abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124473971
Ik ben geen man van het platteland en kan er dus ook moeilijker aarden. Op zich snap ik de drang naar een huis wel, en een huis met uitzicht op zee, rustig, afgelegen, mooi, groot, helemaal gaaf.

Maar nu nog niet. Ben 34, maar op veel vlakken jonger, geen vaste relatie, geen kinderen nog en die komen wel over een aantal jaartjes, maar dat kan ook in een appartement. Over een jaar of 10 een leuk huisje ergens erbij, prima. Sowieso lijkt het me heerlijk op verschillende plekken huizen te hebben.

In Duitsland was het op zich nog wel lastig, zeker met mijn feestjes, maar ook dat trok men verbazingwekkend goed. De enige keer dat mijn bovenburen klaagden over geluidsoverlast waren we iets anders aan het doen. _O-

In Colombia kan ik helemaal alles maken. Welkomstfeestje voor beste maat uit Amsterdam waren er 80+ man in mijn huis. In Bogota althans, hoe dat zit in een betaalbaarder appartement, waar ook gezinnen met kinderen zullen wonen, weet ik niet.

Een huis vergt ook meer onderhoud, iets waar ik met al mijn reizen niet aan kan denken. Gemak inderdaad.

Oude, sfeervolle huizen vind ik mooi en ik heb in hartje centrum van Gouda in een oud kaaspakhuis gewoond. Wel voorzien van gloednieuwe appartementen, een superrelaxede combinatie.

Heb altijd relaxede huizen gehad en dit spreekt me aan. Ik blijf nog verder kijken naar meer aanbod, wat hier genoeg is, maar de tweede optie is al geweldig, en al helemaal voor dat geld (wat ik niet contant heb, maar dit valt makkelijk te financieren).

Mijn ervaring vanavond was weer een in de rij bijzondere ontmoetingen. En dat heeft me nog zekerder gemaakt van het feit dat ik hier, in Bucaramanga, wil wonen. De eerstbezochte stad van Zuid-Amerika en gelijk de beste. Een paradijsje waar nauwelijks buitenlanders komen. Geweldig.

Medellin is ook tof, maar me te groot en "gevaarlijk". Colombia is sterk verbeterd, maar in Bogota en Medellin gebeuren nog genoeg smerige dingen. Het is gelukkig aardig goed vermijdbaar, maar in Bucaramanga gebeurt dat niet. Het is werkelijk de beste combinatie van alles. En ik ken het inmiddels aardig goed.

Een huisje ergens aan zee, niet te warm en niet te koud, een appartement in Barcelona en een in Bucaramanga en verder gewoon genoeg (slaap)contacten over de wereld is als KAA'er heerlijk toch?

Ik weet wel dat de komende 20 jaar Europa me echt niet trekt. Ik kan ook niet meer aarden in de jachtige, directe, veroordelende maatschappij van vooral Nederland, ookal houd ik enorm van het land. Juist de relaxedheid (een uur te laat komen is normaal) van Colombia bevalt me prima. En het niet zo op elkaar letten, zoals in Europa of wat ik me kan voorstellen van kleinere gemeenschappen in Canada, VS.

Colombianen zijn de vriendelijkste mensen die ik ken; je bent direct een van hen, iets wat ik in andere Latijns-Amerikaanse landen niet zo heb gevoeld, Mexico komt nog het dichtste bij. Andere vrienden die in Colombia zijn geweest en 2 Nederlandse vrienden die ook in Bogota wonen hebben hetzelfde.

En dan is Bogota, de koude hoofdstad, nog koud qua mensen. Zoals elke hoofdstad, maar het verschil met de warmere paisas (Medellin), caleņos (Cali) en vooral santandereanos (Bucaramanga en omgeving) is duidelijk merkbaar.

Nee, Colombia la chimba, daar ben ik van overtuigd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124474064
Huisjes overal is inderdaad ook mijn planning O+

Appartementje in A'dam heb ik al, volledig gerenoveerd toen ik het kocht en dus heerlijk onderhoudsvrij. Ben met vriendin aan het kijken naar iets soortgelijkse in Stockholm. Eigenlijk stiekem ook al aan het kijken naar iets groter in A'dam, voor als er later kinderen zijn, etc.

En lekker dromen over huisje aan zee, in de bergen, etc....
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124474085
Als je veel reist is het inderdaad wellicht wel handiger inderdaad :) :Y
Meerdere huizen, als het even kan, zou ook wel mooi zijn, maar dat is geen must; als we veel kunnen reizen zonder ergens een vaste verblijfplaats is dat ook goed voor mij/ons :+
Ja doei.
pi_124474122
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
Als je veel reist is het inderdaad wellicht wel handiger inderdaad :) :Y
Meerdere huizen, als het even kan, zou ook wel mooi zijn, maar dat is geen must; als we veel kunnen reizen zonder ergens een vaste verblijfplaats is dat ook goed voor mij/ons :+
Hoe oud zijn jullie? En samen vertrokken of is jouw man/vriend Brits?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124474180
Motorbloempje's partner is ook Nederlands volgens mij, dat maakt het ook iets anders. Mijn vriendin is Zweedse, en wel rouleren nogal van lokatie. Momenteel zit ze bijvoorbeeld 6 maanden in NY, daarvoor 1 jaar Londen, 2 jaar Stockholm, 2 jaar Londen, etc etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_124474332
Beide Nederlands, inderdaad. Zijn vorig jaar vertrokken omdat ik een studiebeurs kreeg, inmiddels heeft m'n man hier ook werk in de buurt en zijn we verhuisd voor zijn werk weg van de universiteit waar ik nog mijn master moet afronden en dichterbij zijn werk dus :+

Maar er staat nog een motorwereldreis op de planning, en zodra ik een baan heb (eind dit jaar hopelijk) kan er flink gespaard gaan worden om die reis werkelijkheid te maken O+
Ja doei.
pi_124475034
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Beide Nederlands, inderdaad. Zijn vorig jaar vertrokken omdat ik een studiebeurs kreeg, inmiddels heeft m'n man hier ook werk in de buurt en zijn we verhuisd voor zijn werk weg van de universiteit waar ik nog mijn master moet afronden en dichterbij zijn werk dus :+

Maar er staat nog een motorwereldreis op de planning, en zodra ik een baan heb (eind dit jaar hopelijk) kan er flink gespaard gaan worden om die reis werkelijkheid te maken O+
Klinkt goed.

pi_124475401
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

Niiiice :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_124482543
Kan geen betere plek bedenken dan het Nederlandse platteland als je kinderen hebt.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124482575
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klinkt goed.
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niiiice :9
Lijkt ons ook! Zien er ook wel naar uit, maar plannen en dromen en bestemmingen/route bedenken geeft ook een hoop voorpret! O+
Ja doei.
pi_124483483
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Lijkt ons ook! Zien er ook wel naar uit, maar plannen en dromen en bestemmingen/route bedenken geeft ook een hoop voorpret! O+
Mijn oom en tante hebben Kiel - NY en Panama - BA gedaan, voor wat inspiratie :P
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 14:35:11 #212
45833 crew  Fogel
pi_124483656
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan geen betere plek bedenken dan het Nederlandse platteland als je kinderen hebt.
Het Noorse platteland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_124483819
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het Noorse platteland.
6 maanden per jaar geen zonlicht, 8 maanden per jaar sneeuw en op 10 uur van familie en vrienden.

Nee dank je, sla over denk ik
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 14:40:41 #214
45833 crew  Fogel
pi_124483895
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

6 maanden per jaar geen zonlicht, 8 maanden per jaar sneeuw en op 10 uur van familie en vrienden.

Nee dank je, slaap over denk ik
Altijd prettig om bevestigd te krijgen dat je een "goed wereldbeeld" hebt voor alle onderwerpen waar je geen verstand van hebt :+
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_124484028
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Altijd prettig om bevestigd te krijgen dat je een "goed wereldbeeld" hebt voor alle onderwerpen waar je geen verstand van hebt :+
Goed dat jij het mij wel bevestigd dat ik gelijk heb

En ik prijs mezelf dat ik gelukkig wel zelf kan uitmaken waar ik wil wonen, niet dat iemand anders uitmaakt waar ik moet wonen
pi_124484167
Ach meid, het is wat.
Ja doei.
pi_124484336
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ach meid, het is wat.
Vind ik wel, ik zou het eerste wereld land waar de bevolking zich het vaakst van kant maakt niet bepaald het gidsland noemen voor levenskwaliteit
pi_124484516
quote:
Ach meid, het is wat.
Ja doei.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 14:58:34 #219
45833 crew  Fogel
pi_124484691
quote:
Ach meid, het is wat.
Goede conclusie :Y
pi_124485091
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Ja, zo ben ik al bijna een jaar bezig met "plannen" om naar Centraal-Amerika te gaan :') Eens gaat het gebeuren O+
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_124485124
Later als we groot zijn O+ :')
Ja doei.
pi_124485288
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:08 schreef motorbloempje het volgende:
Later als we groot zijn O+ :')
Het bevalt me hier nog steeds veel te goed, dit eiland maakt me lui :@
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 15:15:04 #223
45833 crew  Fogel
pi_124485416
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vind ik wel, ik zou het eerste wereld land waar de bevolking zich het vaakst van kant maakt niet bepaald het gidsland noemen voor levenskwaliteit
Blaten is makkelijk, maar ondersteun je grote duim eens met cijfers.

Is vast teveel gevraagd, maar ach, probeer voor de verandering eens om geloofwaardig over te komen. Pretty please?
pi_124485492
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Blaten is makkelijk, maar ondersteun je grote duim eens met cijfers.

Is vast teveel gevraagd, maar ach, probeer voor de verandering eens om geloofwaardig over te komen. Pretty please?
Suicide rate Norway kan je zelf toch ook wel googlen?
  maandag 25 maart 2013 @ 15:18:10 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124485565
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, zo ben ik al bijna een jaar bezig met "plannen" om naar Centraal-Amerika te gaan :') Eens gaat het gebeuren O+
Wat houd je tegen? Het is een makkelijk te bereizen regio iig. :)

Ik wil wel weer eens terug, maar er staan nog wat andere dingen op de lijst die eerst zijn.
reset
pi_124485712
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bron?

Wiki says 'no': http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 15:22:38 #227
45833 crew  Fogel
pi_124485724
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja hoor, en daar komt een 36e plaats uit in 2012 (plek 1-35 zitten ook een aantal "1e wereldlanden bij"). En nu?
pi_124485748
quote:
JA MAAR HET ZIJN ER NOG MEER DAN IN COLOMBIA!!!!!!
Ja doei.
pi_124485770
Ofzo.
Ja doei.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:23:35 #230
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124485771
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Google zegt wikipedia en die zeggen dat Noorwegen op #36 van de wereld staan..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Rare opmerking trouwens.
reset
  maandag 25 maart 2013 @ 15:24:06 #231
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124485795
oeps spuit 11..
reset
pi_124485812
Syringe Eleven, jeweetsch.
Ja doei.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 15:25:31 #233
45833 crew  Fogel
pi_124485849
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:24 schreef Individual het volgende:
oeps spuit 11..
Iets met neus op feiten drukken ofzo :P
pi_124485859
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Wat houd je tegen? Het is een makkelijk te bereizen regio iig. :)

Ik wil wel weer eens terug, maar er staan nog wat andere dingen op de lijst die eerst zijn.
Mwah, mijn vriendin is om de een of andere reden doodsbang dat we daar geldproblemen zouden kunnen krijgen. Dus eerst sparen. Plus, je moet er wel werk moeten kunnen vinden. :)
pi_124485881
Ach, die urban myth is al zo oud. Mijn Zweedse chick moet ook van elke hollander aanhoren hoe bizar veel zelfmoord er blijkbaar wel niet is in Zweden... Gaaaaaappppppp
  maandag 25 maart 2013 @ 15:31:27 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124486064
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kabel heb ik al 7 jaar met veel plezier niet meer, telefoon betaalt de baas, internet kost iets van 40 euro per maand, belasting betaal ik niet en verzekering loopt ook via mijn werk.

Je blijft een echte Nederlander, DAM. Direct aan problemen, moeilijkheden en kosten denken.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.

En volgens mij zit ik hier daarvoor in het juiste topic. Bij de bekrompen rest van FOK! word je toch vooral als "nestbevuiler" :') gezien. Dat terwijl ik juist positief en in kansen denk, niet gelijk in het negatieve.
In Afrika kan ik voor 15000 euro zo'n appartement kopen. So what?
Ik wil ook wel een beetje beschaving om mij heen hebben en een toekomst voor mijn kinderen.
Niet ALLES is te koop.
Misschien dat jij geen kinderen hebt, kan hoor, maar al is het nog zo goedkoop ik laat mijn kinderen daar niet opgroeien.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:33:05 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124486123
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mwah, mijn vriendin is om de een of andere reden doodsbang dat we daar geldproblemen zouden kunnen krijgen. Dus eerst sparen. Plus, je moet er wel werk moeten kunnen vinden. :)
Het is er gelukkig niet zo duur, dus een vliegticket, beetje geld op de bank en gaan. Het ene land (Costa Rica) is wat duurder dan het andere (El Salvador).
reset
  maandag 25 maart 2013 @ 15:34:34 #238
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124486178
quote:
9s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het bevalt me hier nog steeds veel te goed, dit eiland maakt me lui :@
Welk eiland?
pi_124486206
:') kinderen :')
Ja doei.
pi_124486281
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In Afrika kan ik voor 15000 euro zo'n appartement kopen. So what?
Ik wil ook wel een beetje beschaving om mij heen hebben en een toekomst voor mijn kinderen.
Niet ALLES is te koop.
Misschien dat jij geen kinderen hebt, kan hoor, maar al is het nog zo goedkoop ik laat mijn kinderen daar niet opgroeien.
Zucht...
pi_124486300
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:36 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zucht...
Wat is er mop?
Ja doei.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:38:27 #242
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124486349
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja hoor, en daar komt een 36e plaats uit in 2012 (plek 1-35 zitten ook een aantal "1e wereldlanden bij"). En nu?
Die lijstjes zeggen geen drol.
De zelfmoorden moet je ook weer onderverdelen in catagorien en dan zal je wel verschillen zien.
1e wereldlanden zullen wel veel zelfmoorden hebben om geldproblemen, 3de wereldlanden om de ellende waarin men verkeerd etc etc. Ook zelmoorden om ziektes kan je niet vergelijken met financiele zelfmoorden.
Zegt allemaal niets...........
  maandag 25 maart 2013 @ 15:39:11 #243
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124486378
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:36 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zucht...
Zeker geen kinderen.. :)
pi_124486396
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
:') kinderen :')
Ja doei.
pi_124486400
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wat is er mop?
KAA is leuker als je niet door flappies gestoord wordt die over burgerlijke onzin beginnen. Alsof je kids gaan verhongeren buiten Nederland. Niet discussie waardig...
pi_124486444
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zeker geen kinderen.. :)
Komt eraan, maar dat gaat mij hopelijk niet net zo chagrijnig en kortzichtig maken.
pi_124486463
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

KAA is leuker als je niet door flappies gestoord wordt die over burgerlijke onzin beginnen. Alsof je kids gaan verhongeren buiten Nederland. Niet discussie waardig...
:*
Ja doei.
pi_124486489
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is er gelukkig niet zo duur, dus een vliegticket, beetje geld op de bank en gaan. Het ene land (Costa Rica) is wat duurder dan het andere (El Salvador).
Nee, das waar :) Het is alleen wel moeilijk om er werk te vinden als je er niet woont en er niet naartoe kunt gaan via een huidige werkgever bijvoorbeeld. Maar we blijven eraan werken :P
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Welk eiland?
Malta.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:43:37 #249
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124486544
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Komt eraan, maar dat gaat mij hopelijk niet net zo chagrijnig en kortzichtig maken.
Dom antwoord.
Ik heb in diverse landen gewoond en als je kinderen hebt ga je wel degelijk naar de omgeving kijken.
Bijv. ik heb in Bulgarije gewoond, had een GRATIS appartement en genoeg geld om allerlei leuke dingen te doen maar ben toch weg gegaan omdat je je kinderen daar niet wenst op te voeden. Overigens de meeste Bulgaren roepen dat ook en sparen er zelfs voor om hun kinderen naar het buitenland te zenden.
Was ik kinderloos geweest dan wa sik er gebleven en leefde ik nu als God in Frankrijk.
Denk daar maar eens over na.
pi_124486565
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:46 schreef motorbloempje het volgende :
Ach meid, het is wat.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')