Het verschil in Netto inkomsten is zo groot dat zij dit risico gemakkelijk kunnen nemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook minder goede sociale voorzieningen. Maar je hebt wel gelijk over de mentaliteit over mensen die succesvol zijn. In Nederland denken we al gauw dat je een oplichter bent als je succesvol bent.
Hoewel in Canada je ongeveer ¤35,- euro per maand betaald voor de zorg en op alles 100% verzekerd bent vergeleken met Nederland waar je ¤100,- per maand betaald voor een uitgeklede basiszorg.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als hoog opgeleide/grootverdiener/ondernemer maak je daar niet zoveel aanspraak op. Dat is dus geen prioriteit.
Ja, Nederland is onderhand een landje geworden waar men niet meer werkt of inzet voor een stukje winst maar er alles aan doet om elkaar te bedonderen. En de overheid vind het mooi omdat het zo modern in het jasje van "vrije markt" past.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoewel in Canada je ongeveer ¤35,- euro per maand betaald voor de zorg en op alles 100% verzekerd bent vergeleken met Nederland waar je ¤100,- per maand betaald voor een uitgeklede basiszorg.
Dat is niet waar ik me druk om maak. Ik maak me druk om het feit dat men jaloers wordt of jou gaan aanzien als een potentiële oplichter als jij succesvol wordt. Terwijl er vaak vergeten wordt dat mensen daar ook hard voor gewerkt hebben.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, Nederland is onderhand een landje geworden waar men niet meer werkt of inzet voor een stukje winst maar er alles aan doet om elkaar te bedonderen. En de overheid vind het mooi omdat het zo modern in het jasje van "vrije markt" past.
Grote bedrijven zien van elkaar hoe ze ermee wegkomen en willen ook meevreten uit die bodemloze ruif, zo niet de concurrent aftroeven door het nog bonter te maken. Het is helemaal doorgeschoten.
Dat is al jaren aan de gang. Succesvolle mensen zijn vanzelfsprekend hufters, egoisten en oplichters. De ketting wordt rond gemaakt met a-sociaal, rechts en sluit met racist. Die "hupjes" zijn al landelijk ingeburgerd.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is niet waar ik me druk om maak. Ik maak me druk om het feit dat men jaloers wordt of jou gaan aanzien als een potentiële oplichter als jij succesvol wordt. Terwijl er vaak vergeten wordt dat mensen daar ook hard voor gewerkt hebben.
Dit land gaat gewoon niet ten onder door de slechte economie. Dit land gaat ten onder door de bovenstaande uitleg. Als je nog succesvol wilt worden dan moet je inderdaad emigreren.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is al jaren aan de gang. Succesvolle mensen zijn vanzelfsprekend hufters, egoisten en oplichters. De ketting wordt rond gemaakt met a-sociaal, rechts en sluit met racist. Die "hupjes" zijn al landelijk ingeburgerd.
Net zo makkelijk. Want anderen aanwijzen alszijnde deze categorie maakt je vanzelf links en dus heel humaan.
Ook in de politiek begint het daar steeds meer te schuiven naar de Zweedse PVV.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die landen hebben nog een eigen identiteit en minder sociale problemen, in tegenstelling tot Nederland, waardoor de hoge "kosten" nog enigszins geaccepteerd worden. Maar ook daar begint het aardig te borrelen wat hier 5-10 jaar geleden te merken was.
Dit.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is al jaren aan de gang. Succesvolle mensen zijn vanzelfsprekend hufters, egoisten en oplichters. De ketting wordt rond gemaakt met a-sociaal, rechts en sluit met racist. Die "hupjes" zijn al landelijk ingeburgerd.
Net zo makkelijk. Want anderen aanwijzen alszijnde deze categorie maakt je vanzelf links en dus heel humaan.
Dus jij bent naar Polen verhuist?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat Nederland nogal een reputatie heeft met bepaalde negatieve aspecten.
Heb hier 2 huizen en in Polen 2.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus jij bent naar Polen verhuist?
Top! Zit zelf zo nu en dan ook in Polen, heb daar ook een plekje. Apart om daar ook invasies van Spanjaarden en Italianen te zienquote:Op maandag 21 januari 2013 13:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heb hier 2 huizen en in Polen 2.
Ik reis graag om familie te zien
Mij lijkt het wel fijn om over een paar jaar daar definitief te wonen.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Top! Zit zelf zo nu en dan ook in Polen, heb daar ook een plekje. Apart om daar ook invasies van Spanjaarden en Italianen te zien
Nee dat ga ik zeker niet doen. Krakow zou voor mij de enige optie zijn, en ik vind het echt top om er een aantal maand van het jaar te zitten, maar zou er niet full-time willen zitten. Zou het wel leuk vinden om bijv. huisje er bij te hebben in Zakopane bijv.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mij lijkt het wel fijn om over een paar jaar daar definitief te wonen.
Ligt er maar ook net aan waar je komt.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee dat ga ik zeker niet doen. Krakow zou voor mij de enige optie zijn, en ik vind het echt top om er een aantal maand van het jaar te zitten, maar zou er niet full-time willen zitten. Zou het wel leuk vinden om bijv. huisje er bij te hebben in Zakopane bijv.
Polen bied te weinig, infrastructuur fucked up, veel (belachelijk) veel corruptie. (Belachelijk) veel armoede etc. Dat gaat nog minstens 20 jaar duren. Je ziet een verschuiving van de 25-50 jarigen in Polen die naar het buitenland gaan om daar te werken en Spanjaarden/Italianen die naar Polen verhuizen om de goedkope internationale jobs te doen (accounting etc).
Uit nieuwsgierigheid, want ik ben nooit in Polen geweest:quote:Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Polen bied te weinig, infrastructuur fucked up, veel (belachelijk) veel corruptie. (Belachelijk) veel armoede etc. Dat gaat nog minstens 20 jaar duren. Je ziet een verschuiving van de 25-50 jarigen in Polen die naar het buitenland gaan om daar te werken en Spanjaarden/Italianen die naar Polen verhuizen om de goedkope internationale jobs te doen (accounting etc).
Nee. Er loopt ook hoogopgeleid volk tussen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid, want ik ben nooit in Polen geweest:
Wat doen al die Polen dan die naar het buitenland gaan? Zijn dat allemaal bouwvakkers en aspergestekers, of niet?
Een grote groep studenten gaat naar het buitenland omdat de universitaire opleidingen in Polen niet veel voorstellen. En dus met die baan meer in het buitenland kunnen verdienen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid, want ik ben nooit in Polen geweest:
Wat doen al die Polen dan die naar het buitenland gaan? Zijn dat allemaal bouwvakkers en aspergestekers, of niet?
Je merkt het dagelijks. Goed voorbeeld is, je hebt geen tram kaartje gekocht (die moet je kopen in de tram zelf) en je wordt gepakt. Het was eerst een boete van 180 zloty, toen 100 zloty, naja, en hij wou er vanaf zien als je hem gewoon contant 80 zloty gaf. Dan zou hij er verder geen notitie van maken. Om maar wat te noemen.quote:Die corruptie, waaraan merk je dat? Heb je daar in het dagelijks leven ook last van?
As if we care? Net alsof we dan nog in Nederland wonenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:29 schreef ocho het volgende:
Hoe zou het met Nederland gaan over ongeveer 10 jaar ?
En dat lukt met zo'n niet-zo-veel-voorstellend Pools diploma?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een grote groep studenten gaat naar het buitenland omdat de universitaire opleidingen in Polen niet veel voorstellen. En dus met die baan meer in het buitenland kunnen verdienen.
Die vacatures zie ik ook wel vaker ja. Voor plaatselijke begrippen schijnt dat trouwens nog best heel goed te verdienen. Een minimumloon in Nederland is in Roemenië of Portugal al gauw een topinkomen.quote:En dan heb je een boel bedrijven die allemaal offshoren naar Polen (accountancy/it/hr), Heineken, Cisco, Aon, HP, etc. Die maken gebruik van de goedkope krachten daar en huren dan ook Spaanse en Italiaanse studenten in omdat die er wel willen werken tegen dat bizarre Poolse loon en natuurlijk een betere taal machtig zijn.
O ja. Maar dat is toch niet zo erg? Tenminste, niet voor jou als slachtoffer. Of word je op de bon geslingerd voor je überhaupt een kaartje kan kopen?quote:[..]
Je merkt het dagelijks. Goed voorbeeld is, je hebt geen tram kaartje gekocht (die moet je kopen in de tram zelf) en je wordt gepakt. Het was eerst een boete van 180 zloty, toen 100 zloty, naja, en hij wou er vanaf zien als je hem gewoon contant 80 zloty gaf. Dan zou hij er verder geen notitie van maken. Om maar wat te noemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |