abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:37:29 #276
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_122643682
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:01 schreef DaMart het volgende:

Hint naar Zarayda als afvaller wellicht?

Voor het maken van de sleutel liet ze immers een goudklompje vallen :+.
ik bedoel inderdaad welke persoon
pi_122643877
Volgens mij is het duidelijk dat Zarayda de mol is;

pi_122645837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:00 schreef MrManiak het volgende:
De spelfoutentheorie is overigens veel groter dan ik dacht. Iedere aflevering is nu iets gevonden, ik wacht nog even af op aflevering 6.
quote:
Letters tot nu toe:
Aflevering 1: I
Aflevering 2: I (en/of A/O?)
Aflevering 3: N
Aflevering 4: A of O
Aflevering 5: E of I
Dus je kunt stellen dat het wachten is op een fout waarbij de letter C, L en R gemoeid zijn... :P Wat was de spelfout in aflevering zes?
pi_122645868
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:43 schreef Smeich het volgende:

[..]

[..]

Dus je kunt stellen dat het wachten is op een fout waarbij de letter C, L en R gemoeid zijn... :P
Zie hint hierboven ;) Deze hint gaat denk ik op voor de winnaar ;)
pi_122645886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:43 schreef MolFan het volgende:
Volgens mij is het duidelijk dat Zarayda de mol is;

[ afbeelding ]
Hmm, zou kunnen. Ik vraag me dan alleen wel af waarom ze niet gewoon beide briefjes heeft voorgelezen, als mol wist ze toch al dat er niets mee te verdienen viel en nu maakt het haar verdacht.

Overigens, wel weer een mooi voorbeeld van onhandigheid van de kandidaten: gewoon vrolijk alle vragen die over de mol gaan voorlezen. :')

Wat betreft wie de mol is: Ik weet eigenlijk alleen zeker (voor zover dat kan) dat Daniël niet de mol is. Anders had hij nooit die pot teruggegeven aan de groep.
pi_122645902
J
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:44 schreef MolFan het volgende:

[..]

Zie hint hierboven ;) Deze hint gaat denk ik op voor de winnaar ;)
Okay :) Ik zit nog steeds op Zarayda dus dat komt mooi uit!
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:47:06 #282
330855 ejiraM
for the greater good
pi_122645925
quote:

[..]

[..]

Dus je kunt stellen dat het wachten is op een fout waarbij de letter C, L en R gemoeid zijn... :P Wat was de spelfout in aflevering zes?
Of Boissevain ;)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_122645974
hehe klopt!
pi_122646028
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Hmm, zou kunnen. Ik vraag me dan alleen wel af waarom ze niet gewoon beide briefjes heeft voorgelezen, als mol wist ze toch al dat er niets mee te verdienen viel en nu maakt het haar verdacht.

Overigens, wel weer een mooi voorbeeld van onhandigheid van de kandidaten: gewoon vrolijk alle vragen die over de mol gaan voorlezen. :')

Wat betreft wie de mol is: Ik weet eigenlijk alleen zeker (voor zover dat kan) dat Daniël niet de mol is. Anders had hij nooit die pot teruggegeven aan de groep.
Nee niet zou kunnen. Ze is de mol :)

Op haar mutsje zie je ook een poppetje, zie aflevering 1 en 2 poppetjes zie je gespoten met graffiti op de muren. Ook de 82 hint er nog bij en Zarayda betekend Mol etc etc.
pi_122646098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:50 schreef MolFan het volgende:

[..]

Op haar mutsje zie je ook een poppetje, zie aflevering 1 en 2 poppetjes zie je gespoten met graffiti op de muren. Ook de 82 hint er nog bij en Zarayda betekend Mol etc etc.
Ik ga niet zeggen dat je conclusie fout is (want ik heb zelf op dit moment niet echt een idee wie de mol is), maar een paar hints kunnen we sowieso afschrijven: Dat poppetje leek (naar mijn mening voor geen meter) en dat Zarayda 'mol' betekend was geloof ik in een ander topic al ontkracht. Zelfs als dat niet het geval is: Zarayda is niet zo gaan heten nadat ze besloot deel te nemen aan WIDM, derhalve kan het geen hint zijn, alleen een toevallige samenloop van omstandigheden mocht ze de mol blijken te zijn.
pi_122646121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:52 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik ga niet zeggen dat je conclusie fout is (want ik heb zelf op dit moment niet echt een idee wie de mol is), maar een paar hints kunnen we sowieso afschrijven: Dat poppetje leek (naar mijn mening voor geen meter) en dat Zarayda 'mol' betekend was geloof ik in een ander topic al ontkracht. Zelfs als dat niet het geval is: Zarayda is niet zo gaan heten nadat ze besloot deel te nemen aan WIDM, derhalve kan het geen hint zijn, alleen een toevallige samenloop van omstandigheden mocht ze de mol blijken te zijn.
Regie kiest de kandidaten dus kunnen dat expres hebben gedaan, die weten dat en nee het is niet ontkracht het is echt zo :P

Maar deze hint is wel HEEL sterk met horen zien en zwijgen. Tevens is ze zo bang (Milouska remember) en brengt ze niets in de pot.
pi_122646152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:54 schreef MolFan het volgende:

[..]

Regie kiest de kandidaten dus kunnen dat expres hebben gedaan, die weten dat en nee het is niet ontkracht het is echt zo :P

Maar deze hint is wel HEEL sterk met horen zien en zwijgen. Tevens is ze zo bang (Milouska remember) en brengt ze niets in de pot.
Bron? ;)
En de regie kiest niet een kandidaat om zijn of haar naam ;) (Al lijkt het me nog steeds leuk als John de Mol een keer aan het programma zou deelnemen)
pi_122646284
quote:
Was al een tijdje bekend :)
pi_122646290
quote:
Haha, ook met "De" ervoor :P
pi_122661534
Uitgaande van de 'case is the mole' theorie en aannemend dat daarmee Kees wordt bedoeld zitten op dit moment Carolien en Paulien goed, Daniel en Zarayda niet. Als het Kees is en Daniel e/o Zarayda veranderen niet van verdachte dan gaat volgende week 1 van hen beiden eruit.

Overigens áls het Kees is, en uitgaande van de vragen aan de mol in deze aflevering kan je bij alle vragen van de 6 kandidaten de antwoorden herleiden naar Kees als je ervan uitgaat dat de mol elke keer liegt. Vond het ook opvallend dat de 3 vragen van Kees eigenlijk alle 3 vragen waren die ook al eerder door andere waren gesteld. Voegt dan ook niets nieuws toe voor de kijker.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_122661579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:22 schreef Montagui het volgende:
Uitgaande van de 'case is the mole' theorie en aannemend dat daarmee Kees wordt bedoeld zitten op dit moment Carolien en Paulien goed, Daniel en Zarayda niet. Als het Kees is en Daniel e/o Zarayda veranderen niet van verdachte dan gaat volgende week 1 van hen beiden eruit.

Overigens áls het Kees is, en uitgaande van de vragen aan de mol in deze aflevering kan je bij alle vragen van de 6 kandidaten de antwoorden herleiden naar Kees als je ervan uitgaat dat de mol elke keer liegt. Vond het ook opvallend dat de 3 vragen van Kees eigenlijk alle 3 vragen waren die ook al eerder door andere waren gesteld. Voegt dan ook niets nieuws toe voor de kijker.....
Je weet dat de titel van de afleveringen altijd leiden naar de mol he? Dus Zarayda ;)
pi_122662434
...en dus blijven we nog even bij Kees. ;)

Niet opgevallen dat hij zich wijselijk onthield van stemming toen er een nieuwe penningmeester gekozen moest worden? Het ging vooral tussen Daniel en Kees. Er wezen er 3 naar Kees en 2 naar Daniel. Doordat hij niet Daniel aanwees won hij het penningmeesterschap....als mol zijnde uiteraard interessant omdat die met de helikopter mee mocht om een envelop op te halen. En dan is het beter een envelop met een 'midden' bedrag op te halen dan één met een hoog bedrag (of een laag bedrag, wat verdacht zou kunnen zijn).

En hij onthield zich van stemming omdat iemand anders dan Daniel aanwijzen ook best verdacht is als het alleen tussen Daniel en Kees gaat.

Maar goed....het zal wel weer tunnelvisie zijn! :D
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:44:09 #294
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122662566
Ik denk dat het een hint is dat alle hints tot nu toe gerelateerd zijn aan taal en letters en dat dit in die zin richting Paulien als mol wijst.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:54:34 #295
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122663067
quote:

[..]

[..]

Dit wijst weer richting Carolien.
pi_122663982
Kan zijn dat de finalisten Carolien, Paulien en Zarayda/Kees zijn dan kloppen de hints toch
pi_122667707
Nog even over de vragen die ze kregen over wie op wie had gestemd (waarna de mol wel of niet de waarheid zou vertellen). Heb even mijn notities teruggezocht en Ewout heeft op Joep gestemd! Met andere woorden: niemand, ook Carolien niet, had alle vragen voor die test goed en de mol kan dus hebben gelogen dat ie barstte bij het beantwoorden van de vragen!

ff quote van mn eigen schrijfsels: Afl. 2:
-Volgens Kees (aldus Joep) heeft Ewout vol op Daniel gegokt in afl. 1. Maar in afl. 1 zegt Ewout dat hij vol op Joep heeft gegokt. Dit liegt Kees dan dus (logisch dat hij tegen Joep niet zegt dat iemand op Joep heeft gestemd: als hij geen mol is zegt hij dat zodat hij Joep niet tegen zich in het harnas jaagt en hem nog kan verdenken, en anders omdat hij de kijkers niet hem wil laten verdenken. Hij kan het ook gezegd hebben omdat hij zelf Daniel verdenkt en niet meer wil dat Joep op Daniel gaat zitten (zodat Joep afvalt). Maar hij heeft in afl. 1 aan de kijkers aangegeven zijn kansen te spreiden tussen Ewout, Carolien of Paulien.

Verder heb ik in mijn schrijfsels teruggezocht dat Joep op Janine zat, Janine waarschijnlijk op Kees zat en Tim weet ik niet. Hij had het tijdens het invullen van de test over Tania en Zarayda, dat die zich verdacht gedroegen.
Maar achteraf zei ie weer dat ie teveel op 1 persoon had gezeten. Dus wat is het nou?? Gedurende de afleveringen heeft ie sowieso een keer op Carolien gezeten, maar ook op anderen volgens mij, dus wat nou tunnelvisie.

Nouja tot zover even mijn bijdrage ;)
pi_122667730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 17:50 schreef MolFan het volgende:

[..]

En het hartje op de muur bij dat poppetje in afl. 1 (ok ok, een erg slecht getekend hartje, maar toch een hartje) en daarna meteen weer ingezoomd op haar grote hart-ring. En ze heet GroenHART van achter. ;)
Overige hints uit afl. 1:
-Art zegt: ....zou je zomaar naast de mol kunnen staan Als hij dat zegt is Tania in beeld. Aan de ene kant naast haar staat Zarayda. Dus staat Tania naast de mol?
- Art na de kerkopdracht: En dat allemaal door toedoen van die ene verrader in jullie midden; de mol bij het woord 'verrader' is Zarayda lachend in beeld.
-Wijst op zichzelf bij keuze penningsmeesterschap.
-Stemt op Ewout bij de test zegt ze (zegt nee bij heeft ie gesprongen, zelf heeft ze ook niet gesprongen, kan dus ook wijzen op dat ze op zichzelf stemt als mol).
-Komt te laat in de kerk.
-Ook in afl. 2 levert ze geen geld op voor de pot.
(daarna heb ik t niet meer bijgehouden).
  zaterdag 9 februari 2013 @ 11:53:10 #299
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_122670943
Als Kees met de helicopter naar de bergtop gaat voor de enveloppen, zie je een shot daarvan. De envelop met de naam van Paulien is zichtbaar. Nadat Kees het geld uit het envelop van Carolien heeft gehaald, word nog een keer die enveloppen getoond. (dubbeltheorie?)

De mol zit het liefst onder de grond en hier 'zien' we dus Paulien onder die steen.

Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_122671245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 11:53 schreef jcdragon het volgende:
Als Kees met de helicopter naar de bergtop gaat voor de enveloppen, zie je een shot daarvan. De envelop met de naam van Paulien is zichtbaar. Nadat Kees het geld uit het envelop van Carolien heeft gehaald, word nog een keer die enveloppen getoond. (dubbeltheorie?)

De mol zit het liefst onder de grond en hier 'zien' we dus Paulien onder die steen.

[ afbeelding ]
Maar ja, eigenlijk liggen alle enveloppen daar, althans je kunt de contouren van 5 enveloppen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')