zeker bij de Rooyquote:Op donderdag 14 maart 2013 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar kunnen wij Nederlanders toch wel voor zorgen?
Ik heb de video zojuist gekeken en wilde de link hier al plaatsen maar nu heb je het zelf al gedaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:15 schreef Impry het volgende:
Ik ben op dit moment in Qatar voor van Merksteijn Motorsport waar Peter Jr. de Ford HRX aan he testen is. De eerste video staat online!
Vandaag dus veel technische problemen maar morgen weer een dag!
quote:Op woensdag 24 april 2013 20:26 schreef Impry het volgende:
Zeker! Weer heel anders dan Dakar, stuk kleiner qua opzet, maar toch weer een heel avontuur.
Tweede video vanuit Qatar staat online:
Inclusief een stuiterend wiel die een Poolse cameraman bijna raakt!
zodeknettersquote:Op woensdag 24 april 2013 20:26 schreef Impry het volgende:
Zeker! Weer heel anders dan Dakar, stuk kleiner qua opzet, maar toch weer een heel avontuur.
Tweede video vanuit Qatar staat online:
Inclusief een stuiterend wiel die een Poolse cameraman bijna raakt!
Is dus een Fast & Speed buggy met Volvo motor:quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bron: Omroep Brabant
Een Volvo dus zoiets als de Pewano Volvo XC60 RR?
[ afbeelding ]
Nee hoor, want het waren ook echt blagenquote:Op zondag 28 april 2013 09:44 schreef Iwanius het volgende:
Vwb je laatste opmerking zie je dus dat je niet de enige bent die interesse hierin heeft.
Beetje flauw om die mensen vervolgens als blagen neer te zetten.
ik mag binnenkort in die truck meerijden, stukje op snelheid offroadenbegreep ikquote:Op zondag 28 april 2013 01:12 schreef GlenSpey het volgende:
Vandaag ff een kijkje genomen bij de Jumbo-truck van Van Eerd in het Gelderse Brummen. Tof om zo'n ding een keer in het echt te zien
Jammer alleen van de enorme rij blagen in de wachtrij om even achter het stuur te kunnen zitten, anders had ik dat ook nog wel gedaan.
Oh tofquote:Op zondag 28 april 2013 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik mag binnenkort in die truck meerijden, stukje op snelheid offroadenbegreep ik
quote:Op maandag 29 april 2013 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Op het buzzybee feestje over twee weken komt een leuke ende speciale Dakar verrassing
Maar ik mag nog niks verklappen
quote:
Bron: Race2fastquote:René Kuipers met Eurol VeKa MAN Rally Team naar Dakar 2014
Op weg naar de Dakar Rally 2014 heeft het Eurol VeKa MAN Rally Team zich versterkt met René Kuipers. De coureur uit Twente verraste afgelopen Dakar met een negende plaats in het klassement, als beste debutant in een truck. “We zijn blij met de komst van René. Hij heeft afgelopen Dakar laten zien waartoe hij in staat is, en dat is veel”, stelt teameigenaar Peter Versluis.
...
Sterker in de breedte
“Met de komst van René Kuipers winnen we aan sterkte in de breedte”, stelt Peter Versluis. “Ikzelf mag graag aanvallend rijden, Marcel is ervaren en uitgekiend, met René voegen we een sterke allrounder toe aan ons team. René is bovendien een echte teamplayer en een prettig mens.”
Direct na de laatste Dakar wist René Kuipers al dat zijn geslaagde truckdebuut een vervolg moest krijgen. “Het Dakar virus heeft definitief toegeslagen”, lacht René Kuipers, die opnieuw de steun krijgt van FERM Power Tools. “Na het bekijken van alle opties heb ik gekozen voor Peter en zijn team. Ik voeg me bij een uitermate professioneel, maar ook gezellig team. De MAN is bovendien in staat gebleken om etappes te winnen.”
...
Kuipers is toch eigenaar van FERM?quote:René Kuipers, die opnieuw de steun krijgt van FERM Power Tools.
is een blog ook goed?quote:Op zondag 28 april 2013 22:33 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh tofplaats je wel even wat foto's hier?
Bron: autosport.comquote:Ford to enter 2014 Dakar Rally with two purpose-built Rangers
Ford has confirmed it will enter the 2014 Dakar Rally through a collaborative effort spearheaded by its South African division.
The marque will enter two purpose-built Rangers, to be driven by Lucio Alvarez and Chris Visser.
Argentinean Alvarez came close to winning the opening stage of this year's rally and finished 10th overall for the Overdrive Toyota outfit, despite at one point dropping to 27th with mechanical issues.
Visser, the 2011 South African cross-country champion, will meanwhile be making his Dakar debut.
"We are extremely proud to be sending these South African-built Rangers to the 2014 Dakar," Jeff Nemeth, president and CEO of Ford Motor Company of Southern Africa, said.
"Dakar is the ultimate test of man and machine and we are thrilled to have the opportunity to participate with a phenomenal team comprised of local and global expertise."
The two Rangers will be prepared by Pietermaritzburg-based Neil Woolridge Motorsport (NVM), with assistance from Ford's global product development group.
One Ranger is already ready and will begin testing in August, while the second is set to be completed before the end of October.
The 2014 Dakar Rally will run from January 5-18, and will take in Bolivia for the first time.
Ah, gets, ik lees dit nu pas. Gets!quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:16 schreef jpjedi het volgende:
WERKENDAM - Het Eurol VEKA Man Rallyteam van Peter Versluis uit Werkendam doet níet mee aan een wedstrijd in Moskou. Het besluit volgt op een auto-ongeluk donderdagmorgen waarbij Frank Deenen uit Diessen om het leven kwam. Hij maakte deel uit van de equipe van Versluis.
Het VEKA-team was onderweg voor de Silk Way Rally in Moskou, maar heeft zich inmiddels teruggetrokken voor de wedstrijd.
Ook het Venco Rally Team van Frans van Lankveld slaat Dakar over:quote:
Bron: Omroep Brabantquote:MARIAHOUT - Venco Rally Team slaat de komende editie van de Dakar Rally in Zuid-Amerika over. Volgens teamcaptain Frans van Lankveld uit Mariahout komt dat mede door het 'huidige economische klimaat'. Het team blijft nog wel actief in de rallywereld.
Venco Rally Team deed begin dit jaar voor het eerst mee aan de Dakar Rally. Onder leiding van Van Lankveld wist het team de zwaarste rally van de wereld uit te rijden.
Voor de coureur uit Mariahout was het zijn vierde Dakar.
Er wordt letterlijk financiën gezegd? Dat heeft natuurlijk wel degelijk direct met de crisis te maken. En natuurlijk zullen er ook wel andere redenen zijn..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is geen crisis natuurlijk maar er spelen andere redenen mee
Ik heb hem weleens bezig gezien op de crossbaan: die maakt echt wel kans om hem uit te rijden op de motorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:27 schreef Wolve000 het volgende:
Rintje Ritsma gaat volgend jaar mee als navigator op een truck: http://www.nu.nl/sport/35(...)-in-dakar-rally.html
Hij gaat in een snelle assistentie truck rijden van Ginaf.
"Als auto- en sportliefhebber moet je dit een keer meegemaakt hebben en misschien bevalt het wel zo goed dat ik zelf serieuze plannen ga uitwerken om de rally een keer op de motor te gaan rijden."
En hij heeft ambitie.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is geen crisis natuurlijk maar er spelen andere redenen mee
Bron: Omroep Brabantquote:Miki Biasion weg bij Dakar-team van Gerard de Rooy
EINDHOVEN - De Italiaan Miki Biasion vertrekt bij het Dakar-team van Gerard de Rooy. Biasion was in de afgelopen twee Dakar Rally's één van de drie toprijders van Team De Rooy, samen met Hans Stacey uit Best en Gerard de Rooy uit Son.
Biasion kreeg in die twee rally's financiële ondersteuning van Iveco, maar de Italiaanse vrachtwagenfabrikant heeft die steun vanwege bezuinigingen stopgezet.
In 2012 finishte Biasion als zesde in het vrachtwagenklassement, dat jaar won hij ook drie etappes. Dit jaar werd hij twaalfde.
De Rooy van start met vier trucks
Door het vertrek van Biasion gaat Team De Rooy in de komende Dakar Rally van start met vier vrachtwagens. Gerard de Rooy en Hans Stacey zijn de twee toprijders die voor de overwinning gaan, de Spanjaard Pep Vila en de Fransman Jo Adua zijn de zogeheten back-up rijders. Dat betekent dat zij zo dicht mogelijk achter De Rooy en Stacey moeten blijven om hen te kunnen assisteren bij pech.
Iveco heeft het sponsorcontract met Team De Rooy wél verlengd, met twee jaar. Dat betekent dat Team De Rooy ook de komende twee jaar met motoren van Iveco rijdt. Of het aflopende contract met hoofdsponsor Petronas wordt verlengd, is nog onduidelijk. Daarover wordt nog onderhandeld met de Maleisische olieproducent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |