Dat is nog geheim, al zijn er al geruchten over The Eagles, ACDC en de 3J's.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:42 schreef nattermann het volgende:
Tof! Welke band speelt, waar en wanneer?
De kwantum is echt niet ongedeerd.quote:Op zondag 20 januari 2013 01:57 schreef CrashO het volgende:
Kwantum was toen ik er net stond nog ongedeerd. (op veeel roet na) Ze waren hem nat aan het houden.
't is de Halfords ernaast die in lichterlaaie staat.
Dus het pand tussen de chinees en kwantum in...
En beeld:
Als ik jou filmpje zo zie, dan heb ik er weinig vertrouwen in om eerlijk te zijn. Zoiets moet te blussen zijn met helikopters en ik denk dat daar geen gebruik van gemaakt gaat worden.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:03 schreef CrashO het volgende:
Die tent op de bovenverdieping. Rofra en die eronder Arno's woonwereld?
Die heeft wat ventilatie gekregen...
Ik denk van wel. Of een of anderen mafia-praktijken die worden uitgehaald om beter te profiteren van dat groot stukje grond.quote:
Enig idee hoe het er nu uit ziet?quote:
Doe anders updates als je daar bent!quote:Op zondag 20 januari 2013 02:17 schreef CrashO het volgende:
Geen flauw idee. Ik ga er nu weer heen. Moest ruimte maken op me geheugenkaart, had 16GB volgerausd
No prob. Een goede omschrijving doet wonderen.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:19 schreef CrashO het volgende:
Is goed, alleen kan geen beeldmateriaal uploaden met me mob
Mooi uitzicht !quote:Op zondag 20 januari 2013 02:34 schreef aarontje112 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit vanaf de wijk roombeek, foto staat op rtv oost.
quote:Op zondag 20 januari 2013 02:24 schreef CrashO het volgende:
Loop er ee nu heen maar brand lijkt veeeel minder al
Wat is het nou!??quote:Op zondag 20 januari 2013 02:32 schreef CrashO het volgende:
Brand nog goed. Plein zit kwa rook potdicht. Kan de mc niet zien
serieus? is wel stuk of 30meter lopen?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:41 schreef CrashO het volgende:
Liep er heen leek mee te vallen. Sta er nu en is vuurzee opnieuw . Voorkant van leenbakker wordt nu door steekvlammen geraakt door de wind
is er een kans dat het overlaait naar leen bakker?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:41 schreef CrashO het volgende:
Liep er heen leek mee te vallen. Sta er nu en is vuurzee opnieuw . Voorkant van leenbakker wordt nu door steekvlammen geraakt door de wind
Hopelijk wel.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:46 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
is er een kans dat het overlaait naar leen bakker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
quote:Op zondag 20 januari 2013 02:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hopelijk wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.tubantia.nl/re(...)d-1.3616810#commentsquote:Ditmaal viel Arno's Woonwereld ten prooi aan brand en Rofra. 's Middags was er brand bij Kwantum en drie weken geleden bij andere bedrijven op de meubelboulevard.
Ook omdat het nu het pand naast dat pand dat de vorige keer afbrandde is.quote:Op zondag 20 januari 2013 02:56 schreef Syd het volgende:
Begint nu dan wel verdacht te worden.
[..]
http://www.tubantia.nl/re(...)d-1.3616810#comments
Soms denk ik zo van, je had verdomme dat spul gratis aan mij kunnen geven wat nu afgebrand is.quote:
Dus nog geen brand bij de Leen Bakker?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:57 schreef CrashO het volgende:
Er vliegen nu brandende stukken hey dak van de leenbakker op
Zouden ze het ook koud hebben?quote:
Doe dat.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:23 schreef CrashO het volgende:
Ik iig wel , voel me vinger niet meer . Ga naarhuis plaatjes tappen
Bosperus.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:56 schreef CrashO het volgende:
Met de chinees had ik toen niks door..Terwijl ik gewoon wakker was. (Woon in dat kleine rijtje winkels aan de hengelosestraat, net voorbij de singel)
quote:Op zondag 20 januari 2013 04:09 schreef corkydiggles het volgende:
foto van rookpluim
Edit: zie nu pas dat iemand schoenen in de boom heeft gegooid
[ afbeelding ]
Afbreken, opbouwen en weer doorgaan. Wij kunnen dat...quote:Op zondag 20 januari 2013 05:17 schreef TweeGrolsch het volgende:
Brand en Enschede. Altijd spectaculaire uitkomsten
Pyromaantjes gaan meestal zelf bij het vuur staan kijken die ze aangestoken hebben, beetje foto's en filmpjes maken en daar vaak ook nog verslag van doen.. Kortom, TS is verdachte in deze zaak!quote:
Euhm.. Nou, ongeveer..quote:Op zondag 20 januari 2013 10:22 schreef ShevaJB het volgende:
Straks maar eens langsfietsen, hopelijk staat de mac er nog
Behoorlijk kutquote:Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Euhm.. Nou, ongeveer..
http://112twente.nl/8616/(...)uatie-op-dit-moment/
Inderdaad, denk wel op een andere plek, duurt altijd vies lang om die zooi op te ruimen.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:48 schreef themole het volgende:
Wel vaag idd dat er zo vaak brand uit breekt daar. Dat een keer een pand in de hens vliegt is niet abnormaal maar 4 in 4 maanden is wel heel veel. Overigens verwacht ik de McDonalds hun kennende, vrij snel weer terug in Enschede, zo'n nieuw pand uit de grond stampen duur niet zo lang. (4 maanden)
Ach joh, hoeveel panden stonden daar telkens wel niet leeg? Lijkt me haast geen toeval meer, maar ja 2 keer zo vlak achter elkaar vind ik wel erg te toevallig.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:24 schreef rakotto het volgende:
Ik durf te wedden dat daar nieuwe dure huizen gaan komen te staan OF dure winkelpanden. De winkels staan daar al zo lang dat de huur waarschijnlijk veels te goedkoop was en niet meer profitabel was voor de eigenaars van de panden.
Precies. En juist de winkels die NU afgefikt zijn staan er al een poosje.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:10 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Inderdaad, denk wel op een andere plek, duurt altijd vies lang om die zooi op te ruimen.
[..]
Ach joh, hoeveel panden stonden daar telkens wel niet leeg? Lijkt me haast geen toeval meer, maar ja 2 keer zo vlak achter elkaar vind ik wel erg te toevallig.
https://maps.google.nl/ma(...)91,0.013937&t=h&z=17quote:Op zondag 20 januari 2013 12:39 schreef Momo... het volgende:
Pfff...4 branden in 4 maanden , hoeveel winkels staan er nog ?
Is Het Zwik er nog? Was altijd mijn vaste snackbarquote:Op zondag 20 januari 2013 03:56 schreef CrashO het volgende:
Met de chinees had ik toen niks door..Terwijl ik gewoon wakker was. (Woon in dat kleine rijtje winkels aan de hengelosestraat, net voorbij de singel)
quote:Op zondag 20 januari 2013 16:50 schreef Sapstengel het volgende:
Is Het Zwik er nog? Was altijd mijn vaste snackbar.
En dat pand aan de overkant dan? Gewoon toeval?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:11 schreef Xeanor het volgende:. Het zou heel goed kunnen dat het een ontslagen werknemer of weet ik wat, bekende van een van de bedrijfseigenaren is, die wat het ook zou kosten die panden in de as wou leggen. Dan heeft 'ie het in de middag geprobeerd, faalde, en kwam hij later maar weer terug.
Ik vind de optie van een pyromaan een beetje "raar"... De enige overeenkomst tussen de drie branden (die link wordt gelegd toch?) is de locatie. Maar als je dan toch die tv series moet geloven zou een pyromaan eerder voor dezelfde tijdstippen en zo kiezen. En zou een pyromaan gaan inbreken om een brand te stichten?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:11 schreef Xeanor het volgende:
Zo te zien is de politie met de conclusie gekomen dat er mogelijk een pyromaan actief is.
In eerste instantie dacht ik van "ja duh", maar wat mij betreft wijst niets erop dat dit door iemand komt die gewoon graag bedrijven in de fik steekt. Het zou heel goed kunnen dat het een ontslagen werknemer of weet ik wat, bekende van een van de bedrijfseigenaren is, die wat het ook zou kosten die panden in de as wou leggen. Dan heeft 'ie het in de middag geprobeerd, faalde, en kwam hij later maar weer terug.
Dat bedoelde ik dus ook. Als hij het pand van de buren in de fik steekt dan gaan ze minder snel zoeken bij het bedrijf zelf. Bijv. of er recentelijk problemen waren met een werknemer/klant/whatever. Zo'n gedachtevoering, zeg maar. Hoewel ik dan niet begrijp waarom op 19-9-12 dat andere stuk in de fik is gevlogen... moeilijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
En dat pand aan de overkant dan? Gewoon toeval?
Heb ze even in een kaartje gezet.
[ afbeelding ]
Klinkt plausibel. Iemand is betaald om de boel tot de grond af te laten branden. Deze persoon faalt in eerste instantie doordat de brand niet groot genoeg is, komt een paar uur later terug en maakt alsnog het karwei af.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:39 schreef Sapstengel het volgende:
Pyromaan lijkt mij inderdaad ook raar, vooral omdat de branden in zo'n geconcentreerd gebied plaatsvonden. Ook alleen bedrijfspanden, geen auto's, containers of woningen.
Lijkt mij zelf eerder misschien een projectontwikkelaar of vastgoedeigenaar. Het is wel dure grond, vlakbij het centrum waarop een paar bedrijven staan die misschien niet enorm goed lopen of veel huur betalen. Zou een mooie locatie zijn voor een appartementencomplex en dit met die branden is wel makkelijk slopen zo.
Nog een brand, en ze kunnen de boel wel sluiten daar..quote:Op zondag 20 januari 2013 22:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tijd voor een potje bingo!![]()
[ afbeelding ]
Je mist de Jysk!quote:Op zondag 20 januari 2013 22:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tijd voor een potje bingo!![]()
[ afbeelding ]
quote:Nadat er gisterenmiddag brand uit brak bij de Kwantum aan de meubelboulevard in Enschede is er gisteravond om 23:47 uur opnieuw brand uitgebroken in hetzelfde pand.
Read more at http://112twente.nl/8664/(...)#ALu6G9RroKiEwGwZ.99
Nee lijkt me niet, Kwantum ligt ook al in de as dacht ik. En daar is volgens mij de 2e keer de brand niet begonnen want die ziet er op de eerdere foto's nog 'heel' uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:20 schreef Syd het volgende:
WTF gisteren weer brand in zelfde pand??? Of lees ik het nu verkeerd, aangezien bericht van:
Geplaatst op: 21/01/2013 09:10 is.
http://112twente.nl/8664/(...)#m2VwrTzK1G8AxLPH.01
[..]
Dat gaat om zaterdagmiddag. Daar is eerst al brand/rookontwikkeling geweest in het begin van de avond. Geblust en al door de brandweer om vervolgens alsnog compleet af te branden rond middernacht door de verwoestende brand.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:20 schreef Syd het volgende:
WTF gisteren weer brand in zelfde pand??? Of lees ik het nu verkeerd, aangezien bericht van:
Geplaatst op: 21/01/2013 09:10 is.
http://112twente.nl/8664/(...)#m2VwrTzK1G8AxLPH.01
[..]
Loos alarm?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:59 schreef corkydiggles het volgende:
Update: Was loos alarm!
Vandaag weer brandje op meubelboulevard.
24-01-2013 09:30 Buitenbrand op Schuttersveld in Enschede, brandweer met gepaste spoed ter plaatse
PRIO 2 Buitenbrand : SCHUTTERSVELD : ENSCHEDE 4231
24-01-2013 09:30 Hulpdiensten met gepaste spoed naar Schuttersveld in Enschede
prio 2 buitenbrand : schuttersveld : enschede 4231
was bij de Oude Karwei.
het zal toch niet hetwitter:p2000twentenrd twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 22:45:22PRIO 2 Brandgerucht : SCHUTTERSVELD : ENSCHEDE 4231 reageer retweet
Bron?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Blijkbaar wel, er komen al meer berichten voorbij
Pffff, gelukkigquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:59 schreef RockabeIIa het volgende:
112Twente @112Twente
Brandweer retour post na melding brandgerucht Schuttersveld Enschede. Niets aangetroffen.
Nee toen was er wel echt rookontwikkeling en zijn ze aan het begin van de avond daar nog best druk mee geweest. De uiteindelijke brandhaard lag ook niet op dezelfde plek in het pand...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Was dat toen ook niet zo en ging het midden in de nacht alsnog mis?
Slotje dan maarquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:59 schreef RockabeIIa het volgende:
112Twente @112Twente
Brandweer retour post na melding brandgerucht Schuttersveld Enschede. Niets aangetroffen.
Die onderste is echt tof, ik denk dat je best kans maakt op prijzen wanneer je die instuurt.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:21 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
En deze foto heb ik wat verbouwd in photoshop![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een brandweerman die zit te genieten van de show?![]()
quote:'Waarschijnlijk pyromaan actief in Enschede'
"Als je kijkt naar de patronen in de branden is het waarschijnlijk dat een pyromaan actief is in Enschede". Dat zegt forensisch psycholoog Ameling naar aanleiding van de grote brand van zondag, in winkelcentrum De Posten.
Het was de vierde keer in een half jaar dat een aantal winkelpanden in vlammen opging. Eind december en in januari woedden twee grote branden op meubelplein Schuttersveld en in september was er brand in een voormalig industriepand op de hoek van de Boddenkampstraat en de Joan Coststraat. De politie houdt rekening met een pyromaan, maar wil daar verder niets over zeggen omdat dat speculeren zou zijn.
Patronen in branden te zien
Het blijft speculeren, maar er zijn volgens Ameling duidelijk patronen in de branden te zien. "Vier branden in vier winkels, er was geen personeel aanwezig, er zijn geen bewoonde panden boven de winkels". Dat zijn allemaal overeenkomsten die op een pyromaan kunnen wijzen. Ook de harde wind die tijdens de vier branden waaide kan onderdeel van die patronen zijn aldus Ameling.
Handtekening
"Zo'n handtekening is voor de pyromaan een manier om zich herkenbaar te maken, om uit de anonimiteit te stappen. Hij doet het voor de aandacht. Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij gepakt wordt: door die herkenbaarheid wordt de pakkans ook groter. Die pakkans is ook afhankelijk van de zelfbeheersing van de pyromaan" aldus Ameling. "Als hij de dwang om brand te stichten niet kan bedwingen gaat hij fouten maken".
De auto- en containerbranden die de laatste maanden ook in Enschede woedden zijn zeer waarschijnlijk door een ander aangestoken. "Pyromanen zijn erg objectgebonden" zegt Ameling.
Enige patroon wat ik zie is dat er 2 a 3 weken tussen zit en dat het allemaal om oude winkelpanden gaat waar winkels al tientallen jaren zitten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |