http://www.cyclingnews.co(...)-2009-tour-de-francequote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze hebben alleen geen bewijs / verklaringen over die periode. Ze kunnen er niks mee.
Dat taalgebruikquote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:45 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.cyclismas.com/2013/01/armstrongs-2009-comeback-blood/
Is hierover nog een goedgeschreven artikel over?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:45 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.cyclismas.com/2013/01/armstrongs-2009-comeback-blood/
Krijg ik een beeld dat zulke personen dit stuk hebben geschreven:quote:we sure the fugg know it’s not just his natural response
cuz it’s not what happened in the giro
lance yer blood says 2 things
1. yuh sure is fugg weren’t clean
2. yuh just weren’t that good neither
Ben benieuwd wanneer Michael Boogerd gaat bekennen.quote:Bij de Rabobankploeg, die bestond van 1996 tot 2012, is vanaf het eerste jaar al doping gebruikt. Dat schrijft NRC Handelsblad op basis van gesprekken met tientallen betrokkenen.
Een van de renners, die anoniem wenst te blijven, verklaarde tegenover de krant dat Rabo er destijds niet aan te pas kwam, omdat er in het peloton massaal epo werd gebruikt. Manager Jan Raas zou na een totaal mislukt voorjaar de beste renners bij zich hebben geroepen.
"Daar, op die bespreking, is toen voor het eerst het epo-woord gevallen. In de Tour van 1996 werd voor het eerst door meerdere Rabo-renners epo gebruikt", aldus een anonieme ex-renner.
Hij schetst een beeld van een ploeg waar dopinggebruik vanaf dat moment normaal was.
Dat bleef zo, tot de Tour de France van 2007. Dat jaar wordt Rabo-renner Michael Rasmussen, rijdend in de gele trui, door zijn eigen ploeg uit de Tour gezet, nadat blijkt dat hij gelogen heeft over zijn verblijfplaats om dopingcontroles te ontlopen.
Daarna wordt doping in de Rabobank-ploeg niet meer geaccepteerd, aldus een andere oud-renner in de krant. "Na de Rasmussen-Tour was er zero tolerance vanuit de ploeg. Achteraf was dat misschien mijn redding. Anders had ik misschien andere keuzes gemaakt."
Thomas Dekker: hulp van ploegarts
Thomas Dekker zegt in de krant dat hij in zijn tijd bij Rabobank epo gebruikte en dat ploegarts Geert Leinders hem daarbij hielp.
"Later kwam daar bloeddoping bij en dat gebeurde eveneens onder toezicht oog van de medische staf", zegt Dekker, die vanwege doping al een schorsing uitzat.
"Doping hoorde er gewoon bij en ik was eenvoudig te beïnvloeden. Ik wilde erbij horen, ik wilde winnen. Eigenlijk had ik toen mensen nodig die zeiden dat ik met mijn fikken van doping moest afblijven, maar die waren er niet. Integendeel", zo zegt Dekker.
"Het wielrennen van na mijn schorsing is zoveel anders dan ervoor. Soms is het lachwekkend zo langzaam als we tegenwoordig rijden."
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer Michael Boogerd gaat bekennen.
Twee fantastische opmerkingen in zo'n klein stukjequote:In het artikel stellen twee renners dat Erik Dekker (geen familie van Thomas) reed "met epo of aanverwante producten". Erik Dekker ontkent tegenover NRC. "Ik heb nooit doping gebruikt."
Trieste zaak inderdaad.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:17 schreef Mani89 het volgende:
Wanneer laten ze Michael Boogaard eens met rust!?1 grote heksenjacht dit.
heb je bewijs????quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:19 schreef AldoTheApache het volgende:
Boogerd was zelf ook gewoon een junkie op de fiets
quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Jullie denken hier serieus dat Boogerd in 2002, met onder andere de overwinning La Plagne in de Tour, zonder doping aan het rijden was?![]()
![]()
Dat hij Armstrong die vol met doping zat voor kon blijven in die tegenaanval zonder het gebruik van epo?![]()
Wat een naïviteit nog steeds zeg.
Het hele stuk. Als ik héél eerlijk ben, moet ik wel een dun vraagtekentje gaan zetten bij de beginjaren van Gesink. Na het vertrek van Leinders is hij bergop toch wel wat minder geworden. Al zijn daar ook andere oorzaken voor aan te wijzen, dus ik hou het bij een vraagteken en geen uitroepteken.quote:Dekker geeft epo-gebruik toe
HOOFDDORP - Thomas Dekker bekent zaterdag in een artikel in NRC Handelsblad dat hij in 2007, toen hij voor Rabobank koerste, ook bloeddoping heeft gebruikt. Dekker werd in 2009 voor twee jaar geschorst nadat hij was betrapt op het gebruik van dynepo.
© ANPDoor Nando Boers
NRC Handelsblad komt in haar zaterdageditie met een onthullend artikel over doping dat bestaat uit twee delen. Er is een stuk met het verhaal van Thomas Dekker, die tegenwoordig uitkomt voor de Amerikaanse ploeg Garmin en een artikel over de beginperiode van de Rabobank-ploeg in 1996.
In dat laatste verhaal spreken (ex-)renners over een waardeloos voorjaar waarin de ploeg werd zoek gereden, waarop onder leiding van Jan Raas werd besloten het roer om te gooien en epo te introduceren.
Structureel dopinggebruik
Een renner verklaart in de krant dat de sporters de doping niet zelf hoefde aan te schaffen, maar dat een deel van het prijzengeld werd gebruikt voor de aanschaf van epo en een medicijn voor nierpatiënten dat begin jaren negentig zijn intrede in het peloton deed om dopinggebruik te maskeren.
Een andere renner zegt in het artikel: "Er gingen in die tijd koelkastjes mee als we met het vliegtuig gingen." Epo moet gekoeld worden bewaard.
Na de Tour Dopage van 1998, toen ploegen uit de Tour de France werden gezet na grote vangsten epo, was het gedaan met structureel dopinggebruik bij Rabobank. "Het was vanaf toen hooguit damage control. Er waren wel renners die het op eigen initiatief ging uitzoeken."
In het artikel stellen twee renners dat Erik Dekker (geen familie van Thomas) reed "met epo of aanverwante producten". Erik Dekker ontkent tegenover NRC. "Ik heb nooit doping gebruikt."
Way of life
Thomas Dekker - het grote talent van de Raboploeg - begint in 2006 met epo. De ploegartsen hielpen hem daarbij, vertelt Dekker aan de krant. Later komt daar bloeddoping bij, ook onder toeziend oog van de medische staf van Rabobank, schijft de krant.
"Doping hoorde erbij en ik was gemakkelijk te beïnvloeden", zegt Dekker. "Ik had toen eigenlijk mensen nodig die tegen me hadden moeten zeggen dat ik geduld moest hebben, dat ik met mijn fikken van de doping af moest blijven."
"Maar die waren er niet. Integendeel. (…) Doping was a way of life voor veel ploeggenoten en collega's om me heen. Je leeft hard, je traint hard, je doet er alles voor: doping hoort bij je beroep."
Weg naar succes
Het is Dekkers toenmalige 'begeleider' die hem in contact brengt "met een man die bloedtransfusies deed". Dekker: "Ik dacht dat dat de weg naar succes was. Alle grote renners deden het. Ik heb in de jaren erna drie keer een bloedzak gekregen."
Later in 2007 gebruikt hij epo, tot slot ook dynepo, dat hem uiteindelijk fataal werd en waardoor hij twee seizoen geen wedstrijd mocht rijden. Dekker: "Met doping krijg je misschien eerst heel even alles. Maar uiteindelijk blijf je achter met niets."
Nee, alleen omdat het in die tijd simpel was om niet gepakt te worden.quote:
Ik denk dat iedereen hier weet dat Boogerd aan de doping heeft gezeten. Of j0rdiiii sarcastisch is of werkelijk zo naief weet ik niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:21 schreef Breekfast het volgende:
Jullie denken hier serieus dat Boogerd in 2002, met onder andere de overwinning La Plagne in de Tour, zonder doping aan het rijden was?![]()
![]()
Dat hij Armstrong die vol met doping zat voor kon blijven in die tegenaanval zonder het gebruik van epo?![]()
Wat een naïviteit nog steeds zeg.
Boogerd hoeft niet eens meer te bekennen, zou geen nieuws meer zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als Boogerd veel eerder bekend had, had 'ie dan wat shit over zich heen gekregen maar was zijn naam nu gezuiverd. Nu valt zijn naam niet echt meer te zuiveren; hij gaat het een beetje doen zoals Armstrong; pas bekennen als het echt niet meer anders kan. Het was ook wel lastig hoor, maar deze gang van zaken getuigt in ieder geval niet van een sterke persoonlijkheid.
Bij Iva Jinekquote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:38 schreef Szura het volgende:
Boogerd zit over een paar jaar op de bank bij Jensen, die een special zal uitzenden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |