abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2013 @ 11:57:19 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121838161
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Ze hebben daar ook minder goede sociale voorzieningen. Maar je hebt wel gelijk over de mentaliteit over mensen die succesvol zijn. In Nederland denken we al gauw dat je een oplichter bent als je succesvol bent.

Het verschil in Netto inkomsten is zo groot dat zij dit risico gemakkelijk kunnen nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121838179
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als hoog opgeleide/grootverdiener/ondernemer maak je daar niet zoveel aanspraak op. Dat is dus geen prioriteit.
Hoewel in Canada je ongeveer ¤35,- euro per maand betaald voor de zorg en op alles 100% verzekerd bent vergeleken met Nederland waar je ¤100,- per maand betaald voor een uitgeklede basiszorg.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 12:04:42 #53
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121838465
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoewel in Canada je ongeveer ¤35,- euro per maand betaald voor de zorg en op alles 100% verzekerd bent vergeleken met Nederland waar je ¤100,- per maand betaald voor een uitgeklede basiszorg.
Ja, Nederland is onderhand een landje geworden waar men niet meer werkt of inzet voor een stukje winst maar er alles aan doet om elkaar te bedonderen. En de overheid vind het mooi omdat het zo modern in het jasje van "vrije markt" past.
Grote bedrijven zien van elkaar hoe ze ermee wegkomen en willen ook meevreten uit die bodemloze ruif, zo niet de concurrent aftroeven door het nog bonter te maken. Het is helemaal doorgeschoten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121839162
Ik kon kiezen tussen Nederland en Frankrijk. Ongeveer even zwaar belast, maar je krijgt er in Frankrijk veel meer voor terug, tot nu toe. Als ik vriend naar Nederland had gehaald had hij een hoger inkomen maar hadden we minder te besteden. Ik heb een veel lager inkomen dan in Nederland (werk wegens taalachterstand nog part-time) maar houd ook meer over, de lasten zijn voor mij een stuk minder. Hier leven we vrij ruim met iets minder inkomen, alles prima geregeld. Werken wordt niet genoeg beloond voor de middenklasse in Nederland.
pi_121839523
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ja, Nederland is onderhand een landje geworden waar men niet meer werkt of inzet voor een stukje winst maar er alles aan doet om elkaar te bedonderen. En de overheid vind het mooi omdat het zo modern in het jasje van "vrije markt" past.
Grote bedrijven zien van elkaar hoe ze ermee wegkomen en willen ook meevreten uit die bodemloze ruif, zo niet de concurrent aftroeven door het nog bonter te maken. Het is helemaal doorgeschoten.
Dat is niet waar ik me druk om maak. Ik maak me druk om het feit dat men jaloers wordt of jou gaan aanzien als een potentiële oplichter als jij succesvol wordt. Terwijl er vaak vergeten wordt dat mensen daar ook hard voor gewerkt hebben.
pi_121840074
Over 2 jaar ben ik ook weg.
Ben op dit moment geld aan het sparen, het minimale niveau wat ik wil hebben is bijna behaald. Ben nu bezig met taallessen. Nu nog klassikaal maar in de nabije toekomst worden dit privélessen en als m'n taalbeheersing goed genoeg is ben ik pleite.
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 13:21:17 #57
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121841271
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:30 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik me druk om maak. Ik maak me druk om het feit dat men jaloers wordt of jou gaan aanzien als een potentiële oplichter als jij succesvol wordt. Terwijl er vaak vergeten wordt dat mensen daar ook hard voor gewerkt hebben.
Dat is al jaren aan de gang. Succesvolle mensen zijn vanzelfsprekend hufters, egoisten en oplichters. De ketting wordt rond gemaakt met a-sociaal, rechts en sluit met racist. Die "hupjes" zijn al landelijk ingeburgerd.

Net zo makkelijk. Want anderen aanwijzen alszijnde deze categorie maakt je vanzelf links en dus heel humaan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121841382
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is al jaren aan de gang. Succesvolle mensen zijn vanzelfsprekend hufters, egoisten en oplichters. De ketting wordt rond gemaakt met a-sociaal, rechts en sluit met racist. Die "hupjes" zijn al landelijk ingeburgerd.

Net zo makkelijk. Want anderen aanwijzen alszijnde deze categorie maakt je vanzelf links en dus heel humaan.
Dit land gaat gewoon niet ten onder door de slechte economie. Dit land gaat ten onder door de bovenstaande uitleg. Als je nog succesvol wilt worden dan moet je inderdaad emigreren.
pi_121841736
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die landen hebben nog een eigen identiteit en minder sociale problemen, in tegenstelling tot Nederland, waardoor de hoge "kosten" nog enigszins geaccepteerd worden. Maar ook daar begint het aardig te borrelen wat hier 5-10 jaar geleden te merken was.
Ook in de politiek begint het daar steeds meer te schuiven naar de Zweedse PVV.
Afgelopen verkiezingen kwamen ze voor het eerst in de historie in de 'tweede kamer', met als demonstraties en cordon sanitaire tot gevolg.
Volgens de laatste peiling zijn ze op dit moment de derde (momenteel 6de) partij in Zweden, en dat in het sociaaldemocratisch paradijs van Wouter Bos.
Terwijl de Zweedse VVD beetje naar links afslaat worden ze op het zelfde moment vol in de rechter flank geraakt.
In 2014 mogen onze Zweedse vrienden weer naar de stembus.
pi_121841816
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit.
pi_121841994
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Omdat Nederland nogal een reputatie heeft met bepaalde negatieve aspecten.
Dus jij bent naar Polen verhuist?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121842078
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dus jij bent naar Polen verhuist?
Heb hier 2 huizen en in Polen 2.

Ik reis graag om familie te zien ;)
pi_121842081
Toen ik 21 was en ging emigreren naar Engeland was ik de enige, (kom uit het Noorden) en stond men er echt perplex van. Nu ken ik er meerdere die het doen.

Van buitenlandse vrienden vonden ze het zelfs apart dat ik 'slechts' de enige was. Genoeg spanjaarden, italianen en polen die met bosjes tegelijk het land uitgaan en ergens anders gaan settlen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_121842105
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Heb hier 2 huizen en in Polen 2.

Ik reis graag om familie te zien ;)
Top! Zit zelf zo nu en dan ook in Polen, heb daar ook een plekje. Apart om daar ook invasies van Spanjaarden en Italianen te zien :P
pi_121842178
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Top! Zit zelf zo nu en dan ook in Polen, heb daar ook een plekje. Apart om daar ook invasies van Spanjaarden en Italianen te zien :P
Mij lijkt het wel fijn om over een paar jaar daar definitief te wonen.
pi_121842310
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Mij lijkt het wel fijn om over een paar jaar daar definitief te wonen.
Nee dat ga ik zeker niet doen. Krakow zou voor mij de enige optie zijn, en ik vind het echt top om er een aantal maand van het jaar te zitten, maar zou er niet full-time willen zitten. Zou het wel leuk vinden om bijv. huisje er bij te hebben in Zakopane bijv.

Polen bied te weinig, infrastructuur fucked up, veel (belachelijk) veel corruptie. (Belachelijk) veel armoede etc. Dat gaat nog minstens 20 jaar duren. Je ziet een verschuiving van de 25-50 jarigen in Polen die naar het buitenland gaan om daar te werken en Spanjaarden/Italianen die naar Polen verhuizen om de goedkope internationale jobs te doen (accounting etc).
pi_121842416
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee dat ga ik zeker niet doen. Krakow zou voor mij de enige optie zijn, en ik vind het echt top om er een aantal maand van het jaar te zitten, maar zou er niet full-time willen zitten. Zou het wel leuk vinden om bijv. huisje er bij te hebben in Zakopane bijv.

Polen bied te weinig, infrastructuur fucked up, veel (belachelijk) veel corruptie. (Belachelijk) veel armoede etc. Dat gaat nog minstens 20 jaar duren. Je ziet een verschuiving van de 25-50 jarigen in Polen die naar het buitenland gaan om daar te werken en Spanjaarden/Italianen die naar Polen verhuizen om de goedkope internationale jobs te doen (accounting etc).
Ligt er maar ook net aan waar je komt.

Buitenwijk van Krakow --> tuig

Mooi dorp met grote huizen --> veel welvaart
pi_121843562
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid, want ik ben nooit in Polen geweest:

Wat doen al die Polen dan die naar het buitenland gaan? Zijn dat allemaal bouwvakkers en aspergestekers, of niet?

Die corruptie, waaraan merk je dat? Heb je daar in het dagelijks leven ook last van?
pi_121843778
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat doen al die Polen dan die naar het buitenland gaan? Zijn dat allemaal bouwvakkers en aspergestekers, of niet?

Nee. Er loopt ook hoogopgeleid volk tussen.
Bij m'n vorige baan werkte een Poolse die hier nu zo'n 4 jaar woont en heeft in Polen aardrijkskunde gestudeerd. Haar vriend/man/verloofde heeft chemie gestudeerd.
Beide doen helaas ander werk dan waar ze zijn voor opgeleid. Ik heb ze toen een richting opgestuurd waar ze hun Poolse diploma op de NLse arbeidsmarkt konde verzilveren, maar daar hebben ze volgens mij niks mee gedaan ( :') ).
Ik heb hun diploma's gezien toen ik hun bezocht en die zagen er naar mijn mening vrij echt uit :P
pi_121843943
Het is al zo oud als de mensheid. Wanneer het economisch slechter gaat, zoek je je heil elders. Wat dat betreft verkeer je je als Nederlander in een luxepositie. Wij hebben de mogelijkheid om ons legaal te verplaatsen naar een ander land voor een betere toekomst.
pi_121844006
Zou wel naar Australië willen maar een verblijfsvergunning krijgen is haast onmogelijk. En binnen de EU zou ik niet weten waar het beter is, Scandinavië is te koud voor mij.
pi_121844022
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Een grote groep studenten gaat naar het buitenland omdat de universitaire opleidingen in Polen niet veel voorstellen. En dus met die baan meer in het buitenland kunnen verdienen.

En een grote groep 'hand' arbeiders. Mensen zonder opleiding die in boerderijen werken in Nederland, of een winkeltje beginnen in Engeland etc.

En dan heb je een boel bedrijven die allemaal offshoren naar Polen (accountancy/it/hr), Heineken, Cisco, Aon, HP, etc. Die maken gebruik van de goedkope krachten daar en huren dan ook Spaanse en Italiaanse studenten in omdat die er wel willen werken tegen dat bizarre Poolse loon en natuurlijk een betere taal machtig zijn.

quote:
Die corruptie, waaraan merk je dat? Heb je daar in het dagelijks leven ook last van?
Je merkt het dagelijks. Goed voorbeeld is, je hebt geen tram kaartje gekocht (die moet je kopen in de tram zelf) en je wordt gepakt. Het was eerst een boete van 180 zloty, toen 100 zloty, naja, en hij wou er vanaf zien als je hem gewoon contant 80 zloty gaf. Dan zou hij er verder geen notitie van maken. Om maar wat te noemen.
pi_121844125
Hoe zou het met Nederland gaan over ongeveer 10 jaar ?
pi_121844173
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:29 schreef ocho het volgende:
Hoe zou het met Nederland gaan over ongeveer 10 jaar ?
As if we care? Net alsof we dan nog in Nederland wonen :Y) We sturen om de zoveel maand wel wat centen naar de ouders die dan nauwelijks kunnen genieten van hun pensioen.
pi_121844264
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een grote groep studenten gaat naar het buitenland omdat de universitaire opleidingen in Polen niet veel voorstellen. En dus met die baan meer in het buitenland kunnen verdienen.
En dat lukt met zo'n niet-zo-veel-voorstellend Pools diploma? :?

quote:
En dan heb je een boel bedrijven die allemaal offshoren naar Polen (accountancy/it/hr), Heineken, Cisco, Aon, HP, etc. Die maken gebruik van de goedkope krachten daar en huren dan ook Spaanse en Italiaanse studenten in omdat die er wel willen werken tegen dat bizarre Poolse loon en natuurlijk een betere taal machtig zijn.
Die vacatures zie ik ook wel vaker ja. Voor plaatselijke begrippen schijnt dat trouwens nog best heel goed te verdienen. Een minimumloon in Nederland is in Roemenië of Portugal al gauw een topinkomen. :D

quote:
[..]

Je merkt het dagelijks. Goed voorbeeld is, je hebt geen tram kaartje gekocht (die moet je kopen in de tram zelf) en je wordt gepakt. Het was eerst een boete van 180 zloty, toen 100 zloty, naja, en hij wou er vanaf zien als je hem gewoon contant 80 zloty gaf. Dan zou hij er verder geen notitie van maken. Om maar wat te noemen.
O ja. Maar dat is toch niet zo erg? Tenminste, niet voor jou als slachtoffer. Of word je op de bon geslingerd voor je überhaupt een kaartje kan kopen?

Ik vond het irritant toen ik in Slowakije bij de chauffeur een buskaartje + bagagekaartje moest kopen. Laten we zeggen 1 euro + 50 cent. Hij print het buskaartje, ik geef 'm 1,50 euro, hij geeft geen wisselgeld en print dan het bagagekaartje en wil nog 50 cent daarvoor. En een mede-passagier zei dat dat doodnormaal was. 8)7 Bedrag stelt niks voor natuurlijk, maar ik was goed pissig om het principe. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2013 14:34:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')