Dadelijk ziet de winkel dezelfde bank ergens 150 euro duurder staan. Dan belt de verkoper jou op en zegt 'ik wil een betere deal, je moet 150 euro meer betalen dan eerst afgesproken.' Wat zou jouw reactie zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:20 schreef chrisssj2 het volgende:
Maar het is eigenlijk niet echt annuleren ik wil gewoon die andere deal/bank. Het is best een groot verschil van +- 200 euro ook dat vind ik echt genaait.
Iemand enig idee of je hier onderuit kan komen??
Helemaal flippen natuurlijk zo van! Ja maar wij hadden toch een overeenkomst?!quote:Op maandag 21 januari 2013 09:26 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dadelijk ziet de winkel dezelfde bank ergens 150 euro duurder staan. Dan belt de verkoper jou op en zegt 'ik wil een betere deal, je moet 150 euro meer betalen dan eerst afgesproken.' Wat zou jouw reactie zijn?
ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, maar toen je tekende voelde je je niet genaaid. De deal is niet veranderd, dus waarom zou je nu opeens genaaid zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:20 schreef chrisssj2 het volgende:
Maar het is eigenlijk niet echt annuleren ik wil gewoon die andere deal/bank. Het is best een groot verschil van +- 200 euro ook dat vind ik echt genaait.
Nee, je hebt getekend voor de deal die je gaat krijgen. Onderdeel van de overeenkomst waren de annuleringsvoorwaarden. Dat er op een later moment een betere deal te maken is, verandert daar niets aan.quote:Iemand enig idee of je hier onderuit kan komen??
Mijn banken hebben altijd een levertijd gehad van 6-8 weken, volgens mij is dat redelijk normaal?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:20 schreef chrisssj2 het volgende:
De bank die ik besteld heb is niet leverbaar voor 8 weken.
quote:Op maandag 21 januari 2013 09:20 schreef chrisssj2 het volgende:
Maar het is eigenlijk niet echt annuleren
QFTquote:Op maandag 21 januari 2013 09:20 schreef chrisssj2 het volgende:
Ik heb dus een bank gekocht bij woonsquare vorige week, nu zie ik dezelfde bank geloof ik (niet 100% zeker maar ziet er gelijk uit naar mijn herinnering) voor aantal honderd euro euro goedkoper en een beter welkomst kado naar mijn idee, Ipad ipv van een fiets.
De bank die ik besteld heb is niet leverbaar voor 8 weken.
Dus dacht ik het niet meer dan redelijk dat ik nog mijn order kan veranderen, als de bank leverbaar zou zijn, ale begrijp ik dat.
Dus gebeld en ze doen moeilijk over het kleinste dingetje, zelfs het welkomstkado willen ze niet veranderen.
Ik zei dus van ja dan kan ik hem net zo goed annuleren!
Nu lees ik op mijn bon dat bij annuleren een respectievelijke kosten van 30 tot 50% annulereingskosten berekend word..
Iemand enig idee of je hier onderuit kan komen??
Het is zelfs snel in bankenland... Meestal gaat op het moment van levering de order per postduif naar de fabrikant in China...quote:Op maandag 21 januari 2013 09:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn banken hebben altijd een levertijd gehad van 6-8 weken, volgens mij is dat redelijk normaal?
Maar bij Ikea krijg je geen mooi 'welkomstkado'quote:Op maandag 21 januari 2013 09:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je volgende keer snel een bank wil kan je het bij Ikea proberen. Die heeft het goedkope deel van hun banken meestal op voorraad. Ook daar worden de duurderen vaak alleen op bestelling gemaakt en hebben zelfs daar een levertijd van 6 ot 9 weken.
Maar met welkomscadeau kan je 500 euro meer vangen voor die bank... Bij naieve mensen...quote:Op maandag 21 januari 2013 09:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dat heel concept van welkomscadeaus heb ik nooit gesnapt. Maak dan die bank 100 euro goedkoper (waarschijnlijk werk ik hierom niet in de wondere wereld van de marketing)
Zo moeilijk is het niet: de koop is gesloten. Dat de bank later wordt geleverd, doet er niet toe.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef chrisssj2 het volgende:
Kijk ik snap dat je het product gekocht hebt. Maar het product is geen eens leverbaar.
Waarom zou ik niet mijn order kunnen veranderen als het product niet leverbaar is voor 8 weken!
Daar gaat het mij om.
Kijk als de bank direct leverbaar was geweest, dan was het zuur maar pech ja naar mijn mening.
Met enig ander product bijv als ik computeronderdelen koop voor pc doen ze er helemaal niet moeilijk over! Waarom zou het voor een bank anders zijn.
Hij is wel leverbaar maar moet nog gefabriceerd worden. Toen je de bank niet direct mee kon nemen, heb je niet even gevraagd van "wanneer wordt ie geleverd?", voordat je de overeenkomst tekende of betaalde?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef chrisssj2 het volgende:
Kijk ik snap dat je het product gekocht hebt. Maar het product is geen eens leverbaar.
Waarom zou ik niet mijn order kunnen veranderen als het product niet leverbaar is voor 8 weken!
Daar gaat het mij om.
Kijk als de bank direct leverbaar was geweest, dan was het zuur maar pech ja naar mijn mening.
Wel als ze op maat worden gemaakt.quote:Met enig ander product bijv als ik computeronderdelen koop voor pc doen ze er helemaal niet moeilijk over! Waarom zou het voor een bank anders zijn.
Omdat meubelleveranciers na de autohandelaren en keukenboeren nogal van strikte regels houden en klanten niet tevreden willen houden omdat je deze dingen toch maar een paar keer in je leven aanschaft.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef chrisssj2 het volgende:
Met enig ander product bijv als ik computeronderdelen koop voor pc doen ze er helemaal niet moeilijk over! Waarom zou het voor een bank anders zijn.
Omdat je je handtekening geplaatst hebt.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef chrisssj2 het volgende:
Omdat bankenverkopers als core business hebben consumenten veel te veel te laten betalen voor die bank. Het kan ze niet schelen of jij een bank koopt, het gaat ze erom dat jij je handtekening zet en zij hun 50% winstmarge binnenhalen.quote:Waarom zou het voor een bank anders zijn.
Dat jij nog tekenbevoegdheid heb is mij een raadsel.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:22 schreef chrisssj2 het volgende:
Daar gaat het mij om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |