abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121822112
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan bij mijn gootsteenafvoer in de kruipruimte. Mocht ie ooit weer verstopt raken, dan demonteer ik hem gewoon en maak ik hem op mijn gemak weer gangbaar. ^O^
Of deze ertussen:
pi_121822338
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:52 schreef klipper het volgende:
Of deze ertussen:
[ afbeelding ]
Wat is dat voor iets?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121823241
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:49 schreef klipper het volgende:

[..]
De condensafvoer van de ketel mag nooit direct aangesloten worden op het riool, dit dient altijd door middel van een open verbinding te gebeuren zie de installatiehandleiding van je ketel.
Die paar ketels die ik in mijn leven heb gezien hadden dat inderdaad allemaal zo. Nooit gerealiseerd dat dat een installatie voorschrift is. Waarom is dat eigenlijk?
pi_121823797
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef yoppybt het volgende:
Die paar ketels die ik in mijn leven heb gezien hadden dat inderdaad allemaal zo. Nooit gerealiseerd dat dat een installatie voorschrift is. Waarom is dat eigenlijk?
Ik gok zodat het niet vacuüm kan trekken, of omgekeerd dat er een overdruk kan ontstaan.
pi_121828019
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat is dat voor iets?
Gootsteenvermaler vanaf ¤649
Er zijn goedkopere uitvoeringen verkrijgbaar.
pi_121828166
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik gok zodat het niet vacuüm kan trekken, of omgekeerd dat er een overdruk kan ontstaan.
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:10 schreef yoppybt het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat bij onderdruk er rookgassen in het riool terecht komen, maar nog belangrijker om te voorkomen dat bij overdruk of droogstand van de sifon er rioolgassen in de ketel terecht komen.
Rioolgassen kunnen brandbaar zijn en zodoende kan er een explosief mengsel ontstaan in de ketel welke hoger is dan je wilt hebben tijdens de ontsteking.
pi_121828349
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:36 schreef klipper het volgende:
Gootsteenvermaler vanaf ¤649
Er zijn goedkopere uitvoeringen verkrijgbaar.
OW, ghehehe, die dingen die ze in Amerika hebben.

Neuh, zo erg is het niet. Hij zat 3 jaar geleden voor het eerst verstopt sinds 25 jaar. Maar dan wel gelijk goed ook. Was over een lengte van een meter vrijwel massief geworden. Ik heb gewoon de meuk ertussenuit gehaald en een nieuw stuk ertussen gezet, met schuifmoffen deze keer, want heb er een hekel aan om in een benauwde ruimte op mijn rug liggend te moeten werken. ;)

(Om over de lucht die vrijkwam bij het verwijderen van de oude pijp maar niet te spreken... :o )
pi_121835959
foutje
pi_121857547
Oke... nieuwe uitdaging. :) De rioolbeluchtingsbuis zit achter mijn warm- en koud waterleidingen in de muur. Vanuit hier maakt deze een bocht richting het dak waar deze in een speciale ventilatie dakpan uitkomt. Heb hem nu een klein stukje uitgehakt zodat ik kan zien hoe de buis loopt. Alleen ik zie zo geen mogelijkheid om hier een t-stuk tussen te krijgen, enerzijds omdat de buis in een bocht loopt en anderzijds omdat deze achter mijn leidingen zit en in de muur, dus moeilijk bereikbaar.

Nu was mijn idee om een gewone afvoer te maken vanaf mijn ketel en deze ter hoogte van de afvoer via een flexibele slang in de beluchtingsbuis te hangen. Dus gat er in boren, slang er in en eventueel verder afdichten. Kan dit, of zijn er betere oplossingen?
pi_121858336
Zit er ook een bocht in is het wel pvc? Er zijn ook lijmzadels te koop. Gat boren en dan het zadel erop lijmen. Mooi is anders.

Kun je niet verder uitkappen en schuifmoffen gebruiken denk je ?
pi_121858857
joh doe niet zo moeilijk allemaal.

heb bij mij al jaren de cv en de wasmachine en de droger aangesloten op de beluchting.

de beluchting is gewoon een pijp in het verlengden van je standleiding.
pi_121858997
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:49 schreef tiho1 het volgende:
Zit er ook een bocht in is het wel pvc? Er zijn ook lijmzadels te koop. Gat boren en dan het zadel erop lijmen. Mooi is anders.

Kun je niet verder uitkappen en schuifmoffen gebruiken denk je ?
Ik weet niet wat voor materiaal het is, het is in ieder geval een harde plastic soort. Ik kan hem wel verder uitkappen alleen zou ik niet weten hoe ik hier een T-stuk tussen krijg aangezien hij vrij snel in de bocht omhoog loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')