abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2013 @ 06:31:10 #151
258612 nytar
boys boys boys
pi_122244405
hier ook al 5 dagen een koortsige peuter. Vandaag toch maar naar de huisarts...dat hoesten klinkt steeds rotter
pi_122261723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 06:31 schreef nytar het volgende:
hier ook al 5 dagen een koortsige peuter. Vandaag toch maar naar de huisarts...dat hoesten klinkt steeds rotter
5 dagen is ook lang, nytar. Groot gelijk dat je naar de huisarts gaat.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:22:58 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122266806
Wat balen zeg, al die zieke kindjes... -O-

Spring? Hoe is het nu met L?

Wij hadden vandaag een mijlpaal, Oscar heeft exact even grote voeten als Sasha! :D
pi_122268852
Haha, Be! Is ie ook even groot dan?

Ook al, Nytar. ;( Da's wel lang idd. Ben je al geweest? Sterkte!

Goed, be, dank je! Ze is nog wel moe; valt rond half zes op de bank is slaap, maar kijkt weer een stuk helderder uit dr ogen. En heeft geen wallen meer tot onder dr knieën. Ze is wel enorm afgevallen. Heeft helemaal geen billen meer en een scherp ruggengraatje. Dus ze mag de hele dag door sap. En meer koekjes dan anders. :9 Ze kan het wel gebruiken.

Gelukkig heeft mn schoonmoeder vandaag opgepast, die moet nog een hoop vakantiedagen opmaken, hoefde ze niet naar de opvang. (Nou gaat mn schoonmoeder daar sowieso niet zo vaak naartoe, maar soit :P ).
pi_122269268
Fijn dat ze opknapt!

Ik heb 2 zieke meiden nu. Leyla werd vanmiddag weer wakker met koorts en Jennifer lag vanmorgen te spugen op de vloer. Om 6 uur had ik al een kind onder de douche staan en was ik m'n tapijt aan het schrobben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122269962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:15 schreef -Spring het volgende:
Jezus, wat een ellende, Tico.
Nou, ik ben er wel klaar mee ja. Die meiden kunnen wel wat hebben. Maar met z'n 2 tegelijk, dat er elke minuut wel 1 jankt. En dan elkaar lopen te jennen. Ze lagen vroeg op bed dus. Morgen weer een dag ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122270015
aaw, beterschap daar tico!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_122271054
Jeetje, wat een berg zieken zeg! Beterschap voor alle peutertjes.
Tot nu toe hebben we hier alleen een vervelend hoestje, maar nog geen spugen en koorts enzo. Wel een hoop zieken op werk en ook wat op kdv. Ze mag ook nog even niet ziek worden, want we moeten komend weekend naar Woezel en Pip in het theater. :)

Het verhaal van het kdv en dat ze daar vervelend was is trouwens goed afgelopen. Ze vroegen zich eigenlijk alleen af wat wij thuis deden als ze niet luistert/dwars is. Ik heb aangegeven dat wij heel erg van het positief opvoeden zijn en zo min mogelijk met "nee" werken. Als iets niet mag of kan leggen we haar uit waarom niet en bieden we haar alternatieven aan als die er zijn. Zo buigen we het niet mogen van iets toch direct weer om in iets positiefs en dat werkt voor ons en voor haar. Verder geven we bij echt niet luisteren twee waarschuwingen en daarna mag ze even afkoelen in de gang voor twee minuten. Na die afkoelperiode is ze in 99% van de gevallen weer goed voor rede vatbaar en vertellen we op ooghoogte waarom ze naar de gang moest, dat dat onwenselijk gedrag is (in peutertjestaal natuurlijk ;)) en wat we wel van haar verwachten. Na het gesprekje doen we nog een kusje en gaan we weer spelen. Echte driftbuien heeft ze eigenlijk niet meer, deze methode werkt goed voor ons. We weten beiden waar we aan toe zijn en tegenwoordig is waarschuwen dat ze moet afkoelen als ze doorgaat met niet luisteren vaak al genoeg.
pi_122271573
Fijn, Nikkie! Gaan ze het op de opvang nu ook zo aanpakken dan?
pi_122272255
Nou ze gaven aan dat ze dat al deden, dus ook waarschuwen en anders afkoelen. Prima dus. Alleen moet je bij onze dame echt consequent blijven, anders neemt ze je niet meer serieus, ik denk dat dat een beetje het probleem is bij de juffies, dus dat heb ik ook nog even aangegeven. Ik ben in ieder geval weer tevreden.

Ons kdv stopt met smeerworst en smeerkaas op brood doen bij de kindjes, teveel zout en teveel vitamina A geloof ik. Het alternatief: appelstroop en jam. Ik geloof dat ik blijer werd van smeerworst en smeerkaas. Appelstroop is oké, maar jam vind ik niet echt klinken als een gezondere variant eigenlijk. Dit doen ze trouwens bij het ontbijt op de crackers. Op brood krijgen ze nu worst en kaas als alternatief, prima keuze. :)
pi_122272612
Is het wel echte jam? Jam moet namelijk een minimale shitload aan suiker bevatten om jam te mogen heten. Bevat het minder suiker dan een bepaald percentage dan mag de fabrikant het dus geen jam noemen. Wij hebben bijvoorbeeld altijd biologische 'fruitspread'. Ik zie geen verschil met jam. Het zou kunnen dat een kdv dat zo bewust met eten bezig is (ik vind het hartstikke goed!) daar ook over nagedacht heeft. Mss kun je het anders zelf eens opperen?
pi_122272795
Die fruitspread is gewoon van AH eigen merk btw. :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:14:08 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_122273173
Hier is de diarree gearriveerd. Schijnt bij het kotsen van donderdag te horen. Arme jochie zat er op de opvang helemaal onder.

Ik vind appelstroop en jam nog niet eens zo verkeerd, maar dat is ook omdat die van mij geen jam lusten :P Het eerste jaar hebben ze van mij geen smeerworst of smeerkaas mogen geven :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122273312
Oh dat is een goede tip Spring. Ik zal het daar eens in de groep gooien, ik zit in de OC, dus ik kan me sterk maken voor een aanpassing van de 'jamsoorten'. Eerst maar eens navragen wat er voor jam gegeten gaat worden.
Ik ben overigens wel heel blij dat er naar ons ( de oudercommissie) geluisterd wordt, half januari hebben we het punt ter sprake gebracht en nu kregen we al bericht dat ze het anders aan gaan pakken. Echt top!
pi_122273437
Oh daar ga ik dan eens naar kijken Spring. Hier neem ik wel eens halvajam, mits die dan niet gezoet is met zoetstoffen want dan heb ik nog niet het gevoel dat ik er echt iets mee opschiet...

We zitten hier met een probleem(pje). Onze peuter kan heel goed praten en uitleggen wat ze wil. Ze wil alleen te veel. Liefst alles wat grote zus ook kan en mag. Helaas zit dat er dankzij het leeftijdsverschil gewoon soms niet in. Dan leg ik uit dat ze ook echt heel mooi kan tekenen, maar ze vindt het niet zo mooi als dat van grote zus en dus wordt het alleen nog maar krassen }:|

Zo is mijn vrije dag met haar ook erg leuk en heel gezellig. Totdat we zuslief uit school gaan halen. Ze slaat dan om als een blad aan een boom en vandaag resulteerde dat in een schreeuw/driftbui van zo'n 20 minuten... Gewoon omdat ze boos is dat ze niet meer alle aandacht krijgt. Zus nam een vriendinnetje mee naar huis en dan speelt ze liefst boven op haar kamer. Mooi leek me want dan had peuter mij nog even voor zichzelf. Maar nee die was boos dat ze niet met grote zus mee mocht doen.

En als ze dan boos wordt, berg je dan maar. :X Hard bijten, krabben, knijpen, slaan, schoppen het is allemaal aan de orde. Helaas heb ik echt geen idee hoe ik het moet aanpakken. We hebben inmiddels alle methodes volgens mij al gehad de afgelopen 9 maanden. Negeren zorgde alleen maar voor een verergering en een bange kleuter die niet meer met peuterzus alleen wilde zijn, op de trap laten zitten interesseert haar helemaal niks (ze speelt desnoods met haar sok) en nu krijgt ze sinds een paar dagen na slaan etc geen verhaaltje meer voor het slapen gaan. Op het moment dat er geen verhaaltje is, vindt ze het jammer, maar evrder interesseert het haar geen drol.

Hoe pakken jullie dit aan? Bij oudste was het voldoende om uit te leggen dat slaan andere kindjes pijn deed en dat het dus niet aardig was om te doen, maar dat maakt nu dus totaal geen indruk -O-
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:22:45 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_122273707
Ik zou als straf voor het slaan een straf doen die ze meteen voelt, niet eentje die ze pas 's avonds voelt. Dan heeft het namelijk meteen effect en maakt het misschien meer indruk?
Houd zelf niet zo van straffen, maar ben wel van het luisteren en als ze niet luisteren, tja. Het werd er niet gezelliger door door mild te zijn of het op een andere manier te proberen (dus wat anders aanbieden, noem maar op).
Hier is het dus bij slaan direct op de trap. Vaak werkt het dreigen met de trap al genoeg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122273816
Helaas werkte dat ook niet Troel. Ze zat soms een halve dag op de trap en soms gaf ze zus zo uit het niks een optater (ze slaat soms echt uit het niks vol in haar gezicht of mept haar bril weg) en ging dan al uit zichzelf naar de trap...
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:29:21 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122274128
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:01 schreef -Spring het volgende:
Haha, Be! Is ie ook even groot dan?

Ze scheelden laatst 4cm. ;) Toen ik met Oscar naar het cb moest rond 3 jaar en een beetje heb ik Sasha daar ook gemeten. ;)

Fijn dat het beter gaat met L. Succes met bijvoeden. ;)
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:29:49 #170
381212 Gulara
From the future
pi_122274163
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:01 schreef -Spring het volgende:
.

Gelukkig heeft mn schoonmoeder vandaag opgepast, die moet nog een hoop vakantiedagen opmaken, hoefde ze niet naar de opvang. (Nou gaat mn schoonmoeder daar sowieso niet zo vaak naartoe, maar soit :P ).
Proest! _O-

Beterschap voor alle zieke kindjes.
pi_122274270
Poeh Stiemie dat is een lastige. Hierboven staat wat voor ons werkt met Lisa, maar zo te lezen heb je iets dergelijks al geprobeerd.
pi_122274467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh dat is een goede tip Spring. Ik zal het daar eens in de groep gooien, ik zit in de OC, dus ik kan me sterk maken voor een aanpassing van de 'jamsoorten'. Eerst maar eens navragen wat er voor jam gegeten gaat worden.
Ik ben overigens wel heel blij dat er naar ons ( de oudercommissie) geluisterd wordt, half januari hebben we het punt ter sprake gebracht en nu kregen we al bericht dat ze het anders aan gaan pakken. Echt top!
Hier zijn ze ook gestopt met smeerkaas en smeerworst.
En nog wat andere aanpassingen
http://www.skippykinderopvang.nl/nieuws.php?id=60
pi_122274491
Wat lastig, Stiem. Je mooie driftkikker. O+

Je zegt dat de trap haar niet interesseert, maar betekent dat ook dat het niet effectief is? Gaat ze daarna weer vrolijk door met dr driftbui of helpt het dat ze toch even uit de situatie is gehaald? En interesseert het haar echt niet of doet ze maar alsof?

Wat als je probeert om een paar minuten trap niet te brengen als een straf voor haar maar als een rustmoment voor jezelf? Hier moet L wel eens in de gang omdat 'ik dan even rust wil want van dat gegil gaan mn oren piepen.' Ik vertel dan dat ze best mag gillen als ze dat wil, maar dat ik er geen last van wil hebben. Dan gaat ze maar even in de gang staan gillen. Dan verleg ik dus de focus van haar naar mezelf, blijf ik irritant rustig en geef ik geen aandacht aan haar gedrag door te straffen. Want ook negatieve aandacht is aandacht. :)
pi_122274653
Is er geen CJG bij je in de buurt waar je je vraag neer kunt leggen?
pi_122274815
Ik stuur haar dan naar de gang 'omdat we hier in huis niet slaan' en 'omdat ik niet wil dat mijn kinderen elkaar express pijn doen'. Ik leg dan uit dat het pijn doet en dat ze daarom op de trap moet zitten. Ze is heel boos dat ze op de trap moet. Maar eenmaal daar aangekomen gaat ze gewoon haar geheel eigen gang. spelen met het lichtknopje, met de spullen die er liggen omdat ze naar boven moeten etc. En zodra ze ervan af komt, kan ze zo weer een lel geven. soms zelfs gewoon omdat ze boos was dat ze er moest zitten :X

Vanmiddag had ze zus gebeten en dus moest ze op de trap. En dan nog even snel voor het naar de trap lopen 'hap' nog een keer. Dus dan maar naar haar kamer boven gestuurd. waar ik na een paar minuten afkoelen en troosten ging kijken en daar lag mevrouw uitgekleed in bed te slapen... O+
pi_122274959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef -Spring het volgende:
Is er geen CJG bij je in de buurt waar je je vraag neer kunt leggen?
Hmmm ik heb zowel met oudste als met peuter geen hele geweldige ervaring met de tips... Vaak klinken ze leuk hoor, maar in de praktijk zijn mijn kinderen gewoon niet zoals het cb denkt :P daarom vind ik het juist zo fijn om hier gebruikerservaringen te lezen. we gaan we binnenkort naar het CB dus dan kunnen we het altijd voorleggen
pi_122275179
Ik zou bij zulk gedrag denk ik zelf niet na een paar minuten al gaan kijken maar haar negeren en met L aan de slag te gaan tot ze uit zichzelf sorry komt zeggen. :)

Helpt het om duidelijk te belonen? Dus om het voor haar extra leuk te maken en uit te spreken hoe gezellig ze is als ze wél leuk meedoet? En haar dus buiten spel te zetten, zonder boosheid apart te zetten en te negeren wanneer ze dat niet doet?
pi_122275409
wat spring zegt pas ik hier ook wel eens toe: als ze dan echt elkaar in de haren zitten en klieren en ik ben het echt beu, stuur ik ze allebei naar boven. alwaar ze dan lief samen met de barbies gaan spelen.....

stiemie, hoe is je sociaal netwerk? zijn er robuuste kindjes van haar leeftijd die je uit kan nodigen om te komen spelen voor haar? ravi had vandaag een vriendinnetje te spelen en dat was echt helemaal de bom! ook een jongste kindje (het jongere zusje van selene's vriendinnetje, paar weken jonger dan ravi is ze) , met 3 zussen boven haar, dus zat haar op de tanden ;) selene droop nu en dan teleurgesteld af, omdat ravi en zij zo leuk aan het spelen waren (met ons winkeltje, om de beurt achter de kassa "ikke nu kassa!" en boodschapjes uitzoeken O+ )
pi_122275417
Negeren doe ik ook, zeker als ze naar haar kamer moet (dan heeft ze het wel heel bont gemaakt..)

misschien meer de nadruk erop leggen hoe leuk het is als ze gezellig is. Dat schiet er nog weleens bij in als je er de hele dag zo middenin zit. :@ Buiten spel zetten als ze zich misdraagt werkt eigenlijk juist averechts omdat ze dan altijd de schuld aan zus geeft en die is dan weer de sjaak.

Opvallend is dat het bij de kinderopvang altijd zo'n engeltje is dat nooit slaat :D
pi_122275431
Of om júist alleen L aandacht te geven wanneer E haar pijn doet? Schijnt ook erg effectief te zijn. :)

E dus niet straffen maar negeren en L flink troosten.
pi_122275472
Pff lastig Stiemie!
Is ze vatbaar voor beloning?
De hele ochtend / middag geen heftige driftbuien + uitgelegd wat dat inhoudt: Boos worden mag zolang er maar niet geslagen/gebeten enz wordt. = een sticker... en later een hele dag..
+ er dus een beloning aan vast wanneer ze bv 5 stickers heeft (en later 10/15 enz)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_122275536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:50 schreef -Spring het volgende:
Of om júist alleen L aandacht te geven wanneer E haar pijn doet? Schijnt ook erg effectief te zijn. :)
E wordt dan juist extra jaloers / boos op L. ik snap ook best dat ze boos is omdat haar grote zus wel dingen mag en kan die zij ook zo graag zou willen. Maar dat moet ze dan leren zeggen of uiten in een 'boze tekening' of iets dergelijks in plaats van slaan/knijpen/bijten
pi_122275592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:50 schreef simmu het volgende:
wat spring zegt pas ik hier ook wel eens toe: als ze dan echt elkaar in de haren zitten en klieren en ik ben het echt beu, stuur ik ze allebei naar boven. alwaar ze dan lief samen met de barbies gaan spelen.....

stiemie, hoe is je sociaal netwerk? zijn er robuuste kindjes van haar leeftijd die je uit kan nodigen om te komen spelen voor haar? ravi had vandaag een vriendinnetje te spelen en dat was echt helemaal de bom! ook een jongste kindje (het jongere zusje van selene's vriendinnetje, paar weken jonger dan ravi is ze) , met 3 zussen boven haar, dus zat haar op de tanden ;) selene droop nu en dan teleurgesteld af, omdat ravi en zij zo leuk aan het spelen waren (met ons winkeltje, om de beurt achter de kassa "ikke nu kassa!" en boodschapjes uitzoeken O+ )
Ze speelt bij de opvang wel eens met de oudere kinderen van de bso mee. Maar daar doet ze dat dus niet. Het is echt alleen bij haar grote zus
pi_122275605
Misschien eens over een andere boeg gooien en haar juist op een prominente plek op een strafstoeltje zetten met een timer (een kookwekker ofzo). Gewoon in de kamer. En zodra ze er af gaat weer de tijd opnieuw laten ingaan.
Volgens mij heb ik dat bij de Nanny gezien.

Wij hebben hier trouwens soortgelijk gedrag gezien (in wat mindere mate). Alleen moet haar kleine zusje het ontgelden :{
pi_122275699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:51 schreef Lamb29 het volgende:
Pff lastig Stiemie!
Is ze vatbaar voor beloning?
De hele ochtend / middag geen heftige driftbuien + uitgelegd wat dat inhoudt: Boos worden mag zolang er maar niet geslagen/gebeten enz wordt. = een sticker... en later een hele dag..
+ er dus een beloning aan vast wanneer ze bv 5 stickers heeft (en later 10/15 enz)
Stickers doen haar niks. Er ligt hier een beloningskaart voor als haar luier 's nachts droog blijft, maar mevrouw zegt 's morgens doodleuk dat haar luier niet droog is omdat ze geen zin had om te gaan plassen zodra ze uit bed ging. "had toch een luier om" :')

Ach het is ook wel een uitdaging zullen we maar denken :D Ze zijn echt zo verschillend. Maar jaloezie speelt voor mijn gevoel een grote rol.
pi_122275727
En duidelijk maken wat wel mag als je boos bent... en daar ruimte voor geven..
Huilen mag... even goed stampvoeten...
Zakjes om in te knijpen.. die tekening idd... een deken om onder weg te kruipen...

En als er een cadeautje aan vast zit? Na 10 stickers een cadeautje bv? Doet dat ook niets?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_122275827
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:55 schreef Lamb29 het volgende:
En duidelijk maken wat wel mag als je boos bent... en daar ruimte voor geven..
Huilen mag... even goed stampvoeten...
Zakjes om in te knijpen.. die tekening idd... een deken om onder weg te kruipen...

En als er een cadeautje aan vast zit? Na 10 stickers een cadeautje bv? Doet dat ook niets?
Bij 5 droge nachten mag ze een cadeautje uitzoeken. Ze mag na elke droge nacht een sneeuwpop inkleuren want de kaart is nog van voor de kerstdagen. en vanmiddag heeft ze dus 2 uur zonder luier geslapen zonder ongelukje...

Ja hoor van mij mag ze een boze tekening maken of even boos gillen dan. Of tegen mij zeggen hoe boos ze wel niet is. Maar ze doet het gewoon niet
pi_122275859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:52 schreef Stiemie het volgende:

[..]

E wordt dan juist extra jaloers / boos op L. ik snap ook best dat ze boos is omdat haar grote zus wel dingen mag en kan die zij ook zo graag zou willen. Maar dat moet ze dan leren zeggen of uiten in een 'boze tekening' of iets dergelijks in plaats van slaan/knijpen/bijten
Maar is dat niet iets wat je best een tijdje vol moet houden voordat het effect heeft? Ik kan me voorstellen dat ze de eerste vijf keer idd boos wordt en pas daarna langzaam het licht ziet. :)
pi_122275900
Wellicht werkt het in een andere situatie.. Het is dan ook iets speciaal van haar wat haar zus niet heeft natuurlijk.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_122276004
ik ben met selene nog geeneens bezig met droge luier 's nachts :@
eigenlijk is ze 's nachts al droog (zonder uitslapen is de luier altijd droog), maar ik wacht nu eventjes liever net een paar maandjes tot ze een eigen kamer heeft, want ik zie de bui van wekenlang 20 x per nacht eruit voor de wc al van een kilometer ver hanen /egoistisch
pi_122276035
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

Maar is dat niet iets wat je best een tijdje vol moet houden voordat het effect heeft? Ik kan me voorstellen dat ze de eerste vijf keer idd boos wordt en pas daarna langzaam het licht ziet. :)
Dit speelt echt al een maand of 9 nu denk ik als ik terugdenk. Inmiddels hebben we al heel wat verschillende dingen een aantal weken getest.
pi_122276136
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:00 schreef simmu het volgende:
ik ben met selene nog geeneens bezig met droge luier 's nachts :@
eigenlijk is ze 's nachts al droog (zonder uitslapen is de luier altijd droog), maar ik wacht nu eventjes liever net een paar maandjes tot ze een eigen kamer heeft, want ik zie de bui van wekenlang 20 x per nacht eruit voor de wc al van een kilometer ver hanen /egoistisch
Ach met oudste moetik 's nachts ook nog mee naar de wc... Die is bang dat ze van de trap valt als ze langs het trapgat loopt ;) ik dacht juist dat het iets was waar ze grote zus mee af ko troeven. Dat zij dat ook kan. Maar ja peuters denken blijkbaar heel anders dan wij :D
pi_122276170
stiemie, is er iets wat je jongste graag doet knutselwise/ bezigwise (iets alleen)?
dat je haar daaraan zet zodra je zelf oppikt dat het misgaat, dus dat je de bui gewoon voor bent?

selene knutselt graag en allebei kleien ze graag. dan werkt het hier best goed om ze, zodra je het minste teken van ontsporen oppikt, ze iets te doen te geven. laatst kreeg ik van selene een dankbare "oh mama! wat fijn! je hebt een taakje voor me" :P
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:06:44 #194
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122276398
Stiemie, ik merk aan Nathan heel erg dat de communicatie openhouden heel belangrijk is. Dus bij het op de trap zetten ook dan al aangeven waarom hij daar neer gezet wordt. Ook hij maakte eraltijd een spel van, maar consequent terugzetten heeft nuvwel als effect dat hij merkt dat hij echt iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan. Verder een max aanhouden van een paar minuten enbij het van de trapafhalen nogmaals benoemen wat er mis ging. En als laatste tip, haar haar excuses laten aanbieden, en alschet 5minuten later weer begint kubn je helaas opnieuw beginnen.
Oh, en je trap leeghouden.

En ik zou geen cadeautje aanbieden als ze een dag geen driftbui heeft gehad.
pi_122276407
vanmiddag heb ik haar met playmais aan tafel gezet zodat ze iets voor zichzelf had en dat vond ze erg leuk. toch is de stand van vandaag: 1x vol in het gezicht slaan, 2 bijten en 2 x knijpen...

Maar misschien moet ik toch de kleurtjes en papier op tafel laten liggen zodat ze de boosheid weg kan krassen. :Y
pi_122276493
Ik denk eerlijk gezegd dat het soort primaire reacties die E vertoont nog bij de leeftijd past en dat ze nog niet echt genoeg 'beheersing' heeft over haar emoties dat ze woede of verdriet kan afzwakken of omvormen in andere uitingsvormen (tekeningen oid). Dat is voor volwassenen al moeilijk genoeg en voor een peuter(puber) misschien nog niet haalbaar.

Wellicht heb je wat aan de time-out tips die hier staan:
http://www.parentsconnect.com/parenting-your-kids/parenting-kids/child-behavior/nanny-911/child-behavior-effective-time-outs.html
pi_122276507
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:06 schreef pessie het volgende:
Stiemie, ik merk aan Nathan heel erg dat de communicatie openhouden heel belangrijk is. Dus bij het op de trap zetten ook dan al aangeven waarom hij daar neer gezet wordt. Ook hij maakte eraltijd een spel van, maar consequent terugzetten heeft nuvwel als effect dat hij merkt dat hij echt iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan. Verder een max aanhouden van een paar minuten enbij het van de trapafhalen nogmaals benoemen wat er mis ging. En als laatste tip, haar haar excuses laten aanbieden, en alschet 5minuten later weer begint kubn je helaas opnieuw beginnen.
Oh, en je trap leeghouden.

En ik zou geen cadeautje aanbieden als ze een dag geen driftbui heeft gehad.
Zo hebben we het ook een aantal weken gedaan. Nadeel vind ik wel dat alle aandacht dan naar de boosdoener gaat in plaats van naar het slachtoffer en negatieve aandacht is ook aandacht..
pi_122276514
Idd waarom niet.... juist een alternatief geven!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_122276635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef octopussy het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat het soort primaire reacties die E vertoont nog bij de leeftijd past en dat ze nog niet echt genoeg 'beheersing' heeft over haar emoties dat ze woede of verdriet kan afzwakken of omvormen in andere uitingsvormen (tekeningen oid). Dat is voor volwassenen al moeilijk genoeg en voor een peuter(puber) misschien nog niet haalbaar.

Wellicht heb je wat aan de time-out tips die hier staan:
http://www.parentsconnect.com/parenting-your-kids/parenting-kids/child-behavior/nanny-911/child-behavior-effective-time-outs.html
Ze wordt in september 4 en is wel erg wijs. Ze kan mij precies uitleggen waarom ze boos is. Mij slaat ze niet (lijkt me ook het verstandigst :P ). En bij de opvang zegt ze ook precies wat ze wil "Hou op, niet doen, ik vind dit niet leuk"
pi_122276680
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Lamb29 het volgende:
Idd waarom niet.... juist een alternatief geven!
Misschien maar eens proberen of zeggen dat ze dan op de gang heel boos mag zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')