abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121927468
Oscar *O* stoer hoor zo zonder luier slapen!
Wb Sorboo en Isabeau :W
Leuke verhalen weer over de kinderen ^O^

Hoe krijg je je kind zover dat hij/zij snapt hoe een loopfiets/wagen werkt?
Roy heeft al jaren een leuke woezelfiets maar ik krijg hem maar niet aangeleerd dat hij zijn voeten en benen moet bewegen om vooruit te gaan.
Hij gebruikt het nu als opstapje om ergens bij te kunnen :')
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121927967
Dat kwartje valt vanzelf wel een keer Bar.

Mijn kind is lui. als ik haar vraag wat ze heeft gedaan op het kdv zegt ze: "HELEMAAL NIKS!!"
pi_121928377
Hahaha Sorboo gezellig zo ;) mijn neefje gaat nu een paar weken naar de kleuterschool, en vorige week vroeg ik aan hem hoe hij het vond.
Kreeg ik als antwoord, "ik vind het maar saai, want ik leer helemaal niks nieuws" :7

Wij hebben een stuiterpeuter, vrolijk en behoorlijk ondeugend hij is echt nu zijn grenzen aan het aftasten.
en hij maakt grapjes :+

Wij hebben een luiestoel in de woonkamer, Roy hangt daar graag in en klimt er graag in, maar nu ging ik gisteren in die stoel zitten, terwijl we samen een oefening deden. Staat ineens Roy op, trekt me mee richting de keuken en gebaart drinken, maak ik braaf zijn drinken, kom ik terug bij Roy begint hij te lachen, want hij zit in de stoel ;) en dat ging paar keer zo, telkens mij wegsturen, en dan snel in de stoel klimmen en mij uitlachen. *;
pi_121928493
Slimmerikje die Roy!

Isabeau wil echt HEEL GRAAG naar de kleuterschool. Ze moet toch echt nog 9 maanden wachten. Dat gaat nog heel leuk worden :')
pi_121934742
haha heerlijk Bar!

En wat leuk al die verhalen! Kom maar door hoor :D ik lees ze graag!

Mijn moed zonk vanmorgen diep mijn schoenen in..
Expres gisteren al niet over de dansles begonnen.. en vanmorgen pas toen ze goed wakker was...
Maar meteen dikke tranen.... O. niet dansles!! Ik thuis blijven, mama thuis blijven!
Maar na wat eten en nog eens vragen zei ze toch heel stellig wel te willen gaan dansen...

Dus hup inpakken op de fiets (halp ik ben zo'n schijterd fietsen met sneeuw :N ), voor de les nog een knijpfruit erin voor de nodige suikers
En zowaar heeft ze 60/70% van de les meegedaan *O*
Helemaal trots op zichzelf en ze vond het helemaal tof..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121934853
Lamb *O*
pi_121953177
Lamb, wat fijn *O*

Isabeau verhaaltjes O+

Wat een slimmerik ben je Roy :)

Hier zegt mijn peuter als ik vraag wat hij heeft gedaan vaak: ik weet het niet. Hij was vanochtend bij het voorleesontbijt van de basisschool naast het kdv. Wat gebeurda daar dan vroeg ik?
Peuter: " er was een voorleesmeneer." "En hij heeft zelfs 2 keer voorgelezen".
Volgens mij was het geslaagd. Gisteren eerste dag wennen op school, dat ging erg goed, maar heeft toch behoorlijk indruk gemaakt denk ik. Hij huilde vanochtend bij het afscheid bij het kdv op zijn eigen groep. Dat heeft hij wel maanden of een jaar niet gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121980742
Oh, fijn, Lamb! Wij gaan 'moeten' morgen weer naar zwemles. Deze keer moeten de ouders weer mee het water in. Fijn voor L, want ik verwachtte weer drama anders.

Schoonmoeder belde net (past op, ik ben aan het werk). L is (weer) ziek en heeft 40,5 graden koorts. Ws meer nog want ze heeft maar heel even snel onder de tong gemeten.

Ze slaapt veel, maar eet en drinkt en is 'wakker''. Schoonmoeder wilde voor de zekerheid toch dat ik de ha even belde. Gedaan dus. En die stelde enkel pcm voor. :)
pi_122007326
Hè gatsie Spring.. Wat sneu! Hopelijk knapt ze snel op...
Is ze zoveel ziek de laatste tijd?

Wel lastig zo met zwemmen dan.. 1x missen is de volgende keer ws nog meer drama..
Dat is dat reddingszwemmen wat ze doet toch? Dat is hier nu ook begonnen en dat hoop ik met O. te kunnen gaan doen.. Maar nu met het dansfiasco wacht ik nog maar een tijd ;) Never nooit niet dat ze alleen het water in gaat wanneer ze doorheeft dat het een les is...

Klinkt goed Tinu! Hopelijk volgen snel meer verhalen!

Zijn er hier nog meer erg vermoeide kinderen??
O. komt altijd moe uit haar bed.. In slaap komen duurt altijd wel even, maar 'smiddags moet ik haar eigenlijk altijd wakker maken, wat dan echt niet in dank wordt afgenomen.. Op kdv dagen is ze al helemaal not amused... En nu gaat ze ook regelmatig op de bank/bed liggen of kruipt op schoot "Even uitrusten" zegt ze dan, maar ze heeft die oplaadmomentjes dan ook echt nodig..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_122007867
Floris slaapt s ochtends tot een uur of half 9/9 uur, gaat om half 2 naar bed, slaapt dan met gemak 3 uur, soms 3,5 en ligt om half 8 gewoon op bed. Zonder moeite
Heeeel herkenbaar dus!
En daarbuiten hangt ie soms ook op de bank.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:21:59 #61
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122007870
Spring, klinkt als een virusje. Nathan heeft er helaas ook 1 te pakken, flinke koorts alleen hier heeft meneer deafgelopen dagen overleeft op lange vingers en ranja. Goed opletten dat ze voldoende drinkt.
Hebben jullie ook dat als je je kind een zetpil geeft of temperatuurt dat deze dan tekeer gaat als een speenvarken en "nee, nee" gilt? Hij moest wel 1 vanwege niets binnen houden en koorts, maar het brak mn hart. Nu gelukkig weer sinaspril _O_
pi_122008787
Levi gaat al met zijn benen omhoog liggen als we aangeven een pilletje in zijn billetje te doen maar ook echt alleen omdat ie zelf doorheeft dat de pijn weggaat.
Bij de oorthermometer gaat ie juist krijsen en vraag me niet waarom :')
  vrijdag 25 januari 2013 @ 00:13:46 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122014134
Roy perst een zetpil er weer uit,ook niet handig.

Beterschap voor l spring
  vrijdag 25 januari 2013 @ 15:14:51 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122031657
Hallo,

Vandaag weer een erg ondernemende Roy bij de fysio. We hebben in de motoriekzaal geoefend, en dat ging goed, hij had er zin in. Hij liet zich ook (bij)sturen als we iets anders gingen doen dan hij van plan was. Hardlopen, klimmen, de trap op en af, met de bal spelen … Roy vond het jammer dat het gedaan was.

Onze kleine circus artiest ;)
pi_122033571
Pessie, mijne gaat liggen voor een "pillie in haar billies". :D Wij vertellen haar dat haar buikpijn/oorpijn/whatever weg gaat door het pilletje. Ze vind het wel oké. De thermometer vind ze niet zo leuk, maar als ik haar vraag op het piepje te letten is ze voldoende afgeleid en helemaal blij als ze het piepje hoort.

Wij zijn vanmiddag even lekker gaan sleeën in de duinen. O+
Mijn kleine stoere wilde niet dat ik naast haar bleef rennen als ze van een berg af ging met de slee. Dus stond mama bovenaan de berg te wachten terwijl Lisa schaterlachend naar beneden ging. Nog voor ze stilstond riep ze telkens: "mama, mama ik wil nog een keer!".

Er zijn ook mindere kanten aan onze peuter, althans dat vinden ze bij het kdv. In haar schriftje stond dat ze de afgelopen tijd bijzonder dwars is en niet luistert. En de vraag wat we er thuis mee doen. Toen ik het las dacht ik :?. Thuis is ze dus helemaal niet vervelend. Natuurlijk luistert ze af en toe niet, maar dat is peuter-eigen wat mij betreft.
Verder proberen wij haar zoveel mogelijk positief op te voeden, dus te wijzen op wat ze wel mag/kan en niet wijzen op wat niet kan. Kortom, als dingen niet kunnen of mogen bieden we haar alternatieven als dat mogelijk is en dat werkt over het algemeen perfect. Als ze het echt te bont maakt eindigt ze weleens op de gang met duidelijke uitleg dat ze even af mag koelen en dat we als ze weer rustig is even gaan praten. Als we dan na een minuut of 2 naar haar toe gaan om te praten is ze gewoon prima voor rede vatbaar en is het goed. Ik begrijp dus niet zo goed wat de juffies met de opmerking in het boekje bedoelen, want zo is ze thuis gewoon niet. Misschien is het wel gewoon uitprobeergedrag, maar toch zit het me niet lekker. :{
pi_122035535
Spring, beterschap voor je meid!

Lamb, aan verhalen geen manco, hij kletst ons de oren van het hoofd. Hier ook vaker een moe jongetje, hij slaapt dan s'avonds, s'nachts niet zoveel als andere kinderen misschien 20-6 uur gemiddeld. Maar deed nog lang middagslaap. Als je haar niet wakker maakt Lamb, tot hoe laat slaapt ze dan of slaapt ze dan s'avonds veel te laat?

Roy, lekker ondernemend.

Nikki, zou echt een gesprek aangaan dan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122037451
Hier is peuter de laatste tijd ook moe. Maar is ook ziek geweest. Hij heeft vandaag voor het eerst in maanden twee uur geslapen overdag. Dat word vanavond pas laat slapen helaas.

Nikki gewoon vragen hoe het zich daar uit denk ik. Wel lekker dat ze dit thuis niet laat zien.
pi_122039620
Tja Nikki, ook lieve kindertjes zijn op school wel eens strontvervelend :)
Maar ja, dat is hun pakkie aan toch? Hun hebben een eigen ritme en eigen regels en manieren, dus wat kan jij daar aan doen?

Klinkt leuk die fysio bar, mooi dat het goed ging!.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 18:50:17 #69
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122040326
Nikki wat apart, misschien hebben ze hele andere regels en vind ze het moeili u k daarmee om te gaan?

As, zieke peuters. hebben meer slaap nodig ;) kans dat ie gewoon lekker gaat slapen dus.
pi_122041382
We gaan het zien Pessie voor als nog is hij nog druk en gezellig terwijl hij nu meestal gaat slapen.
Nou ja zo lekker lang in bad, verhaaltje en dan hopelijk slapen.
pi_122044173
Nikki... Dat hoor je toch best vaak inderdaad... Ook andersom
Ik werk in het onderwijs en we horen heel vaak van ouders het tegenovergestelde van hoe een kind op school is... Thuis juist heel makkelijk en op school niet.. of andersom..
Als ik jou was zou ik idd dat als verhaal terug schrijven. Dat je het niet herkent en het aanbieden van een alternatief ipv verbieden voor haar thuis heel goed werkt

Fijn om toch te lezen dater meer van die vermoeide peuters zijn.. Begon mij inderdaad al af te vragen of ik er iets mee zou gaan moeten.
Ze komt vaak lastig in slaap... lastig is dan dat het lang duurt.. soms ligt ze wel een uur in bed voordat ze in slaap valt (Zien we op de webcam.. horen doen we haar dan niet) Daarom maak ik haar altijd uiterlijk om 4 uur wakker anders duurt het 'savonds nog langer

Even gevalletje trots:
Deze week een hoop plasjes op het potje en de wc... Voor het slapen net weer 2...
Nog 1 sticker en dan krijgt ze een cadeautje ;) Ze ging ineens zo snel dat we hopen dat het pakketje er morgen op tijd is ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_122046089
Lamb, fijn om te lezen dat je het in je werkomgeving vaker meemaakt. Ik begon me toch een beetje af te vragen of ik soms dingen niet zie die er wel zijn. Maar thuis is ze over het algemeen gewoon een ontzettend lief meisje, met een eigen willetje dat wel, maar dat heeft iedere peuter. Gelukkig zei een andere leidster die in verwachting is dat ze hoopt dat haar kindje ook een beetje 'Lisa-achtig' wordt. O+ Die leidster is aleen niet een van Lisa's vaste leidsters. Ik denk dat ik inderdaad maar in haar schriftje ga zetten hoe wij het thuis aanpakken met haar, sowieso schrijf ik elke dag in haar schriftje, dus ze krijgen in principe al best wat mee van wat wij thuis met haar beleven en hoe we met allerlei zaken omgaan.
Er is wel één reden voor het niet luisteren die ik kan bedenken en dat is dat ze een beetje tussen wel en niet slapen 's middags zit. Daardoor is ze af en toe best moe en dat heeft geen positief effect op haar gemoedstoestand. ;) Al ben ik heel makkelijk in dat wel of niet slapen hoor. Ze mogen haar best naar bed doen als ze vinden dat het nodig is, dat ze dat dan misschien niet doen is hun eigen keuze.

Bedankt voor de tips dames!

Wat goed van O. Lamb! Fingers crossed dat je cadeau op tijd komt.
pi_122046615
Wat goed lamb. Hier is hij er echt nog niet mee bezig.

Peuter sliep om vijf voor negen. Twee uur later dan normaal. Geheel volgens verwachting want hij heeft een middagdutje van twee uur gedaan :D
pi_122051751
Supergoed, Lamb!

L was idd vorige week ook al ziek. Ook met koorts. Hoop dat ze nu echt opknapt.

Schattig is het wel. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122052571
Heel schattig :Y

Ik hoop dat het cadeau morgen binnen is lamb!

Nikki, lijkt me lastig, misschien ook een gesprekje aanvragen? Dat werkt vast nog gerichter dan het opschrijven.

Rienk was drama met slapen. Maar na een paan nachten op de overloop blijven zitten en hem zonder woorden weer teug naar bed brengen als hij z'n deur open deed werkte super. Eerste nacht 11keer, de nacht er op twee keer en sindsdien gaat hij gewoon slapen O+

Nu is hij ziek, dus maar kijken hoe we deze nacht doorkomen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Vlinder op 26-01-2013 20:22:48 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')