Dit lijkt me inderdaad een fijn systeem vooral als er fruit of groente opgeslagen word.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Ikea heeft een mooi systeempje met planken van een soort metalen gaas.
Heb ik al jaren in de schuur, gaat prima.
Broder heet het denk ik.
zoiets. Zal eens zoeken.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Ikea heeft een mooi systeempje met planken van een soort metalen gaas.
Heb ik al jaren in de schuur, gaat prima.
Broder heet het denk ik.
Ja, het is niet echt goedkoop. Maar je kan het wel in 1 keer monteren.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dit lijkt me inderdaad een fijn systeem vooral als er fruit of groente opgeslagen word.
Net eens gezocht google, dat spul is perperduur zeg vind ik.
Dat is nog het minste vind ik groente en fruit als daar lucht langs stromen kan blijft het langer goed denk ik, en dat kan met dit gaas.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:04 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, het is niet echt goedkoop. Maar je kan het wel in 1 keer monteren.
Je hoeft niet zelf alles te gaan maken. Even nadenken wat je wil hebben, kopen, monteren en klaar.
En omdat de planken van gaasmateriaal zijn is het onder de planken ook niet ineens donker en er blijft minder stof liggen.
Watervast verlijmd multiplex kan makkelijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:21 schreef quirigua het volgende:
echt hout : houten planken ; en voor G&F een raster van houten latten ;
niks metaal in een vochtige kelder ; ook geen alu ;
en zeker geen mdf, spaanplaat of multiplex
maar 2x zo duur als houtquote:Op zondag 20 januari 2013 15:33 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Watervast verlijmd multiplex kan makkelijk.
Geen onnozele vraag; erg goede vraag.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:38 schreef JerryLee het volgende:
onnozele vraag misschien, maar waarom breng je je luchtvochtigheidswaarde niet naar beneden ?
Daar zijn we achter! Wat een zooi is dat zeg.quote:
of 2x zo goedkoop. Wat voor hout heb jij in gedachten?quote:
Lijkt mij juist G&F op iets van plastic wat makkelijk schoon te houden is als t bijv stiekem toch heeft liggen rotten.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Geen onnozele vraag; erg goede vraag.
De kelder is koel, stuk koeler dan de keuken erboven. Zodra de kelderdeur opengaat, komt er warme vochtige lucht in de kelder->hoge vochtigheidsgraad.
Plus dat de muren een beetje zweten van het grondwater -> contant toevoer van vocht.
Ontvochtigen zal dus continue door moeten draaien. Plus een voordeel van koele vochtigheid: G&F blijven lang goed; langer dan in de koelkast die erg droog is onderin.
Die tip van Quirigua van alles hout, is wel een goede. Maar G&F dan op houten latjes??
Lees je reactie nog een goed blomke als je het voor mekaar krijgt om warme lucht naar beneden te laten valen, denk ik dat je de uitvinder van het wiel bent.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef blomke het volgende:
[..]
De kelder is koel, stuk koeler dan de keuken erboven. Zodra de kelderdeur opengaat, komt er warme vochtige lucht in de kelder->hoge vochtigheidsgraad.
Plus dat de muren een beetje zweten van het grondwater -> contant toevoer van vocht.
Ontvochtigen zal dus continue door moeten draaien. Plus een voordeel van koele vochtigheid: G&F blijven lang goed; langer dan in de koelkast die erg droog is onderin.
Die tip van Quirigua van alles hout, is wel een goede. Maar G&F dan op houten latjes??
Ik bedoel het vocht uit de warme lucht dat in de kelder de vochtigheid verhoogd. Vergelijk het met de diepvrieskisten in supermarkten; nu zitten daar deurtjes bovenop; vroeger zat er rijp op de verpakkingen.quote:
ja lieverd, dat kan allemaal of ook, het kan niet : als iets 2x zo duur is (multiplex 18 mm) in vergelijking met iets wat goed is (vurenhout planken 20 mm), dan kan dat wel theoretisch ; maar eigenlijk kan het niet, want veel te duur ;quote:Op zondag 20 januari 2013 16:27 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Hadden we t over een prijs dan?
Jij begint met t kan niet, terwijl t juist wel kan
Beetje "zot": ik heb nog een aantal flinke eiken planken liggen voor een kastje dat na m'n pensioen in elkaar gezet gaat worden. Misschien is da wat.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:33 schreef cracktor het volgende:
[..]
of 2x zo goedkoop. Wat voor hout heb jij in gedachten?
Steigerplanken is misschien een idee, laagje olie of beits oid erop
Underlayement mits watervast verlijmt maar dat is meestal wel
MDF en spaanplaat zijn goedkoop maar zuigen water op, je hebt van beide wel een groene variant die watervast verlijmt is, maar nog steeds niet aan te raden. Als je het helemaal dichtschildert kan het wel, maar dan ben je sneller/goedkoper klaar met underlayment van 35 euro per plaat.
ja ; doen wij ook, met appelsquote:Op zondag 20 januari 2013 16:32 schreef blomke het volgende:
[..]
- - - -
- - tip - - alles hout, is wel een goede. Maar G&F dan op houten latjes??
Eigenlijk vind ik de originele materialen beter toepasbaar dan het spul dat al een menselijke bewerking heeft ondergaan (underlayment, multiplex of - helemaal verschrikkelijk - spaanplaatquote:Op zondag 20 januari 2013 16:42 schreef quirigua het volgende:
ja lieverd, dat kan allemaal of ook, het kan niet : als iets 2x zo duur is (multiplex 18 mm) in vergelijking met iets wat goed is (vurenhout planken 20 mm),
Wat gaat je voor stel je die vraag eerst, en doe het dan eiken is naar mijn idee altijd goed als het maar volhout is, steigerplanken was ik ook eerst aan het denken, maar ik kom niet meer op een bouw.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Beetje "zot": ik heb nog een aantal flinke eiken planken liggen voor een kastje dat na m'n pensioen in elkaar gezet gaat worden. Misschien is da wat.
eike kan prima tegen water. Bouwden ze vroegah ook schepen van. Alleen kopse kanten niet in het vocht zetten.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Beetje "zot": ik heb nog een aantal flinke eiken planken liggen voor een kastje dat na m'n pensioen in elkaar gezet gaat worden. Misschien is da wat.
groot ding?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:42 schreef Forno het volgende:
Wij hebben ook een vochtige kelder. Wij gebruiken een elektrische ontvochtiger die ik nog met de hand moet legen helaas.
De kelder of de ontvochtiger? De kelder is 4x2m. Zorg dat je alle ventilatie en kieren goed afsluit, dan kan een normale ontvochtiger best een grotere ruimte aan.quote:
Stroomverbruik=?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:57 schreef Forno het volgende:
dan kan een normale ontvochtiger best een grotere ruimte aan.
De ontvochtiger verbruikt 400 Watt maar hij staat niet continue aan. Dat is mede afhankelijk van de vochtigheid in de kelder en het apparaat is instelbaar.quote:
De ontvochtiger. We gebruiken de kelder eigenlijk alleen voor etenswaren/proviand. Niet voor kleding of andere gebruiksartikelen. daar hebben we de overloop&zolder voor.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:57 schreef Forno het volgende:
De kelder of de ontvochtiger? De kelder is 4x2m. Zorg dat je alle ventilatie en kieren goed afsluit, dan kan een normale ontvochtiger best een grotere ruimte aan.
Heb je reactie nu 3x gelezen maar snap niet helemaal wat je bedoeltquote:Op zondag 20 januari 2013 16:42 schreef quirigua het volgende:
[..]
ja lieverd, dat kan allemaal of ook, het kan niet : als iets 2x zo duur is (multiplex 18 mm) in vergelijking met iets wat goed is (vurenhout planken 20 mm), dan kan dat wel theoretisch ; maar eigenlijk kan het niet, want veel te duur ;
de prijs bepaalt ook wat er kan ; wat kan is wat haalbaar is ; een vliegtuig van titanium kan best, alleen je krijgt er geen passagiers in
vooral hele dure meubels en vloerenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:06 schreef blomke het volgende:
Wengé? Worden daar boeiboorden van gemaakt?
Vloertjeshout? Wenge. is een hardhoutsoort waar idd meubels van worden gemaakt . Iets te duur voor een boeibord hoewel dat best zou kunnen.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:50 schreef Gieliovd het volgende:
Das meestal red cedar of meranti ofzo toch? Wengé is idd vloertjeshout
Hoe dat zo? Heb jij dat nooit dan? Dat je een stelling op zolder hebt liggen, waarvan je het bestaan even vergeten was?quote:
Ook een goede mogelijkheid. Maar nu gebruiken we bestaande materialen. En ruime de zolder een beetje leeg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:16 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Zou eerder voor een kunststof rek kiezen vaak wel in de aanbieding bij de bekende bouwmarkten.
[ afbeelding ]
Onder en boven even vastzetten met een metalen stripje en klaar is blomke.
Ok sorry, heb net gekeken en er liggen gewoon drie Lundia,s op zolder inclusief kelder. Dat wist ik.ook echt niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Heb jij dat nooit dan? Dat je een stelling op zolder hebt liggen, waarvan je het bestaan even vergeten was?
Ik ook niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |