abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:59:51 #226
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_121926350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je hebt ook nog van die mensen die gaan zeiken als je om 13.00 uur bezorgt, want normaal hebben ze het al om 11.00 uur. Altijd zo leuk als je eerst je eigen wijk loopt en daarna invalt voor iemand.
Bij mij is het heel simpel; ik bezorg de post tussen 11.00 en 18.00. Regent het 's morgens, dan wacht ik tot de middag en omgekeerd. Hetzelfde bij een afspraak bij de dokter etc. In het begin kreeg ik nog reacties hierop, maar inmiddels is de wijk gewend dat ik volledig onvoorspelbaar ben :D. Juist de vrijheid om te kiezen op welk tijdstip ik gedurende dag de post bezorg, is voor mij, naast de fysieke inspanning en de buitenlucht, het leukste aan dit werk.
Divide et impera
pi_121926410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:59 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Bij mij is het heel simpel; ik bezorg de post tussen 11.00 en 18.00. Regent het 's morgens, dan wacht ik tot de middag en omgekeerd. Hetzelfde bij een afspraak bij de dokter etc. In het begin kreeg ik nog reacties hierop, maar inmiddels is de wijk gewend dat ik volledig onvoorspelbaar ben :D. Juist de vrijheid om te kiezen op welk tijdstip ik gedurende dag de post bezorg, is voor mij, naast de fysieke inspanning en de buitenlucht, het leukste aan dit werk.
Zelfde hier. De TC vind het ook prima, hij weet dat hij er met mij vanuit kan gaan dat de post bezorgd wordt voor 17.00 en hoe zal hem verder een worst wezen. Dat vind ik ook het fijnste aan deze baan, vrijheid om te bezorgen zoals je wilt en wanneer het uitkomt.

Zal wel even wennen worden om op mijn nieuwe baan iedere dag exact dezelfde tijd aanwezig te moeten zijn ;)
pi_121927343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:03 schreef Selestha het volgende:

[..]

Zelfde hier. De TC vind het ook prima, hij weet dat hij er met mij vanuit kan gaan dat de post bezorgd wordt voor 17.00 en hoe zal hem verder een worst wezen. Dat vind ik ook het fijnste aan deze baan, vrijheid om te bezorgen zoals je wilt en wanneer het uitkomt.

Zal wel even wennen worden om op mijn nieuwe baan iedere dag exact dezelfde tijd aanwezig te moeten zijn ;)
Dan heb je sowieso niet meer de luxe om later te beginnen als het buiten bar en boos is :)

Heb je überhaupt enig idee hoe laat je dan zal moeten beginnen?
pi_121927370
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:37 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dan heb je sowieso niet meer de luxe om later te beginnen als het buiten bar en boos is :)

Heb je überhaupt enig idee hoe laat je dan zal moeten beginnen?
Jep, 07.30 beginnen, 16.00 klaar ;) Gelukkig ben ik een ochtendmens.. ;)
pi_121929514
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:07 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

www.workwearweb.nl Wel pop-ups toestaan. Scherm opent in nieuw venster.
Als je daar kunt inloggen (eerste keer met je personeelsnummer) kun je zien wat er eventueel in bestelling staat voor je.
Ik geloof dat er op mijnpostnl ook een link staat.
Mja, heb even gekeken. Maar, er staat bij mij helemaal niets in bestelling.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 06:30 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb net dat pakket gewoon uit het niets ontvangen.. Ligt er dus aan of je een attente TC hebt denk ik..
Strange... Heb er ook helemaal niemand overgehoord hier.
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
pi_121929696
Hier was dat winterpakket wel aangekondigd door de TC :)
Die handschoenen met halve vingers zijn mij iig way te groot, de rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Maar heb wel mijn eigen *O* met een armstuk tot aan de elleboog en prachtig oranje/zwart :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_121930985
Ik ben altijd wel rond dezelfde tijd in mijn wijk eigenlijk. Alleen de volgorde van de laatste 3 straten wil nog weleens wisselen waardoor ik of een uur eerder of een uur later ben bij de laatste straat.
Ligt eraan of ik bijvoorbeeld extra terug ben geweest naar het depot. Dan ligt de laatste straat gunstiger.
pi_121932284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was dat winterpakket wel aangekondigd door de TC :)
Die handschoenen met halve vingers zijn mij iig way te groot, de rest heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Maar heb wel mijn eigen *O* met een armstuk tot aan de elleboog en prachtig oranje/zwart :P
Bij mij zaten die vingerloze ook nogal vreemd. Dat elastische deel dat om je pols zit, zit bij mij ook veel te los waardoor die dingen tijdens het lopen waarschijnlijk naar voren gaan schuiven.

Ik heb zelf van die vingerloze handschoenen met zo'n flapje. Heerlijk!

Het was mij trouwens wel meteen opgevallen dat die vingerloze handschoenen nu van acryl gemaakt worden terwijl dat vroeger nog gewoon van wol was. Helaas gaat acryl niet zo lang mee.
pi_121933939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef Deezertje het volgende:
Weet niet of het waar is, maar hoorde van een collega dat PostNL eigenlijk van alle oranje brievenbussen af wil. Daarom hebben ze ook steeds meer postagentschappen (lees: supermarkten, boekhandels). Kunnen ze naast de pakketjes ook gelijk de post ophalen (er staan al brievenbussen/zakken). Om dan later aan te geven dat steeds minder mensen brieven sturen en ze dit best ook kunnen afgeven bij een supermarkt, wat gezien wordt als iets waar je toch wel snel komt.

Gaat natuurlijk voorlopig nog lang niet gebeuren (Postwet aanpassing nodig), maar dit past zeker in het besparingsbeleid van PostNL. Hoeven ze al die oranje bussen niet meer langs, bespaart tijd, benzine en ook personeel...
Nou, dat lijkt me wel heel erg sterk, dat ze zoiets zouden doen. Genoeg plaatsen natuurlijk waar je een postagentschap hebt bij een boekwinkel in die gewoon om 9 uur open gaat en om half 6 sluit of zo. Dat zou betekenen dat het werkende deel van de bevolking nog nauwelijks in de gelegenheid is om iets op de post te doen. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk
pi_121934173
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me wel heel erg sterk, dat ze zoiets zouden doen. Genoeg plaatsen natuurlijk waar je een postagentschap hebt bij een boekwinkel in die gewoon om 9 uur open gaat en om half 6 sluit of zo. Dat zou betekenen dat het werkende deel van de bevolking nog nauwelijks in de gelegenheid is om iets op de post te doen. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk
Voordeel van de oranje bussen is inderdaad dat die 24 uur per dag beschikbaar zijn.
Er zijn zat mensen die niet naar de supermarkt moeten op hetzelfde moment waarop ze een brief moeten versturen. Denk aan iedereen die boodschappen voor de hele week halen.

Daarentegen zou het me ook niet heel erg verbazen als het wel waar blijkt te zijn. We weten allemaal wat voor briljante ideeën ze steeds aandragen. ;)
pi_121934672
Ik denk dat ze de bus dan wel buiten zetten hoor, maar het lijkt me ook praktischer dan een brievenbus bij een tramhalte.
pi_121935306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, inderdaad. Ze hebben ze hier een paar jaar geleden wel 'herschikt' en een aantal overbodige bussen zijn weggehaald of verplaatst.
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:40:55 #238
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_121940335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

alle werkelozen hadden de hele week al kunnen werken :)
straat,stoep etc schoonvegen anders geen uitkering,werk zat,alleen gebeurd zoiets nooit.
kunnen ze eens meemaken hoe de postcollega's het beleven.
Precies! Die gedachte had ik afgelopen maandag ook al! :D
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:43:13 #239
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_121940434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:40 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Precies! Die gedachte had ik afgelopen maandag ook al! :D
In Duitsland bestaat zoiets wel, in de winter, en in de zomer, je krijgt een WW, maar daarvoor moet je wel klusjes doen, zoals onkruid verwijderen, sneeuw ruimen, gras maaien etc etc. Krijg je wel extra ¤1 per uur voor boven je WW uitkering, ik zeg doen!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:43:46 #240
341900 Atmosphere82
pi_121940462
Maurice de Hond zegt dat ook! ;)
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:51:24 #241
110987 ErwinRommel
pi_121940794
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Maurice de Hond zegt dat ook! ;)
Waarom wilt men er dan niet aan? Soms is het zo gemakkelijk :)
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:54:40 #242
341900 Atmosphere82
pi_121940935
Precies!
  woensdag 23 januari 2013 @ 15:56:48 #243
110987 ErwinRommel
pi_121941030
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Precies!
Bedrijven zullen dan vast weer gaan klagen bij gemeentes dat ze minder opdrachten krijgen.
En de gemeentes zullen daarin meegaan omdat ze hun budget op moeten maken, anders krijgen ze volgend jaar minder.
Wat een verrot systeem zeg.
pi_121941682
Ik snap niet dat mensen water over de sneeuw gooien om het weg te halen. Vandaag uitgegleden daardoor :(
pi_121942154
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:10 schreef Herfstblad het volgende:
Ik snap niet dat mensen water over de sneeuw gooien om het weg te halen. Vandaag uitgegleden daardoor :(
ik heb het nog gekker gezien,2 keer zelfs,mensen gingen hun auto wassen,ja en afsproeien,
met als gevolg dat er een heel grote plas op de stoep kwam(het zal ze een zorg zijn)
dat is pas asociaal.
pi_121942204
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In Duitsland bestaat zoiets wel, in de winter, en in de zomer, je krijgt een WW, maar daarvoor moet je wel klusjes doen, zoals onkruid verwijderen, sneeuw ruimen, gras maaien etc etc. Krijg je wel extra ¤1 per uur voor boven je WW uitkering, ik zeg doen!
ik vind het een prima idee,dan krijgen de bankzitters ook wat meer respect,
helaas zal dit nog wel even duren voor het ingevoerd wordt.
pi_121942297
zijn er nog collega's met uitloop?(sedert de ergere sneeuwval)
ik lees her en der verontrustende berichten,terwijl duidelijk op intranet staat,
dat het extra betaald wordt.
landelijk gezien wordt er ook maar wat aangekloot,hier wel,daar niet etc..
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:38:56 #248
110987 ErwinRommel
pi_121943022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:20 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb het nog gekker gezien,2 keer zelfs,mensen gingen hun auto wassen,ja en afsproeien,
met als gevolg dat er een heel grote plas op de stoep kwam(het zal ze een zorg zijn)
dat is pas asociaal.
Hahaha, ik mag hopen dat hun sloten en deuren vast vriezen })
pi_121943324
Hier niemand zijn auto zien wassen :P Maar ja, nu let ik morgen wel beter op bij dat huis voor ik weer val.

Hier stond de pakketbezorger net voor de deur met de muts, sjaal, wanten en de vingerloze handschoenen. Van de vingerloze handschoenen zijn de vingers wel erg lang en die wanten vind ik wat vreemd :P
pi_121944744
Heb toch maar even een mailtje eruit gedaan of het iets minder kan zaterdag. Ben hier toch gemiddeld steeds een half uur langer bezig dan er voor staat, per wijk. Zaterdag zou onder normale omstandigheden 5 uur zijn, maar dat wordt zo wel 6 of nog langer... dat wordt me toch iets teveel. Maar het is wel redelijk kort van te voren, dus zal me benieuwen.

En wat een sukkels die nu met water gaan lopen kloten zeg :') lekker slim ja!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')