abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  MOL-held donderdag 7 februari 2013 @ 23:00:30 #26
44635 XMN8R
mag dat?
pi_122620064
AFLEVERING 6

Opdracht 15 - Dakota: 0 euro, totaal 10.070 euro
- Met deze opdracht kon geen geld verdiend worden.

Opdracht 16 - Kerkorgel: 0 euro, totaal 10.070 euro

WISSELING PENNINGMEESTER
Tania is de envelop met de volledige pot kwijt. Daniël heeft de envelop gevonden en deelt dit later op de hotelkamer met Kees. Wanneer Tania opbiecht dat ze de pot kwijt is vertelt Kees dat de pot (compleet) gevonden is. Tania wil geen penningmeester meer zijn en de groep kiest een nieuwe penningmeester: Paulien nomineert Daniël en Zarayda nomineert Kees. Carolien, Tania, Daniël en Zarayda kiezen voor Kees, Paulien kiest voor Daniël en Kees kiest niemand(!).

Opdracht 17 - Te paard: +1.250 euro, totaal 11.320 euro
- De kandidaten maken een tocht per paard, onderweg moeten puzzelstukken worden verzameld.
- Kees neemt 1 puzzelstuk mee, Daniël neemt 3 puzzelstukken mee, Carolien neemt 6 puzzelstukken mee.
- Tania, Paulien en Zarayda nemen geen enkel puzzelstuk mee.

- De groep krijgt 3 minuten om de puzzelstukken in elkaar te zetten. Dit lukt echter niet binnen de tijd.
- Voor 250 euro uit de pot kan 1 minuut extra puzzeltijd gekocht worden.
- Paulien, Kees en Zarayda stellen voor om hier gebruik van te maken. Na één extra minuut zit de puzzel wel in elkaar.

- Kees mag als penningmeester mee in een helikopter naar de plek waar de pijl van de puzzel naartoe wijst.
- Er liggen 6 enveloppen met de namen van de kandidaten. In de envelop met de naam van de Mol zit het meeste geld.
- Kees mag één envelop kiezen. Hij pakt die van Carolien en verdient hiermee 1.500 euro (duidelijk in beeld) voor de pot.
- Er wordt niet bekend gemaakt welke bedragen er in de overige enveloppen zitten.

Conclusie: Tania, Zarayda en Paulien hebben onderweg geen puzzelstukken verzameld. Paulien, Kees en Zarayda stellen voor om een minuut extra speeltijd te kopen. Kees is helemaal alleen op de berg om een envelop uit te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door XMN8R op 08-02-2013 00:54:35 (tikfoutjes verbeterd) ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  MOL-held donderdag 7 februari 2013 @ 23:00:41 #27
44635 XMN8R
mag dat?
pi_122620078
Verkort overzicht:

Verdenking gebaseerd op verdiend geld én de mogelijkheid om geld te verduisteren:

1. Kees
2. Carolien
3. Zarayda
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  vrijdag 8 februari 2013 @ 02:21:54 #28
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_122626454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:00 schreef XMN8R het volgende:
Verkort overzicht:

[ afbeelding ]

Verdenking gebaseerd op verdiend geld én de mogelijkheid om geld te verduisteren:

1. Kees
2. Carolien
3. Zarayda
Bedankt weer voor het overzicht :) Maar het lijstje kun je denk ik beter achterwege laten, want dat slaat helemaal nergens op. Dit is op een verkeerde manier een statistiek lezen.

Nu staan de twee kandidaten die daadwerkelijk persoonlijk de grootste bedragen in opdrachten binnen hebben gehaald, bovenaan bij de verdachten o.b.v. de geldverdiensten. Uiteraard is het geld bij deze opdrachten gezamenlijk binnengehaald, maar deze twee hebben als enige echt het geld opgehaald.

En dat gaan dan om 1000 (had anders -1000) en 1500 euro. Terwijl ze dat geld niet binnen hadden hoeven halen of niet zoveel (Kees had een briefje kunnen laten verdwijnen). Zeker als je kijkt naar je eigen toevoeging: en de mogelijkheid om geld te verduisteren (kan Kees alsnog gedaan hebben, maar dat is niet meegenomen in de statistiek). Daarmee zeg ik niet dat ze de Mol niet kunnen zijn (alhoewel Carolien eigenlijk niet kan, gezien dat 2000 euro scheelt wat niet nodig was), maar o.b.v. deze statistieken klopt het niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  MOL-held vrijdag 8 februari 2013 @ 10:41:09 #29
44635 XMN8R
mag dat?
pi_122630775
Het gewonnen geld is natuurlijk maar een onderdeel van alle hints die je in het programma kunt vinden. En soms zet zelfs het winnen van geld je op het verkeerde been.

Kees heeft bij de laatste opdracht inderdaad een envelop met 1500 euro gepakt, maar misschien was dat wel het laagste bedrag en hadden de overige enveloppen allemaal hogere bedragen? Best aannemelijk, aangezien er in de andere twee opdrachten in die aflevering geen geld te verdienen was. Feit blijft dat Kees alleen op de berg was om een envelop te kiezen én dat hij voorstelde om een minuut speeltijd bij te kopen. Twee acties waarmee hij duidelijk heeft kúnnen mollen.

Carolien heeft 1000 euro verdiend (in plaats van verloren) in opdracht 3, maar dat heeft ze niet alleen gedaan; zonder de deurtjes van Kees en Tim was het niet gelukt. We moeten ook altijd rekening houden met het scenario dat de Mol in de eerste afleveringen makkelijk geld kan verdienen omdat er later in het programma wel eens een actie kan komen waarop alles weer kwijt geraakt wordt (denk aan de veiling met Inge Iepenburg), en het had ook desastreus uit kunnen pakken als de Mol de verloren pot van Tania had gevonden (denk aan George in seizoen 2).

Misschien kunnen we nu concluderen dat het vakje van Carolien bij opdracht 3 groen moet zijn, ipv blauw? Ik zal het volgende week aanpassen. Verder is het schema natuurlijk enkel een indicatie, we krijgen te weinig (of gemanipuleerde) informatie voor een exact beeld van alles. Vooral de rode tag voor 'geen geld in de pot' en de blauwe tag voor 'gezamelijk geld in de pot' zijn vaak erg vaag, maar dat komt omdat we verder geen aanwijzingen hebben gekregen die meer duidelijkheid kunnen verschaffen.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held donderdag 14 februari 2013 @ 23:24:37 #30
44635 XMN8R
mag dat?
pi_122897323
AFLEVERING 7

Opdracht 18 - Ontwikkelen: 500 euro, totaal 11.820 euro
- Daniël is fel tegen het openen van de twee overgebleven kokers.
- Kees vind een koker tijdens de boodschappen, de koker wordt gekocht.

- De koker die Kees gevonden heeft bevat een briefje van 500 euro.
- De kokers die al eerder verdiend zijn bevatten briefjes die zwart worden.

- Zarayda bekend dat ze samen met Tania de kokers heeft open gemaakt.
- In totaal had met de kokers 6.000 euro verdiend kunnen worden.

Opdracht 19 - Vrijstelling: 0 euro, totaal 11.820 euro
- Daniël verdiend een vrijstelling voor de finale.

Opdracht 20 - Verdedigen: 0 euro, totaal 11.820 euro
- Daniël moet zijn vrijstelling verdedigen met een lasergun vanuit een helikopter.
- Als Carolien, Kees, Paulien en Zarayda vier verschillende topito's verzamelen verdienen ze 2.000 euro en verliest Daniël zijn vrijstelling.

- Paulien en Zarayda worden al snel geraakt door Daniël en vallen af. Ze verzamelen geen enkele topito.
- Carolien en Kees verzamelen samen vier topito's. Kees is moe en geeft de laatste topito aan Carolien.
- Kees leid de aandacht van Carolien af en wordt geraakt door Daniël.
- Carolien wordt op het nippertje ook geraakt door Daniël.

- Er zijn welliswaar vier topito's verzameld, maar iedereen is door Daniël geraakt. Er wordt geen geld verdiend en Daniël mag zijn vrijstelling houden.

Verkort overzicht:

Let op!
In aflevering 2, opdracht 5, "Minedump" brengen alleen Daniël, Joep, Kees en Tim enveloppen met geld terug naar de basis. Penningmeester Joep legt uit dat er één lege envelop moet zijn ingeleverd.

Inmiddels Zijn Daniël, Joep en Tim afgevallen. Alleen Kees kan dus een lege envelop hebben ingeleverd.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held donderdag 21 februari 2013 @ 22:57:14 #31
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123184459
AFLEVERING 8

Opdracht 21 - Zulu leren: 1.600 euro, totaal 13.420 euro
- Paulien en Zarayda moeten zoveel mogelijk woorden van een lijst leren, in Zulu.
- Carolien en Kees moeten 10 foto's maken van onderwerpen op dezelfde lijst.

- Bij 8 van de 10 foto's wordt door Paulien en Zarayda het juiste Zulu-woord genoemd.
- Er wordt gezamelijk 8 x 200 euro verdiend voor de pot.

Opdracht 22 - Postkantoor: 0 euro, totaal 13.420 euro
- Er hangt een kogel boven drie kommen: één met 500 euro, één met 1.000 euro en één met 1.500 euro.
- De kandidaten kunnen het geld in één van de kommen verdienen als ze de kogel binnen een uur in de kom krijgen.

- De kandidaten besluiten om te mikken op de kom met 1.000 euro.
- Er is veel verwarring en er wordt veel op en neer gelopen. Pas na enige tijd vind Paulien een set portofoons.
- Het lukt uiteindelijk niet om de kogel binnen de tijd in een kom te laten zakken.

Opdracht 23 - Bioscoop: 2.000 euro, totaal 15.420 euro
- In één van de auto's in de drive-in bioscoop ligt 2.000 euro.
- Door 10 vragen te stellen waar Art met JA of NEE op kan antwoorden moeten ze de overige auto's elimineren.
- Intussen wordt er een film van een half uur vertoond, met daarin gesproken tekst door de mol.

- Als de film na een half uur is afgelopen zijn er 7 vragen aan Art gesteld en staan er nog twee auto's.
- De kandidaten kiezen de juiste auto en verdienen daarmee gezamelijk 2.000 euro voor de pot.

Verkort overzicht:

MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held vrijdag 1 maart 2013 @ 11:20:41 #32
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123493400
AFLEVERING 9

Opdracht 24 - Bibliotheek: 1.200 euro, totaal 16.620 euro
- Verspreid over de bibliotheek staan de molboekjes naast het favoriete boek van de eigenaar van dat molboekje.
- Als de kandidaten een molboekje pakken verdienen ze geen geld, pakken ze het favoriete boek dan verdienen ze geld.
- Het boek van de eerste afvaller (Ewout) is 100 euro waard, de tweede afvaller is 200 euro waard en zo verder.

- Paulien vind haar eigen molboekje en de favoriete boeken van Joep (200 euro) en Janien (300 euro).
- Carolien vindt de molboekjes van zichzelf en van Kees, en het favoriete boek van Zarayda (700 euro).
- Kees vind geen molboekjes en geen boeken.

- Paulien brengt 500 euro in de pot, Carolien brengt 700 euro in de pot, Kees brengt geen geld in de pot.

Opdracht 25 - De trein: 2.250 euro, totaal 18.870 euro
- In de trein moeten de kandidaten onder andere drie vragen beantwoorden bij de barman.
- Voor elk antwoord krijgen ze 250 euro (blijkbaar ongeacht of het antwoord goed of fout is).

- Elke kandidaat beantwoord drie vragen en krijgt 750 euro, in totaal dus 2.250 euro in de pot.

Verkort overzicht:

PS: als Kees een eerder verdiende koker heeft verduisterd en later weer "terug vond" in het winkeltje, dan heeft hij dus bij opdracht 18 geen (extra) geld verdiend. Immers, als hij de koker niet had achtergehouden dan was die 500 euro ook al verdiend ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door XMN8R op 01-03-2013 11:29:00 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:17:44 #33
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_123510987
Kees heeft ondertussen vast 5000 euro achterover gedrukt.. Dat zie ik nergens :p
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 maart 2013 @ 19:21:54 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123511120
Puike overzichten _O_
  MOL-held vrijdag 1 maart 2013 @ 22:39:12 #35
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123520357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:17 schreef Duzzy het volgende:
Kees heeft ondertussen vast 5000 euro achterover gedrukt.. Dat zie ik nergens :p
Dat is met de huidige informatie ook vrijwel niet te achterhalen ;) We weten bijvoorbeeld niet hoeveel geld er in de andere kokers zat, en wat het aandeel van Kees is geweest om geld uit de pot te houden door vooraf al kokers open te maken.

quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:21 schreef Pino112 het volgende:
Puike overzichten _O_
Thanks! follow-the-money kan dus ook een clue opleveren ;)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
pi_123528303
Klopt het dat we sinds de bibliotheekopdracht het geldbedrag niet meer in beeld hebben gezien?
Amen.
pi_123529753
Een vriend van mij zei gisteravond dat Kees een nog toffere mol zou zijn als hij die 1500 die hij op de berg mee had teruggenomen gewoon uit de al bestaande pot had gehaald :D
  MOL-held zaterdag 2 maart 2013 @ 11:34:26 #38
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123530520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 08:15 schreef Jivis het volgende:
Klopt het dat we sinds de bibliotheekopdracht het geldbedrag niet meer in beeld hebben gezien?
Klopt, ik heb in het laatste overzicht echter wel drie keer 750 euro bij het totaalbedrag opgeteld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:51 schreef Smeich het volgende:
Een vriend van mij zei gisteravond dat Kees een nog toffere mol zou zijn als hij die 1500 die hij op de berg mee had teruggenomen gewoon uit de al bestaande pot had gehaald :D
Kees was donderdag bij Shownieuws. Het item begint bij 15:52. Op 20:14 vraagt Beau aan Kees: "Wat kun je winnen? Hoeveel zit er in de pot?" Kees geeft hier geen direct antwoord op. Hij legt uit dat de verliezer de pot krijgt en de Mol alleen de eer, maar hij noemt geen bedrag. Is dit een teken dat er in de ontknoping nog een verrassing over de pot te wachten staat?

Toen Carolien na de opdracht in de bibliotheek voorstelde dat Kees zijn molboekje kon ruilen tegen de pot, antwoorde Kees direct dat ze het boekje dan mocht houden. Vertrouwd hij Carolien niet als penningmeester, of wilde hij zijn molboekje niet meer ruilen omdat er toen al geen pot meer over was?

Het is nog even gissen, maar als Kees de mol is dan vrees ik dat er nog wel iets spannends gaat gebeuren! ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door XMN8R op 02-03-2013 11:41:05 ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  MOL-held zaterdag 2 maart 2013 @ 11:46:41 #39
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123530782
In het ergste geval: stel je voor dat we te zien krijgen dat Kees de volledige pot uit het raam van de trein gooit! Dan heeft Paulien geen euro verdiend als winnaar! :D
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:28:30 #40
330855 ejiraM
for the greater good
pi_123531898
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:46 schreef XMN8R het volgende:
In het ergste geval: stel je voor dat we te zien krijgen dat Kees de volledige pot uit het raam van de trein gooit! Dan heeft Paulien geen euro verdiend als winnaar! :D
Ja, dat vraag ik me dus af :D Zou daar geen (ongeschreven) regel voor zijn? De mol is toch wel vaker penningmeester geweest? Toen is de pot iig nooit leegopgeleverd :+
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_123532585
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:46 schreef XMN8R het volgende:
Dit is dus precies mijn punt :D. Er moet haast wel een reden voor zijn dat we het eindbedrag niet gezien hebben. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij voorgaande finales wel het geval was, maar heb even geen tijd om het na te zoeken.

Maar dan nog, ik denk dat Kees er hoogstens een kwart van wegneemt ofzo.
Amen.
  MOL-held zaterdag 2 maart 2013 @ 13:20:59 #42
44635 XMN8R
mag dat?
pi_123533446
Ik zou het echt een stunt vinden als de pot he-le-maal leeg is, maar ik vermoed dat Kees (of Paulien) niet zo ver zal gaan. Misschien maakt hij er wel een mooi rond bedrag van, 10.000 euro ofzo? Dan is toch zowat de helft verdwenen.. 8-)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:23:24 #43
2651 svann
night-hawk
pi_123545456
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 11:34 schreef XMN8R het volgende:

Toen Carolien na de opdracht in de bibliotheek voorstelde dat Kees zijn molboekje kon ruilen tegen de pot, antwoorde Kees direct dat ze het boekje dan mocht houden. Vertrouwd hij Carolien niet als penningmeester, of wilde hij zijn molboekje niet meer ruilen omdat er toen al geen pot meer over was?

En Pauien stond erbij en keek ernaar.
Als zij Kees niet had vertrouwd met de pot hadden ze toch democratisch kunnen beslissen dat iemand anders penningmeester zou worden?
Hmm...
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')