5 dagen is ook lang, nytar. Groot gelijk dat je naar de huisarts gaat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:31 schreef nytar het volgende:
hier ook al 5 dagen een koortsige peuter. Vandaag toch maar naar de huisarts...dat hoesten klinkt steeds rotter
Nou, ik ben er wel klaar mee ja. Die meiden kunnen wel wat hebben. Maar met z'n 2 tegelijk, dat er elke minuut wel 1 jankt. En dan elkaar lopen te jennen. Ze lagen vroeg op bed dus. Morgen weer een dag ofzo.quote:
Ze scheelden laatst 4cm.quote:
Proest!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:01 schreef -Spring het volgende:
.
Gelukkig heeft mn schoonmoeder vandaag opgepast, die moet nog een hoop vakantiedagen opmaken, hoefde ze niet naar de opvang. (Nou gaat mn schoonmoeder daar sowieso niet zo vaak naartoe, maar soit).
Hier zijn ze ook gestopt met smeerkaas en smeerworst.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh dat is een goede tip Spring. Ik zal het daar eens in de groep gooien, ik zit in de OC, dus ik kan me sterk maken voor een aanpassing van de 'jamsoorten'. Eerst maar eens navragen wat er voor jam gegeten gaat worden.
Ik ben overigens wel heel blij dat er naar ons ( de oudercommissie) geluisterd wordt, half januari hebben we het punt ter sprake gebracht en nu kregen we al bericht dat ze het anders aan gaan pakken. Echt top!
Hmmm ik heb zowel met oudste als met peuter geen hele geweldige ervaring met de tips... Vaak klinken ze leuk hoor, maar in de praktijk zijn mijn kinderen gewoon niet zoals het cb denktquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef -Spring het volgende:
Is er geen CJG bij je in de buurt waar je je vraag neer kunt leggen?
E wordt dan juist extra jaloers / boos op L. ik snap ook best dat ze boos is omdat haar grote zus wel dingen mag en kan die zij ook zo graag zou willen. Maar dat moet ze dan leren zeggen of uiten in een 'boze tekening' of iets dergelijks in plaats van slaan/knijpen/bijtenquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:50 schreef -Spring het volgende:
Of om júist alleen L aandacht te geven wanneer E haar pijn doet? Schijnt ook erg effectief te zijn.
Ze speelt bij de opvang wel eens met de oudere kinderen van de bso mee. Maar daar doet ze dat dus niet. Het is echt alleen bij haar grote zusquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:50 schreef simmu het volgende:
wat spring zegt pas ik hier ook wel eens toe: als ze dan echt elkaar in de haren zitten en klieren en ik ben het echt beu, stuur ik ze allebei naar boven. alwaar ze dan lief samen met de barbies gaan spelen.....
stiemie, hoe is je sociaal netwerk? zijn er robuuste kindjes van haar leeftijd die je uit kan nodigen om te komen spelen voor haar? ravi had vandaag een vriendinnetje te spelen en dat was echt helemaal de bom! ook een jongste kindje (het jongere zusje van selene's vriendinnetje, paar weken jonger dan ravi is ze) , met 3 zussen boven haar, dus zat haar op de tandenselene droop nu en dan teleurgesteld af, omdat ravi en zij zo leuk aan het spelen waren (met ons winkeltje, om de beurt achter de kassa "ikke nu kassa!" en boodschapjes uitzoeken
)
Stickers doen haar niks. Er ligt hier een beloningskaart voor als haar luier 's nachts droog blijft, maar mevrouw zegt 's morgens doodleuk dat haar luier niet droog is omdat ze geen zin had om te gaan plassen zodra ze uit bed ging. "had toch een luier om"quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Pff lastig Stiemie!
Is ze vatbaar voor beloning?
De hele ochtend / middag geen heftige driftbuien + uitgelegd wat dat inhoudt: Boos worden mag zolang er maar niet geslagen/gebeten enz wordt. = een sticker... en later een hele dag..
+ er dus een beloning aan vast wanneer ze bv 5 stickers heeft (en later 10/15 enz)
Bij 5 droge nachten mag ze een cadeautje uitzoeken. Ze mag na elke droge nacht een sneeuwpop inkleuren want de kaart is nog van voor de kerstdagen. en vanmiddag heeft ze dus 2 uur zonder luier geslapen zonder ongelukje...quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:55 schreef Lamb29 het volgende:
En duidelijk maken wat wel mag als je boos bent... en daar ruimte voor geven..
Huilen mag... even goed stampvoeten...
Zakjes om in te knijpen.. die tekening idd... een deken om onder weg te kruipen...
En als er een cadeautje aan vast zit? Na 10 stickers een cadeautje bv? Doet dat ook niets?
Maar is dat niet iets wat je best een tijdje vol moet houden voordat het effect heeft? Ik kan me voorstellen dat ze de eerste vijf keer idd boos wordt en pas daarna langzaam het licht ziet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
E wordt dan juist extra jaloers / boos op L. ik snap ook best dat ze boos is omdat haar grote zus wel dingen mag en kan die zij ook zo graag zou willen. Maar dat moet ze dan leren zeggen of uiten in een 'boze tekening' of iets dergelijks in plaats van slaan/knijpen/bijten
Dit speelt echt al een maand of 9 nu denk ik als ik terugdenk. Inmiddels hebben we al heel wat verschillende dingen een aantal weken getest.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Maar is dat niet iets wat je best een tijdje vol moet houden voordat het effect heeft? Ik kan me voorstellen dat ze de eerste vijf keer idd boos wordt en pas daarna langzaam het licht ziet.
Ach met oudste moetik 's nachts ook nog mee naar de wc... Die is bang dat ze van de trap valt als ze langs het trapgat looptquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:00 schreef simmu het volgende:
ik ben met selene nog geeneens bezig met droge luier 's nachts![]()
eigenlijk is ze 's nachts al droog (zonder uitslapen is de luier altijd droog), maar ik wacht nu eventjes liever net een paar maandjes tot ze een eigen kamer heeft, want ik zie de bui van wekenlang 20 x per nacht eruit voor de wc al van een kilometer ver hanen /egoistisch
Zo hebben we het ook een aantal weken gedaan. Nadeel vind ik wel dat alle aandacht dan naar de boosdoener gaat in plaats van naar het slachtoffer en negatieve aandacht is ook aandacht..quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:06 schreef pessie het volgende:
Stiemie, ik merk aan Nathan heel erg dat de communicatie openhouden heel belangrijk is. Dus bij het op de trap zetten ook dan al aangeven waarom hij daar neer gezet wordt. Ook hij maakte eraltijd een spel van, maar consequent terugzetten heeft nuvwel als effect dat hij merkt dat hij echt iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan. Verder een max aanhouden van een paar minuten enbij het van de trapafhalen nogmaals benoemen wat er mis ging. En als laatste tip, haar haar excuses laten aanbieden, en alschet 5minuten later weer begint kubn je helaas opnieuw beginnen.
Oh, en je trap leeghouden.
En ik zou geen cadeautje aanbieden als ze een dag geen driftbui heeft gehad.
Ze wordt in september 4 en is wel erg wijs. Ze kan mij precies uitleggen waarom ze boos is. Mij slaat ze niet (lijkt me ook het verstandigstquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef octopussy het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat het soort primaire reacties die E vertoont nog bij de leeftijd past en dat ze nog niet echt genoeg 'beheersing' heeft over haar emoties dat ze woede of verdriet kan afzwakken of omvormen in andere uitingsvormen (tekeningen oid). Dat is voor volwassenen al moeilijk genoeg en voor een peuter(puber) misschien nog niet haalbaar.
Wellicht heb je wat aan de time-out tips die hier staan:
http://www.parentsconnect.com/parenting-your-kids/parenting-kids/child-behavior/nanny-911/child-behavior-effective-time-outs.html
Misschien maar eens proberen of zeggen dat ze dan op de gang heel boos mag zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Lamb29 het volgende:
Idd waarom niet.... juist een alternatief geven!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |