abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121745332
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:44 schreef blomke het volgende:
Dat is als je een all-risk verzekering hebt. En die heeft TS niet, alleen WA.

In dit geval zou een rechtsbijstandverzekering nog hulp kunnen bieden.
Je vergeet even de schuldvraag....

Als de tegenpartij schuldig is maakt het financieel natuurlijk geen reet uit of je een all risk of wa verzekering hebt. (Mogelijk wordt het wat sneller uitbetaald, maar that's it.) De verzekering van de tegenpartij moet dan hoe dan ook betalen. Hoe zij de schade verhalen is hun probleem.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121754762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als de tegenpartij schuldig is maakt het financieel natuurlijk geen reet uit of je een all risk of wa verzekering hebt. (Mogelijk wordt het wat sneller uitbetaald, maar that's it.)
Neen, je leest niet alles. Zelf meegemaakt. Tegenpartij schuldig (mij van achteren aangereden): mijn all-risk betaalt mij mijn schade en verhaalt die schade op de tegenpartij's WA verzekering. Had ik alleen WA, dan zou ik zelf erachter aan moeten gaan bij de tegenpartij's WA

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 19-01-2013 10:21:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_121834448
Ongeacht of de tegenpartij teveel had gedronken, moet alsnog gekeken worden naar de verkeerssituatie en op basis van de versimpelde aansprakelijkheidsregels gekeken worden wie er aansprakelijk is en voor welk percentage van jouw aanrijding.

Waarschijnlijk is er op basis van deze regels voor de verzekering van de tegenpartij vastgesteld, dat jij deels aansprakelijk bent voor het ongeval.

Leg je situatie eens uitgebreider uit, wellicht kunnen we je dan beter helpen.

Overigens hebben verklaringen van andere ongelukken geen invloed op de huidige situatie, uiteraard wel voor recifidicsme (spelling?!?) richting de politie en OvJ voor in beslagname van die klootviool zn rijbewijs.
pi_121835483
Waarom stellen ze die 50% voor?
pi_121837769
Wij reden op een brug met 1 rijstrook en hadden voorrang, staat ook duidelijk op verkeersborden.
Hij moest stoppen maar reed dus gewoon door en gaf nog even extra gas zodat hij redelijk hard op ons klapte.
Door de klap zijn we stuk met auto naar achter geschoven en zo dus ook blijven staan.
Politie ter plaatse geweest en fotos gemaakt zoals toen de situatie stond.
Beide autos waren niet meer rijdbaar.
Ambulance ter plekke geweest en na onderzoek hoefden we niet mee maar kregen wel de raad onze nek,rug etc in de gaten te houden en bij verslechtering naar dokter te gaan.
Er is toen blaastest afgenomen en tegenpartij moest gelijk mee naar bureau voor nader onderzoek, wat later dus bloedproef bleek.
Politie heeft tegen ons gezegd dat tegenpartij technisch gezien over de brug was maar ze bedoelen met de brug enkel het gedeelde wat omhoog kan.
Maar dat is maar heel klein gedeelde van de brug, 10 meter ervoor stond al dat je moest stoppen voor verkeer van andere kant dat voorrang had.
Als die man de brug helemaal over was dan had hij nooit tegen de zijkant van brug kunnen knallen.

Kunnen jullie het nog volgen?
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_121837919
Als je aan komt rijden en iemand is al halverwege de brug dan is het een beetje cru om gewoon erop te rijden. Ook al heb je voorrang. Technisch gezien had hij achteruit moeten rijden, maar hij dacht (wellicht door zijn beschonken toestand/overmoed) dat jullie wel even zouden wachten.

Jij zegt dat jullie een flink stuk achteruit zijn gedrukt, heb je hier foto's van e.d.
pi_121838647
We hebben enkel de fotos na het ongeluk helaas.
En politie heeft hier ook fotos van gemaakt.
En ik denk dat je het verkeerd ziet, is ook lastig voor te stellen zonder fotos.
Wij waren ook al bij het zwarte klapgedeelte van de brug.
Dus hij had al ver van te voren moeten stoppen maar reed door.
Ik zou als ik kans gehad had snel achteruit gereden zijn om een aanrijding te voorkomen
Only the dead have seen the end of the war - Plato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')