Karin tot nu toe is er pas 1x een kindje bij E komen spelen. Ze zit nu nog op het kinderdagverblijf en er zijn veel jongere kindjes. Het vriendinnetje dat ze had is inmiddels 4 geworden en naar school. En ja als echte kleuter wil je natuurlijk liever met je klasgenootjes spelen dan met een peuterquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En stiemie, als e dan ook eens iemand mee mag nemen, en dan l niet?
Dat blije, geconcentreerde en verwachtingsvolle gezichtje!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:52 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie en N zijn naar de bioscoop. Naar de nijntje film. Ik ben zo benieuwd hoe ze het vindt.
[ afbeelding ]
Lieve foto!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:05 schreef Meimeltje het volgende:
Leuk KJ! Zal ze vast leuk vinden
Dyon wilde er ook graag naartoe, maar broer wilde niet naar Nijntje... Misschien dat ik het weekend met hm kan gaan.
Edit: Dyon vroeg wie dat meisje met kreukeltjes in het haar was
We hebben hier al een paar dagen een logee, Bobbi de logeerbeer van het kdv.
[ afbeelding ]
Mijn kleinste gaat ook als t goed isquote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat blije, geconcentreerde en verwachtingsvolle gezichtje!
Ik denk dat wij ook gaan met de kinderen. Ik weet alleen niet goed of Lena er al klaar voor is.
N vertelde dat hier het licht gewoon aan was in de zaal en het geluid ook echt zachter. Het was nu niet druk, en Sofie kon gewoon rondlopen en dansen op de muziek. Ik gok zo dat het in het weekend drukker is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat blije, geconcentreerde en verwachtingsvolle gezichtje!
Ik denk dat wij ook gaan met de kinderen. Ik weet alleen niet goed of Lena er al klaar voor is.
Als we met z'n vieren gaan, kan ik natuurlijk ook even met Lena uit de zaal lopen. Hoelang duurt de film?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
N vertelde dat hier het licht gewoon aan was in de zaal en het geluid ook echt zachter. Het was nu niet druk, en Sofie kon gewoon rondlopen en dansen op de muziek. Ik gok zo dat het in het weekend drukker is.
Of de zak van Sinterklaas.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:06 schreef debuurvrouw het volgende:
en ik zou nóóit grappen maken over verkopen, weggeven of ergens anders slapen.
idd, ook niet de zak van Sinterklaas. En waarschijnlijk is het voor mij niet zo absurd geweest in mijn jeugd.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of de zak van Sinterklaas.
Ik heb er werkelijk nooit problemen mee gehad, en m'n broertje ook niet. Als het duidelijk absurd en dus een grap is, dan maak ik me geen zorgen over mogelijke trauma's.
Hoe komt dat dan? Raakte het aan een angst die je op een of andere manier al had?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:20 schreef mignonne het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vroeger wel moeite had met zulke grapjes. Nooit direct laten merken maar ik heb me er soms echt ellendig door gevoeld. Ondanks dat het duidelijk een grapje was. Dat zegt wellicht wat over mij, kan best, maar ik ben er zelf ook niet zo van.
Mij ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Er is mij zéér veel aangelegen mijn kinderen zich welkom en gewenst te voelen.
Nee die angst kreeg ik er juist van. Net als wat buuf al zegt, het gevoel niet of minder gewenst te zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe komt dat dan? Raakte het aan een angst die je op een of andere manier al had?
nou ja, ik denk dat men moet uitkijken met dit soort grapjes. Serieus. Ook al is het voor jou absurd en echt een grap. Je geeft de een er veel macht mee (hij had immers ja kunnen zeggen. En dan?) en de ander het gevoel dat haar ongewenst gedrag reden is om weggegeven te worden.quote:
Ik vind het bieden van een omgeving waarin de kinderen zich veilig en gehoord voelen ontzettend belangrijk, dus ik zal er altijd alert op zijn. Dat lijkt me de taak van elke ouder, kijken of de zak van sinterklaas (best ongelooflijk dat die anekdote zo populair is), grapjes over verliefdheden, 's nachts niet meteen komen troosten bij gehuil en het negeren van een driftbui niet leiden tot gevoelens van eenzaamheid en afwijzing.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, ik denk dat men moet uitkijken met dit soort grapjes. Serieus. Ook al is het voor jou absurd en echt een grap. Je geeft de een er veel macht mee (hij had immers ja kunnen zeggen. En dan?) en de ander het gevoel dat haar ongewenst gedrag reden is om weggegeven te worden.
Het voelt toch niet onvoorwaardelijk ofzo. Ook al hoorde ze het niet.
opmerkingen kunnen veel kwestender overkomen dan je soms verwacht.
En eens een briefje meegeven aan het jongetje?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:06 schreef Meimeltje het volgende:
Dat met ook een vriendje/ vriendinnet willen spelen is wel heel herkenbaar!
Ik heb tegen Dyon gezegd dat hij ook mag vragen aan zijn vriendje op het kdv of hij een keer af wil spreken. Ben benieuwd of hij het dan aan zijn mama gaat vragenHet is inderdaad wel lastig om wat af te spreken, ik zie die moeder bijvoorbeeld nooit.
Hier blijft het echter bij een paar seconden zielig zeggen dat hij ook met zijn vriendje wil afspreken, daarna is hij alweer met iets anders bezig. Dyon geniet ervan als de oudste iemand te spelen heeft. Meestal mag hij wel mee doen (de meiden vinden het meestal leuk) en als dat niet zo is dan is hij wel even sip, maar kan ik hem wel afleiden door bijv. samen iets te doen.
Ik denk dat het ook afhankelijk is van het kind en de gezinstructuur. In het ene gezin kunnen zulke grapjes prima, maar in het andere niet. En niet alle kinderen zullen er gevoelig voor zijn, hoewel ik wel denk dat je als ze ouder worden, er voorzichtiger mee moet zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:57 schreef miss_sly het volgende:
Ooh, dat vind ik wel heel erg, Spring!
Ik zou zelf zulke grapjes niet maken, omdat ik er zelf altijd heel gevoelig voor ben geweest. Ik denk dat dat komt omdat mijn zusje pas werd geboren toen ik 5,5 was, en ik al niet begreep waarom ze haar nou zo nodig moesten hebben en was ik dan niet genoeg? Dus dat gevoel misschien wel te veel of niet goed genoeg te zijn, herken ik wel.
Ik ook. "Tja, als je niet mee naar huis wilt, zul je hier moeten blijven slapen. Wil je dat?"quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:00 schreef Meimeltje het volgende:
Ik stel het eigenlijk meestal met een vraag. Ga je in je pyjama naar de kindjes?
Hier gelukkig ook nooit echt driftbuien. Boos kan hij wel zijn, dat zie je dan wel aan zijn gezicht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |