Het zou me verbazen als het meer dan 10% van dat aantal is, heb je een link?quote:Op maandag 21 januari 2013 07:09 schreef QBay het volgende:
er komen ook weer meer dan 100.000 immigranten het land in.
http://statline.cbs.nl/St(...)DR=G4,G3,G2&STB=G1,Tquote:Op maandag 21 januari 2013 07:16 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als het meer dan 10% van dat aantal is, heb je een link?
Yep, het gras is bij de buren groener en in het buitenland blaten de politici niet. Wegwezen en nooit meer terug.quote:Op maandag 21 januari 2013 07:45 schreef datismijnmening het volgende:
Niet gek, Nederland begint steeds kutter en kutter te worden. Politici denken niet meer na, blaten maar wat, streven een herrinering in plasts van een droom na![]()
Snel weg hier
Waar zou dat moeten zijn?quote:Op maandag 21 januari 2013 07:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
in het buitenland blaten de politici niet.
Hoezo? 40% van de mensen is hoogopgeleid ofzoquote:Op maandag 21 januari 2013 08:13 schreef arjan1212 het volgende:
Mja. het ging me erom wat kunnen ze doen om ervoor te zorgen dat er minder mensen vertrekken..
vooral hoogopgeleide jongeren zouden hier moeten blijven vind ik
Laat me raden: gelukszoekers, asielzoekers, kanslozen die toch niet aan de bak komen, Oost-Europeanen, ect ect.quote:Op maandag 21 januari 2013 07:09 schreef QBay het volgende:
Yes, iedereen wil het zinkende schip dat Nederland heet verlaten![]()
.
Overigens valt 144.175 emigranten echt best mee, er komen ook weer meer dan 100.000 immigranten het land in.
Mooi hoogopgeleiden vertrekken paupers komen binnen.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:46 schreef arjan1212 het volgende:
ehh immigranten. 18.000 polen 5000 bulgaren 5000 chinezen 3000 turken 3000 roemenen 2000 marokanen...
gaat dat gebeuren? En zo ja wanneer verwacht je dat en waarom?quote:Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar als straks alleen kansarmen overblijven,
In Zoetermeer zou ik sowieso nog niet dood gevonden willen worden; ongeacht de precieze bevolkingssamenstelling. Als ik ooit "te vrolijk" word gevonden, ga ik daar een week in een hotel zitten. Ik keer zwaar depressief huiswaarts....quote:Op maandag 21 januari 2013 09:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoetermeer vormt nu eenmaal een natuurlijke habitat voor dergelijke immigranten.
En wat voor deel van die groep 'remigranten' zijn. Bijvoorbeeld Polen die doortrekken of weer naar Polen gaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:03 schreef Elfletterig het volgende:
Wat de emigratiecijfers betreft: die vallen best mee. Nog niet eens 1 procent van het bevolking emigreert. En de vraag is ook nog eens voor hoe lang.
Nee dat is niet zo.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:17 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Hoezo? 40% van de mensen is hoogopgeleid ofzo
Dat is het grappige van mechanische solidariteit, op een gegeven moment werkt het niet meer.quote:Op maandag 21 januari 2013 10:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik denk dat er bitterweinig ruifeters vertrekken tenzij de uitkering meevertrekt.
Maar als straks alleen kansarmen overblijven, wie betaalt dan de premies?
Of studenten die na hun studie weer teruggaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wat voor deel van die groep 'remigranten' zijn. Bijvoorbeeld Polen die doortrekken of weer naar Polen gaan.
Een land kan niet draaien op alleen maar hoogopgeleide theoretici. Je hebt ook mensen nodig die met de handjes wat kunnen.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:40 schreef HSG het volgende:
Meestal zijn het ook nog hoogopgeleide mensen. Wat weer erg goed is voor de economie.
[..]
Laat me raden: gelukszoekers, asielzoekers, kanslozen die toch niet aan de bak komen, Oost-Europeanen, ect ect.
Als er mensen uit Oost - Europa niet in Nederland kwamen werken o.a. in de tuinbouw, dan zou Nederland deze hele sector verliezen. Ze hebben nu nog geluk, maar in de toekomst gaan de lonen in Oost Europa ook flink omhoog, waardoor dat niet meer zal voorkomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Een land kan niet draaien op alleen maar hoogopgeleide theoretici. Je hebt ook mensen nodig die met de handjes wat kunnen.
In Duitsland neemt het aantal hoogopgeleiden steeds verder af in vergelijking met de rest van Europa. Toch draait de economie er goed. Schijnt te komen doordat ze daar het gilde-systeem nog hebben en 'laagopgeleide' jongeren dus een goede, praktijkrelevante beroepsopleiding krijgen.
In Nederland klagen ze in de tuinbouw dat Nederlanders niet zozeer te duur zijn, maar vooral ook het werk minder goed doen dan Polen. Niet zorgvuldig met kwetsbaar fruit als aardbeien omgaan, dat soort dingen.
Het is nu juist de regelzucht van de overheid waarom veel mensen weggaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 06:41 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)reren_massaal__.html
Afgelopen jaar pakten 144.175 landgenoten hun biezen. Uit actuele CBS-cijfers blijkt dat er ten opzichte van de laatste jaren opnieuw sprake is van een stijging van het aantal emigranten. In 2011 ging het om 133.194 (365 per dag) emigranten en in 2010 nog om 121.351 (333 per dag).
Waarom emigreren er zoveel mensen, is dit slecht voor nederland en moet de overheid proberen om dit tegen te gaan?
Werkloosheid ligt hier in D nog steeds fors hoger dan in NL.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als er mensen uit Oost - Europa niet in Nederland kwamen werken o.a. in de tuinbouw, dan zou Nederland deze hele sector verliezen. Ze hebben nu nog geluk, maar in de toekomst gaan de lonen in Oost Europa ook flink omhoog, waardoor dat niet meer zal voorkomen.
In Duitsland liggen de lonen veel lager dan in Nederland en ook de sociale voorzieningen zijn veel minder, dus logisch dat de economie goed draait.
Wat is 'veel' in dit geval, in hoeverre is dat verantwoordelijk voor de stijging momenteel en waarom is dit zo relevant dat je het nu aanbrengt?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is nu juist de regelzucht van de overheid waarom veel mensen weggaan.
De vraag is dan: waarom gebeurt het omgekeerde niet evenredig? Waarom komen er niet net zo veel (kansrijke) buitenlanders hierheen omdat ze eens wat anders willen?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja vriend van me studeert in Engeland voor 4 jaar. Heeft zich hier ook uitgeschreven dus die telt ook mee. Hoewel ik wel zie dat veel mensen uiteindelijk niet meer terug komen.
Nederland is een fijn land. Maar een mens wil ook wel eens wat anders. 10 jaar in het buitenland wonen kan gewoon heel leuk zijn. De sfeer kan er bijvoorbeeld beter zijn, of het klimaat fijner. Het gaat er niet om dat ALLES meteen beter moet zijn dan hier. Dat is helemaal niet nodig.
Dat staat los van de economie.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werkloosheid ligt hier in D nog steeds fors hoger dan in NL.
Omdat Nederland nogal een reputatie heeft met bepaalde negatieve aspecten.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
De vraag is dan: waarom gebeurt het omgekeerde niet evenredig? Waarom komen er niet net zo veel (kansrijke) buitenlanders hierheen omdat ze eens wat anders willen?
Nee, dat heb je verkeerd.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat staat los van de economie.
Aangezien in Nederland werkelozen veel meer sociale voorzieningen voorhanden hebben.
In Duitsland is het toch meer dat je voor jezelf moet zorgen.
Hoog opgeleiden kunnen voor zichzelf denken en kijken wel uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
De vraag is dan: waarom gebeurt het omgekeerde niet evenredig? Waarom komen er niet net zo veel (kansrijke) buitenlanders hierheen omdat ze eens wat anders willen?
Nee, dat heb ik niet verkeerd.quote:
Leg uit, waar hebben werklozen meer uitkeringen in NL dan in D?quote:
Daar ben ik het mee eens. De beste leraren staan op de werkplaats in een bedrijf. En als zij helemaal goed zijn dan geven ze jou theoretische en praktische ervaring mee die jij overal kan toepassen, zowel binnen als buiten het bedrijf.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Een land kan niet draaien op alleen maar hoogopgeleide theoretici. Je hebt ook mensen nodig die met de handjes wat kunnen.
In Duitsland neemt het aantal hoogopgeleiden steeds verder af in vergelijking met de rest van Europa. Toch draait de economie er goed. Schijnt te komen doordat ze daar het gilde-systeem nog hebben en 'laagopgeleide' jongeren dus een goede, praktijkrelevante beroepsopleiding krijgen.
In Nederland klagen ze in de tuinbouw dat Nederlanders niet zozeer te duur zijn, maar vooral ook het werk minder goed doen dan Polen. Niet zorgvuldig met kwetsbaar fruit als aardbeien omgaan, dat soort dingen.
Maar in NL stijgt 'ie hard. En mensen houden niet van negatieve ontwikkelingen. Kijk ook maar naar Griekenland. Nog steeds toch wel een van de rijkere landen op aarde, maar desondanks het meest ontevreden.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Werkloosheid ligt hier in D nog steeds fors hoger dan in NL.
Ik heb helaas de indruk dat de afgelopen 20-30 jaar veel vakmanschap is verdwenen in bv de bouw of horeca, garagebedrijf en men alleen nog maar met prefab werkt,quote:Op maandag 21 januari 2013 11:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. De beste leraren staan op de werkplaats in een bedrijf. En als zij helemaal goed zijn dan geven ze jou theoretische en praktische ervaring mee die jij overal kan toepassen, zowel binnen als buiten het bedrijf.
Bovendien hebben jongeren dan ook weer een bepaalde druk op zich om hun werk goed te doen. Je staat tenslotte tegenover volwassen mensen met kennis, ervaring en social skills waarvan jij een voorbeeld van moet aannemen.
Zo verschrikkelijk groot zijn de verschillen toch niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat je als kansrijke hoogopgeleidene beter naar Australie, VS, Canada kan gaan omdat je dan niet als hufter wordt gezien als je succesvol bent. Je daar minder belastingen betaald en meer verdient.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit. Als de grootverdieners verkassen met hun bijbehorende inkomen waar de grootste heffingen op zitten om de uitkeringspotjes te vullen, blijft er weinig over van de riante bij elkaar gestolen taart die verdeeld kan worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb helaas de indruk dat de afgelopen 20-30 jaar veel vakmanschap is verdwenen in bv de bouw of horeca, garagebedrijf en men alleen nog maar met prefab werkt,
Dat is natuurlijk inherent aan hoge lonen - dan is efficiënt gebruik van de tijd van de werknemer belangrijker dan efficiënt gebruik van materialen. Dus dan kun je beter een werknemer in 10 minuten een machinaal gefabriceerde unit laten monteren, dan 'm een uur met de hand te laten werken.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb helaas de indruk dat de afgelopen 20-30 jaar veel vakmanschap is verdwenen in bv de bouw of horeca, garagebedrijf en men alleen nog maar met prefab werkt,
En hoe zit het met Scandinavië?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je als kansrijke hoogopgeleidene beter naar Australie, VS, Canada kan gaan omdat je dan niet als hufter wordt gezien als je succesvol bent. Je daar minder belastingen betaald en meer verdient.
Ze hebben daar ook minder goede sociale voorzieningen. Maar je hebt wel gelijk over de mentaliteit over mensen die succesvol zijn. In Nederland denken we al gauw dat je een oplichter bent als je succesvol bent.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je als kansrijke hoogopgeleidene beter naar Australie, VS, Canada kan gaan omdat je dan niet als hufter wordt gezien als je succesvol bent. Je daar minder belastingen betaald en meer verdient.
Mechatronica heet die opleiding. Daarmee leer je robots te programmeren en te beheren.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk inherent aan hoge lonen - dan is efficiënt gebruik van de tijd van de werknemer belangrijker dan efficiënt gebruik van materialen. Dus dan kun je beter een werknemer in 10 minuten een machinaal gefabriceerde unit laten monteren, dan 'm een uur met de hand te laten werken.
Voor zover ik weet liggen in Duitsland dan ook de kansen voor het oprapen voor mensen die industriële robots kunnen programmeren (elektrotechniek + microcontroller-programmering).
Die landen hebben nog een eigen identiteit en minder sociale problemen, in tegenstelling tot Nederland, waardoor de hoge "kosten" nog enigszins geaccepteerd worden. Maar ook daar begint het aardig te borrelen wat hier 5-10 jaar geleden te merken was.quote:
Als hoog opgeleide/grootverdiener/ondernemer maak je daar niet zoveel aanspraak op. Dat is dus geen prioriteit.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook minder goede sociale voorzieningen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |