit gaat nu een stuk beter. Ik ben nog bezig om een goed voedingsschema samen te stellen maar ik ben erachter gekomen dat het vrij lastig is om een goed schema op te stellen.

Maar wat is nu eigenlijk het meest efficient om af te vallen? Bij het ene forum zeggen ze 3x pw fullbody, bij de andere staat er weer alleen cardio of een combinatie van cardio en kracht.

Hoe is bijvoorbeeld zo een schema om te beginnen?

Arm curl
Tricep Press
Abdominal
Shoulder press
Peck deck
lat pulldown
Horizontal leg press
Chest press
Leg extension

En dan bv 3x12 bij alles? 3x pw
Hierna dan rest van de energie in cardio stoppen?

Gooi dat schema maar weg. Ik zou starten met een full body workout, daarna 20 - 30 minuten cardio. Of een korte(re) HIIT cardio. Hier staat een goede full body training, de bovenste workout dus.

http://www.muscleandstren(...)r-serious-gains.html
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:41:14 #177
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_122577380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Lees deze nog eens een keer.

[..]

Dit staat er:
quote:
Biceps voor je je rug traint is ook niet slim omdat je om je rug te trainen je biceps nodig hebt.
Maar het advies was:
quote:
Triceps na borst doen, biceps na rug.
Maakt het alleen uit als je biceps voor je rug traint? Erna kan dus wel?
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:46:33 #178
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122577767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:41 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Dit staat er:

[..]

Maar het advies was:

[..]

Maakt het alleen uit als je biceps voor je rug traint? Erna kan dus wel?
Altijd erna inderdaad.
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:20:22 #179
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122579870
Eigenlijk hoef je maar 1 ding te weten: als je afhankelijk bent van een sportschool schema moet je 2 à 3 keer in de week fullbody doen en verre blijven van splits (zeker als dat begint met een biceps curl :') )

Doe dat een maand of 6, tegen die tijd weet je wat je lichaam prettig vind en welke instructeurs een idee hebben waar ze over praten. (k kreeg vorige week een 3* fullbody schema waar maar 1 apparaat in voorkwam en het woord cardio is niet eens gevallen O+ )
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_122585694
Iedereen tegenwoordig met dat full body... Ik doe echt al jaren split.
Is dat full body nou echt zoveel beter?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122585724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:06 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Oke bedankt. Waarom is dit het beste eigenlijk? :)
Je triceps doen flink mee tijdens borst en biceps tijdens rug. Eerst de zware borst en rug doen dus en daarna je triceps/biceps afmaken door die apart te pakken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:39:31 #182
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122586494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Iedereen tegenwoordig met dat full body... Ik doe echt al jaren split.
Is dat full body nou echt zoveel beter?
Niet perse, maar als je af wil vallen en verder geen ervaring hebt met trainen (en dus relatief licht begint) is fullbody het efficients qua inspanning en tijdsduur (was mijn ervaring altijd).
Ik ben pas vorige maand voor het eerst een split gaan toepassen. Bijna een jaar fullbody gedaan en gaan splitten toen de hersteltijden te lang gingen duren.

"Vroeger" jaren achter elkaar alleen maar fullbody gedaan, maar vrij inefficient dus het was vol te houden meerdere keren per week.

Buitendat, als je af wil vallen, biceps curl, triceps extension etc. is zinloos, welk schema je ook gebruikt. Vanuit een gym oogpunt wel zinnig dat ze je dat geven. Veel oefeningen = veel machines is hoge doorloopsnelheid = meer mensen kwijt kunnen.
Als ik fullbody doe ben ik al 30-40 in het squatrek bezig. En daar is er maar 1 van ;')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:07:54 #183
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122587193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Iedereen tegenwoordig met dat full body... Ik doe echt al jaren split.
Is dat full body nou echt zoveel beter?
Ik denk niet dat je in beter of slechter moet denken bij splits en full body. Ik denk wel dat het beter is om mee te beginnen. Een split doe je eigenlijk vooral om verschillende spiergroepen genoeg rust te geven. Voor gevorderden dus ideaal omdat die zwaarder trainen, en dus meer hersteltijd nodig hebben.

Een newbie hersteld relatief snel, dus een full body waarmee je 3x per week dezelfde spieren traint is goed te doen, plus dat je er goed van groeit. Daarom is Starting Strenght ook een prima programma om mee te beginnen.

Full body is niet nieuw, het is ouder dan de split zelfs. Probeer deze voor de tijd die er voor staat en ik weet zeker dat je op zijn minst tegen overtraining aan komt te zitten. :P

http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_program
pi_122587662
kutgriep.. weer een week niet gesport.
Nog even rustig aan nu, zondag ff kijken hoe het gaat, ik verdom het iig om een tandje minder te doen :P zo goed ken ik mezelf wel weer...

Ik hou het bij full body.. heb simpelweg geen tijd om vaker dan 3 keer per week te trainen en het is prima voor wat ik wil bereiken.
Wat ik dan wel graag wil weten: welke volgorde is het handigst bij full body? Mij is verteld dat je buikspieren als laatste moet doen.
Mijn volgorde is ongeveer dit:

Benen (voor mij het belangrijkste, dus bedenk ik dat dat handig is om mee te beginnen omdat ik dan nog de meeste kracht over heb)

Dan armen, schouders/rug, die gaan het makkelijkst want daar had ik al veel kracht zitten door de rolstoel en ik hou dit voorlopig op dezelfde intensiteit, omdat ik eerst alles weer wat op een gelijk niveau wil hebben voordat ik dat verder opbouw.

Dan buik en dan nog een kwartiertje loopband. Soms een beetje door elkaar als ik geen zin heb om lang te wachten tot iemand klaar is, maar iig buik altijd als laatste kt en loopband als afsluiter.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:11:48 #185
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122588840
Spieren van groot naar klein. Mijn volgorde is benen, rug, borst. Klein spul als armen doe je als laatste (of niet, met de juiste oefeningen hebben die al het nodige voor hun kiezen gekregen)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_122589368
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:30 schreef Questular het volgende:
Ik heb het een aantal keren geteld zodat ik wel weet wat ik per dag ongeveer binnenkrijg, aangezien ik dagelijks de zelfde hoevelheden eet en vaak dezelfde dingen (brood, kip, pindakaas, kwark, rijst, groenten en fruit) weet ik wel waar ik ongeveer sta qua kcal inname per dag :)
Ik heb het met zo'n appie gedaan dat ging best.
Daaruit bleek dat ik door de weeks eigenlijk redelijk goed zat qua inname. Maar vanaf vrijdag ging het mis vanwege de vele biertjes en snacks dan :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122589397
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je in beter of slechter moet denken bij splits en full body. Ik denk wel dat het beter is om mee te beginnen. Een split doe je eigenlijk vooral om verschillende spiergroepen genoeg rust te geven. Voor gevorderden dus ideaal omdat die zwaarder trainen, en dus meer hersteltijd nodig hebben.

Een newbie hersteld relatief snel, dus een full body waarmee je 3x per week dezelfde spieren traint is goed te doen, plus dat je er goed van groeit. Daarom is Starting Strenght ook een prima programma om mee te beginnen.

Full body is niet nieuw, het is ouder dan de split zelfs. Probeer deze voor de tijd die er voor staat en ik weet zeker dat je op zijn minst tegen overtraining aan komt te zitten. :P

http://www.t-nation.com/f(...)eg_parks_5x5_program
Ja dat het ouder is weet, maar kom het hier nu zoveel tegen. Alsof het de nieuwe heilige graal is :)

Ik train al jaren en jaren dus denk dat ik het bij mn split houd :P

Ik doe een A en B + C schema, waarbij A en B om de beurt gaan op maandag, woensdag en zaterdag en dan de C op zondag of bij een A en B als ik tijd heb.


A. 10-8-6
Bankdrukken
Incline bankdrukken
Flyes
Pull over halter
Dumbell push
Superset triceps: kabel over hoofd + pully puldown
Skull crushers

B. 10-8-6
Optrekken breed
EZ-stang met rug voorover gebogen
Seated row
Omlaag trekken achterlangs
Superset: kabel + touw onderlangs
Curls zittend met bankje half achterover


C. 10-8-6
Seated press
Leg curl
Leg extension
Calfs
Buik 21-ers

[ Bericht 15% gewijzigd door Die_Hofstadtgruppe op 07-02-2013 12:34:45 ]
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:36:42 #188
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122589528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat het ouder is weet, maar kom het hier nu zoveel tegen. Alsof het de nieuwe heilige graal is :)

Ik train al jaren en jaren dus denk dat ik het bij mn split houd :P
Ik doe al een split sinds 1986 ongeveer. :P

Vooral omdat een split toen gewoon als eerste aangeleerd werd. Ik heb wel geprobeerd full body te doen, maar ik herstel gewoon niet snel genoeg, en ik wil altijd zwaar trainen. Ik hou er niet van een dag zwaar te trainen, dan een dag medium en een dag licht. Voelt gewoon niet lekker aan.
pi_122589593
Moraal van het verhaal: doe gewoon wat het beste bij jou past.
pi_122591992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:39 schreef stinkie het volgende:

Als ik fullbody doe ben ik al 30-40 in het squatrek bezig. En daar is er maar 1 van ;')
Neem aan dat je minuten bedoelt, maar wat doe je dan allemaal in het squatrek :?
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:51:30 #191
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122592081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Neem aan dat je minuten bedoelt, maar wat doe je dan allemaal in het squatrek :?
Ik kan me voorstellen dat als je squat, DL, OHP, BOR's doet je al makkelijk die 40 minuten bezig bent.

En dan nog even curlen in het squatrek uiteraard. :P
pi_122592157
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat als je squat, DL, OHP, BOR's doet je al makkelijk die 40 minuten bezig bent.

En dan nog even curlen in het squatrek uiteraard. :P
Afgezien van squatten (duh :P ) heb je het squatrek toch niet nodig voor die oefeningen? Ikzelf doe die oefeningen gewoon vanaf de grond (dl, ohp, bor)
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:57:20 #193
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122592287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Afgezien van squatten (duh :P ) heb je het squatrek toch niet nodig voor die oefeningen? Ikzelf doe die oefeningen gewoon vanaf de grond (dl, ohp, bor)
Met OHP en BOR's vind ik het rek wel handig, zeker met OHP. BOR's en DL kunnen inderdaad makkelijk vanaf de grond. Maar ik vind het handiger om platen aan de bar te hangen door de bar in het rek te leggen.
pi_122592409
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Met OHP en BOR's vind ik het rek wel handig, zeker met OHP. BOR's en DL kunnen inderdaad makkelijk vanaf de grond. Maar ik vind het handiger om platen aan de bar te hangen door de bar in het rek te leggen.
Ja bij het plaatsen/verwijderen van gewichten is zo'n rack wel handig. Maar ik vind het eigenlijk een beetje aso om zo lang een squatrek bezet te houden terwijl je die eigenlijk niet 'nodig' hebt, zeker als er maar één is.

OHP vanaf de grond is toch ook gewoon goed te doen, je begint dan gewoon met een clean :P
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:04:44 #195
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122592551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja bij het plaatsen/verwijderen van gewichten is zo'n rack wel handig. Maar ik vind het eigenlijk een beetje aso om zo lang een squatrek bezet te houden terwijl je die eigenlijk niet 'nodig' hebt, zeker als er maar één is.

OHP vanaf de grond is toch ook gewoon goed te doen, je begint dan gewoon met een clean :P
Hier in Spanje houd ik het ook nooit lang bezet. Met DL doe ik een paar stappen terug zodat iemand anders het rek kan gebruiken bijvoorbeeld, met squaten deel ik het rek vaak als iemand anders ook wil squaten. Maar hier wordt het rek dan ook goed gebruikt. Er zijn er twee trouwens.
In NL raakt geen kip het rek aan, behalve een verdwaalde curlboii af en toe. Dan doe ik alles wat mogelijk en nodig is die dag in het rek.
pi_122592841
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hier in Spanje houd ik het ook nooit lang bezet. Met DL doe ik een paar stappen terug zodat iemand anders het rek kan gebruiken bijvoorbeeld, met squaten deel ik het rek vaak als iemand anders ook wil squaten. Maar hier wordt het rek dan ook goed gebruikt. Er zijn er twee trouwens.
In NL raakt geen kip het rek aan, behalve een verdwaalde curlboii af en toe. Dan doe ik alles wat mogelijk en nodig is die dag in het rek.
In mijn gym hebben ze alleen een smith waar je in kunt squatten, en mensen liggen daar continu met bankjes onder te incline benchpressen of andere oefeningen die je makkelijk ergens anders kunt doen. Maar je bent natuurlijk veel stoerder als je 80kg kunt duwen in zo een smith ipv 60kg met een vrije stang.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:55:15 #197
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_122594234
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hier in Spanje houd ik het ook nooit lang bezet. Met DL doe ik een paar stappen terug zodat iemand anders het rek kan gebruiken bijvoorbeeld, met squaten deel ik het rek vaak als iemand anders ook wil squaten. Maar hier wordt het rek dan ook goed gebruikt. Er zijn er twee trouwens.
In NL raakt geen kip het rek aan, behalve een verdwaalde curlboii af en toe. Dan doe ik alles wat mogelijk en nodig is die dag in het rek.
Idd. Heel af en toe word het ding gebruikt (en idd soms om te curlen). Het is ook de enige losse Oly stang die er is. Naast de smith (andere kant van de zaal) liggen een EZ-bar en wat korte stangen.

Squat staat bij ons tussen de stairclimbers en fietsen in (serieus zo'n cardio-vrouwtje komen vragen of het niet makkelijker zou gaan als ik er wat gewicht vanaf zou halen :') )

Het is of squatrek bezet houden of in de rij gaan staan bij de bankjes en de smith :N
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:58:10 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122594297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:55 schreef stinkie het volgende:

Squat staat bij ons tussen de stairclimbers en fietsen in (serieus zo'n cardio-vrouwtje komen vragen of het niet makkelijker zou gaan als ik er wat gewicht vanaf zou halen :') )

Of mensen die quasi boos/verbaasd komen vragen waarom je geen klemmen op de bar doet als je zovéél gewicht aan de bar hangt. :')
pi_122594362
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Of mensen die quasi boos/verbaasd komen vragen waarom je geen klemmen op de bar doet als je zovéél gewicht aan de bar hangt. :')
Hier zijn er mensen die klemmen gebruiken voor apparaten :')

Gebruik alleen klemmen bij deadlifts, zonder hangen die plates altijd krom bij mij, weet niet of dat normaal is
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:02:31 #200
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_122594428
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Hier zijn er mensen die klemmen gebruiken voor apparaten :')

Gebruik alleen klemmen bij deadlifts, zonder hangen die plates altijd krom bij mij, weet niet of dat normaal is
Ik zag laatst iemand klemmen gebruiken op de Smith bar. :o

Ik heb hetzelfde met DL, komt doordat ze de grond raken, je soms net even iets scheef omhoog komt op het eerste stukje. Dan gaan ze glijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')