Of deze ertussen:quote:Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan bij mijn gootsteenafvoer in de kruipruimte. Mocht ie ooit weer verstopt raken, dan demonteer ik hem gewoon en maak ik hem op mijn gemak weer gangbaar.
Die paar ketels die ik in mijn leven heb gezien hadden dat inderdaad allemaal zo. Nooit gerealiseerd dat dat een installatie voorschrift is. Waarom is dat eigenlijk?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:49 schreef klipper het volgende:
[..]
De condensafvoer van de ketel mag nooit direct aangesloten worden op het riool, dit dient altijd door middel van een open verbinding te gebeuren zie de installatiehandleiding van je ketel.
Ik gok zodat het niet vacuüm kan trekken, of omgekeerd dat er een overdruk kan ontstaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef yoppybt het volgende:
Die paar ketels die ik in mijn leven heb gezien hadden dat inderdaad allemaal zo. Nooit gerealiseerd dat dat een installatie voorschrift is. Waarom is dat eigenlijk?
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik gok zodat het niet vacuüm kan trekken, of omgekeerd dat er een overdruk kan ontstaan.
Om te voorkomen dat bij onderdruk er rookgassen in het riool terecht komen, maar nog belangrijker om te voorkomen dat bij overdruk of droogstand van de sifon er rioolgassen in de ketel terecht komen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Die paar ketels die ik in mijn leven heb gezien hadden dat inderdaad allemaal zo. Nooit gerealiseerd dat dat een installatie voorschrift is. Waarom is dat eigenlijk?
OW, ghehehe, die dingen die ze in Amerika hebben.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:36 schreef klipper het volgende:
Gootsteenvermaler vanaf ¤649
Er zijn goedkopere uitvoeringen verkrijgbaar.
Ik weet niet wat voor materiaal het is, het is in ieder geval een harde plastic soort. Ik kan hem wel verder uitkappen alleen zou ik niet weten hoe ik hier een T-stuk tussen krijg aangezien hij vrij snel in de bocht omhoog loopt.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:49 schreef tiho1 het volgende:
Zit er ook een bocht in is het wel pvc? Er zijn ook lijmzadels te koop. Gat boren en dan het zadel erop lijmen. Mooi is anders.
Kun je niet verder uitkappen en schuifmoffen gebruiken denk je ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |